Rondje Nederland

27-06-2020 18:34 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat we onze kampeervakantie in Duitsland geannuleerd hebben, vanwege het zwembad dat de hele zomer dicht blijft, hebben we een alternatief verzonnen.

We gaan een “rondje Nederland” doen. We beginnen met een weekend in een appartement in Bruinisse (Zeeland) daarna gaan we voor 1 nacht naar een trekkershut in Callantsoog (Noord-Holland), dan rijden we voor twee nachten door naar een appartement in het centrum van Leeuwarden (Friesland) en tenslotte gaan we nog twee nachten naar een trekkershut op een camping in Ermelo (de Veluwe).
Omdat we overal maar even zijn wil ik graag van tevoren wat dingen verzinnen die leuk zijn om te doen, we hebben immers niet veel tijd ter plekke om dingen uit te zoeken.

Wie heeft er leuke tips voor een gezin met twee pubers (12 en 15 jaar oud)?
In Friesland dacht ik aan een sloepje huren om een dag te gaan varen en als we in Ermelo zijn een dag naar Walibi. Of misschien onderweg tussen Leeuwarden en Ermelo stoppen in Giethoorn? Heb je tips voor leuke restaurantjes, graag! Of iets wat we echt niet mogen missen? Ik hoor het graag ;)
Alle reacties Link kopieren
Vlakbij Leeuwarden heb je een klimpark, aventoer heet het. Is leuk voor volwassenen maar ook voor kinderen. Je klikt je steeds vast en maakt dan een parcours, ze hebben ook een abseilmuur en een lange tokkelbaan als onderdeel ervan.
Veere is inderdaad een leuk stadje, Zierikzee ook. Er is ook een boot die langs zeehonden vaart, zelf nooit gedaan maar wel leuk denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen! En ja het lijkt mij ook wel intensief, maar dan weet je dat ook weer voor een volgende keer toch? ;-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
20-07-2020 00:16
Leuk om te lezen! En ja het lijkt mij ook wel intensief, maar dan weet je dat ook weer voor een volgende keer toch? ;-)
Ja, zeker. We wilden eigenlijk naar Amerika volgend jaar, maar ik denk dat vooral de jongste daar nog niet aan toe is. Die wil eigenlijk alleen maar lekker zwemmen :biggrin:
Dus ik denk dat we die plannen nog maar even vooruit schuiven (ook ivm Corona, durf ik dat volgend jaar nog niet aan, eerlijk gezegd).
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het leuk was!
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
20-07-2020 05:15
Ja, zeker. We wilden eigenlijk naar Amerika volgend jaar, maar ik denk dat vooral de jongste daar nog niet aan toe is. Die wil eigenlijk alleen maar lekker zwemmen :biggrin:
Dus ik denk dat we die plannen nog maar even vooruit schuiven (ook ivm Corona, durf ik dat volgend jaar nog niet aan, eerlijk gezegd).
Nee in de VS is het de komende jaren nog drama denk ik, qua corona, economie, armoede. En stel dat er een vaccin komt, je hebt daar ook zoveel anti-vaxers (mensen die vaccinaties weigeren) dat ze vast ook geen groepsimmuniteit voor elkaar krijgen daar.
You can never have too many hats, gloves and shoes
MIDA schreef:
20-07-2020 05:15
Ja, zeker. We wilden eigenlijk naar Amerika volgend jaar, maar ik denk dat vooral de jongste daar nog niet aan toe is. Die wil eigenlijk alleen maar lekker zwemmen :biggrin:
Dus ik denk dat we die plannen nog maar even vooruit schuiven (ook ivm Corona, durf ik dat volgend jaar nog niet aan, eerlijk gezegd).
Verstandig denk ik. Ik was begin 20 en heb twee weken auto gehuurd en rondje west Amerika gedaan. Alle indrukken.....ik had geen tijd om het te verwerken. Tegen de tijd dat ik bij de Grand Canyon was dacht ik enkel...mooi rood gat in de grond. Zonde....
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
20-07-2020 19:21
Verstandig denk ik. Ik was begin 20 en heb twee weken auto gehuurd en rondje west Amerika gedaan. Alle indrukken.....ik had geen tijd om het te verwerken. Tegen de tijd dat ik bij de Grand Canyon was dacht ik enkel...mooi rood gat in de grond. Zonde....
Ik herken wel een beetje wat je zegt. Wij waren 23 toen we voor het eerst naar Amerika gingen en toen we (ook aan het eind van de reis) in Yosemite waren dacht ik ook, och wat bomen, een watervalletje en wat rotsen, wat is hier nu speciaal aan? Tot ik later de foto’s terug zag en toen pas zag hoe mooi het was. Daarom wilden we ook wachten tot de kinderen niet meer zo jong zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven