rondreis Nepal
zaterdag 1 augustus 2009 om 17:31
Ik ben voornemens om eind september een rondreis te gaan maken (met een reisorganisatie) door Nepal. Nu vroeg ik me af of iemand van jullie ervaring heeft met een reis naar Nepal. Is het de moeite waard? Eind september/begin oktober een goede reistijd? Zijn er dingen waar ik op moet letten? Ervaringen?
Ik hoor het graag!
Groetjes Monique
Ik hoor het graag!
Groetjes Monique
zaterdag 1 augustus 2009 om 18:26
Ik ben met een rondreis in Nepal geweest en ik vond het geweldig. Volgens mij was ik er toendertijd in de periode die jij beschrijft.
Voor mij was het mijn eerste reis verder weg en wat mij vooral verbaasde was dat het in de bergen van Nepal bijna net zoals de plaatjes van Oostenrijk oogde, maar dan met rijstvelden. Tijdens en na de reis sprak ik met mensen van andere reizen, die daarnaast ook in India of Tibet geweest waren. De mensen die in India geweest waren gaven aan dat het in India allemaal veel armoediger en viezer was (op straat), en ik moet inderdaad zeggen dat in Nepal ik de indruk kreeg dat de mensen over het algemeen wel een dak boven het hoofd hebben en elke dag te eten. Er zijn zeker wel hele arme mensen, maar toch.
De mensen die over Tibet spraken hebben mijn interesse toen wel gewekt nog. Alleen moet je met reizen naar Tibet opletten met de hoogte en dat je niet te snel te hoog gaat in de bergen.
Zelf heb ik de Djoser reis gedaan en ik vond het geweldig. Cultuur, natuur, actief, alles afgewisseld. De Djoser reis had een 6-daagse trektocht inclusief en dat vond ik ook erg bijzonder. Al die plekken waar ik geweest ben vond ik eigenlijk allemaal wel om de een of andere reden bijzonder.
Ik weet niet hoe stabiel Nepal momenteel is op politiek vlak, daar zou je nog eventueel op kunnen letten. Als er weer wat aan de hand is dan hebben ze vaak een avondklok.
Geen idee wat je verder wilt weten?
Voor mij was het mijn eerste reis verder weg en wat mij vooral verbaasde was dat het in de bergen van Nepal bijna net zoals de plaatjes van Oostenrijk oogde, maar dan met rijstvelden. Tijdens en na de reis sprak ik met mensen van andere reizen, die daarnaast ook in India of Tibet geweest waren. De mensen die in India geweest waren gaven aan dat het in India allemaal veel armoediger en viezer was (op straat), en ik moet inderdaad zeggen dat in Nepal ik de indruk kreeg dat de mensen over het algemeen wel een dak boven het hoofd hebben en elke dag te eten. Er zijn zeker wel hele arme mensen, maar toch.
De mensen die over Tibet spraken hebben mijn interesse toen wel gewekt nog. Alleen moet je met reizen naar Tibet opletten met de hoogte en dat je niet te snel te hoog gaat in de bergen.
Zelf heb ik de Djoser reis gedaan en ik vond het geweldig. Cultuur, natuur, actief, alles afgewisseld. De Djoser reis had een 6-daagse trektocht inclusief en dat vond ik ook erg bijzonder. Al die plekken waar ik geweest ben vond ik eigenlijk allemaal wel om de een of andere reden bijzonder.
Ik weet niet hoe stabiel Nepal momenteel is op politiek vlak, daar zou je nog eventueel op kunnen letten. Als er weer wat aan de hand is dan hebben ze vaak een avondklok.
Geen idee wat je verder wilt weten?
zaterdag 1 augustus 2009 om 18:27
Geweldig land! Ik heb 't gecombineerd met Noord India (rondreis van Djoser) en zat toen in november in Nepal. Vooral na het vieze India is het er heerlijk: schone lucht, bergen, natuur. Chitwan NP is de moeite waard, in Pokhara kun je gaan paragliden met uitzicht op de besneeuwde toppen van de Himalaya. En Kathmandu is 'n gezellige stad met veel lekkere eetgelegenheden (steenovenpizza, thais, friet etc.) in de wijk Carmel.
zaterdag 1 augustus 2009 om 19:43
Nepal is fantastisch! Ik ben er in april geweest en heb de Annapurna trekking gelopen. Oktober schijnt ook een prima reistijd te zijn, het regenseizoen is dan voorbij en de luchten zijn er dan erg helder, dus mooie uitzichten gegarandeerd! Chitwan NP vond ik persoonlijk niet heel interessant en vrij toeristisch, maar dat is natuurlijk net waar je voorkeur naar uitgaat. Pokhara is erg gezellig, mooi en rustig, althans in vergelijking met Kathmandu! De mensen zijn overal vriendelijk en behulpzaam....ik zou direct terug willen! Oja, wat misschien wel handig is om te weten, je hebt er niet constant electriciteit/ stroom. Wellicht is het in oktober anders, omdat het regenseizoen dan net afgelopen is, maar toen ik er was had je maar enkele uren per dag stroom. Dit is op zich geen ramp en men weet ook op welke tijden er die dag stroom is, maar wel iets om rekening mee te houden als je bijv. wilt pinnen!
Alvast veel plezier!
Alvast veel plezier!
zaterdag 1 augustus 2009 om 20:38