‘S nachts rijden naar bestemming?

28-06-2024 14:04 103 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Over 6 weken vertrekken we met de auto naar onze vakantiebestemming. De eindbestemming laat ik een beetje in het midden ivm herkenbaarheid, maar we rijden via Noord Duitsland (Bremen/Hamburg) en dan nog een paar uur verder. We rijden in totaal ongeveer 9 uur. Dit is onze eerste verdere autoreis met kinderen.

We hebben jonge kinderen en overwegen om ‘‘s nachts te rijden om de drukte op de weg te voorkomen en gevoel van lang-zitten te voorkomen.

We hebben al maanden ingestoken op 22.00 vertrekken dan dan rond 09.00 aankomen op de camping. De twijfel slaat toe. We kunnen pas vanaf 14.00 in onze accommodatie. We voorzien hier toch wat problemen. Man zal vooral rijden (ik ben nachtblind) en komt dan doodmoe aan op de bestemming, maar moet doorgaan tot minimaal 14.00. Ik ben brak want hoe goed slaap je nou ene hele nacht in de auto en de kinderen zijn waarschijnlijk enerzijds energiek want vakantie en leuk en anderzijds moe want korte nacht.

Overdag rijden vind ik echt ook helemaaaaal niet ideaal. Kinderen hebben tot nu toe veel moeite gehad met kleine stukjes in de auto (max 4 uur) en dat dan 2 dagen achter elkaar?!

Onze drukke stukken (Bremen/Hamburg) liggen ook relatief ver, hoe plan je dat handig overdag? Eerste dag 10.00 gaan rijden tot voorbij Bremen? En dan de volgende dag ook weer 10.00 om de drukte bij Hamburg te voorkomen?

Hoor graag jullie ervaringen! Een tip voor een fijne overnachtingsplaats met kleine kinderen tussen Bremen en Hamburg is ook fijn, mocht iemand die hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom stap je niet rond een uur of 5 in de auto? Met wat geluk vallen de kinderen nog weer een paar uur in slaap. Je krijgt zelf van te voren ook nog 5-6u slaap en dan ben je hopelijk rond 14u op plaats van bestemming. Jij kunt dan als het licht wordt ook stukken rijden. Lijkt me beter dan de hele nacht doorhalen.

Ik zie de reis ook als onderdeel van de vakantie dus probeer het jezelf zo fijn mogelijk te maken. De vakantie compleet brak beginnen lijkt me niet heel fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom niet wat later vertrekken dan? Bijvoorbeeld een uur of 3 in de ochtend. Dan kun je nog even kort slapen voor je gaat rijden. Je komt op een betere tijd aan. Ik zou zorgen dat je voor de spits voorbij Hamburg bent. Dan is er geen probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Om een uur of 6 vertrekken, twaalf uur lunch bij een grote speeltuin, half 2 weer verder en allemaal vroeg naar bed.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het niet doen op deze manier.
1 iemand rijdt, de ander blijft ook wakker. De kinderen slapen en zijn de volgende dag zonnetjes en jullie zombies.

Ik zou lekker een middag rijden, ergens overnachten en dan de andere dag om 14 uur arriveren.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen wij met de auto naar Denemarken op vakantie gingen, vertrokken we om 5 uur. Dan ben je voor 12 uur in Hamburg en is het daar minder druk dan normaal. Onze kinderen sliepen dan de eerste uren en midden op de dag konden ze film kijken op schermpjes. En verder spelletjes bedenken voor in de auto. Vooral benoemen wat je buiten ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaarheid door een vakantiebestemming 😁

Maar goed.
Toen wij naar Italië gingen met de auto ,zijn wij om 4 uur ‘s nachts vertrokken.
Toen kwamen we daar rond 15:00 uur aan met paar tussenstops. We zaten in Milaan,dus 10 uur rijden. Was toen niet druk,maar was september.

Je zou in 2 keer kunnen rijden inderdaad ,als de kinderen niet zolang kunnen reizen.

Ik zou sowieso niet om 10 uur ‘s avonds gaan rijden,je komt gesloopt aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ging als ik die kant op ga idd rond 5 uur van huis.

Een nacht doorrijden, sommigen kunnen het goed maar ik heb het na mijn 25e niet meer gedaan en toen was het al niet jofel. Met klein spul op de achterbank zou ik het liefst voorkomen als het kan.

Het duurt nog ff, maar goede reis gewenst alvast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Slecht plan. Je man is na aankomst doodmoe, en dan moeten de kinderen nog de hele dag vermaakt worden, waarvan de eerste uren zonder accommodatie, voor hij naar bed kan.
En wat als een van de kinderen niet kan slapen? Dan wordt het nog lastiger.

Ik zou om 5 of 6 uur ´s ochtends vertrekken en in één ruk doorrijden.
Of in twee dagen. En dan op normale tijd overdag rijden en vaak stoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrok van jouw opmerking: 'want hoe goed slaap je nou een hele nacht in de auto'.
Je gaat toch niet liggen slapen naast een rijdende chauffeur? Wij hebben - toen onze kinderen nog klein waren - regelmatig 's nachts gereden - we rijden allebei - maar altijd met de voorwaarde: de bijrijder blijft ook wakker. Beetje praten, leuke muziek opzoeken, appeltje schillen, snoepje, pakje appelsap met rietje aanreiken, dat soort dingen. Zeker als jullie niet kunnen wisselen is het heel vermoeiend voor je man, en dan is het heel belangrijk dat jij in de gaten houdt dat hij niet wegdommelt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Duidelijk, ‘s nachts gaat ‘m niet worden.

Dan dus de vraag of we 05.00 vertrekken of de rit in één keer doen. Bedankt voor het meedenken!

Iemand een goede tip nog voor overnachten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Browniedoc schreef:
28-06-2024 14:28
Duidelijk, ‘s nachts gaat ‘m niet worden.

Dan dus de vraag of we 05.00 vertrekken of de rit in één keer doen. Bedankt voor het meedenken!

Iemand een goede tip nog voor overnachten?
Ik zou gaan voor vroeg weg en lekker lange pauze(s). Je hoeft er niet om 14.00 te zijn.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
het lijkt me vooral de vertrekavond al de hel. Neem aan dat man niet vanaf die morgen opstaantijd tot de volgende morgen 9 uur wakker blijft. Dus die moet ergens overdag slapen,Gaat hem dat lukken? Kinderen waarschijnlijk hyper door de spanning, waardoor man niet kan slapen (en de kinderen ook niet) En jij laveert daar doorheen met de laatste boodschappen/was of wat dan ook.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Zien jullie de reis als een noodzakelijk kwaad of als start van de vakantie?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Browniedoc schreef:
28-06-2024 14:28
Duidelijk, ‘s nachts gaat ‘m niet worden.

Dan dus de vraag of we 05.00 vertrekken of de rit in één keer doen. Bedankt voor het meedenken!

Iemand een goede tip nog voor overnachten?
Je kunt toch om 5 uur vertrekken en in 1x rijden? Dan ben je mooi op tijd op je bestemming.

Meeste vakanties ga ik rond die tijd weg (sinds een uurtje eerder of later), onze ritten zijn doorgaans 8-11 uur lang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe laat moet je je accomodatie weer uit ? In de ochtend ?
Hoe oud zijn de kinderen ? ( hoe ouder hoe beter te entertainen ).


Alles heeft zijn voor- en zijn nadelen : je kunt rond kinderbedtijd gaan rijden zodat zij bijna de hele weg slapen. ( pa een tuk IN DE SCHADUW langs het zwembad , jij de speeltuin in met ze )
Je kunt zelf nog een paar uur pakken en dan midden in de nacht / vroege ochtend gaan rijden. Moet je de kinderen zien te entertainen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons begint de vakantie het moment dat we de straat uitrijden, we doen het dus altijd rustig aan. Files accepteren voor wat ze zijn, overnachtingen onderweg zijn een avontuur voor kinderen (want wanneer slaap je nou in een leuke b&b? Of nog beter: een hotel met ontbijtbuffet?!). Soms doen we 2 of 3 nachten op de heenweg in een airbnb, als het een mooie omgeving is. Soms ook maar 1. We rijden eigenlijk nooit meer dan 700km op een dag, dat vinden we de absolute max.

Dus nee, ik snap helemaal niks van dat gejakker ‘s nachts. Nooit iets van begrepen ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Browniedoc schreef:
28-06-2024 14:28
Duidelijk, ‘s nachts gaat ‘m niet worden.

Dan dus de vraag of we 05.00 vertrekken of de rit in één keer doen. Bedankt voor het meedenken!

Iemand een goede tip nog voor overnachten?
Er zijn toch genoeg hotels rond bijvoorbeeld Bremen?

Dan hoop je dat de kinderen nog even slapen als jullie om 5 uur vertrekken, jij kunt ook rijden want gewoon licht, je arriveert rond Bremen of Hamburg rond de lunch (na 1 of wat tussenstops met speeltuintje). Kinderen blij want geen 9 uur in de auto. Jullie uitgeruster.

En dan rij je de volgende dag op een normale tijd naar Legoland de vage locatie, ook weer met een plas/drinken/speel/lunchstop. Dan ben je rond 14 uur wel daar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Sok schreef:
28-06-2024 14:35
Bij ons begint de vakantie het moment dat we de straat uitrijden, we doen het dus altijd rustig aan. Files accepteren voor wat ze zijn, overnachtingen onderweg zijn een avontuur voor kinderen (want wanneer slaap je nou in een leuke b&b? Of nog beter: een hotel met ontbijtbuffet?!). Soms doen we 2 of 3 nachten op de heenweg in een airbnb, als het een mooie omgeving is. Soms ook maar 1. We rijden eigenlijk nooit meer dan 700km op een dag, dat vinden we de absolute max.

Dus nee, ik snap helemaal niks van dat gejakker ‘s nachts. Nooit iets van begrepen ook.
Bij ons begon de vakantie pas als de tent stond. Overnachten onderweg : niks aan. Kom je altijd op zo’n rottijd aan in zo’n hotel en moet je de tijd tot je dan met goed fatsoen naar bed kan zien te overbruggen. Staat je auto met al je bagage ergens in een straat ; hopen dat je kar er de volgende dag nog aan zit of je dakkoffer niet opengebroken is of zo. En je hebt geen rust in je kont want je moet morgen weer een pokkeneind.
Nee, bij ons ging er een baksteen op het gaspedaal en die haalden we er af als we er waren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht ook meteen aan Legoland.
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
28-06-2024 14:37


En dan rij je de volgende dag op een normale tijd naar Legoland de vage locatie,
🤣
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je kinderen normaal na 4 uur het autorijden al zat zijn zou ik niet naar een bestemming verder dan dat willen gaan. Maar goed, ik heb een hekel aan ‘s nachts rijden om alle redenen die hier genoemd zijn. Altijd heel vroeg in de ochtend vertrokken en max 1000 km op een dag/een uur of acht rijden per dag. Zonder caravan overigens, wel met aanhanger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het vooral zo relaxed mogelijk doen. Als jullie kinderen niet lang in de auto kunnen blijven, dan in 2 keer rijden. ‘s Ochtends om 10.00 uur weg, rond 15:00 uur een hotel nemen. En de volgende dag ook om 10:00 uur weg, ben je er rond 15:00 uur.
nimue wijzigde dit bericht op 28-06-2024 14:52
1.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nimue schreef:
28-06-2024 14:50
Ik zou het vooral zo relaxed mogelijk doen. Als jullie kinderen niet lang in de auto kunnen blijven, dan in 2 keer rijden. ‘s Ochtends om 10.00 uur weg, rond 15:00 uur een hotel pakken. En de volgende dag ook om 10:00 uur weg, ben je er rond 15:00 uur.
Wat ga je om 3 uur in een hotel doen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn hotels met zwembad, speeltuin, etc.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven