Safari graag tips!!!!!

15-07-2011 09:10 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ga over een paar weken op Safari in Afrika.

Wie heeft en tips voor mij wat betreft kleding, reisapotheek en reisartikelen??? Ik ga voornamelijk kamperen.

Alle tips zijn welkom.

Bedankt alvast.
Kleding:

dunne broek die je op kunt rollen/af kunt ritsen naar gelang. Legging omdat het 's nachts ook nog wel koud kan zijn.

Fleecevest.

Hoofdlampje.

Kussensloop waar je een vest in propt als kussen, of een opblaasbaar kussentje.

Slippers en stevige wandelschoenen.

Reisapotheek: immodium, norit, paracetamol, pleisters,

tekentang, ontsmettingsmiddel, evt. oordruppels,

Wat heb je zelf overigens al bedacht? En de reisorganisatie zal ook wel wat adviseren, denk ik zo? Zo niet, kijk dan bij een andere reisorganisatie (Djoser, Shoestring etc), die vermelden ook op hun site wat handig is om mee te nemen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Goede tips van Himalaya.

Ik ben op safari geweest in Kenia. Belangrijk zijn stevige wandelschoenen. Geen gympen want die hebben geen profiel aan de onderkant en dat kan link zijn als je over rotsig terrein moet lopen, en denk ook aan de doornen van de acacia's.

Wij hebben meerdere wandelingen gemaakt in Kenia, ook door een rotsige kloof, en dan word je echt niet blij van slechte schoenen.

DEET spray tegen insekten. Neem voldoende luchtige lange broeken en blouses met lange mouw mee, ook tegen de insekten.

Zonnebrandcreme minimaal factor 30, ik had factor 50 mee. Je zit daar een stuk dichterbij de evenaar dan hier.
wat hierboven is gezegd dus. zeker de goede wandelschoenen.

Verder neem een extra batterij/batterijen voor je camera mee. Wij hadden soms een aantal dagen geen stroom waardoor we niet konden opladen. Je zult maar net tussen een kudde olifanten staan en je batterijen zijn leeg

En extra geheugenkaartjes zijn altijd handig. Een stelletje in onze groep is vanaf de helft van de vakantie bezig geweest om mindere foto's te wissen vanaf hun geheugenkaart. Je maakt echt veel meer foto's dan je van te voren kunt bedenken.

Je moet waarschijnlijk een hoop cash geld meenemen. Dan is een moneybelt wel erg handig. Ik weet niet of het veel veiliger is, maar ik vond het een veilig en relaxed idee dat je je geld altijd dichtbij hebt.
Hmmm...ik dacht dat je het over de browser "Safari" had toen ik alleen de titel nog las...

Helaas geen tips!
Ik ga met een reisorganisatie maar ik heb zelf niet heel veel reiservaring.

Ga binnenkort goede kleding kopen en heb trouwens al safariwandelschoenen gekocht.

Ben alleen bang dat dit soms te warm is, ga dus ook nieuwe teva's kopen.
Ga naar het park bij Nairobi, geen gedoe, en na een dag zebra's slaap je weer lekker in je hotel

En zondr gekheid, de eerste losse zebra is geweldig. De honderdste is saai.
Die schoenen worden later op de dag te warm, omwisselen voor slippers, ik heb altijd gewoon teenslippers aan.

Qua apotheek: deet en imodium.

Waar ga je heen? Is ook wel handig om te weten, soms kom je onderweg gewoon winkeltjes tegen.

En wat je niet bij je hebt en ineens nodig kunt hebben, hebben anderen wel weer bij zich
Dit lijstje stond op de website van mijn reisorganisatie voor mijn kampeerreis:

Enkele tips voor het meebrengen van bagage:

- Kleding voor diverse weertypen (wit is af te raden gezien de aard van de reis)

- Fleecejack/vest voor de avonden

- warme slaapzak (tot -10º C)

- klein rugzakje voor tijdens wandelingen

- goede zaklantaarn of hoofdlamp

- 2 handdoeken

- verrekijker

- regenjack

- 1 rol toiletpapier

- zonnehoed/-klep/-pet en zonnemelk

- waslijntje + knijpers

- muggemelk

- goedzittende wandelschoenen en (teen)slippers of waterschoenen

- eventueel opblaasbaar hoofdkussen of kussensloop om op te vullen met kleding

Meerdere batterijen/geheugenkaartjes voor je camera is een heel goede tip, had ik zelf ook bij me en dat was niet overdreven
Klamboe voor de muggen.
quote:SeptemberGirl schreef op 15 juli 2011 @ 10:51:

Klamboe voor de muggen.Wordt wel een beetje gedoe in een tentje..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
-
Alles mag. Felle kleuren mogen heus wel en legerkleding ook.

Het kan alleen de dieren afschrikken, maar dat is allang weer achterhaald, die zijn wel wat gewend.

Legerkisten zijn veel te zwaar en te warm voor een safari.

Dan zou je al tropenkisten moeten hebben.

Ik ben ontelbare keren op safari geweest, maar wat men allemaal meesleept, veel te veel en overdreven. Ik kan het met heel weinig af.

En altijd teenslippers, wat een gedoe met die warme schoenen. Helemaal niet nodig.
kijk uit met de kleur kleding die je aantrekt. Donkere kleding trekt steekvliegen etc aan. (en als die steken, doet het verdraaid veel pijn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven