Saoedi-Arabie

07-10-2012 17:24 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vroeg mij af of hier mensen zijn die enige tijd in Saoudi-Arabie hebben gewoond (of ooit zijn geweest) en mij meer kunnen vertellen hoe het leven daar is voor een westerse vrouw. Op internet Ik kan hierover vrij weinig ervaringsverhalen vinden.
quote:verhuisd schreef op 07 oktober 2012 @ 19:48:

Heb je zelf ervaring als expat-vrouw? Ik herken bovenstaande namelijk helemaal niet. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar goed, ik heb een internationale opleiding en spreek 4 talen vloeiend. Het ligt aan de compound en aan het bedrijf waar jij en/of je man werkt en ook aan het land. SA en Nigeria is heel wat anders dan Oman of Singapore..

Heb wel een hele tijd in een moslimland gewoond ja. Niet zo rigide als SA gelukkig, maar toch.

Maar wat is je punt? Je beveelt SA van harte aan?

quote:verhuisd schreef op 07 oktober 2012 @ 19:48:

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar goed, ik heb een internationale opleiding en spreek 4 talen vloeiend.Waarom vermeld je dit?
En het is wel kiezen, je kan weigeren om naar een bepaald land te gaan. Als je voor een International werkt, moet je nog voor het eerste gesprek aangeven of je bereid bent te verhuizen en te reizen. Je weet waar je aan begint. Negen van de tien keer is het een kwestie van geld en voor een jaar of 2.
Nee, ik beveel SA niet van harte aan. Het expat leven is zo slecht nog niet.

Omdat ik in principe overal ter wereld kan werken.
Hoi offmyshoulder!

Ik woon zelf in SA, ik kan je dus een hoop vertellen, maar dat is misschien makkelijker via email? Ik zet hier liever mijn emailadres niet neer, maar weet nog niet hoe je privéberichtjes moet sturen (nieuw op het forum :-)). Kan iemand dat uitleggen?

Bedankt!
Overigens heb ik hiervoor in Dubai gewoond en dat is inderdaad héél anders. Een stuk strenger, hoewel stiekem een hoop 'kan'. Zo zijn feestjes op ambassades populair, want drank en dansen, maar ook thuis wordt volop zelf gestookt (niet moeilijk, gevaarlijk of eng, maar ook niet erg lekker, al doen we vaak alsof dat wel zo is ). Wb visum, dat moet idd geen probleem zijn; ik ken meerdere (vrijgezelle) vrouwen die hier werken. En nee: geen bioscopen! Maar wel films/ muziek op tv, hoor. En ook internetbeperkingen ofwel geblockte sites: valt reuze mee (naar mijn idee niet meer/ minder dan in Dubai).
Hoi Habibti80!

Wat leuk dat je me wat meer over je ervaringen wilt vertellen. Ik ben ook pas nieuw op het forum en weet niet precies hoe je priveberichten kan versturen, maar ik heb je toegevoegd als vriend. Misschien dat het dan wel mogelijk is om priveberichten te sturen.

Woon je toevallig in Riyad?
quote:cosima schreef op 07 oktober 2012 @ 19:04:

http://www.youtube.com/watch?v=xJeXmNoPhLA

Dit geeft je misschien ook een ideeVreselijk, al die mannen en vrouwen die er precies hetzelfde uitzien. Ik moet er echt niet aan denken.
quote:offmyshoulder schreef op 07 oktober 2012 @ 17:24:

Hallo,

Ik vroeg mij af of hier mensen zijn die enige tijd in Saoudi-Arabie hebben gewoond (of ooit zijn geweest) en mij meer kunnen vertellen hoe het leven daar is voor een westerse vrouw. Op internet Ik kan hierover vrij weinig ervaringsverhalen vinden.Voor hoe lang wil je gaan? Is er geen mogelijkheid voor een proeftijd? Als het je niet bevalt dat je dan terugkom garantie hebt bij je werkgever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven