Shetland eilanden

22-08-2010 18:41 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil over een paar weken naar de Shetland eilanden (mainland) gaan, is iemand hier al eerder geweest? Ik kan er helaas weinig over vinden op internet, behalve de site van Schots toerismebureau.

* Wat is het klimaat in september / oktober ? Ik weet dat het altijd mistig en nat is en relatief warm is (dankzij de zee vriest het er niet) maar ik vraag me af hoe kort de dagen rond die tijd zijn. Aangezien het op midzomer bijna 23 uur licht is, zullen in de winter de dagen ook wel erg kort zijn.

* Ik heb geen rijbewijs, ik wil er dus met de mountainbike naar toe gaan. Het eiland is vrij klein dus de afstand is geen probleem. Maar wat is de staat van de wegen, kun je gewoon langs de weg gaan fietsen? Ik weet dat er wel veel speciale mtb routes zijn, maar ik wil het dus vooral als vervoermiddel van a naar b gebruiken.

* Ik ben nog aan het twijfelen om een 'vast' B&B in Lerwick te boeken of rond te reizen. Heeft iemand hier ervaring mee?
In de verschillende landen dat ik in GB ben geweest, rijden de fietsers gewoon langs de weg. Tot aan de dual-carriage wegen aan toe. Alleen op de motorways ben ik ze niet tegen gekomen, maar die heb je volgens mij niet op de Shetland eilanden

De fiets gebruiken als vervoersmiddels lijkt mij dus geen probleem.

Veel plezier!
quote:Jippertje schreef op 22 augustus 2010 @ 18:45:

In de verschillende landen dat ik in GB ben geweest, rijden de fietsers gewoon langs de weg. Tot aan de dual-carriage wegen aan toe. Alleen op de motorways ben ik ze niet tegen gekomen, maar die heb je volgens mij niet op de Shetland eilanden

Daar mogen ze dus niet op, wel op dual carriage ways. Rare jongens die Britten. Op dual carriage ways mag je 110 km/h .
@Immaculata, ik weet niet hoe het in de Shetland isles zit, maar ik vind het qua fietspaden in (Noord) Engeland erg tegenvallen. Automobilisten houden weinig rekening met je. Hier in de straat hebben ze een fietspad en een of andere verlichte geest heeft besloten een lantaarnpaal precies in het midden te plaatsen! Misschien kan je kijken hoe goed het busvervoer op de eilanden is?
quote:Sorcha_ schreef op 22 augustus 2010 @ 19:10:

@Immaculata, ik weet niet hoe het in de Shetland isles zit, maar ik vind het qua fietspaden in (Noord) Engeland erg tegenvallen. Automobilisten houden weinig rekening met je. Hier in de straat hebben ze een fietspad en een of andere verlichte geest heeft besloten een lantaarnpaal precies in het midden te plaatsen! Misschien kan je kijken hoe goed het busvervoer op de eilanden is?Rare jongens, die Britten zeg je, en dan woon je er
Ik pas er dan ook perfect tussen .
Ben jij Welsch Jippertje?
Er is wel busvervoer tussen de 3 belangrijkste dorpen, maar verder niet. Dus om de bijzondere plekken te zien, ben je afhankelijk van eigen vervoer.

Er zijn nauwelijks echt grote wegen en vast ook geen fietspaden, dus ik hoop dan maar dat fietsen in de berm wel redelijk veilig is. Er zijn ook wel mtb-routes.
Leuk, naar de Shetland isles. Daar kan je prima fietsen (geen aparte fietspaden). Toen ik daar een paar jaar geleden met de fiets op vakantie was, zat ik in de jeugdherberg in Lerwick en maakte ik dagtripjes (je moet wel altijd ergens de bergen over als je Lerwick uit gaat). Had je deze website al bekeken?? www.visitshetland.com
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven