Spiegels tegenover douche in hotels

17-12-2010 23:38 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend was het weer zo ver: ik sliep nachtje in hotel en voor de zoveelste keer kon ik tijdens het douchen 'genieten' van uitzicht op mezelf. Nu is douchen niet de meest flatteuze activiteit dus ik werd er niet vrolijk van. Iemand een idee wat architecten bezielt om zoiets te bedenken??
Mijn spiegels zijn altijd volledig beslagen als ik onder de douche vandaan stap.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Eh, je draait je even om/sluit het gordijn/doet je ogen dicht.

Maw, kom op zeg.
Ja, dat vind ik echt.
Daar houd ik me echt niet mee bezig geloof ik!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nou deze spiegel niet hoor.. Btw laatst ergens geslapen waar de badkamer muren van doorzichtig glas had die niet tot de plafonds doorliepen.
Hehe, het eerste zinvolle topic uit de geschiedenis van het Viva-forum. Ik vind het een onbegrijpelijk iets, en buiten dat een héle goeie reden om je héle vakantie vollédig te laten verneuken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:schorpioentje29 schreef op 17 december 2010 @ 23:44:

Nou deze spiegel niet hoor.. Btw laatst ergens geslapen waar de badkamer muren van doorzichtig glas had die niet tot de plafonds doorliepen.Hoe verzínnen ze het. Zeker ontworpen door de Josti band.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Doe ik elke morgen thuis. Kan ik ziem of mijn haar al schoon is.
Ik vind een passpiegel in de wc zelf gekker, dat trof ik ooit eens in een hotel aan. Charmant ook dat uitzicht op jezelf plassend met je broek op je knieën .
Ik vind douchen wel een flatteuze aangelegenheid. Het menselijk lichaam is gigantisch ingenieus. Alles beweegt en we kunnen ons in allerlei handige houdingen manouvreren. Verder word ik altijd vrolijk van een warme douche en dan is het prettig om te zien dat mijn ogen glimmen en er een goed begin is van de nieuwe dag.

Waarom ze het doen? Tja, misschien voor de mannen om zich te kunnen scheren in het gezicht onder de douche? Sommige mensen vinden het misschien wel spannend zich als stelletje daar te zien? Ik vind het altijd handig dat ik mij op een warme plek (die een douche kan zijn) in ieder geval kan bekijken dan in een koude(re) kamer.

Mijn spiegel zijn overigens meestal ook beslagen, maar daar kun je dan weer wat aan doen...
Er was geen gordijn, gewoon badkuip met douche erin aan de ene smalle kant en enorme spiegel aan de andere kant. Hotel van bekende keten. Idd geen wereldkwestie maar in de meeste hotels komt t voor dus was benieuwd waarom.
Een passpiegel in de wc? Tjee, dat heb ik nou nog nooit gezien
Ik vind kijken of alles goed zit ook meer een intiemere gelegenheid voor een badkamer dan de gewone kamer? Als je er met 2 slaapt heb je meer privacy? Ik verzin maar wat hoor.
Het idee geven dat de badkamer groter is dan in werkelijkheid...
Voor mensen met engtevrees dus denk ik. Door het optische effect van een spiegel lijkt alles ruimer. En krijg je sneller dus het gevoel dat alles niet zo klein is want op ruimte is uiteraard bespaard. En dat scheelt in de kritieken...
Wat ik erger vond was de wc/douche zonder deur, met een enorme spiegel wand. De ruimte stond ook nog eens schuin op de rest van de kamer.

Door alle spiegels had je vanuit de gehele kamer uitzicht op elk hoekje van de badkamer. Leuk hoor, ontspannende zithoek met uitzicht op het toilet. Heel bevoordelijk voor de romantische sfeer ook...
Argh... daar is dan echt niet over nagedacht! Soms... :| Klinkt echt heel romantisch... zonde... Na elk toiletbezoek de deksel naar beneden en er een bloemetje opzetten?
Wat ik zelf ook niet snap is een spiegel boven je bed. Dat moet opwindend werken, maar willen jullie jezelf zo zien? Ik vind dat niet echt de meest flatteuze momenten van mezelf.
Ik dacht eerst dat dit topic door ienmand anders geopend was. Maar bij het lezen van "keten"bedacht ik me dat ik dat ook heb meegemaakt, zo'n spiegelwand, maar nogmaals, ik heb er niet eens bij stilgestaan. Ik heb er inderdaad in zitten te kijken met mn broek op de knieen, maar dat dus niet als storend ervaren, of daar uberhaupt over nagedacht. Tis dat het hier op het forum wordt gevraagd dat ik er over nadenk. Ach ja, het is weer iets anders dan het probleem van vandaag.
Nou heb al in behoorlijk wat hotels geslapen maar heb nog nooit een spiegel in de douche/bad gehad.
Over het algemeen ben ik niet zo'n spiegelkijker tijdens bedaangelegenheden. Maar ik heb een onoverkomelijke nieuwsgierigheid naar perspectieven en hoe zoiets er dan uitziet dus raak er door afgeleid. Voor een keertje is het best geinig.
quote:dolfje schreef op 18 december 2010 @ 00:16:

Nou heb al in behoorlijk wat hotels geslapen maar heb nog nooit een spiegel in de douche/bad gehad.Nee, niet in de douche maar wel zeer prominent aanwezig in de badkamert. En dan een glazen douchewand of geen wand ofzo.
Ik heb liever een koepeldak met de sterren boven mijn bed trouwens!
quote:Paekzwart schreef op 18 december 2010 @ 00:19:

Ik heb liever een koepeldak met de sterren boven mijn bed trouwens!

Ik wil ooit nog eens slapen in zo'n iglo in Finland, waarbij het dak van glas is:

Dat lijkt me prachtig met Noorderlicht.
quote:Fame schreef op 18 december 2010 @ 00:18:

[...]

Nee, niet in de douche maar wel zeer prominent aanwezig in de badkamert. En dan een glazen douchewand of geen wand ofzo.

Ja maar een glazen douchewand beslaat toch?Tenminste bij mij thuis en in de hotels waar dat dan zo was tenminste wel.

Kan me echt niet herinneren dat ik mezelf ooit heb zien douchen..

Voor een wc wel trouwens wel,in een kroeg ooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven