Sri Lanka in November?

05-01-2017 07:49 10 berichten
Hallo iedereen,

Wij zijn ons momenteel aan het oriënteren op de bestemming van onze jaarlijkse reis. Een van de mogelijke bestemmingen is Sri Lanka en de Malediven.

Echter blijkt het schier onmogelijk te zijn een periode te vinden waar er 'relatief' weinig regen valt (en na een ijskoude en regen vakantie in Zuid-Afrika vorig jaar hebben we het wel een beetje gehad).

Wij zijn flexibel in datum, enige vereiste is in het najaar (september - december).

Iemand ideën (of andere tips)?

Alvast super bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in nov-dec naar Sri Lanka en de Malediven geweest. In tegenstelling tot was mij door iedereen voorspeld was, heb ik praktisch geen regen gehad. 1 bui 's nachts en op de Malediven was het wel iets somberder, maar ook maar 3 buitjes of zo. Over het algemeen of kort en heftig of niet bijzonder.

Het schijnt normaal vrij lastig om een regenvrije periode te hebben omdat je of aan de ene kant van het eiland of aan de andere kant van het eiland regen hebt. Als je besluit om geen rondreis te maken dan zijn er best opties: Tips uit Lonely Planet September tm november schijnt de beste periode te zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
kijk anders hier eens

http://www.zonkalender.nl/maanden/november.htm

Sri lanka lijkt in november niet de beste keuze te zijn
Ik ben in mei / juni in Sri Lanka en de Malediven geweest, was schijnbaar ook het regenseizoen. Ja, we hebben wel af en toe een bui gehad en soms heeft het ook echt wel hard geregend. Maar dat was maar een paar keer en het is ook telkens weer snel voorbij. Dus je schuilt en gaat daarna weer verder.

En op de Malediven vond ik het juist wel cool. Je zit midden op de oceaan dus je ziet zo'n donkere wolk echt aan komen rollen.
Ik ben twee jaar geleden in december naar Sri Lanka geweest en ben uiteindelijk gevlucht voor de onophoudelijke regens, de overstromingen en de 'mud slides'. Ik kon wel janken. Ik heb ook gejankt denk ik.
•
Hmmm, misschien toch eens opnieuw nadenken... Probleem is een beetje dat wij net (van oktober) terug zijn van een lange reis en dus niet alweer in juni willen weg gaan, kwestie van de 'grote' vakantie een beetje te spreiden.

Andere opties zijn Madagascar & Mauritius, Laos & Cambodia (andere Azië landen reeds gedaan), Ecuador & Galapagos of Namibië... Luxeprobleem, maar lastig beslissen!
In november geweest en op de eerste nacht na in Negombo geen regen gehad, maar stralend weer. Alle kanten van het eiland gezien (via noord naar oost, centraal, zuid naar west). blijkbaar het juiste rondje gemaakt

Edit: Ter plekke gekeken welke kant we eerst op zouden gaan. Volg de zon! En tegen het eind dus bewust richting zuidoostkust gegaan vanwege stralend strandweer daar terwijl het iets naar het westen, voorbij de bocht, minder mooi weer zou zijn.
Ik ben een paar jaar geleden begin oktober geweest, en de regen viel echt reuze mee. Regelmatig bewolking gehad, een aantal dagen waarop letterlijk 1 bui viel. Tijdens een stranddag een keer een hele middag regen en we hebben 1x een excursie moeten afbreken omdat het te hard regende. Ik weet niet meer precies waar het was, maar een of ander tempelcomplex waarbij je best veel moest lopen/klimmen en dat was onverantwoord in de regen.

Zegt natuurlijk niets, want je weet niet hoe het volgende seizoen zal zijn, maar misschien dat het in Sept nog meevalt?
quote:eva-luna schreef op 05 januari 2017 @ 18:46:

In november geweest en op de eerste nacht na in Negombo geen regen gehad, maar stralend weer. Alle kanten van het eiland gezien (via noord naar oost, centraal, zuid naar west). blijkbaar het juiste rondje gemaakt

Edit: Ter plekke gekeken welke kant we eerst op zouden gaan. Volg de zon! En tegen het eind dus bewust richting zuidoostkust gegaan vanwege stralend strandweer daar terwijl het iets naar het westen, voorbij de bocht, minder mooi weer zou zijn.Toen ik er was was de noodtoestand uitgeroepen voor het hele land. Dat volg de zon klinkt heerlijk vrolijk maar kan niet altijd.
•
dan niet nee..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven