Stacaravan Provence/Ardeche

25-08-2010 21:07 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn afgelopen zondag teruggekomen van vakantie en hebben heel veel regen gehad. Daarom hebben we meteen maar besloten volgend jaar naar Zuid-Frankrijk op vakantie te gaan (we denken/hopen dat daar minder regen valt).

Ik ben er dus een beetje vroeg bij, maar heeft iemand tips voor een leuke camping (stacaravan) met 2 kleine kinderen (dan ruim 5 jaar en 21-22 maanden). We willen graag een mooi zwembad met peuterbad, een leuke speeltuin, restaurant, campingwinkel en wifi. Een leuk dorpje in de buurt en wat andere bezienswaardigheden/mooie natuur zou ook leuk zijn.

Alvast bedankt!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Dit jaar heeft het in Zuid Frankrijk ook heel erg hard geregend, dus of dat nou iets had uitgemaakt...
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Dat is ook weer waar.. maar de kans op mooi weer is denk ik wel iets groter dan op een berg in Zwitserland (daar zaten we letterlijk middenin de wolken).
wij hadden een beetje hetzelfde idee, hoewel wij op zich nog redelijk weer hadden. Als je googled op "vakantie stacaravan zuid-frankrijk" kun je veel leuke dingen vinden.
quote:krokusje schreef op 25 augustus 2010 @ 21:28:

wij hadden een beetje hetzelfde idee, hoewel wij op zich nog redelijk weer hadden. Als je googled op "vakantie stacaravan zuid-frankrijk" kun je veel leuke dingen vinden.Klopt, er is erg veel te vinden. Zo veel, dat ik door de bomen het bos niet meer zie, vandaar dat ik hoop op ervaringen.
La roubine aan de ardeche, vallons pont d'arc. Check zoover.nl voor recensies
Hallo Juultje,

Wij verhuren 2 stacaravan op Camping de Berard (geen eigen website) in Zuid Frankrijk. De camping ligt op 10/15 minuten van de stranden van de Middellandse Zee en St Tropez. Camping de Berard is een gemoedelijke driesterren camping, in het hoofdseizoen een paradijs voor ouders én kinderen. Geen disco, maar wel gezelligheid en soms beperkte animatie (avondzwemmen, kindercircus).

Camping de Berard biedt verder:

- mooi zwembad met peuterbad

- 2 x een leuke speeltuin (1 voor de allerkleinsten)

- restaurant met 's avonds een pittoresk terras

- kleine campingwinkel + vers stokbrood + eventueel krant

- gratis wifi

In de nabije omgeving liggen prachtige dorpen als Grimaud, La Garde Freinet, Ramatuelle en St. Tropez.

Onze stacaravans liggen beide op een mooie rustige plaats. Informatie over onze stacaravans kun je vinden op:

http://www.stacaravanhureninzuidfrankrijk.nl

http://www.zuidfrankrijkvakantie.nl

Hartelijke groet,

Mireille van der Mey
Bedankt voor de tips, ik zal ze gaan bekijken.

Meer ervaringen zijn welkom!
quote:MeneerNieuwsgierig schreef op 25 augustus 2010 @ 21:39:

La roubine aan de ardeche, vallons pont d'arc. Check zoover.nl voor recensiesHee, daar rijden wij morgen naartoe. Ben benieuwd!
Meerder keren tot volle tevredenheid geweest. Met kleine kinderen adviseer ik te huren op het nieuwe deel.

http://www.soleil-vivarai ... akantiesindeardeche0.aspx
quote:kale62 schreef op 31 augustus 2010 @ 14:04:

Meerder keren tot volle tevredenheid geweest. Met kleine kinderen adviseer ik te huren op het nieuwe deel.

http://www.soleil-vivarai ... akantiesindeardeche0.aspxZiet er leuk uit! Weet jij of wifi bereik heeft over de hele camping, of dat je daarvoor bij de receptie moet aansluiten? Het staat er wat onduidelijk vind ik.
Juultje, over wifi kan ik je niets zeggen.

Heb nog nooit een computer meegenomen op vakantie.
Ik kan ze altijd even een mailtje sturen. Laptop moet hier mee op vakantie wegens eigen bedrijf.
Wij zijn een paar jaar terug naar La Petite Camargue geweest. (in de Camargue dus) ook erg leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven