Stedentrip met tieners

07-12-2021 20:21 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik wil in 2022 graag weer een stedentrip in Europa maken met mijn kinderen van 11 en 13. Afgelopen zomer hebben we 5 dagen in Parijs gezeten en dat vonden ze fantastisch, dus we hebben nu de smaak te pakken. Londen staat heel hoog op de verlanglijst maar vanwege het extra testen en de quarantaine die daar nodig zijn (ook voor gevaccineerden) is dat voorlopig helaas weer even geen optie. Welke steden zijn nu echt de moeite waard binnen Europa met kinderen van die leeftijd? Liefst ergens een beetje zuidelijk zodat we kunnen gaan zodra de coronacijfers het toelaten en het zonnetje als bonus krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Niet zuidelijk, wel aanrader: Berlijn
Alle reacties Link kopieren
Barcelona.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Rome en Praag.
Wenen.
Valencia is ook leuk.
stroopwafeltje1979 wijzigde dit bericht op 07-12-2021 20:25
53.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bilbao
Praag
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-12-2021 20:22
Niet zuidelijk, wel aanrader: Berlijn
Ja daar dacht ik ook meteen aan! Hele gave stad.
Dagje naar potsdam en daar een fiets huren.

Hangt er ook vanaf wat je kinderen leuk vinden.
Been there, done that, got the T-shirt.
Het hangt helemaal van de pubers af. Wij zijn naar Londen, Malaga, Parijs, Nice geweest toen ze die leeftijd hadden. Malaga was wel meer winkelen en strand.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heb je in 2 dagen alles gezien, maar sommige Duitse steden zijn ongelooflijk schattig:

- Rothenburg ob der Tauber (niet aan de Oder!!!)
- Hannoversch-Münden
Misschien kun je de andere dagen vullen met een bezoek aan een grot of mijn of burcht (ruïne) (of een ander stadje)
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Brugge en Antwerpen zijn ook best mooi trouwens.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Ze houden niet echt van winkelen (althans de jongste echt niet) maar wel van grote bezienswaardigheden, interessante musea (over techniek etc), dierentuinen, etc.
Berlijn lijkt me super, en ik heb Barcelona en Rome ook op mijn lijstje gezet!
Alle reacties Link kopieren
docotrandus schreef:
07-12-2021 20:48
Brugge en Antwerpen zijn ook best mooi trouwens.

Ja leuk idd. Misschien dat ik daar in de kerstvakantie wel even heen ga. Kan ook goed voor een paar nachtjes met de trein.
Alle reacties Link kopieren
Rome! Ik ben in oktober met dochter van 13 geweest en dat was geweldig!
En veel gratis voor pubers of met veel korting.
Sevilla is prachtig en levendig.
Valencia ook en heeft City of Arts and Sciences dat ze mogelijk interessant vinden?
Alle reacties Link kopieren
Lissabon en Porto zijn leuke Portugese steden. Wel minder groot dan een Barcelona of Madrid.

Wat ook leuk is om te bezoeken is Paria Daiza dierentuin op de grens van België en Frankrijk. Ik heb dit vorig jaar gecombineerd met Gent.
Hele bijzondere en mooie dierentuin.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al tientallen steden in Europa met de kinderen gedaan. Londen is absoluut nummer 1, maar inderdaad nu vervelend. Ik wil met de jongste (14) in februari weg en hij wil heel erg graag terug naar Londen (en hij is er al en een keer of 5 geweest) maar dat is nu moeilijk.

Scoorden hier goed bij de klassiekers:
-Berlijn - heel hip
-Rome - heel veel echt bekende dingen
-Krakau -inclusief Auschwitz-
-Venetië - maar wel tijdens corona toen er niemand was

Iets minder voor de hand liggend:
-Warschau -echt een hele fijne verrassing, ook een top wetenschapsmuseum
-Leipzig -even hip als Berlijn
-Napels - wat ruw, maar daardoor net leuk en op een steenworp van Pompeï en Paestum, natuurlijk.

Barcelona zijn we niet zo heel lang geleden geweest en dat vonden we allemaal niet zo heel erg veel. En dat ondanks Camp Nou en de andere bekende dingen. Maar het is wel heel persoonlijk, natuurlijk.
Praag idem, trouwens. Maar daar waren wij op een heel druk moment.

Als je zuiders wil, is Athene misschien ook iets? Was hier een 7/10 ongeveer. Minder goed dan Rome, beter dan Barcelona. Wel erg lekkere keuken :)
Ik zie hier ook Bilbao: ik vond het top. En ook vooral heel erg lekker, maar de kinderen - toen 11 en 13, net zoals die van jou- vonden er niet zo heel erg veel aan, denk ik.

Veel plezier!
Valencia is erg leuk
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
07-12-2021 20:23
Barcelona.
Deze!!!

Hier geweest was prachtig 😻
Alle reacties Link kopieren
Wenen! Niet nu. Wel best lekker weer en erg tof
Op mij herft toen ik die leeftijd had Praag een enorme indruk gemaakt. Ook toen ik er later nog een keer kwam.

Maar kan ook komen omdat de eerste keer net voor de val van de Berlijnse Muur was en het dus nog communistisch was.

En Berlijn, Dublin, Liverpool en Stockholm vond ik ook geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets doen waar je met de auto heen kan? Gelet op alle extra maatregelen met vliegen (vaccineren, boosters, testen, quarantaine etc.).
Die van 11 zal waarschijnlijk ook volledig gevaccineerd moeten zijn tegen die tijd.
Alle reacties Link kopieren
xiongmao schreef:
07-12-2021 21:07

Wat ook leuk is om te bezoeken is Paria Daiza dierentuin op de grens van België en Frankrijk. Ik heb dit vorig jaar gecombineerd met Gent.
Hele bijzondere en mooie dierentuin.
Pairi Daiza heet hij. En ligt niet op de grens hoor. Die is nog een half uur rijden vanaf daar.

Berlijn zijn wij met dochter van toen 7 geweest. Wandeling door de stad gedaan, alle bekende plekken bezocht, veel verteld over de 2e Wereldoorlog enz. Ze vond het erg leuk! Zeker een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
the4ofus schreef:
07-12-2021 21:15
Wij hebben al tientallen steden in Europa met de kinderen gedaan. Londen is absoluut nummer 1, maar inderdaad nu vervelend. Ik wil met de jongste (14) in februari weg en hij wil heel erg graag terug naar Londen (en hij is er al en een keer of 5 geweest) maar dat is nu moeilijk.

Scoorden hier goed bij de klassiekers:
-Berlijn - heel hip
-Rome - heel veel echt bekende dingen
-Krakau -inclusief Auschwitz-
-Venetië - maar wel tijdens corona toen er niemand was

Iets minder voor de hand liggend:
-Warschau -echt een hele fijne verrassing, ook een top wetenschapsmuseum
-Leipzig -even hip als Berlijn
-Napels - wat ruw, maar daardoor net leuk en op een steenworp van Pompeï en Paestum, natuurlijk.

Barcelona zijn we niet zo heel lang geleden geweest en dat vonden we allemaal niet zo heel erg veel. En dat ondanks Camp Nou en de andere bekende dingen. Maar het is wel heel persoonlijk, natuurlijk.
Praag idem, trouwens. Maar daar waren wij op een heel druk moment.

Als je zuiders wil, is Athene misschien ook iets? Was hier een 7/10 ongeveer. Minder goed dan Rome, beter dan Barcelona. Wel erg lekkere keuken :)
Ik zie hier ook Bilbao: ik vond het top. En ook vooral heel erg lekker, maar de kinderen - toen 11 en 13, net zoals die van jou- vonden er niet zo heel erg veel aan, denk ik.

Veel plezier!

Supergoede tips, thanks. Ik ben met de oudste toen ze 10 was in Londen geweest, en zou met de jongste ook op die leeftijd gaan. Maar toen kwam corona en nu is hij bijna 12… het is nu echt (weer) niet te doen. Je betaalt je blauw aan testen en moet ook nog in quarantaine. Hopelijk versoepelen ze dat we weer in de lente.

Rome lijkt me ook te gek, zoveel te zien daar.

Wat vond je minder aan Barcelona?
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
07-12-2021 21:49
Ik zou iets doen waar je met de auto heen kan? Gelet op alle extra maatregelen met vliegen (vaccineren, boosters, testen, quarantaine etc.).
Die van 11 zal waarschijnlijk ook volledig gevaccineerd moeten zijn tegen die tijd.
Binnen de EU durf ik wel te vliegen momenteel, als je volledig gevaccineerd bent is dat geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
07-12-2021 21:03
Sevilla is prachtig en levendig.
Valencia ook en heeft City of Arts and Sciences dat ze mogelijk interessant vinden?
Jaaaa… I love Spanje. Valencia ben ik ooit alleen geweest en vond ik iets te ‘klein’ voor echt een stedentrip. Sevilla is natuurlijk ook wel te combineren met andere leuke steden in het zuiden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven