Stedentrip, waar naartoe?

09-03-2020 16:21 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik zou graag met partner een lang weekend (vrijdag tm maandag/dinsdag) een stedentrip willen doen, ergens tussen eind april en half mei.

Liefst zou ik naar een bestemming gaan waar in die periode al goede kans op mooi weer is, op max. 4 uur vliegafstand.

Ik dacht zelf daarom aan één van de Spaanse steden (Valencia, Sevilla, maar Barcelona en Madrid ben ik bijv. ook nog nooit geweest. Lijkt me allemaal mooi?). Of misschien Istanbul? Of nog heel ergens anders heen?

Lissabon, Porto, Rome en Napels heb ik recentelijk (afgelopen twee jaar) al eens bezocht, dus die vallen voor nu af. En Noord-Italiaanse steden sla ik ivm Corona natuurlijk ook even over.

Ik hoor graag jullie tips :)
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
09-03-2020 18:19
Sevilla vond ik erg mooi en ook Budapest echt geweldig de gebouwen de musea leuke terrassen mooie badhuizen.
Lekker eten en wij waren er ook in de eerste week van mei en lekker weer.Je kon er in een t shirt rond lopen.
Athene ben ik niet zo enthousiast over omdat ik het een hele smerige stad vond. Veel zwervers dichtgeplakte winkels ,en 's avonds niet veilig op straat.
Ik heb die onveiligheid niet ervaren hoor. Er is armoede, ja, maar het is een fascinerende stad waar je naast de mustsees heerlijk in kunt rond slenteren. Het is ook best overzichtelijk.
In de avond gingen wij gewoon naar buiten en ik lette goed op mijn tas maar eerlijk gezegd voelde ik me in Rome of Barcelona net zo onveilig.
Alle reacties Link kopieren
Rond die tijd in Budhapest vaak mooier weer dan in de spaanse steden.
En het is er prachtig!
de wereld wacht om ontdekt te worden
Dat is waar ja, Oost-Europa is verrassend mooi, schoon en relaxed.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Athene erg leuk! Ook te combineren met andere dingen daar in de buurt en misschien een eiland op te zoeken.

Sevilla heb ik gewoond. Erg mooi, maar ik zou daar vanaf mei niet heen gaan want erg veel toerisme en erg warm.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk Groningen.... als het zo door gaat gaan alle Landen dicht!
Ik zou nu even niks boeken. Het gaat hard met de coronabesmettingen in Spanje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven