Stedentrip winter

19-08-2018 09:22 31 berichten
Komende kerstvakantie willen we als gezin een stedentrip doen. Ergens vlak na de kerst vertrekken en dan oud en nieuw daar doorbrengen en eerste week januari weer naar huis komen.
We hebben twee kinderen bij ons, jonge pubers. Alleen welke stad...
Parijs en Londen zijn we al te vaak geweest.
Stockholm en Kopenhagen lijkt ons prachtig maar ik ben bang dat de kinderen het zo koud vinden dat ik ze de hotelkamer niet uitkrijg.
We hebben aan Athene of Rome zitten denken. Malaga leek ons ook leuk maar te klein voor een week denk ik.
Wat is een leuke stad om met kinderen naar toe te gaan in de periode rond oud en nieuw
Salzburg of iets anders in Oostenrijk/Zwitserland.
Oh je wil juist bij de kou weg. Dubai dan misschien?
Wat is je budget? Kan Orlando er vanaf?
Niet perse uit de echte kou weg maar temperatuur rond het vriespunt hoeft ook niet zo. Ik ben zelf ook een behoorlijke koukleum.

Orlando is niet echt een stad
Tot 1500 inclusief hotel is wel redelijk denk ik. Misschien uitloop naar tweeduizend
Vanuit Malaga kom je makkelijk in Granada, daar zit (werelderfgoed?) het Al Hambra, met die drie samen kun je je vast wel een week vermaken.
In Stockholm is het niet veel kouder dan in nl, en in malaga kun je echt wegregenen. Stockholm lijkt me geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Boedapest? Misschien wel koud maar veel te zien en te doen en lekker opwarmen in de vele thermale baden! Weet alleen niet of het leuk is met oud en nieuw, ik was er zelf half januari.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar Miami. Vliegen kan al vanaf 400-500 en je kunt goedkoop verblijven bij particulieren via booking.com, agoda, trivago, airbnb of wimdu. Ik probeer het nu zelfs gratis via huizenruil guesttoguest.com. Je hoeft niet 1 op 1 te ruilen want je spaart punten en zelf met aanmelden krijg je die al.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar Malaga gaan en dat combineren met bv Sevilla, Cordoba of Grenada. Is ook makkelijk te doen per trein en je bent met ca 2 uur in die steden. Ronda is ook leuk om te bekijken en prima te doen per auto of met de trein.

Berlijn of Wenen is genoeg te doen maar waarschijnlijk wel wat kouder.
lisbeth schreef:
19-08-2018 09:27
Niet perse uit de echte kou weg maar temperatuur rond het vriespunt hoeft ook niet zo. Ik ben zelf ook een behoorlijke koukleum.

Orlando is niet echt een stad
Orlando is wel uitermate geschikt met pubers.
Alle reacties Link kopieren
rapanui schreef:
19-08-2018 09:39
Ik zou naar Malaga gaan en dat combineren met bv Sevilla, Cordoba of Grenada. Is ook makkelijk te doen per trein en je bent met ca 2 uur in die steden. Ronda is ook leuk om te bekijken en prima te doen per auto of met de trein.

Dit ja!
Je zou er ook nog Gibraltar bij kunnen doen. Is niet heel groot maar boven op de rots is het uitzicht geweldig.
lisbeth schreef:
19-08-2018 09:28
Tot 1500 inclusief hotel is wel redelijk denk ik. Misschien uitloop naar tweeduizend
Oh das wel een heel laag budget voor 4 vliegtickets en 2 hotelkamers in de dure kerstperiode.
redbulletje schreef:
19-08-2018 09:44
Orlando is wel uitermate geschikt met pubers.
Niet voor mijn pubers, die hebben een afschuw voor pretparken etc
viva-amber schreef:
19-08-2018 09:35
Ik ga naar Miami. Vliegen kan al vanaf 400-500 en je kunt goedkoop verblijven bij particulieren via booking.com, agoda, trivago, airbnb of wimdu. Ik probeer het nu zelfs gratis via huizenruil guesttoguest.com. Je hoeft niet 1 op 1 te ruilen want je spaart punten en zelf met aanmelden krijg je die al.
Ik vind geen tickets naar Miami onder de 750 pp
redbulletje schreef:
19-08-2018 09:45
Oh das wel een heel laag budget voor 4 vliegtickets en 2 hotelkamers in de dure kerstperiode.
Binnen Europa kan dat wel, Dubai of de VS is een ander verhaal
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van mij zijn ooit eens in die periode naar San Sebastian en Girona gegaan. Met de auto.
Je zou ook San Sebastian kunnen combineren met Bilbao, daar is een vliegveld.
lisa_ schreef:
19-08-2018 09:30
In Stockholm is het niet veel kouder dan in nl, en in malaga kun je echt wegregenen. Stockholm lijkt me geweldig!
Dit.

Het probleem met Zuid-Europese steden is dat ze meestal ingericht zijn op de zomer. Daar is 's winters vaak al minder te beleven en als het koud en nat is (en vergis je niet, in Spanje/Portugal/Italie kan het ook flink regenen en zelfs sneeuwen in de winter), dan is er echt niks aan. Enige uitzonderingen die ik tot nu toe heb meegemaakt zijn Madrid en Milaan, die vond ik ook nog wel charmant in de winter, met hun warme cafeetjes en stevige keuken.

En als voormalig inwoner van Stockholm kan ik het je echt aanraden rond kerst: de echte kou komt pas in/na januari. De stad is bovendien ingesteld op kou, dus is zo gezellig mogelijk gemaakt, met overal lichtjes, pop-up cafeetjes met vuurkorven en wintermarktjes. Gewoon warme kleding meenemen en dan is het hartstikke leuk daar!
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook Malaga en dan in combinatie met Sevilla en/of Granada. Heerlijke regio! Malaga heeft prachtige kerstverlichting en vond ik in de kerstperiode erg gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Berlijn met alle kerstmarkten en kerstlichtjes. Koud maar goed te doen. Stukjes met de metro en veel musea.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind juist de winterperiode heel geschikt voor Scandinavië, alle keren dat ik in Zweden/Noorwegen/Denemarken geweest ben, was het winter. Zo veel gezelligheid overal, kaarsjes, knusse cafés, marktjes, glühwein of de plaatselijke variant daarop.
Kou kun je op kleden en valt vaak wel mee aan het begin van de winter.

Alleen ben je voor bijvoorbeeld Stockholm wel iets meer kwijt van 1500 euro voor vier personen denk ik. Een vlucht van 100 euro pp en dan nog hotelkamers van 100 euro per kamer voor een week. Dat tikt wel behoorlijk aan. Misschien kun je via Airbnb nog een leuk appartement vinden voor die periode?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad ook 2 steden doen, bv starten in Malaga, dan met de trein naar Valencia en vanaf daar weer naar huis vliegen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook Kopenhagen doen, of Krakow en dan combineren met Warschau?
Of Praag?

Zuiderlijke steden lijken me juist niet leuk in de winter, de huizen zijn van binnen niet zo gezellig en vaak slecht of niet verwarmd.
Redshoes schreef:
19-08-2018 11:40
Berlijn met alle kerstmarkten en kerstlichtjes. Koud maar goed te doen. Stukjes met de metro en veel musea.
De meeste kerstmarkten zijn na kerst weer weg.

Praag of wenen? Ik vond Praag erg leuk toen wij er waren tussen kerst en oud & nieuw. Wij zijn toen niet in Praag zelf verbleven maar hadden een huisje gehuurd in Drachkov en zijn met de trein een dag naar Praag geweest.
Wij zijn vorig jaar in de eerste week van het nieuwe jaar naar Venetië geweest.
Het was heerlijk, alles op je gemak kunnen bekijken.
We zijn ook wel eens half januari naar Rome geweest, beviel ook heel goed.
Athene vind ik zelf te weinig hebben voor een week, drie dagen zijn genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven