Stedentripje Brussel/Antwerpen

15-07-2011 14:13 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Over een week vertrek ik voor een paar dagen naar Brussel en op de terugweg gaan wij nog naar Antwerpen.

Hoewel het weerbericht ook dan nog niet veel goeds voorspelt is de voorpret er niet minder om!

Inmiddels heb ik al veel opgezocht over beide steden en weet dan ook wel een beetje wat ik wil zien. Ook heb ik uitgezocht dat wij in Brussel vrij goedkoop met de metro overal naar toe kunnen ipv met een 'hop on hop off bus'. In Antwerpen zijn wij maar een dag, dus dan is zo'n bus misschien wel een optie.

Nu heb ik zelf in tijdje in Londen gewoond en weet daarom dat er vaak ook hele leuke dingen te doen zijn (musea, restaurantjes, shoppen, bezienswaardigheden etc) die niet op de tourist info site staan of in een boekje als 'must see'.

Wie van jullie weet nog iets leuks in Brussel/Antwerpen dat dus niet veel toeristen trekt maar juist wel locals en zeker de moeite waard is? Ook tips voor leuke eettentjes zijn welkom (studentenbudget)!!
Ik heb 1 goede tip

Hier rechts staat een zoekfuntie, met 'zoeken' en het Google logo erbij. Dan zoek je op het forum.

Als je daar Antwerpen intypt kom je op een van de vele topics erover!

Succes en veel plezier daar!!
Ga in brussel naar 'le corbeau' leuke kroeg waar later op de avond iedereen op tafels staat.

In brussel zijn veel leuke eettentjes. Bonsoir Clara is erg leuk maar prijzig, in die buurt zitten ook meerdere leuke tentjes.

als je het interesseert: bezoekje aan europees parlement is ook leuk.

Verder: taartje eten bij wittamer op de zavel..

Afrader: het atomium.
In Antwerpen is pas het MAS, museum aan de Stroom geopend, bij mooi weer ook moi uitzicht over de stad.

Het is 8 verdiepingen dus je kunt er even vooruit als het regent. De panoramawandelgangen zijn gratis toegankelijk

Verder is in Antwerpen Zomer in Antwerpen begonnen volgens mij, of het duurt niet lang meer.

Openluchttheatertjes/ kunst kultuur / picknick en genieten van de zonsondergang over de Schelde. Maar dat is voor 1 dag wat veel misschien, maar google is je vriend
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Absolute aanrader in Brussel: http://www.kingtutbrussels.be/

Ligt buiten de stad, maar bij het Atomium. Grandioze tentoonstelling.
Bedankt voor de tips! Super leuk stedentripje gehad! Tentoonstelling was echt indrukwekkend, deed mij ook denken aan een tentsoonstelling die ik ooit heb bezocht over het teracotta leger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven