Stedentrippen

22-06-2010 20:05 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf een giga-stedentripper en omdat ik niet in het bezit ben van een auto is dat ook mijn #1 vakantiebesteding.

Ik ben al heel verwend en heb dus al veel steden gezien (Parijs, Rome, Londen, Brussel, Antwerpen, Munchen, Berlijn, New York, Los Angeles, San Francisco, Miami).

Wie o wie heeft er tips voor een stad waar ik me minstens 4 dagen kan vermaken? Ik ben op zoek naar veel cultuur en misschien een dagje winkelen..

Liefs,

R
Lissabon, Madrid, Barcelona, Napels, Florance, Wenen, Boedapest, Kiev, Krakow, Warschau, Dublin, Glasgow, Praag, Stockholm, Oslo (niet de mooiste wel genoeg te doen), Edinbrugh, St. Petersburg (erg gaaf), Moskou (erg Russisch), Istanbul (absolute aanrader, Oost vs West, cultuur én zon + twee continenten bonus).

Verder zou je natuurlijk nog aan de Marokkaanse steden kunnen denken. Keuze genoeg lijkt me.
Beijing is trouwens ook gaaf
Madrid!!! Dat is echt zo een mooie stad en persoonlijk vond ik het daar ook mooier en leuker dan Barcelona.

Voor mij wordt de jaarlijkse stedentrip dit jaar Rome!
Sarajevo, Helsinki, Reykjavik, Catania (Sicilië), St Petersburg..
Bedankt voor alle reacties!

Praag ben ik ook inderdaad al geweest, helaas was ik niet in de ideale tijd..

Komende zomer staan in elk geval Wenen, Bratislava en Budapest op de planning maar na al jullie reacties vind ik Barcelona wel een hele goede. Heeel hartelijk dank!
Stripes, als je tips voor Wenen nodig hebt laat het me maar weten.
Valencia! Lekker wandelen door de Turia, een drooggelegde rivier onder straatniveau met mooie parken. Oud centrum met Romaanse gebouwen. Je kunt er leuk winkelen en naar het strand. Ook erg indrukwekkend is “Ciudad de las Artes y Ciencias” een verzameling futuristische gebouwen (museum, IMAX-theater en aquarium): http://www.nh-hotels.com/hotel_images/c ... lencia.jpg
Buiten Europa: San Diego
Firenze, Milaan, Sevilla, Amsterdam!, Bern, Nice, Stockholm, Maastricht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven