Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
06-05-2020 20:19
Een vriendin van de familie is bevallen van een zoon. De nagellak van mijn vingernagels krabben bijvoorbeeld. Ik denk dat ik morgen aan mijn teennagels begin.
:HA: prachtig geschreven, heb er erg om gelachen
Alright! Hoog tijd voor een update.

Ik heb dat "wereldprobleem" uiteindelijk niet op papier gezet want plots was het moment daar dat ik knopen moest doorhakken wat mijn toekomst betreft.

Er kwamen berichten vanuit TDAland dat er wellicht toch ontslagen zouden vallen. Voor wie, wanneer en hoeveel is niet duidelijk en het is ook niet met zoveel woorden gezegd maar zelfs onoplettende lezers konden tussen de regels duidelijk opmaken wat komen gaat.

Ik ben niet persé bezorgd om mijn eigen job maar vliegen zal een lange tijd niet meer zijn wat het geweest is. Dus het was hoog tijd om te gaan nadenken wat mijn volgende stap zal zijn.

Dat heb ik dan ook uitvoerig gedaan tussen het organiseren van een moederdag- en verjaardagsfeestje door. Ik zal terugkeren naar TDAland van zodra ik weer met personeelskorting kan vliegen (in Juli). Eenmaal daar zal ik mijn ontslag indienen en de opzegtermijn van een maand uitzitten. Op die manier loop ik mijn end of service bonus en voordelen niet mis (waaronder een gratis hoeveelheid cargo). Zo kan ik ook afscheid nemen van mijn roommates, die inmiddels ook op de hoogte zijn van de plannen, en mijn spullen ophalen.

Vervolgens keer ik definitief terug naar België en zal ik in September beginnen aan een voltijdse dagopleiding van 1 jaar. Ik twijfel nog tussen Digital Marketing en Marketing- en eventmanagement. Maar in ieder geval marketing dus.

Ik heb even gewacht met jullie op de hoogte te brengen omdat dit het meteen zo definitief lijkt te maken. :proud: Ik wilde mij ook niet teveel laten beinvloeden door goedbedoelde adviesen. Ik had even tijd nodig om mezelf binnenstebuiten te keren en na te gaan wat een goede volgende stap voor mij zou zijn. Maar intussen ben ik vastbesloten dat dit de juiste beslissing is. Dus de tijd was rijp om jullie te informeren. :-)
Strak plan! :thumbsup:
Klinkt als een goed plan, Dolly!
Allemaal ontwikkelingen dus, spannend! Goed dat je de knoop hebt doorgehakt lijkt mij.

Misschien een beetje naïeve vraag van mij. :proud: Als mensen door TDA worden ontslagen (als gevolg van de corona-situatie), hebben zij dan niet meer recht op die end of service bonus? Anders zou je misschien nog een regeling kunnen treffen als ze besluiten je te ontslaan. Tijdens het typen bedenk ik dat de kans klein is dat ze gunstige ontslagregelingen hebben (als ze zelf de keuze maken om mensen te ontslaan). Hopelijk lukt het om in juli die kant op te gaan en kun je alles regelen onder jouw voorwaarden.

Een volgende stap dus. :hello: Ik kan me voorstellen dat je even tijd nodig had om die keuze te kunnen maken. Fijn dat het zo goed aanvoelt.
tja2 wijzigde dit bericht op 13-05-2020 10:48
Reden: aanvulling
7.02% gewijzigd
Strak plan. Mijn advies, kies voor digital marketing. Alles met het woord events er in is een van de eerste dingen die instorten en de laatste die opkrabbelen.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
00suus00 schreef:
13-05-2020 10:51
Strak plan. Mijn advies, kies voor digital marketing. Alles met het woord events er in is een van de eerste dingen die instorten en de laatste die opkrabbelen.
Ha! Natuurlijk! Wat stom dat ik uitgerekend dat compleet over het hoofd heb gezien! Uitstekend advies! Dat helpt enorm. Ik zat al de hele ochtend de lespakketten te vergelijken, te wikken en te wegen, me af te vragen of events wel iets voor mij is,... Ik denk dat bij deze ook die knoop is doorgehakt. Bedankt! :thumbsup:
Tja2 schreef:
13-05-2020 10:47
Allemaal ontwikkelingen dus, spannend! Goed dat je de knoop hebt doorgehakt lijkt mij.

Misschien een beetje naïeve vraag van mij. :proud: Als mensen door TDA worden ontslagen (als gevolg van de corona-situatie), hebben zij dan niet meer recht op die end of service bonus? Anders zou je misschien nog een regeling kunnen treffen als ze besluiten je te ontslaan. Tijdens het typen bedenk ik dat de kans klein is dat ze gunstige ontslagregelingen hebben (als ze zelf de keuze maken om mensen te ontslaan). Hopelijk lukt het om in juli die kant op te gaan en kun je alles regelen onder jouw voorwaarden.

Een volgende stap dus. :hello: Ik kan me voorstellen dat je even tijd nodig had om die keuze te kunnen maken. Fijn dat het zo goed aanvoelt.
De mensen die ontslagen worden zullen er niet zomaar uit gebonjourd worden. Die zullen bijvoorbeeld nog in hun accomodatie kunnen blijven tot ze naar huis kunnen. Zij zullen ook hun EOS benefits krijgen. Het is geen acuut probleem. Ze anticiperen gewoon op de toekomst die er niet rooskleurig uit ziet. Ontslag zou mij dus goed uitkomen. Maar ontslag op staande voet (door niet op tijd terug te keren of niet te slagen op mijn back to work examens) moet ik zien te vermijden. Dat zou een heel ander scenario betekenen.
Goed plan en ook goed dat je de tijd hebt genomen erover na te denken.
Klinkt goed Dolly!
Fijn dat je een mooi plan hebt voor de toekomst.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Dat klinkt goed en weloverwogen! Fijn dat je een plan hebt.
Super dat je een plan hebt en weet wat je wilt!
Fijn dat je een keuze hebt kunnen maken! Tof dat je ook weer gaat studeren.
Hi! Ik lees je topic al een tijdje mee. Ik ben samen met mijn man geemigreerd naar een land aan de andere kant van de wereld en ik kon altijd zoveel rust en herkenning vinden in jouw topic! Tranen in mijn ogen toen ik las dat je naar huis mocht met de kerst, stiekem een beetje jalouzie dat jij wel optijd bedacht om snel terug naar huis te rennen toen het nog kon. Wij hebben de optie niet (meer).

Wat een slimme keus om een opleiding te gaan doen. De wereld zal hierna inderdaad niet hetzelfde zijn! Wij werken in de touristische sector en voelen idd heel veel van de klappen van Corona. Van een salaris waarmee we allebei net rond konden komen (maar oh zo gelukkig samen) naar nog maar 30% van ons salaris... HOE DAN?! Maar ook dit gaan we doen.

Wat ik je probeer te zeggen is, laat het los! Ik geloof dat dit het duwtje in de rug is waar je al een tijdje naar zocht. Je was ongelukkig en wilde een verandering, maar de tijd was nooit goed. En nu heb je geen keuze meer. Volg je hart, daar kan nooit iets verkeerds uit komen.

Al het beste! < :bye: :heart:
Wat fijn dat je een keuze hebt kunnen maken, je zal je vast opgelucht voelen.
Wat zal je familie ook blij zijn!
:cheer2: for you
Ik heb al jouw topics doorgelezen en het voelt een beetje gek om te vragen,na bovenstaande beslissing, maar mag ik ook jouw insta? Ik ben na alle verhalen zo benieuwd naar de foto's. Wat een verstandige en dappere keuze! Succes TD
Wat een goed plan. Klinkt als een weloverwogen beslissing.
Wat fijn dat je voor jezelf helder hebt wat je wilt gaan doen! Denk dat het goede keus is, want in TDAland ging je niet meer gelukkig worden denk ik. Maar je hebt het toch maar gewoon gedaan! Weer een ervaring rijker en beter weten wat je wel maar juist ook niet wilt na dit avontuur is een mooie uitkomst lijkt me. Succes!
MH778 schreef:
13-05-2020 18:57
Hi! Ik lees je topic al een tijdje mee. Ik ben samen met mijn man geemigreerd naar een land aan de andere kant van de wereld en ik kon altijd zoveel rust en herkenning vinden in jouw topic! Tranen in mijn ogen toen ik las dat je naar huis mocht met de kerst, stiekem een beetje jalouzie dat jij wel optijd bedacht om snel terug naar huis te rennen toen het nog kon. Wij hebben de optie niet (meer).

Wat een slimme keus om een opleiding te gaan doen. De wereld zal hierna inderdaad niet hetzelfde zijn! Wij werken in de touristische sector en voelen idd heel veel van de klappen van Corona. Van een salaris waarmee we allebei net rond konden komen (maar oh zo gelukkig samen) naar nog maar 30% van ons salaris... HOE DAN?! Maar ook dit gaan we doen.

Wat ik je probeer te zeggen is, laat het los! Ik geloof dat dit het duwtje in de rug is waar je al een tijdje naar zocht. Je was ongelukkig en wilde een verandering, maar de tijd was nooit goed. En nu heb je geen keuze meer. Volg je hart, daar kan nooit iets verkeerds uit komen.

Al het beste! < :bye: :heart:
Wauw. Deze post kwam binnen.. :heart:

Heel fijn om te lezen dat je zo hebt meegeleefd met mijn topic(s). Ergens ben ik wel wat verdrietig dat het afscheid van het vliegen zo moet lopen maar langs de andere kant is het inderdaad wel makkelijker. Tegelijkertijd ben ik wel een beetje ongerust.. maak ik wel de juiste keuze? Gaat die opleiding wel voldoende zijn om deuren te openen?

Daarom ben ik nu bezig met het analyseren van vacatures voor digital marketeers om na te gaan wat men zoal verwacht. Ik ben een lijst aan het opstellen van meest gevraagde vaardigheden zodat ik kan checken of ze in de opleiding zitten en wat ik eventueel moet bijstuderen in een kortere cursus.

Ik hoop dat jij en je partner snel wat financiële ademruimte krijgen. Ik kan me voorstellen dat jullie met heel wat zorgen zitten. Veel sterkte en moed toegewenst!! :hug:
Succes met je opleiding!
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 14-05-2020 15:57
77.78% gewijzigd
Marana schreef:
14-05-2020 13:19
TD kijk eens bij deze jongedame: https://tessadevries.com
Deze onderwerpen zitten al verpakt in de opleiding die ik wil gaan doen dus als bijkomende cursus is dit wellicht niet wat ik nodig ga hebben.

Ik denk eerder aan basic webdesign, videobewerking,... dat soort dingen. Maar na wat zoekwerk lijkt het mij beter om eerst de opleiding te doorlopen en tijdens de stage te pinpointen waar ik nog kennis mis en daar dan vervolgens wat aan te doen. Dan heb ik er beter zicht op.
Jeetje TD wat een ontwikkelingen! Knap dat je deze keus hebt gemaakt. Digital Marketing is hot, veel ontwikkelingen in dus ik denk dat dit een hele goede stap is! Gefeliciteerd :D
Wat een mooie, dappere stap TD! Hier ook werkzaam in de wereld van digitale marketing. Ik heb een HBO opleiding in een andere richting gedaan (wel met het vak marketing erin) en daarna een NIMA opleiding gedaan, ik weet niet of zoiets ook in België bestaat, maar daarmee heb ik voor nu voldoende basis. Ik merk wel dat ik er iets van een cursus bij zou kunnen gebruiken als videobewerking, advertorials maken etc. Maar dat leer je opzich best snel door 't gewoon te doen. Succes TD!

TDA is toch een leverancier van vliegtuigonderdelen? Ik vond de verwijzing tussen TrolleyDolly's Airline en TDA wel bijzonder grappig :P
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
kleineschnitzel schreef:
28-05-2020 15:49
Wat een mooie, dappere stap TD! Hier ook werkzaam in de wereld van digitale marketing. Ik heb een HBO opleiding in een andere richting gedaan (wel met het vak marketing erin) en daarna een NIMA opleiding gedaan, ik weet niet of zoiets ook in België bestaat, maar daarmee heb ik voor nu voldoende basis. Ik merk wel dat ik er iets van een cursus bij zou kunnen gebruiken als videobewerking, advertorials maken etc. Maar dat leer je opzich best snel door 't gewoon te doen. Succes TD!

TDA is toch een leverancier van vliegtuigonderdelen? Ik vond de verwijzing tussen TrolleyDolly's Airline en TDA wel bijzonder grappig :P
Haha! Ik zou het niet weten eerlijk gezegd. :proud: Wel grappig als dat waar is.

Ik zou de opleiding gaan volgen via Syntra. Dat is zowat de enige optie in België waar je echt wat aan hebt als je je wilt bijscholen zonder je voor 3 jaar in te schrijven op een hoge school. Het is erkend door de Vlaamse Overheid en voor de marketing opleiding is er zelfs een samenwerking met de hoge school waar mijn zus nu studeert.

Via Syntra zou ik ook wat avondcursussen kunnen volgen voor de zaken die je aanhaalde. Dus dat is mooi.

Inmiddels ben ik nog steeds aan het wachten op nieuws vanuit TDAland.. Het begint spannend te worden.

Het helpt dus wel dat ik inmiddels aan dag 10 van een YouTube yogachallenge zit. Dan kan ik mijn gedachten verzetten en me volledig op iets anders concentreren. Mijn brandende spieren bijvoorbeeld, of op niet omvallen... meteen na die sessie doe ik aan touwtje springen met een opzwepend muziekje in de oren. Tenslotte verander ik de muziek naar wat rustige zweefmuziek om 20 minuten rustig te rekken en te strekken. Op die manier is mijn hartslag weer rustig op het moment dat ik na een uur eindelijk van mijn yogamat stap. Heerlijk! Ik heb dan altijd een voldane grijns op mijn gezicht. Deze workout routine past helemaal bii mij en ik doe het zo al 10 dagen met plezier.

Nu die routine erin zit ben ik ook mijn ontbijtgewoontes gaan bekijken. Vandaag heb ik overnight oats gegeten en dat beviel zo goed dat ik die erin ga houden. En zo gebruik ik deze crisis om mezelf nieuwe, gezonde gewoontes aan te leren. :proud: Ik hoop alleen maar dat ik dit ga kunnen vasthouden als ik ga studeren in September.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven