Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Een knuffel voor je Dolly. :hug:
Alle reacties Link kopieren
oh wat erg allemáál wat op je af komt, goed uitrusten inderdaad en hou moed meid. Misschien ben je wel nerveus bij je eerst volgende vlucht, maar lijkt mij vrij normaal. Schrijf hier lekker van je af
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Dolly, ik vind het zelf ook schokkend en erg verdrietig voor de betrokkenen. Ik werk ook in de luchtvaart, maar kan me voorstellen dat het voor jou wel erg ‘dichtbij’ komt.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat het heftig is TD. Komt voor jou toch veel dichterbij dan voor ons.

Gefeliciteerd met het halen van je recurrent! Had het nieuwe topic even gemist, maar heb 'm weer gevonden :)
Ik denk dat het de combinatie was van de crash, de spanningen in de regio en de branden in Australië. Daarbovenop kwamen de schrikreacties van de expats en de crew hier. Dat prikkelde bij mij een onrust waarvan ik diep vanbinnen ook wel weet dat die onterecht is. Desondanks heb ik op aanraden van mijn vader het nummer van het belgisch consulaat in mijn gsm gezet. Als voorzorg. Die plaatsten gisteren een bericht op hun Facebookpagina dat we waakzaam moesten zijn. Volgens de laatste nieuwsberichten lijkt de dreiging echter voorbij.

Wat de crash betreft, ik ben niet bang om straks weer aan boord te gaan. Zelfs niet ongerust. Er is niks veranderd. Vliegen is nog steeds veilig en ik ben me altijd bewust geweest van het feit dat er ondanks alles altijd iets kan gebeuren. Dit geldt helaas niet voor al mijn collega's. Sommigen hebben vannacht niet geslapen. Zij zullen pas gerust zijn als de exacte oorzaak van de crash bekend is. Voornamelijk omwille van bepaalde geruchten waar ik zelf geen aandacht aan besteed.

Dat gezegd zijnde, zullen mijn gedachten vooral tijdens de briefing (er gaat zeker iets over gezegd worden) en het opstijgen bij de omgekomen collega's en passagiers van vlucht PS752 zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte :hug:

Zou ik misschien ook je instagram mogen?
Alle reacties Link kopieren
Knuffel voor jou Dolly, ik vind dat je er knap mee omgaat! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Tvp
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om jouw avonturen te lezen, gefeliciteerd met het halen van je recurrent. De berichtgeving over Iran is heftig. Hopelijk kun je het een beetje van je afzetten tijdens de vlucht.

Ik zou je graag willen volgen op instagram.
Goedemorgen vanuit Melbourne! :cheer:

Ik ben super moe nu maar ik heb desondanks een dik uur met mijn ouders geskyped. En ik wilde jullie toch even laten weten dat ik een hele fijne vlucht heb gehad. Zoals gezegd was ik tijdens de briefing en het opstijgen in gedachten bij de Ukrainian crew. Daarna moest ik me weer concentreren op het hier en nu. We hebben onder mijn leiding letterlijk staan zingen en dansen in de galley tijdens de hele vlucht. Het leek wel een musical. :proud: We hadden echt een hele fijne crew. (Voorin dan toch) Mijn csv schudde mij na de vlucht de hand en zei dat hij het super aangenaam vond om mij in zijn crew te hebben en dat hij mij zal missen als hij morgen niet in mijn area mag werken. :love: (even voor de duidelijkheid: hij is homo)

Nu is het echt hoog tijd dat ik even wat ga slapen want het kost ontzettend veel moeite om iets samenhangend te schrijven.
Peperomioidespilea schreef:
09-01-2020 21:49
Ik zou je graag willen volgen op instagram.

Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je vlucht zo aangenaam was en dat je het met je collega’s ook zo fijn hebt gehad.
Ik vind het fijn om te lezen dat je niet bang bent. Vorige week kwam ik nog uit verre uithoek en ik keek toch even naar de route. Wel gewoon over Irak dacht ik te zien. En altijd moet ik denken aan die arme mensen van MH17, ik word daar zo naar van. En dat hetzelfde waarschijnlijk nog een keer gebeurd is, ongelooflijk.
Fijn dat er nu niet meer overheen gevlogen wordt.
Ik hoop dat je heerlijk slaapt!
Ik zou het heel leuk vinden om je ook op Insta te volgen, mag dat?
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
Tvp :hyper:
Joe.
Alle reacties Link kopieren
Fijn TrolleyDolly dat je een goede vlucht hebt gehad en dat het skypen met jouw ouders is gelukt. Begrijpelijk dat er van alles door jouw hoofd gaat. Klinkt als een fijne CSV! Ik hoop dat je goed hebt kunnen uitrusten. :)
Ik ben gedurende mijn verblijf in Melbourne de Dubai tijd blijven volgen. Na aankomst heb ik 7h geslapen. 's Avonds ben ik dus opgestaan en met een aantal crew iets gaan eten in een geweldig restaurant/cocktailbar. Daarna zijn we naar een karaokebar gegaan waar de crew mij wel eens écht aan het werk wilde zien.. eh horen?Gelukkig deden mijn collega's ook gezellig mee.

Om iets na 2 in de ochtend waren we weer terug in het hotel. Ik ben echter wakker gebleven tot 6h met als gewenste gevolg dat ik heb geslapen tot 15h. (Op dat moment was het in Dubai vroeg in de ochtend).

Ik heb net een diner als ontbijt gehad en over een uur is mijn wake-up call.

Hopelijk werkt deze strategie en verloopt de terugvlucht even gemakkelijk als de heenvlucht. Ik ben op dit moment in ieder geval klaarwakker!

---

Hetgeen ik weigerde te geloven is dus toch waar... PS752 is per ongeluk uit de lucht geschoten. Ik hoorde het nieuws in de crewbus onderweg naar het hotel. Ik werd op slag misselijk. Zoveel mensen... per ongeluk... :nope:
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
11-01-2020 07:45

Hetgeen ik weigerde te geloven is dus toch waar... PS752 is per ongeluk uit de lucht geschoten. Ik hoorde het nieuws in de crewbus onderweg naar het hotel. Ik werd op slag misselijk. Zoveel mensen... per ongeluk... :nope:
Ja, te bizar voor woorden.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Toen ik woensdag (enkele uren na de crash) over Iran vloog wist ik (gelukkig) nog niet wat er gebeurd was. Ik kan mij dus goed inbeelden dat je er de komende tijd nog veel aan denkt!
Welke bestemmingen heb je nog deze maand?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je zo goed geslapen hebt. En idd echt bizar.
Alle reacties Link kopieren
Heel bizarre wending heeft die uitkomst van de crash genomen. Had je al vernomen dat er hevige regenbuien zijn in Dubai? Straten blank o_o
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dat je je examen gehaald hebt! Weer leuk om te volgen je avonturen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik volg je ook weer in je nieuwe topic! Heb je meegekregen dat de poging om het te laten regenen in Dubai iets meer regen heeft gegeven dan beoogd? Was hier zojuist een item over bij het RTL Nieuws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven