Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Alle reacties Link kopieren
Tvp! Altijd leuk om je verhalen te lezen!
viva888 schreef:
11-01-2020 09:26
Toen ik woensdag (enkele uren na de crash) over Iran vloog wist ik (gelukkig) nog niet wat er gebeurd was. Ik kan mij dus goed inbeelden dat je er de komende tijd nog veel aan denkt!
Welke bestemmingen heb je nog deze maand?
Brussel is de volgende bestemming. Dan turnaround Hyderabad (India), turnaround Riyadh (Saudi Arabia), Mauritius en tenslotte weer Brussel.
jumper1 schreef:
11-01-2020 14:16
Heel bizarre wending heeft die uitkomst van de crash genomen. Had je al vernomen dat er hevige regenbuien zijn in Dubai? Straten blank o_o
En of ik het vernomen heb. Mijn Facebook en WhatsApp ontplofte zowat door berichten van crew. Het was pure chaos in Dubai. Crew en passagiers geraakten niet op de luchthaven. Vluchten werden gecancelled, layovers werden korter, crew werd op andere vluchten gezet wanneer ze uiteindelijk op de luchthaven geraakten. Crew die aankwamen geraakten dan weer niet thuis.

Cloud seeding is hier gekend. De gevolgen ook.

Ik ben oprecht blij dat ik al deze ellende gemist heb en gewoon naar huis kan.
Alle reacties Link kopieren
Hi Dolly,
Ook ik ga je volgen in alweer je derde topic. Ik lees je heel graag!

Komt je zusje of andere familie nog weer naar Brussel om je te zien?

Is er bestemming waar je heel graag heen wilt en nog niet bent geweest?
usagirl schreef:
12-01-2020 06:03
Hi Dolly,
Ook ik ga je volgen in alweer je derde topic. Ik lees je heel graag!

Komt je zusje of andere familie nog weer naar Brussel om je te zien?

Is er bestemming waar je heel graag heen wilt en nog niet bent geweest?
Ik verwacht dit geen bezoek in Brussel. Maar dat is niet erg. Ik wil namelijk graag wat belgische boodschappen doen. Het is ook nog eens de middagvlucht dus niet ideaal voor bezoek.

Er zijn nog massa's bestemmingen waar ik heen wil. Zowat alle bestemmingen die ik nog niet gedaan heb met TDA. Dus ik bied tegenwoordig vooral voor nieuwe bestemmingen. Over een paar dagen komt het nieuwe rooster weer uit. Ik ben benieuwd!

Trouwens, woensdag, voor al de onheilspellende berichten binnenkwamen, kwam er een email binnen om te melden dat de vakantiebiedingen voor 2020 open zijn.

Omdat ik vorig jaar geen gebruik heb gemaakt van mijn prioritybid staat mijn prioritypercentage op 74%. Vanaf 70% is de kans dat je biedingen voor populaire data (zoals July, Augustus, Kerst en Nieuwjaar) toegewezen krijgt groter. Ik heb dus geboden op een week vakantie met kerst. Als ik die toegewezen krijg, zakt mijn prioritypercentage weer aanzienlijk.

Eind deze maand weet ik of ik kerst thuis vier dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Oh spannend Dolly! Week thuis met Kerst zou wel heerlijk zijn
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen dagen het vorige topic helemaal uitgelezen. Erg leuk! Zou ik ook je insta mogen? Heel nieuwsgierig naar alle foto’s bij de verhalen 😊
Eerder heb ik al eens gezegd dat buitenlands nieuws allemaal relevant is voor cabin crew die internationaal vliegen. Dat werd in dit nieuwe topic heel duidelijk. Vandaag wederom nieuws dat impact heeft op de roosters van een aantal collega's. Vulkaan Taal nabij Manila is uitgebarsten. Diverse vluchten zijn gecancelled waardoor crew van een 3tal vluchten vast zitten outstation.

Collega's van een andere airline deelden foto's van dit natuurfenomeen vanuit de lucht. Ik heb ze gedeeld op mijn Instagramstory (met de vermelding dat ze niet van mij zijn). Het zijn zeer indrukwekkende foto's van de verwoestende kracht van moeder natuur.
Alle reacties Link kopieren
Als je nou niet vrij krijgt met Kerst, gaat je percentage dan omhoog? Of is het eenmaal geprobeerd, percentage sowieso omlaag?
Mag ik ook je insta aub?
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend je vorige topic in 1 keer gelezen. Erg leuke verhalen!
Zou ik je insta mogen om ook de foto’s erbij te kunnen zien?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag je insta!
Boeiend wereldje dit, lees er graag meer over !
Promethium schreef:
12-01-2020 18:18
Als je nou niet vrij krijgt met Kerst, gaat je percentage dan omhoog? Of is het eenmaal geprobeerd, percentage sowieso omlaag?
Als ik mijn priority leave niet krijg blijft alles idem en stijgt mijn priority verder. In July is er dan nog een kans. Maar die is een stuk kleiner omdat de meeste plekjes met kerst dan al ingenomen zijn door crew die het in de eerste ronde toegewezen hebben gekregen. Maar goed, niet geschoten is altijd mis.
Ik zie steeds meer mensen schrijven dat ze mijn topic in 1 ruk hebben uitgelezen. Met de dag een grotere uitdaging gezien mijn hoge schrijftempo. Knap hoor dames! :proud: Ik hoop dat ik snel weer wat leukere verhalen kan delen.. dit nieuwe topic is nu niet bepaald positief gestart.

Quote of the day
"Cabin crew can sleep wherever, whenever.
Except before a flight."

Oeh! Ik denk net aan een griezelverhaal die een collega vertelde naar aanleiding van "the callbellghost" van gisteren. Beide ghoststory's schrijf ik morgen even neer voor jullie. Het is voor mij te laat om daar nu nog aan te beginnen. :sleep:
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Hier ook al tijden een stille meelezer!
De welbekende vraag, mag ik je ook volgen op insta? :)
Alle reacties Link kopieren
Die foto's zijn spectaculair! Ik ga duimen dat je kerst thuis mag zijn.
Ik lees jouw verhalen ook graag! Het leest zo makkelijk weg! Zou ik ook jouw insta mogen?
Geweldige foto’s TS! Zo speciaal om zoiets te zien.
Ik snap instagram volgens mij niet zo goed. Ik zie wel foto's van Trolley met kerst als laatste, maar niets van die vulkaan. Je bent de enige die ik op insta volg, dus wellicht doe ik iets fout dat ik niet alles te zien krijg?
redbulletje schreef:
13-01-2020 11:12
Ik snap instagram volgens mij niet zo goed. Ik zie wel foto's van Trolley met kerst als laatste, maar niets van die vulkaan. Je bent de enige die ik op insta volg, dus wellicht doe ik iets fout dat ik niet alles te zien krijg?
Je moet rechts in het balkje verhalen even Trolley aanklikken. Dan als een van de laatste fotos zie je er eentje van die uitbarsting.
Utakar schreef:
13-01-2020 11:25
Je moet rechts in het balkje verhalen even Trolley aanklikken. Dan als een van de laatste fotos zie je er eentje van die uitbarsting.

En snel zijn, want 24 uur na plaatsing zijn ze weg.
Utakar schreef:
13-01-2020 11:25
Je moet rechts in het balkje verhalen even Trolley aanklikken. Dan als een van de laatste fotos zie je er eentje van die uitbarsting.
Okee, dat werkt idd!
(Ben nog ouderwets van de facebook, dus ik wist dat niet :O)

Maar hoe komt het dat die foto's dan 24 uur later weer weg zijn?
The ghost of the A380

Toen ik in Melbourne mijn security search aan het afronden was voor de passagiers zouden boarden hoorde ik het irritante geluid van een callbell die aan en uit ging. Aanvankelijk dacht ik nog dat het een collega was maar naarmate het bleef duren ging ik op onderzoek uit. Volgens het schermpje naast 1 van de deuren ging het om 68J en 68K. Gek... ik ging erheen om te kijken of ik een verklaring kon vinden. Maar alles leek normaal. Dus ik maakte een PA voor de purser met de vraag of hij een engineer kon sturen. Die brave man kon het echter ook zo snel niet oplossen dus ik liep naar de galley om dat door te geven aan de collega's en concludeerde dat het wellicht om een spook ging. Een collega vroeg toen of ik het verhaal van "the ghost in the CRC" al had gehoord.

Ik ben wat dat betreft nogal een angsthaas. Dus ik wist dat het wellicht geen goed idee was om naar het verhaal te luisteren op een vlucht waarop ik later nog gebruik zou moeten maken van de CRC (Crew Rest Compartment), maar ik ben helaas ook erg nieuwsgierig.

Tijdens een vlucht in de A380 liep de captain naar de crc om aan zijn break te beginnen. Toen hij de crc voor de flight crew binnen liep zag hij tot zijn verbazing een vrouw in 1 van de bunks liggen.
Captain: "Wat doet u hier? U mag hier helemaal niet zijn! Ik moet u vragen om onmiddellijk terug te gaan naar uw stoel."
Vrouw: "Nee, ik ga helemaal nergens heen."
Captain: "Reist u alleen?"
Vrouw: "Nee ik reis samen met mijn man."
Captain: "Wat is zijn stoelnummer?"
De vrouw gaf de gewenste informatie en de captain liep naar de stoel in kwestie.
Captain: "Excuseer, uw vrouw ligt in de rest compartment voor de crew en weigert te vertrekken. Zou u even met haar kunnen gaan praten? Passagiers mogen daar namelijk helemaal niet komen."
De man keek de captain verbijsterd aan.
"Is dit een zieke grap? Mijn vrouw is overleden. Haar lichaam ligt beneden. Ik breng haar terug naar huis."



Ik kreeg spontaan kippenvel...

Een poosje later stegen we op met ons elektraspook aan boord. De callbell bleef de hele vlucht spoken. Op een gegeven moment kwam mijn csv tevoorschijn na een bezoek aan business class en ik vroeg haar of we toevallig een lichaam vervoerden die dag. Met een stalen gezicht zei ze "yes."
Ik: "No... you're messing with me."
Csv: "No seriously! Call the captain."
Ik: "No, I don't believe you!" :proud:

Ze bleef echter volhouden. Toen de andere csv ook even langskwam vroeg ik hem hetzelfde. Ook van hem kreeg ik een bevestigend antwoord. Maar ik bespeurde wel een zweem van een lach die hij niet kon verbergen. Schurken..

Gesprekken als dit waren voor deze vlucht doodnormaal:

Ping!

Crew 1: "Is that the ghost again?"
Crew 2 kijkt naar het schermpje in de galley: "Yes."
Crew 1: "Okay. Do you want some coffee?"
Vandaag heb ik bijzonder weinig gedaan. Lees: niks. Ik was de hele dag moe, had nergens zin in en mijn bovenrug doet pijn. Ergens naast mijn schouderblad. Ik vermoed dat het gewoon de naweeën zijn van de lange vlucht, maar ik begin te denken dat het een goed idee is om eens naar een professional te gaan met mijn rugklachten. Een recreatieve massage is leuk maar lost de pijn nooit helemaal op.
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
13-01-2020 15:48
Vandaag heb ik bijzonder weinig gedaan. Lees: niks. Ik was de hele dag moe, had nergens zin in en mijn bovenrug doet pijn. Ergens naast mijn schouderblad. Ik vermoed dat het gewoon de naweeën zijn van de lange vlucht, maar ik begin te denken dat het een goed idee is om eens naar een professional te gaan met mijn rugklachten. Een recreatieve massage is leuk maar lost de pijn nooit helemaal op.
Een tip voor je rugpijn naast je schouderblad: probeer er aan te denken om steeds goed rechtop te zitten, dus met de borst vooruit en schouders naar achteren. Veel mensen zitten tegenwoordig op hun telefoon ingezakt en voorover gebogen en dat kan dit soort klachten veroorzaken. Misschien helpt het een beetje.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven