Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Alle reacties Link kopieren
Dus op mijn vluchten zit je niet. Jammer.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
15-01-2020 09:53
Ik zit altijd met afschuw te kijken wat pax meeslepen als handbagage. Wij reizen notabene met trolleys van handbagage formaat maar checken die gewoon in.
We hebben aan boord allebei een kleine tas die gewoon onder de stoel gaat.

Aan de handbagage moet eens paal en perk gesteld worden! Geloof dat de blauwe vogels daar al mee bezig zijn.
De maatschappijen lopen ver achter op de wensen van de klant. Zeker bij kortere vluchten zit niemand te wachten op het inchecken van koffers en dan lang wachten bij de band.
Vliegtuigen zouden anders ingericht moeten worden zodat mensen grotere handbagage mee kunnen nemen. Geen overhead meer, maar een ruimte bij de uitgangen waar de handbagage kan worden achtergelaten.

Doordat de afschrijving van vliegtuigen nogal lang is, en men aartsconservatief is, zal dit wel even duren.
Mouthgard schreef:
16-01-2020 09:20
De maatschappijen lopen ver achter op de wensen van de klant. Zeker bij kortere vluchten zit niemand te wachten op het inchecken van koffers en dan lang wachten bij de band.
Vliegtuigen zouden anders ingericht moeten worden zodat mensen grotere handbagage mee kunnen nemen. Geen overhead meer, maar een ruimte bij de uitgangen waar de handbagage kan worden achtergelaten.

Doordat de afschrijving van vliegtuigen nogal lang is, en men aartsconservatief is, zal dit wel even duren.
Dan zit je uren in het vliegtuig te wachten voordat iedereen zijn koffertje weer gevonden heeft in die 'ruimte bij de uitgang'. Ik weet niet of dat een vooruitgang is.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eigenlijk dat de crew het juist fijn vind als de passagiers niet zelf de bins dicht doen> dit zodat de crew bijv. snel kan zien of er ergens nog plek is en zodat zij (omdat zij ze zelf sluiten) zeker weten dat alles echt goed dicht zit.

Ik heb nog een vraag Dolly> ik heb eerder gelezen dat je ook in de BC werkt> varieert de klasse waarin je werkt dus? Ik ging ervan uit dat er een soort ladder systeem was en dat jij bijv. ivm je ervaring altijd op BC zit. Daar hoef je iig geen bins te sluiten ;-)
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-01-2020 09:33
Dan zit je uren in het vliegtuig te wachten voordat iedereen zijn koffertje weer gevonden heeft in die 'ruimte bij de uitgang'. Ik weet niet of dat een vooruitgang is.
Daar moet wel iets op te vinden zijn, bijvoorbeeld een systeem als bij de garderobe met draaisysteem?
guppekop schreef:
16-01-2020 10:19
Ik dacht eigenlijk dat de crew het juist fijn vind als de passagiers niet zelf de bins dicht doen> dit zodat de crew bijv. snel kan zien of er ergens nog plek is en zodat zij (omdat zij ze zelf sluiten) zeker weten dat alles echt goed dicht zit.

Ik heb nog een vraag Dolly> ik heb eerder gelezen dat je ook in de BC werkt> varieert de klasse waarin je werkt dus? Ik ging ervan uit dat er een soort ladder systeem was en dat jij bijv. ivm je ervaring altijd op BC zit. Daar hoef je iig geen bins te sluiten ;-)
Bussiness Class bedoel je? Ik werk in economy. Ik maak pas over 3 jaar kans op een upgrade en dan ben ik al lang terug in België normaal gezien.

Ik werk wel in Bussiness promotions. Het promoteam van TDA. En dat brengt mij meteen op goed nieuws. Ik heb weer een opdracht! 3 dagen dit keer waarvan 2 dagen Travel dagen zijn. Ik denk dat dat betekent dat ik als passagier mag reizen in Bussiness Class!! :cheer: Ik weet verder nog niks maar het kan niet lang meer duren voor ik info krijg want 7/02 vertrek ik.
Mouthgard schreef:
16-01-2020 09:20
De maatschappijen lopen ver achter op de wensen van de klant. Zeker bij kortere vluchten zit niemand te wachten op het inchecken van koffers en dan lang wachten bij de band.
Vliegtuigen zouden anders ingericht moeten worden zodat mensen grotere handbagage mee kunnen nemen. Geen overhead meer, maar een ruimte bij de uitgangen waar de handbagage kan worden achtergelaten.

Doordat de afschrijving van vliegtuigen nogal lang is, en men aartsconservatief is, zal dit wel even duren.
Grotere handbagage zou wat mij betreft juist afgeschaft moeten worden. Enkel je elektronica en wat persoonlijke spulletjes die je tijdens de vlucht wellicht wil kunnen gebruiken. Je halve garderobe kan wel ingecheckt worden ipv dat je koffers mee de cabine in zeult.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat leuk dat je weer een opdracht hebt voor promoteam.
Ben reuze benieuwd wat het deze keer is.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de laatste 2 keren dat we vlogen het bericht van tevoren gekregen dat ook handbagage gratis in het ruim mee mocht, omdat de vlucht vol was. Lijkt mij sowieso voor al die grote stukken handbagage een prima oplossing. Zooolang wachten bij de band is het ook weer niet normaal gesproken.
Alle reacties Link kopieren
Nu je maatschappij ook naar Mexico vliegt via Barcelona, kan je ook die vlucht krijgen? Of is dat een te lange rit? Ik heb net geboekt voor over een paar maanden met jullie. Ben benieuwd.
Mouthgard schreef:
16-01-2020 10:47
Daar moet wel iets op te vinden zijn, bijvoorbeeld een systeem als bij de garderobe met draaisysteem?

Voor die tien minuten wachten bij de bagageband wil je een heel nieuw ontwerp waarbij de hele bagageband mee de lucht in gaat?? Zie je al die gezinnen al in het vliegtuig hun koffers van de band halen?

En dan moeten ze natuurlijk ook nog een karretje zien te vinden.
En met een beetje pech van de trap af met een karretje vol baggage.
En dat om maar niet tien minuten te hoeven wachten in de bagagehal :)

Ik denk dat dit idee nog wat beter uitgewerkt moet worden :)
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
16-01-2020 10:19
Ik dacht eigenlijk dat de crew het juist fijn vind als de passagiers niet zelf de bins dicht doen> dit zodat de crew bijv. snel kan zien of er ergens nog plek is en zodat zij (omdat zij ze zelf sluiten) zeker weten dat alles echt goed dicht zit.
Dat dacht ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je weer een nieuwe opdracht hebt!
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-01-2020 14:46
Voor die tien minuten wachten bij de bagageband wil je een heel nieuw ontwerp waarbij de hele bagageband mee de lucht in gaat?? Zie je al die gezinnen al in het vliegtuig hun koffers van de band halen?

En dan moeten ze natuurlijk ook nog een karretje zien te vinden.
En met een beetje pech van de trap af met een karretje vol baggage.
En dat om maar niet tien minuten te hoeven wachten in de bagagehal :)

Ik denk dat dit idee nog wat beter uitgewerkt moet worden :)
Ik heb echt nog nooit 10 minuten gewacht bij de bagageband. Verschrikkelijk systeem waar je eindeloos dezelfde drie koffers voorbij ziet komen - de laatste keer stond ik ruim een uur.
yasmijn schreef:
16-01-2020 08:41
Dus op mijn vluchten zit je niet. Jammer.
Nee, ik heb enkel Brussel gekregen van de 5 vluchten waar ik op heb geboden. :|

rianneplaya schreef:
16-01-2020 13:06
Nu je maatschappij ook naar Mexico vliegt via Barcelona, kan je ook die vlucht krijgen? Of is dat een te lange rit? Ik heb net geboekt voor over een paar maanden met jullie. Ben benieuwd.
Ja! Die wil ik graag eens doen!

Flashy schreef:
16-01-2020 15:50
Wat fijn dat je weer een nieuwe opdracht hebt!
Ja!! Ik ben er heel blij mee. Gezien het feit dat ik zoveel vrije dagen heb voor en na die opdracht lijkt het alsof ze mij ver willen laten reizen. Australië? Maar de opdracht zelf is maar 1 dag... Ach, ik weet het niet. Misschien zijn al die vrije dagen wel toeval.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
16-01-2020 10:19
Ik dacht eigenlijk dat de crew het juist fijn vind als de passagiers niet zelf de bins dicht doen> dit zodat de crew bijv. snel kan zien of er ergens nog plek is en zodat zij (omdat zij ze zelf sluiten) zeker weten dat alles echt goed dicht zit.
Wanneer iedereen binnen is en alle bagagebakken dichtgaan even vragen of iemand wil helpen, niet tussentijds want dan blijf je bezig.
Alle reacties Link kopieren
Wat super gaaf om te lezen allemaal. Het vorige topic met heel veel plezier gelezen en nu ook weer!

Inmiddels ben ik ook wel benieuwd naar je insta, zou ik die ook mogen? :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dolly,
Wat een heerlijk topic is dit toch, het vorige deel met zoveel plezier gelezen en ook veel geleerd! Ik kijk met andere ogen naar de steward(essen) dankzij jou!
Ik zou je boek kopen! Heb ooit ook eens met veel plezier dagboek van een steward gelezen maar dat ging meer over de feestjes. :+
Ik wist niet eens dat een passagier de bin mocht sluiten joh, heb er nog nooit over nagedacht ook.
Mag ik je insta? Foto's bij deze verhalen maakt het nog leuker!
Vliegen jullie eigenlijk ook op NIeuw Zeeland?
Kaaschipje schreef:
16-01-2020 22:55
Hoi Dolly,
Wat een heerlijk topic is dit toch, het vorige deel met zoveel plezier gelezen en ook veel geleerd! Ik kijk met andere ogen naar de steward(essen) dankzij jou!
Ik zou je boek kopen! Heb ooit ook eens met veel plezier dagboek van een steward gelezen maar dat ging meer over de feestjes. :+
Ik wist niet eens dat een passagier de bin mocht sluiten joh, heb er nog nooit over nagedacht ook.
Mag ik je insta? Foto's bij deze verhalen maakt het nog leuker!
Ik word helemaal blij van je post. :proud:

Maak je geen zorgen. Het is nog niet in me opgekomen om een passagier boos aan te kijken als ze de bin niet sluiten. ;-)

Je hebt een PB'tje.
redbulletje schreef:
16-01-2020 22:57
Vliegen jullie eigenlijk ook op NIeuw Zeeland?
Jazeker. Ik ben zelf al naar Christchurch gevlogen. Toen hebben we een auto gehuurd en zijn we de bergen in getrokken. Prachtig land!
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
16-01-2020 15:52
Ik heb echt nog nooit 10 minuten gewacht bij de bagageband. Verschrikkelijk systeem waar je eindeloos dezelfde drie koffers voorbij ziet komen - de laatste keer stond ik ruim een uur.
Verschilt zo per vliegveld.. Mijn man was gisteravond al thuis toen de melding van de schiphol app kwam dat de bagage nu op band X lag. Was inderdaad een uur later. In Amerika vaak binnen 20 min (is ook belofte van een grote maatschappij daar - en dat lukt ze).
Alle reacties Link kopieren
PepperyPie schreef:
17-01-2020 07:28
Verschilt zo per vliegveld.. Mijn man was gisteravond al thuis toen de melding van de schiphol app kwam dat de bagage nu op band X lag. Was inderdaad een uur later. In Amerika vaak binnen 20 min (is ook belofte van een grote maatschappij daar - en dat lukt ze).
In bijvoorbeeld singapore ligt de bagage vaak al op de band wanneer je aan komt lopen. Ook de immigratie gaat super snel.
Negers zo lang wachten als op Schiphol.
TrolleyDolly schreef:
17-01-2020 04:26
Jazeker. Ik ben zelf al naar Christchurch gevlogen. Toen hebben we een auto gehuurd en zijn we de bergen in getrokken. Prachtig land!
Gaaf!! En staat Auckland ook nog een keer in de planning? Noorder eiland vond ik heel speciaal.
Merel7 schreef:
17-01-2020 07:54
In bijvoorbeeld singapore ligt de bagage vaak al op de band wanneer je aan komt lopen. Ook de immigratie gaat super snel.
Negers zo lang wachten als op Schiphol.
Vind ik dan weer totaal niet. Het is vaak zo'n eind lopen dat de bagage er al ligt als je eindelijk bij de bagageband bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven