taize

02-05-2012 14:39 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
Als je gelooft, zo niet, niet doen
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ja hoor Taize is prima te doen in je eentje, mijn dochter gaat al een paar jaar alleen daar heen en bevalt prima, je maakt dan juist sneller contact met andere.
Ik ben er zo'n 15 jaar geleden geweest met een groep mensen, ben niet gelovig, sommige in de groep wel. Ik vond het wel een mooie ervaring: heel internationaal, leuke gesprekken, back to basic, kampvuurtje met gitaar, wandelen, enzovoort. Geen idee hoe het er tegenwoordig is.
Vroeger 'moest' ik van mijn ouders naar zondagschool en jeugdkring. Niet omdat ze gelovig zijn/ waren, maar vonden ze goed voor de algemene ontwikkeling. Ik ben er niet minder op geworden i.i.g.

Maar met jeugdkring zijn we ook naar Taizé geweest. Het heeft me niet bekeerd, maar ik vond het een geweldige indrukwekkende ervaring. Het lijkt me ook prima alleen te doen.
Here I am - now what are your other two wishes...
X
Ik ben twee keer in Taize geweest. Ik vond het een fantastische ervaring. Ik ben een keer met een groep geweest en een keer alleen.

Reis met de trein en bus en stuk lopen. Dat ging prima (is al wel 12 jaar geleden dus ik weet niet precies meer hoe lang het allemaal was). Er waren wel meer mensen alleen of met z'n tweeen.

Ontzettend leuk, veel gelachen, gepraat en ook geweldige diensten. Het is een hele pure plek.
Oh en de meeste mensen staan echt wel open voor contact met anderen. Ik heb hele leuke mensen ontmoet, met sommigen nog contact gehouden. Met een Frans meisje ben ik zelfs goed bevriend geraakt. En dit is dus al 12 jaar geleden.
Ben een aantal keren geweest. Zoals anderen zeggen, fantastische ervaring. Helemaal tot rust gekomen, dat kan daar dus nog. Internationale jongeren, muziek, bezinning, ervaring van gemeenschap. Heel open. Aan te raden voor jongeren. Tip: neem een setje bestek mee! En heel veel plezier gewenst.
X
Vanuit heel veel kerken gaan er groepen naar Taize. Je zou eens kunnen googlen of er bij jou in de buurt ook een kerk is die zoiets doet, en dan vragen of je met hen mee kan reizen ivm je slechte visus. Bij ons zou dat geen probleem zijn, maar onze kerk gaat dit jaar niet...
X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven