Texel

30-11-2009 10:01 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aankomende zomer willen wij met het gezin een weekje naar Texel. Ik heb al zitten googlen etc. maar kom er niet helemaal uit.

Vandaar dat ik hier even de vraag stel;

Is er iemand wel eens naar Texel geweest en heeft dé tip van waar je moet zitten?

Wij willen graag in een huisje; liefst van zoveel mogelijk gemakken voorzien én graag bij het strand in de buurt.

Alvast bedankt voor eventuele tips!
Landal bij de Sluftervallei is leuk. Huisjes in de duinen en het strand is vijf a tien minuten fietsen. Ik hou niet zo van die grote huisjesparken, maar dit is erg kneuterig.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Landal bij De Koog. Als je graag vlak bij een dorpje wilt zitten en bij diverse voorzieningen, dan is de Koog de beste optie. Landal heeft hier 2 parken: een groter park (Beach park Texel, geloof ik) en een klein parkje tussen het strand/bos en het dorp in (Villapark Vogelmient).

Sluftervallei ligt mooi bij de natuur maar wel ver van voorzieningen.
Beachpark is zeker een aanrader
Hoe kan je op texel nou niet bij het strand in de buurt zitten?
Och, als je midden op het eiland zit of tegen de zeedijk aan de Waddenzee aan, dan is het strand niet op loopafstand zeg maar...
Sluftervallei!
Bungalowpark Slufteroord in de Slufter, mooi mooi mooi.
quote:ingmagh schreef op 30 november 2009 @ 10:23:

Hoe kan je op texel nou niet bij het strand in de buurt zitten?
Nee echt?
quote:ingmagh schreef op 30 november 2009 @ 10:23:

Hoe kan je op texel nou niet bij het strand in de buurt zitten?Ja, ik wist dat die opmerking zou komen toen ik mijn zin typte, maa had geen tijd meer om aan te passen, haha
Zijn er op een klein eilandals texel serieus zoveel bungalowparken?

Hier lees ik al:

Bungalowpark Slufteroord

Landal bij De Koog

Landal bij de Sluftervallei

Villapark Vogelmient

Maar bedankt! ik ga eens even googlen. Ik had de bungalowparken weggeklikt, want ik hou ook niet van dat gedoe, maar als t lekker kneuterig is, dan is t misschien toch wel gemak.
quote:misschicken schreef op 30 november 2009 @ 10:14:

Beachpark is zeker een aanraderWaarom misschicken? Is het niet erg groots pgezet zeg maar? Tenminste als ik google, lijkt mij de sluftervallei meer texelachtig dan het beachpark. Of kun jij me de voordelen van beachpark zeggen? Thnx
De bugalow parken op texel zijn totaal niet te vergelijken met de Landal of Centerparks parken in de rest van Nederland

De meeste hebben niet eens een eigen zwembad of supermarkt. Dus het is inderdaad niet groot opgezet.

Zelf geef ik de voorkeur aan de Koog

De sluftervallei is wel een heel mooi park je kunt er ook mooi camperen in de duinen
quote:_69_ schreef op 30 november 2009 @ 16:48:

[...]

Waarom misschicken? Is het niet erg groots pgezet zeg maar? Tenminste als ik google, lijkt mij de sluftervallei meer texelachtig dan het beachpark. Of kun jij me de voordelen van beachpark zeggen? ThnxHet is jaren geleden dat ik er geweest ben, maar het waren erg mooie huisjes op een leuk opgezet park. Vlak bij het centrum van de Koog, en niet te ver van het strand.Zwemmen deden we in Calluna geloof ik.
Ik reageer eerst ff op je Op....

Gezin zo dicht mogelijk bij alle gemak/voorzieningingen en dicht bij strand...

Tsja...dat is dan echt .... De Koog

Als je in de Koog zit dan heb je het gemak van alle winkels en tentjes in de hoodstraat en ben je heel dicht bij het zandstrand.

Zou met kinderen geen hotel/appartement direkt in de hoofdstraat kiezen want dat is het uitgaansleven. Net even daarbuiten is het veel rustiger.

Ik zat vroeger in de Vogelmient, klaphekje/park uit, weg oversteken en klaphekje en stukje bos door...duinen over en strand!!

( Ok, dit is de korte versie...duinen zijn stijl en met een bolderkar toch een geploeter, maar kom op daarna heb je echt wat! Heb ik het niet eens over dat ik net op het bospad erachter kwam dat ik mijn schep vergeten was, bij de 2e duin nodig moest plassen en op de terug weg....de hele garnalen dagopbrengst tussen de dennenaalden enzo liet vallen...)

Wij gingen altijd een flink stuk naar links...uit de drukte en dan....heerlijke tijd!!!! Hele fijne herinneringen!

Garnalen scheppen dus, dammen bouwen, vloed zo lang mogelijk tegen houden, druipkastelen maken en vooral veel scheppen. Geen idee wat allemaal maar bleef scheppen!

En thuis vroegen ze naar welke Costa ik was geweest...want zag zo bruin op mijn rug. Ja, vind je het gek, was de hele tijd aan het scheppen...Hahahaha!

Den Burg is leuk voor een dagje Hoofdstad.

Den Hoorn voor het witte kerkje.

Oude Schild voor de Haven

En de Slufter met De Cocksdorp en vuurtoren is heel mooi!

Wij liepen 'smorgens vroeg van De Koog naar de Slufter...rustten even uit, bekeken alle greppeltjes/kreekjes met beestjes en liepen over het strand weer terug.

Geen idee meer hoe lang dat lopen was...

Ben weer veels te lang aan het typen.

Maar goed is duidelijk, ik houd van Texel!
Vergeet niet een bezoek te brengen aan de Eiland Galerie, 69! Mooi keramisch werk met organische vormen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik hou m in gedachte poezewoes!
Heb geboekt, zitten vlakbij de koog. Vond boven in bij de slufter/cocksdorp wel 'erg ver' (relatief dan he) van de grotere dorpen
Waar heb je voor gekozen TO?
Bij iemand een huisje particulier; vond de parken nl. heul erg duur!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven