Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Iemand nog hotel tips voor de eeste 2 nachten in Thailand, in Bangkok? In de buurt van Ko San Road rond de 10 euro per persoon per nacht.
Hoi Iedereen,

Wat een fijn topic!

Ik vertrek met mijn vriend 26 juni voor 3 weken naar Thailand.

Nu zie ik hier al heel veel tips staan welke route je moet nemen maar het is nog een beetje een warboel voor mij omdat het ZOveel plaatsen en dingen zijn.

Ik wil op het begin twee nachten in Bangkok boeken en dan vanuit daar verder met de slaaptrein vanuit chiang-mai. is twee nachten uberhaupt genoeg in Bangkok.

Ik zou het fijn vinden als de ervaringsdeskundige zouden kunnen typen welke route zij zouden nemen in een krappe 3 weken en belangrijk vind ik het om op een paradijslijk eilandje te komen als ontspanning op het einde. we komen namelijk pas de 27ste aan en vertrekken de 17de vroeg.

Vanuit daar kan ik dan kiezen wat wij de moeite waard vinden en gaan plannen. Vind het zo spannend!! Alvast bedankt :-)
Ik ga over 6 dagen!!!

Heeft er iemand nog een tip voor een leuke markt in Bangkok? Ik ben er doordeweeks, dus de grote weekend market zit er niet in
Hai Lies, wat een fijn vooruitzicht! Ik ben nu in Thailand (eerste keer) en ben begonnen in Bangkok. Kwam ' s ochtends op tijd aan en heb twee dagen (en een nacht) in Bangkok rondgesjouwd. Ik heb dus relatief weinig van Bangkok gezien maar ik vond het genoeg. Nachttrein naar Chiang Mai genomen en ruim een week in het noorden gebleven (Chiang Mai en paar dagen Pai). Vliegtuig gepakt naar Koh Samui en van daar de boot naar koh tao, en daar ben ik nu. Blijf hier tot vrijdag en ga dan nog een paar dagen naar koh phangan en dan via Bangkok naar huis. Ik heb in totaal ook drie weken.

Welke route je neemt is afhankelijk wat je wilt zien, wat je budget is en wat je prettig vindt. Mijn doel was vooral om een beetje tot mezelf te komen, uit te testen hoe ik het zou vinden om alleen te reizen. In vergelijking met eerdere vakanties doe ik nu veel minder, ben ik langer op een plek. Door binnenlands te vliegen heb ik het mezelf makkelijk gemaakt (wel een hap uit budget, maar soit). Ik vind het noorden en het zuiden prima te combineren op deze manier, maar ik kan me ook voorstellen dat je drie weken gaat eilandhoppen in het zuiden.

Lees vooral dit topic door, daar staan veel routes beschreven. Ik heb aan de tips die hier zijn gegeven in elk geval heel veel gehad (en heb het mede door de ervaringen van schrijfsters hier aangedurfd om voor het eerst in mijn eentje op vakantie te gaan). Veel plezier met plannen vast, het is hier zo leuk!
Sunlight over me no matter what I do
Hee Fiet,

Bedankt voor je snelle reactie en wat fijn dat je lekker aan het genieten bent.

Weet je of Chiang Rai ook de moeite is.

Ik heb me vandaag een beetje zitten verdiepen en denk dat ik ook nog kanchanaburi wil gaan doen maar dit ligt zowat naast Bangkok. Is het dan niet verstandig o eerst Kanchanaburi te doen en vanuit daar naar het noorden te gaan?

Wat kostte jouw binnenlandse vlucht, ons budget is vrij ruim en als dat veel tijd scheelt denk ik dat dat voor ons ook wel een optie zou kunnen zijn. Zijn jouw eilandjes aan te raden, denk dat wij er ook twee willen doen.

Dus: na een dagje verdiepen een globale route

Bangkok

Chiang mai (chiang rai/pai, wat is het meeste de moeite)

Kanchanaburi (voor of na chiang mai)

twee eilandjes

Wat denken jullie ervan, kan er nog meer bij. Lees ook veel over de tree tops past dat in de route en waar lig dat?

Sorry als ik veel vraag maar heb er zo een zin in en loop een beetje over van adrenaline als ik er mee bezig ben haha.

En voor Fiet, lekker genieten nog en super stoer zo in je eentje!
quote:anoukpeters1990 schreef op 11 mei 2014 @ 22:30:

Nog even een vraagje, heb je een creditcard nodig in Thailand? Zoja, wij hebben er zelf geen maar zouden de cc van mijn ouders kunnen lenen zodat we er niet een aan hoeven te vragen. Maar controleren ze hier op of kunnen ze hier moeilijk over doen? Alvast bedankt!

Ik heb altijd een creditcard bij me als back-up. Ik zou niet die van iemand anders nemen. Een cc hoeft niet duur te zijn (heb je bijvoorbeeld een studentenpakket of betaalpakket bij ing, dan is die gratis)

Ik heb pinpas en cc altijd apart. Ik heb wel eens gehad in het buitenland dat mijn portemonnee werd gestolen. Dan is het echt heeeel fijn als je nog een cc hebt ;)

Plus inderdaad als je boekingen bij hotels wilt doen. Ik vind het in elk geval ideaal voor op reis.
Verslaafd aan het leven
Thailand is echt een prachtig land.

Als je in de buurt bent van Krabi dan raad ik je aan om Railay beach mee te pakken. Super mooi eiland en niet te touristisch. Daar heb je zoveel mooie strandjes alleen voor jezelf! En je kunt er ook genoeg activiteiten ondernemen.

Vanuit krabi kun je er met een bootje naar toe, gewoon de lokale mensen daar aanspreken. Dit bespaart je veel geld en kom je niet in een overvolle boot terecht.
quote:lies1988 schreef op 12 mei 2014 @ 14:15:

Weet je of Chiang Rai ook de moeite is.

Het is wel de moeite maar ik zou het niet doen wanneer je 'maar' 3 weken hebt

Wat kostte jouw binnenlandse vlucht, ons budget is vrij ruim en als dat veel tijd scheelt denk ik dat dat voor ons ook wel een optie zou kunnen zijn. Zijn jouw eilandjes aan te raden, denk dat wij er ook twee willen doen.

Binnenlandse vlucht rechtstreeks gaat met Bangkok Airways (prijzen varieren van 100 tot 200 Euro enkele reis), je kunt ook een stuk goedkoper naar Surat Thani met Air Asia (zie website) en dan verder met de boot.

Eilandjes zijn zeker aan te raden (Tao en Phangan)

Bangkok

Chiang mai (chiang rai/pai, wat is het meeste de moeite)

Ik zou naar Pai gaan, heerlijke plek!

Kanchanaburi (voor of na chiang mai)

Kancha zou ik aan het begin doen, maar maakt niet zo veel uit.

twee eilandjes

Wat denken jullie ervan, kan er nog meer bij. Lees ook veel over de tree tops past dat in de route en waar lig dat?

Tree Tops ligt in Kao Sok National Park. IS ook de moeite waard en kan er best bij,afhankelijk van hoeveel dagen je overal wil blijven. Er zijn nog meer leuke resorts daar behalve Tree Tops en je kunt er met een minibus heen vanaf Surat Thani.

Ik zou toch 'even' dit topic doorlezen want veel van je vragen zijn hier al doorgenomen.

Fiet leuk zeg dat je wat aan dit topic hebt gehad en nog heel veel plezier in Thailand!
Marforce, ik vind Baan Sabai een fijn hotel. Ligt aan de rustige kant van Rambuttri en kost rond de 10 euro. Kamers zijn vrij kaal maar wel heel schoon en ze hebben een goed restaurant.

Vivadiva, zit hier of hier iets voor je bij?
Lies, ga naar Pai! Absolutely lovely. Kancha heb ik weliswaar niet gedaan, maar zou ik inderdaad aan het begin doen. Of phangan de moeite waard is weet ik nog niet, maar Tao is heel leuk. Heel relaxed sfeertje. Mijn binnenlandse vlucht naar samui kostte 165 euro. Best prijzig, maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb. Terug naar Bangkok ga ik via surat thani, dat is maar een euro of 30.

Marforce, ik heb in Lamphu house overnacht. Kaal en eenvoudig maar schoon, prima dus. Tipje van dit forum
Sunlight over me no matter what I do
Hee Mayou,

Heb uiteraard heel het topic doorgenomen en er veel aan gehad en ik denk ook wel dat ik mn reis een beetje in gedachten heb.

Ik wil kachanaburi op het begin gaan doen, rest me alleen nog 1 vraag hoe ga ik vanuit daar naar chiang mai toe. Eerst terug naar Bangkok of is er een andere plaats in de omgeving waar ik de nachttrein/vliegtuig kan pakken richting het noorden.

Loop een eetje over van adrealine dus misschien komen mijn posts een beetje hectisch over. Word er zelf zenuwachtig van .
En Fiet, als we dan eenmaal in chiang mai aangekomen zijn zullen we zeker eens kijken of we naar Pai gaan. Een vriend van ons vond het ook een zeer relaxed plaatsje!
Hi Lies,

ik zit as we speak in Chiang Rai, gister mooie toer gedaan langs de bezienswaardigheden en omgeving, maar op dit moment is het duidelijk low season, veel barretjes en restaurants zijn vrij leeg of niet eens open, zal in juni ook zo zijn denk ik, dus dat is jammer. Als je weinig tijd hebt, skip het en ga voor Chiang Mai en Pai, zijn heerlijk! Pai lekker relaxed dorps.

Van Kanchanaburi (Erawan watervallen!) ben ik met de bus naar Sukothai gegaan, maar je kan ongetwijfeld direct naar Chiang Mai met de bus of in Ayuthaya overstappen op een trein.

Heel veel plezier, het is heerlijk hier, enneuhh... Sabai sabai!
Mayou, thanks voor de tip, ik ga t gelijk doorlezen!

Heb nu een fietstocht geboekt in Bangkok. Denk dat ik na 2 dagen naar Chumpron ga en vanaf daar de boot pak naar Ko Tao. En daarna naar Phangan.

Misschien ga ik daarna wel iets actievers doen, of een stad of wat dan ook.. maar eerst even bijkomen
Soms staat het licht op rood, soms op groen, in Chumpon is altijd wat te doen Met andere woorden, er gebeurt daar niet zoveel, maar voor een dag of 2 is het prima.

Heerlijk he dat alles open ligt, misschien doe ik dit, misschien daat of misschien doe ik helemaal niets...

Lies, kan me voorstellen dat het nogal op je af komt, maar maak je geen zorgen, wanneer je eenmaal daar bent valt alles op zijn plek en heb je ineens helemaal geen haast meer. Ik zou ook niet teveel dingen vastleggen (zie Fiet en Vivadiva), zodat je ruimte hebt om ergens korter of langer te blijven of over te slaan of wat dan ook.

Qua Chiang Mai is het het snelst op van Kancha terug naar BKK te gaan en daar het vliegtuig te pakken naar CM. Kost niet veel en is een uurtje vliegen.

En ga dan daarna met de gewone lokale bus van CM naar PAi, dat is echt geweldig! Ik zat op een zak rijst met mijn benen uit de deur zo ontzettend te genieten van het mooie uitzicht. En als je in Pai bent, probeer dan een hutje te regelen aan de rivier, daar kan je zo 's ochtends inspringen, heerlijk!

Fiet, Phangan is zeker de moeite waard. heel ander sfeertje dan Tao. Als je nog een relaxed strand zoekt, maar wel dicht bij Had Rin, kijk dan eens naar Had Yuan (Ocean Rock Resort, ben er zelf niet geweest maar heb gehoord dat het er erg relaxed moet zijn), of Bottle Beach...
Zo de eerste twee nachten zijn geboekt, het is Rikka Inn geworden op Koa San Road in Bangkok voor een prima prijsje. Even lekker bij komen van de lange reis.
@Kaar

@yasmijn

@mayou, beetje laat maar dank voor jullie reactie, tickets in THE pocket. Nog een kleine zes weken we dan voor het eerst met het gezin naar thailand! Hoop dat de situatie in bangkok rustig blijft. Mijn partner vind het geen prettig idee en is een beetje angstig.

XXX

Miriam
Een vriendin van me zit er nu en volgens haar merk je er niets van.
quote:mmdc schreef op 21 mei 2014 @ 21:33:

@Kaar

@yasmijn

@mayou, beetje laat maar dank voor jullie reactie, tickets in THE pocket. Nog een kleine zes weken we dan voor het eerst met het gezin naar thailand! Hoop dat de situatie in bangkok rustig blijft. Mijn partner vind het geen prettig idee en is een beetje angstig.

XXX

MiriamDat komt allemaal wel goed. Toeristen merken er amper wat van. En als niet, dan ga je vanuit BKK direct door naar een andere bestemming en daar merk je al helemaal niks.
Hopelijk is het weer wat rustiger als wij gaan over 7 weken. Wij gaan ook eens ergens heen
quote:runningmonster schreef op 23 mei 2014 @ 10:38:

Hopelijk is het weer wat rustiger als wij gaan over 7 weken. Wij gaan ook eens ergens heen

Don't worry. Komt écht wel goed! Anders verlaat je BKK snel (dat was ook mijn plan toen wij gingen en er was gedoe, weet je nog) en dan vlieg je gewoon door naar Samui, daar is echt niks aan de hand.

En dan pak je de boot naar Phanang. Naar dat zalige Dreamland.
In het ergste geval doen we dat. Ja Dreamland heb ik geboekt al jeej. Helaas heb ik ook een paar binnenlandse vluchten geboekt maar goed we zien het wel Yasmijn. Kan nog veel gebeuren.
Het komt écht wel goed.
Pfff ik ben nog nooit buiten Europa geweest en maandag is het zo ver na anderhalf jaar sparen ga ik aanstaande maandag voor 3 weken naar Thailand.

En nu deze staatsgreep. Misschien ben ik wel heel naïef maar ik had dit echt niet aan zien komen...

Mijn familie is nu ernstig over de zeik en heeft liever niet dat ik ga..Maar ja wel 4 binnenlandse vluchten geboekt en de grote vlucht natuurlijk ook.

Ik heb nu ook echt spijt dat ik alles zelf gepland en geboekt heb, met een reisorganisatie heb je nog de kans dat je het om mag boeken naar bijvoorbeeld Indonesië.

Mijn planning was eerst 3 dagen Bangkok met de Co van Kesser fietstour. Daarna binnenlandse vlucht naar Chiang Mai, daar een kookcursus bij de Farm Cooking School en een dag naar de olifantjes in het National Elephant Park. Daarna weer terug naar Bangkok om daar door te vliegen naar Surat Thani om daar naar Koh Samui en Ko Tao te gaan...

Ik twijfel nu echt heel erg of ik wel moet gaan...
Ik zal even een stukje plaatsen van hotel Crystal Bay op Samui:

***UPDATE on the political situation in Thailand***

The army have now officially taken control of the government in Bangkok and a coup has been declared. We know this seems worrying for our customers but we would like to take this opportun...ity to put your mind at ease.

The situation is Bangkok is non violent and a 10pm curfew is being enforced for a few days to make sure that things remain calm.

Koh Samui remains a tranquil and serene oasis and life goes on exactly as normal and you would never know that there was political tension in the capital. We are also subject to the curfew here too, but it is expected to be lifted after the weekend.

There is zero threat of danger to tourists in Koh Samui from the political situation in Bangkok 1000 kilometres away.

Crystal Bay Beach Resort has been unaffected and bookings are still pouring in.

The beach is absolutely perfect at the moment, the water is crystal clear and calm, it is 33C in the shade with a light breeze. We hope you can join us soon to enjoy it too!

Deze staatgreep is bedoeld om de orde juist te handhaven en om het niet te alten uitlopen in burgeroorlog. Naar verwachting is de avondklok na maandag weer opgeheven en in de toeristencentra zal er coulant mee worden omgegaan. Verder blijft het OV open van en naar de luchthavens. Alleen in Bangkok is het niet veilig waarschijnlijk. Dus als je dat kunt skippen (bijv Kanchanaburi of Samet of iets wat in de buurt ligt), zou ik het doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven