Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Ja en ja, zolang je de langnekken maar overslaat want dat is een enorme tourist trap.
quote:mayou schreef op 02 juli 2014 @ 23:22:

Ja en ja, zolang je de langnekken maar overslaat want dat is een enorme tourist trap.+ 1
Hallo,

Die slaappillen heten trouwens Temazepam en geen Oxazepam. temazepam zijn gewoon inslapertjes en mag je gewoon meenemen. Ze zijn wel duur en je moet ze tegenwoordig zelf betalen. De tijd dat je er meteen 10 kreeg van de huisarts, is echt voorbij.
Vanuit chiang mai even een berichtje. Ik heb net een ticket naar surat thani geboekt om vanaf daar met de ferry naar de eilanden te gaan 12 dagen eilanden. Willen graag naar dreamland na alle positieve postings hier. Welke bungalow raden julie aan met fan of airco? En welk eiland / eilanden nog meer tips in dezelfde categorie als dreamland?
Heb je het lekker missitalica? Ik heb bij Dreamland airco geboekt maar kan er nog niets over zeggen verder .

Vandaag mijn laatste werkdag gehad, nu rustig voorbereiden voor vertrek.
Ik ben helaas al weer terug in Nederland, maar wat is Thailand geweldig!

Ik heb nog nooit zo lekker gegeten, zulke natuur gezien, zulke aardige mensen ontmoet en zulke heerlijke massages gehad.

Ik ben nu al jaloers op iedereen die nog gaat.

We zijn uiteindelijk op Koh Pha-ngan en Samui geweest. En allebei geweldig! Maar dat gold voor alles wat we in Thailand hebben gezien.

Behalve dat het verschikkelijke Quad-rijden

Ik wil weer terug!
Hier ook even een berichtje vanuit chiang mai. Wij vliegen morgen naar koh samui en vanuit daar willen we naar koh tao.

Heb 1 nachtje een resort geboekt maar kwam niet veel verder met trip advisor. Iemand nog leuke tips voor accommodatie en een goede duikschool evt. Met acc wel airco!

Groetjes
.
Als jeop Tao aankomt staan ze je op te wachten op de pier. Kun je kiezen uit verschillende duikscholen. Buddha View, Ban's of Chrystal divers zijn goede, grote organisaties met accommodatie erbij, vaak gratis als je een cursus doet.

Ik heb zelf bij Big Bubble gedoken, ook prima en met acco.
Morgen tickets boeken, ga van 15 nov tot 6 dec. Ishet iemand ervaring met 333travel voor tickets, lees gemengde ervaringen op andere forums. ?
Heb deze vraag ook op mode staan maar dacht even vragen op dit topic.

Ik heb hele moeilijke/blaargevoelige voeten en krijg in zo'n beetje elke schoen wel blaren.

Nu is het de bedoeling om nov/dec 2014 naar Thailand, laos en Cambodja te gaan en ik zit nu al met schoeisel in mijn maag.

Wat nemen jullie mee voor schoenen/sandalen/slippers?

Iemand ervaring met goede sandalen zoals bijv. teva's?

Wat is aan te raden in zulk klimaat?

Later kom ik vast terug voor meer echt Thailand gerelateerde vragen
Ik had voor in de stad schoenen van Aigle,lijken op Palladiums. En ik had ook wandelsandalen van ecco.

Heb zelf ook moeilijke voeten dus ik weet hoe lastig dat is.

En goede wandelsokken scheelt ook heel veel, ik had sokken waarin in ook helemaal niet zweette.
We hebben het heerlijk runningmonster. Zitten nu in een homestay op t platteland in t noorden geweldig! Woensdag vliegen we naar de eilanden. Zijn jullie al in Thailand?

Lies 1988 heb je nog iets gevonden? Welke baai zit je? Wij hebben wat geboekt bij de mae nam pier.
@Missitalica, we vertrekken woensdagochtend. Jammer dat we de wedstrijd missen maar ok, wie weet sijpelt er iets door en doe mijn oranje shirt aan om toch een beetje mee te leven ?.

Valt het een beetje mee met het weer trouwens? Weeronline geeft iedere dag weercijfer 1 of 2 maar dat zal vanwege de bewolking en af en toe een bui zijn?
@runningmonster, vandaag is het slecht de hele dag miezer regen. Mag de pret niet drukken prachtig gefietst hier in net noorden. Na regen komt zonnenschijn toch?
Met kerst en O&N in Thailand blijven is dat leuk?

Ik twijfel nu om of eind oktober te vertrekken en vlak voor kerst terug te komen in NL of ergens in november vertrekken en dan in januari terug te komen.

Ik zal alleen reizen dus geen lief vriendje of vriendinnetje om kerst mee te vieren op een mooi strand ;)
Sensotouch, ik doe alles op mijn teva's. Ik heb de Tirra en die lopen heerlijk. Zijn de enige schoenen die ik bij me heb, en een paar flipflops.

Kerst en ON wordt ook in Thailand gevierd (voor de toeristen). Was ooit in BKK met kerst en echt overal stonden kerstbomen, kerststerren, kransen, muziek etc. ON zat ik op zee, maar zelfs daar was vuurwerk. Alleen zul je niet gauw zijn daar.
Wij waren 8 december ofzo terug in Nederland en daarvoor barstte het al van de kerstversiering in Bangkok.
quote:mayou schreef op 07 juli 2014 @ 22:25:

Sensotouch, ik doe alles op mijn teva's. Ik heb de Tirra en die lopen heerlijk. Zijn de enige schoenen die ik bij me heb, en een paar flipflops.

Kerst en ON wordt ook in Thailand gevierd (voor de toeristen). Was ooit in BKK met kerst en echt overal stonden kerstbomen, kerststerren, kransen, muziek etc. ON zat ik op zee, maar zelfs daar was vuurwerk. Alleen zul je niet gauw zijn daar.

Vuurwerk hoeft voor mij niet dus dat wil ik wel ontlopen, haha.

Beetje gezelligheid met kerst zou wel leuk zijn maar als ik daar ben dan voelt dat denk ik ook heel anders aan.

Lijkt mij ook wel weer grappig kerst in de zon.

Je neemt helemaal geen sneakers/dichte schoenen mee?
Nee nooit. Ik kan prima lopen op die Teva's, ook lange afstanden, en ik vind het ook te warm voor dichte schoenen.

Vuurwerk is moeilijk te ontlopen in Azië. Ze grijpen iedere gelegenheid aan om te knallen. Helemaal waar ik woon, daar knalt het vrijwel iedere dag. Je went eraan.
Vandaag aangekomen op samui. Heerlijk weer 1 klein buitje gehad. Zondag gaan we naar dreamland mij benieuwen! In eerste instantie voor 4 nachten geboekt mocht het bevallen blijven we langer.
Vanochtend vroeg in BKK aangekomen, niet geslapen dus we nikken nu. Zitten in Anantara Riverside, heerlijk hoor. Wij een paar verdwaalde druppels gehad. Morgen gaan we fietsen met Co van Kessel, althans met iemand van de organisatie :-) Zin in!
quote:runningmonster schreef op 10 juli 2014 @ 15:31:

Vanochtend vroeg in BKK aangekomen, niet geslapen dus we nikken nu. Zitten in Anantara Riverside, heerlijk hoor. Wij een paar verdwaalde druppels gehad. Morgen gaan we fietsen met Co van Kessel, althans met iemand van de organisatie :-) Zin in!Die is fijn! Geniet ervan!
quote:mayou schreef op 07 juli 2014 @ 22:25:

Kerst en ON wordt ook in Thailand gevierd (voor de toeristen).

Toeristen zijn misschien een mooi excuus. Ik ben 2x in Thailand geweest met Kerst en ON en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Thai zelf ook bijzonder veel lol beleven aan Kerst en ON.

De hoeveelheid kitsch is enorm. In BKK een kerstkoor gezien geheel in Hello Kitty verpakking. Compleet over the top en ik ken eerlijk gezegd geen Westers land waar ze zo loos gaan met de versiering. Volgens mij vinden de Thai kerst gewoon een geweldig excuus om zich helemaal uit te leven! Laatste keer ON was in Chiang Mai. Toen stonden er echt meer Thai bij de Thapae Gate dan toeristen en het aftellen gebeurde ook gewoon in het Thais (na een lange show met zoetsappige liedjes in een roze decor met heel veel glitters). Toen ik daarna weer terug was in BKK (6 januari ofzo), schalde er nog steeds 'I'm dreaming of a white Christmas' en 'Rudolph the Rednosed Reindeer' uit de speakers van de BTS...
Ja inderdaad, ze houden wel van een feestje :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven