Thailand Topic 2
donderdag 3 juli 2014 om 14:36
donderdag 3 juli 2014 om 17:57
Vanuit chiang mai even een berichtje. Ik heb net een ticket naar surat thani geboekt om vanaf daar met de ferry naar de eilanden te gaan 12 dagen eilanden. Willen graag naar dreamland na alle positieve postings hier. Welke bungalow raden julie aan met fan of airco? En welk eiland / eilanden nog meer tips in dezelfde categorie als dreamland?
vrijdag 4 juli 2014 om 12:43
Ik ben helaas al weer terug in Nederland, maar wat is Thailand geweldig!
Ik heb nog nooit zo lekker gegeten, zulke natuur gezien, zulke aardige mensen ontmoet en zulke heerlijke massages gehad.
Ik ben nu al jaloers op iedereen die nog gaat.
We zijn uiteindelijk op Koh Pha-ngan en Samui geweest. En allebei geweldig! Maar dat gold voor alles wat we in Thailand hebben gezien.
Behalve dat het verschikkelijke Quad-rijden
Ik wil weer terug!
Ik heb nog nooit zo lekker gegeten, zulke natuur gezien, zulke aardige mensen ontmoet en zulke heerlijke massages gehad.
Ik ben nu al jaloers op iedereen die nog gaat.
We zijn uiteindelijk op Koh Pha-ngan en Samui geweest. En allebei geweldig! Maar dat gold voor alles wat we in Thailand hebben gezien.
Behalve dat het verschikkelijke Quad-rijden
Ik wil weer terug!
zaterdag 5 juli 2014 om 18:58
zondag 6 juli 2014 om 12:22
zondag 6 juli 2014 om 12:41
Heb deze vraag ook op mode staan maar dacht even vragen op dit topic.
Ik heb hele moeilijke/blaargevoelige voeten en krijg in zo'n beetje elke schoen wel blaren.
Nu is het de bedoeling om nov/dec 2014 naar Thailand, laos en Cambodja te gaan en ik zit nu al met schoeisel in mijn maag.
Wat nemen jullie mee voor schoenen/sandalen/slippers?
Iemand ervaring met goede sandalen zoals bijv. teva's?
Wat is aan te raden in zulk klimaat?
Later kom ik vast terug voor meer echt Thailand gerelateerde vragen
Ik heb hele moeilijke/blaargevoelige voeten en krijg in zo'n beetje elke schoen wel blaren.
Nu is het de bedoeling om nov/dec 2014 naar Thailand, laos en Cambodja te gaan en ik zit nu al met schoeisel in mijn maag.
Wat nemen jullie mee voor schoenen/sandalen/slippers?
Iemand ervaring met goede sandalen zoals bijv. teva's?
Wat is aan te raden in zulk klimaat?
Later kom ik vast terug voor meer echt Thailand gerelateerde vragen
zondag 6 juli 2014 om 12:47
maandag 7 juli 2014 om 05:43
maandag 7 juli 2014 om 08:11
@Missitalica, we vertrekken woensdagochtend. Jammer dat we de wedstrijd missen maar ok, wie weet sijpelt er iets door en doe mijn oranje shirt aan om toch een beetje mee te leven ?.
Valt het een beetje mee met het weer trouwens? Weeronline geeft iedere dag weercijfer 1 of 2 maar dat zal vanwege de bewolking en af en toe een bui zijn?
Valt het een beetje mee met het weer trouwens? Weeronline geeft iedere dag weercijfer 1 of 2 maar dat zal vanwege de bewolking en af en toe een bui zijn?
maandag 7 juli 2014 om 22:10
Met kerst en O&N in Thailand blijven is dat leuk?
Ik twijfel nu om of eind oktober te vertrekken en vlak voor kerst terug te komen in NL of ergens in november vertrekken en dan in januari terug te komen.
Ik zal alleen reizen dus geen lief vriendje of vriendinnetje om kerst mee te vieren op een mooi strand
Ik twijfel nu om of eind oktober te vertrekken en vlak voor kerst terug te komen in NL of ergens in november vertrekken en dan in januari terug te komen.
Ik zal alleen reizen dus geen lief vriendje of vriendinnetje om kerst mee te vieren op een mooi strand
maandag 7 juli 2014 om 22:25
Sensotouch, ik doe alles op mijn teva's. Ik heb de Tirra en die lopen heerlijk. Zijn de enige schoenen die ik bij me heb, en een paar flipflops.
Kerst en ON wordt ook in Thailand gevierd (voor de toeristen). Was ooit in BKK met kerst en echt overal stonden kerstbomen, kerststerren, kransen, muziek etc. ON zat ik op zee, maar zelfs daar was vuurwerk. Alleen zul je niet gauw zijn daar.
Kerst en ON wordt ook in Thailand gevierd (voor de toeristen). Was ooit in BKK met kerst en echt overal stonden kerstbomen, kerststerren, kransen, muziek etc. ON zat ik op zee, maar zelfs daar was vuurwerk. Alleen zul je niet gauw zijn daar.
woensdag 9 juli 2014 om 10:55
quote:mayou schreef op 07 juli 2014 @ 22:25:
Sensotouch, ik doe alles op mijn teva's. Ik heb de Tirra en die lopen heerlijk. Zijn de enige schoenen die ik bij me heb, en een paar flipflops.
Vuurwerk hoeft voor mij niet dus dat wil ik wel ontlopen, haha.
Beetje gezelligheid met kerst zou wel leuk zijn maar als ik daar ben dan voelt dat denk ik ook heel anders aan.
Lijkt mij ook wel weer grappig kerst in de zon.
Je neemt helemaal geen sneakers/dichte schoenen mee?
Vuurwerk hoeft voor mij niet dus dat wil ik wel ontlopen, haha.
Beetje gezelligheid met kerst zou wel leuk zijn maar als ik daar ben dan voelt dat denk ik ook heel anders aan.
Lijkt mij ook wel weer grappig kerst in de zon.
Je neemt helemaal geen sneakers/dichte schoenen mee?
donderdag 10 juli 2014 om 11:08
donderdag 10 juli 2014 om 15:31
donderdag 10 juli 2014 om 18:35
quote:runningmonster schreef op 10 juli 2014 @ 15:31:
Vanochtend vroeg in BKK aangekomen, niet geslapen dus we nikken nu. Zitten in Anantara Riverside, heerlijk hoor. Wij een paar verdwaalde druppels gehad. Morgen gaan we fietsen met Co van Kessel, althans met iemand van de organisatie
Zin in!Die is fijn! Geniet ervan!
Vanochtend vroeg in BKK aangekomen, niet geslapen dus we nikken nu. Zitten in Anantara Riverside, heerlijk hoor. Wij een paar verdwaalde druppels gehad. Morgen gaan we fietsen met Co van Kessel, althans met iemand van de organisatie
donderdag 10 juli 2014 om 19:19
quote:mayou schreef op 07 juli 2014 @ 22:25:
Kerst en ON wordt ook in Thailand gevierd (voor de toeristen).
Toeristen zijn misschien een mooi excuus. Ik ben 2x in Thailand geweest met Kerst en ON en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Thai zelf ook bijzonder veel lol beleven aan Kerst en ON.
De hoeveelheid kitsch is enorm. In BKK een kerstkoor gezien geheel in Hello Kitty verpakking. Compleet over the top en ik ken eerlijk gezegd geen Westers land waar ze zo loos gaan met de versiering. Volgens mij vinden de Thai kerst gewoon een geweldig excuus om zich helemaal uit te leven! Laatste keer ON was in Chiang Mai. Toen stonden er echt meer Thai bij de Thapae Gate dan toeristen en het aftellen gebeurde ook gewoon in het Thais (na een lange show met zoetsappige liedjes in een roze decor met heel veel glitters). Toen ik daarna weer terug was in BKK (6 januari ofzo), schalde er nog steeds 'I'm dreaming of a white Christmas' en 'Rudolph the Rednosed Reindeer' uit de speakers van de BTS...
Kerst en ON wordt ook in Thailand gevierd (voor de toeristen).
Toeristen zijn misschien een mooi excuus. Ik ben 2x in Thailand geweest met Kerst en ON en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Thai zelf ook bijzonder veel lol beleven aan Kerst en ON.
De hoeveelheid kitsch is enorm. In BKK een kerstkoor gezien geheel in Hello Kitty verpakking. Compleet over the top en ik ken eerlijk gezegd geen Westers land waar ze zo loos gaan met de versiering. Volgens mij vinden de Thai kerst gewoon een geweldig excuus om zich helemaal uit te leven! Laatste keer ON was in Chiang Mai. Toen stonden er echt meer Thai bij de Thapae Gate dan toeristen en het aftellen gebeurde ook gewoon in het Thais (na een lange show met zoetsappige liedjes in een roze decor met heel veel glitters). Toen ik daarna weer terug was in BKK (6 januari ofzo), schalde er nog steeds 'I'm dreaming of a white Christmas' en 'Rudolph the Rednosed Reindeer' uit de speakers van de BTS...