Thailand Topic 2
zaterdag 26 juli 2014 om 22:57
Is iemand bekend met de Tiger Temple in Chiang Mai. Ik ga met een vriendin naar Thailand en die Tiger Temple lijkt haar helemaal te gek. Mij daarentegen lijkt het hartstikke eng! En die tijgers moeten toch wel helemaal verdoofd oid zijn?
Wij gaan ook in november naar Thailand Prideenjoy. Ik zou mijn reis schema binnenkort ook eens plaatsen. Het is nu nog niet duidelijk waar we precies naar toe gaan.
Wij gaan ook in november naar Thailand Prideenjoy. Ik zou mijn reis schema binnenkort ook eens plaatsen. Het is nu nog niet duidelijk waar we precies naar toe gaan.
zondag 27 juli 2014 om 01:21
Bedankt voor de tip! Ao nang word het niet dus! Ja er gaat een vlucht om 8 uur. Dan kom je rond 10 aan bij bangkok en daar gaat dan om half 1 een vliegtuig naar surat. Als het allemaal loopt zoals het moet lopen natuurlijk hihi. Moet alleen nog kijken hoe ik van khao sok naar krabi of phuket kom om door te gaan naar een eiland. Maar moet eerst weten welk eiland natuurlijk! Vond lanta zelf prachtig maar heb gelezen dat je daar moeilijk komt.
Ben benieuwd hoe jouw schema eruit ziet everglades.! Ook de eerste keer?
Ben benieuwd hoe jouw schema eruit ziet everglades.! Ook de eerste keer?
zondag 27 juli 2014 om 03:54
Ben zelf naar Elephant World bij Kanchanaburi geweest. Dat is een opvangcentrum voor oude en afgedankte olifanten. Je gaat ze dan voeren en als hoogtepunt zwemmen met een olifant. Dat is het enige moment dat je op de rug/nek mag zitten omdat je in het water gewichtloos bent. Heel gaaf. Mijn man heeft me regelmatig tegen moeten houden om niet tekeer te gaan tegen mensen die in die veel te zware bakken op die rug zitten van de olifanten. Zelfs in de zoo waar je toch mag verwachten dat ze verstand hebben van dieren. Vreselijk.
Tigertemple lijkt me vreselijk, tijgers zijn wilde dieren. Kan me niet voorstellen dat ze van nature zo tam zijn.
Tigertemple lijkt me vreselijk, tijgers zijn wilde dieren. Kan me niet voorstellen dat ze van nature zo tam zijn.
zondag 27 juli 2014 om 08:59
Vanuit kao sok zijn wij met een busje weggebracht naar een plaats waar we op een touring car werden gezet naar krabi. Bij ons arrangement met de treetops zat dat er bij in.
Wij zaten niet in ao nang maar de andere kant op Nopparat thara beach en daar was het wel goed. Vrij rustig. De ervaring met veel dronken Zweden en Engelsen hebben wij niet maar wij schijnen de enige te zijn:-) Railey is zeker erg leuk zijn wij een dagje geweest.
Wij zaten niet in ao nang maar de andere kant op Nopparat thara beach en daar was het wel goed. Vrij rustig. De ervaring met veel dronken Zweden en Engelsen hebben wij niet maar wij schijnen de enige te zijn:-) Railey is zeker erg leuk zijn wij een dagje geweest.
zondag 27 juli 2014 om 09:09
Thailand! Ik kom eind september 10 dagen langs, ik denk dat ik alleen in Bangkok blijf, ergens een fijn ho(s)tel zoeken en de laatste dagen van mijn lange reis slijten.
Dus als iemand een goed adres (liefst hostel) heeft houd ik mij aanbevolen. Mag best een beetje upmarket zijn, ik hoef niet met z'n twaalven tussen de kakkerlakken op Kao San Road...
Rond de 500-600 baht per nacht maximaal denk ik. En het hoeft ook niet centraal te liggen, als er maar openbaar vervoer is.
Dus als iemand een goed adres (liefst hostel) heeft houd ik mij aanbevolen. Mag best een beetje upmarket zijn, ik hoef niet met z'n twaalven tussen de kakkerlakken op Kao San Road...
Rond de 500-600 baht per nacht maximaal denk ik. En het hoeft ook niet centraal te liggen, als er maar openbaar vervoer is.
zondag 27 juli 2014 om 09:57
Ik had bij Greenwood travel geboekt voor Treetops. Had dat in Bangkok al geregeld. Hebben met hun een paar dingen gedaan naar alle tevredenheid.
Wij hadden 1 nacht boomhut en 1 nacht rafthouse en die ene nacht op het vlot was meer dan genoeg. Het was niet alleen behoorlijk primitief maar toen wij er waren was er een groep die de hele nacht in de bar zat dus het was behoorlijk herrie. De boomhut was geweldig met airco:-) Helaas was toen het zwembad nog niet klaar maar nu ziet het er prachtig uit. Het tuben was echt ontzettend leuk.dat zou ik zo weer doen. Wij hadden toen omdat het toen tijden flink geregend had best hoog water. Toen wij er waren regende het trouwens ook flink die 2 dagen, dat was jammer maar het was evengoed prachtig.
Wij hadden 1 nacht boomhut en 1 nacht rafthouse en die ene nacht op het vlot was meer dan genoeg. Het was niet alleen behoorlijk primitief maar toen wij er waren was er een groep die de hele nacht in de bar zat dus het was behoorlijk herrie. De boomhut was geweldig met airco:-) Helaas was toen het zwembad nog niet klaar maar nu ziet het er prachtig uit. Het tuben was echt ontzettend leuk.dat zou ik zo weer doen. Wij hadden toen omdat het toen tijden flink geregend had best hoog water. Toen wij er waren regende het trouwens ook flink die 2 dagen, dat was jammer maar het was evengoed prachtig.
zondag 27 juli 2014 om 11:07
zondag 27 juli 2014 om 11:40
dan neem ik gewoon mijn koffertje mee,
runningmonster ik heb elephants world eens bekeken en dit lijkt me echt een mooi olifanten kamp.
ik denk dat ik dat ayutthaya weg laat en gewoon naar de olifanten ga en vanuit daar door naar de nachttrein. of ik moet ergens een dag korter blijven.
keuzes keuzes haha.
runningmonster ik heb elephants world eens bekeken en dit lijkt me echt een mooi olifanten kamp.
ik denk dat ik dat ayutthaya weg laat en gewoon naar de olifanten ga en vanuit daar door naar de nachttrein. of ik moet ergens een dag korter blijven.
keuzes keuzes haha.
maandag 28 juli 2014 om 11:27
maandag 28 juli 2014 om 11:40
Ik vond Ayutaya wel de moeite waard om gezien te hebben. Wij zijn wel vanuit BKK in 1 dag gegaan met een toertje.
Tiger tempel zijn wij ook geweest. Zou ik nou ook niet meer doen. Net als op een olifant gaan zitten. Ik zat er op en dacht echt ''Waar ben ik mee bezig''. Vond het veel leuker later die olifanten wat eten geven en toen er 1 zo in een riviertje lekker ging badderen.Daar had ik wel uren naar kunnen kijken.
Tiger tempel zijn wij ook geweest. Zou ik nou ook niet meer doen. Net als op een olifant gaan zitten. Ik zat er op en dacht echt ''Waar ben ik mee bezig''. Vond het veel leuker later die olifanten wat eten geven en toen er 1 zo in een riviertje lekker ging badderen.Daar had ik wel uren naar kunnen kijken.
maandag 28 juli 2014 om 20:53
dinsdag 29 juli 2014 om 13:56
Hoi Prideenjoy,
Ik heb ongeveer het zelfde schema als jou gedaan.
2 dagen bangkok
2 kanchanaburi
Daarna zijn we meteen 's ochtends naar Ayutthaya gereden, hadden we daar nog 5/6 uurtjes de tijd om rond te kijken en hebben we de nachttrein naar Chiang Mai gepakt. Ideaal!
Jammer dat ik toen nog niet wist van het boottochtje maar op de fiets de tempels bekijken is ook leuk.
5 dagen Chiang mai inclusief trekking en vanuit daar het vliegtuig naar Koh Samui gepakt.
Waar we nog 10 dagen over de eilanden konden verdelen.
Plan niet teveel dan kun je altijd kijken of je eerder vanuit chiang mai vertrekt. De nachttrein zelf is al een hele belevenis die ik niet zou hebben willen missen!
Wat betreft de olifanten, niet doen tenzij je naar een goed park gaat.
Tiger Temple al helemaal niet doen!!
Ik heb ongeveer het zelfde schema als jou gedaan.
2 dagen bangkok
2 kanchanaburi
Daarna zijn we meteen 's ochtends naar Ayutthaya gereden, hadden we daar nog 5/6 uurtjes de tijd om rond te kijken en hebben we de nachttrein naar Chiang Mai gepakt. Ideaal!
Jammer dat ik toen nog niet wist van het boottochtje maar op de fiets de tempels bekijken is ook leuk.
5 dagen Chiang mai inclusief trekking en vanuit daar het vliegtuig naar Koh Samui gepakt.
Waar we nog 10 dagen over de eilanden konden verdelen.
Plan niet teveel dan kun je altijd kijken of je eerder vanuit chiang mai vertrekt. De nachttrein zelf is al een hele belevenis die ik niet zou hebben willen missen!
Wat betreft de olifanten, niet doen tenzij je naar een goed park gaat.
Tiger Temple al helemaal niet doen!!