Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Is iemand bekend met de Tiger Temple in Chiang Mai. Ik ga met een vriendin naar Thailand en die Tiger Temple lijkt haar helemaal te gek. Mij daarentegen lijkt het hartstikke eng! En die tijgers moeten toch wel helemaal verdoofd oid zijn?

Wij gaan ook in november naar Thailand Prideenjoy. Ik zou mijn reis schema binnenkort ook eens plaatsen. Het is nu nog niet duidelijk waar we precies naar toe gaan.
Bedankt voor de tip! Ao nang word het niet dus! Ja er gaat een vlucht om 8 uur. Dan kom je rond 10 aan bij bangkok en daar gaat dan om half 1 een vliegtuig naar surat. Als het allemaal loopt zoals het moet lopen natuurlijk hihi. Moet alleen nog kijken hoe ik van khao sok naar krabi of phuket kom om door te gaan naar een eiland. Maar moet eerst weten welk eiland natuurlijk! Vond lanta zelf prachtig maar heb gelezen dat je daar moeilijk komt.

Ben benieuwd hoe jouw schema eruit ziet everglades.! Ook de eerste keer?
Ps, ik wou ook graag maar de tigertempel en op olifanten rijden maar naar "1.000.000" forums te hebben doorgespit zie ik er toch vanaf. Als alleen naar elephant nature park, daar mag je ze alleen verzorgen en voeden.
Ben zelf naar Elephant World bij Kanchanaburi geweest. Dat is een opvangcentrum voor oude en afgedankte olifanten. Je gaat ze dan voeren en als hoogtepunt zwemmen met een olifant. Dat is het enige moment dat je op de rug/nek mag zitten omdat je in het water gewichtloos bent. Heel gaaf. Mijn man heeft me regelmatig tegen moeten houden om niet tekeer te gaan tegen mensen die in die veel te zware bakken op die rug zitten van de olifanten. Zelfs in de zoo waar je toch mag verwachten dat ze verstand hebben van dieren. Vreselijk.

Tigertemple lijkt me vreselijk, tijgers zijn wilde dieren. Kan me niet voorstellen dat ze van nature zo tam zijn.
Gedrogeerd. Te sneu voor woorden.
Vanuit kao sok zijn wij met een busje weggebracht naar een plaats waar we op een touring car werden gezet naar krabi. Bij ons arrangement met de treetops zat dat er bij in.

Wij zaten niet in ao nang maar de andere kant op Nopparat thara beach en daar was het wel goed. Vrij rustig. De ervaring met veel dronken Zweden en Engelsen hebben wij niet maar wij schijnen de enige te zijn:-) Railey is zeker erg leuk zijn wij een dagje geweest.
Thailand! Ik kom eind september 10 dagen langs, ik denk dat ik alleen in Bangkok blijf, ergens een fijn ho(s)tel zoeken en de laatste dagen van mijn lange reis slijten.

Dus als iemand een goed adres (liefst hostel) heeft houd ik mij aanbevolen. Mag best een beetje upmarket zijn, ik hoef niet met z'n twaalven tussen de kakkerlakken op Kao San Road...

Rond de 500-600 baht per nacht maximaal denk ik. En het hoeft ook niet centraal te liggen, als er maar openbaar vervoer is.
Dolfje bij welke organisatie zijn jullie geweest voor de treetops. Er zijn er best veel en allemaal zijn de meningen verdeeld. Ik zou het liefts twee nachten boom hut een nacht rafthouse willen. Of andersom.
Ik had bij Greenwood travel geboekt voor Treetops. Had dat in Bangkok al geregeld. Hebben met hun een paar dingen gedaan naar alle tevredenheid.

Wij hadden 1 nacht boomhut en 1 nacht rafthouse en die ene nacht op het vlot was meer dan genoeg. Het was niet alleen behoorlijk primitief maar toen wij er waren was er een groep die de hele nacht in de bar zat dus het was behoorlijk herrie. De boomhut was geweldig met airco:-) Helaas was toen het zwembad nog niet klaar maar nu ziet het er prachtig uit. Het tuben was echt ontzettend leuk.dat zou ik zo weer doen. Wij hadden toen omdat het toen tijden flink geregend had best hoog water. Toen wij er waren regende het trouwens ook flink die 2 dagen, dat was jammer maar het was evengoed prachtig.
oke bedankt, dan ga ik eens op hun site kijken.

hebben jullie met een koffer of rugtas gereisd, want als ik over verschillende onverharde wegen en paden moet twijfel ik toch wel aan mijn koffer.
Wij hadden koffers. Bij Treetops bleven die toen we die nacht naar de rafthouses waren in het hoofdgebouw bij de receptie en hadden we 2 kleine rugzakken bij ons. Zo ook toen we 3 dagen naar Kanchanaburi waren de koffers bleven in het hotel in Bangkok.
quote:yasmijn schreef op 27 juli 2014 @ 04:01:

Gedrogeerd. Te sneu voor woorden.Dit moet wel! Anders kunnen ze inderdaad niet zo tam zijn. Oké, hier ga ik sowieso niet naar toe.
dan neem ik gewoon mijn koffertje mee,

runningmonster ik heb elephants world eens bekeken en dit lijkt me echt een mooi olifanten kamp.

ik denk dat ik dat ayutthaya weg laat en gewoon naar de olifanten ga en vanuit daar door naar de nachttrein. of ik moet ergens een dag korter blijven.

keuzes keuzes haha.
Ayuttaya weglaten? Niet doen! Is erg leuk, boottochtje langs de wats die aan de rivier liggen, op je fietsje naar de tempels in de stad. En er rijdt een charmant 3rd class treintje tussen Bangkok en Ayuttaya.

Of ga je (ook) naar Suhkothai?
Zijn 2 nachten in Ayutthaya geweest en hadden voor de rest van de vakantie genoeg tempels gezien . Nee zonder gekheid, best mooi maar een dagje heen en weer vanuit BKK was prima geweest. Boottocht inderdaad heel leuk!
Stippensokken, kom ik weer met m'n Baan Sabai. Ligt aan Rambuttri, aan de rustige kant achter de tempel. Kamer met douche en airco voor 575 (om en nabij). Supergoed Thais eten en erg vriendelijke mensen.

Ik ben in zo'n tigertempel geweest, nooit weer, wat een ellende!
Ik vond Ayutaya wel de moeite waard om gezien te hebben. Wij zijn wel vanuit BKK in 1 dag gegaan met een toertje.

Tiger tempel zijn wij ook geweest. Zou ik nou ook niet meer doen. Net als op een olifant gaan zitten. Ik zat er op en dacht echt ''Waar ben ik mee bezig''. Vond het veel leuker later die olifanten wat eten geven en toen er 1 zo in een riviertje lekker ging badderen.Daar had ik wel uren naar kunnen kijken.
Oke ayutthaya laten dus, maar dan zal

Ik ergens een dag moeten mindere want ik wil graag naar elephant world. Achja even kijken, iemand trouwens ervaring met het eiland racha yai?
Ik zou Chiang Mai erin laten, bij CM zit toch ook zo'n olifantenopvangcentrum? Ik zou niet zowel Sukothai als Ayuthaya doen. Echt na 1/2 dagen tempelen heb je er echt wel genoeg gezien (in BKK ook he)

Koh Lanta is niet moeilijk om te komen hoor, via Krabi of Phuket. Paar uur varen.
Lanta is vanuit Krabi ook in 2 uurtjes met een minivan te bereiken! Geeft je wat meer flexibiliteit qua vertrektijden. Vanuit Phuket zou ik met de boot gaan.
Hoi Prideenjoy,

Ik heb ongeveer het zelfde schema als jou gedaan.

2 dagen bangkok

2 kanchanaburi

Daarna zijn we meteen 's ochtends naar Ayutthaya gereden, hadden we daar nog 5/6 uurtjes de tijd om rond te kijken en hebben we de nachttrein naar Chiang Mai gepakt. Ideaal!

Jammer dat ik toen nog niet wist van het boottochtje maar op de fiets de tempels bekijken is ook leuk.

5 dagen Chiang mai inclusief trekking en vanuit daar het vliegtuig naar Koh Samui gepakt.

Waar we nog 10 dagen over de eilanden konden verdelen.

Plan niet teveel dan kun je altijd kijken of je eerder vanuit chiang mai vertrekt. De nachttrein zelf is al een hele belevenis die ik niet zou hebben willen missen!

Wat betreft de olifanten, niet doen tenzij je naar een goed park gaat.

Tiger Temple al helemaal niet doen!!
Stippensokken

Bewel hostel!!!! zoek maar eens op op tripadvisor. Geweldig nieuw schoon hostel, centraal gelegen!

Ik weet zeker dat je dat top gaat vinden.

Ik ben geen hostel ganger en ik vond het een super fijn schoon en lief plekje
Up
De eilanden worden lanta. Railey. En miss een dagje racha yai. Als ik er ben en er is wat anders

Kunnen we daar toch blijven.

Even over de spuiten, moet ik naar de huisarts of is se ggd beter?
Pridenjoy, je zou even moeten kijken naar je ziektekostenverzekering. Bij zilveren kruis krijg je je vaccinaties vergoed vanaf 1 ster. Je kunt ze bij een meditel filiaal halen. Afspraak kun je via internet maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven