Thailand Topic 2
zaterdag 12 juli 2014 om 20:28
Hallo Thailand reizigers!
Ik wil dit najaar naar Thailand gaan, en zoals het er nu uit ziet, ben ik met Loy Krathong in Bangkok. Ik heb al gehoord dat het festival vooral rond de Chao Phraya rivier gevierd wordt. Wat mij niet duidelijk is, is of er op die plek ook de soort lantaarns in de lucht gaan? Ik bedoel de lantaarns die op Google afbeeldingen worden weergegeven als je Loy Krathong intypt. Ik krijg namelijk gemixte verhalen te horen, dat de lantaarns niet in alle steden mogen en dit lijkt mij juist erg mooi. Daarom ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met Loy Krathong in Bangkok...
Ik wil dit najaar naar Thailand gaan, en zoals het er nu uit ziet, ben ik met Loy Krathong in Bangkok. Ik heb al gehoord dat het festival vooral rond de Chao Phraya rivier gevierd wordt. Wat mij niet duidelijk is, is of er op die plek ook de soort lantaarns in de lucht gaan? Ik bedoel de lantaarns die op Google afbeeldingen worden weergegeven als je Loy Krathong intypt. Ik krijg namelijk gemixte verhalen te horen, dat de lantaarns niet in alle steden mogen en dit lijkt mij juist erg mooi. Daarom ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met Loy Krathong in Bangkok...
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
zaterdag 12 juli 2014 om 21:11
Hallo Thailand liefhebbers,
Over precies een week vliegen wij naar Bangkok. Voor mij de derde keer. De laatste keer was drie jaar geleden en toen kon ik in de zomervakantie nog lekker op de bonnefooi door Thailand reizen. Als ik booking.com moet geloven ben ik nu te laat en zijn ontzettend veel plekken ''uitverkocht''.
Ik kijk ontzettend uit naar leuke huisjes aan het strand met een laidback sfeertje...
Iemand enig idee? Moet ik nu als de bliksem boeken of kan ik nog steeds lekker in de modus go with the flow...
thanx Roos
Over precies een week vliegen wij naar Bangkok. Voor mij de derde keer. De laatste keer was drie jaar geleden en toen kon ik in de zomervakantie nog lekker op de bonnefooi door Thailand reizen. Als ik booking.com moet geloven ben ik nu te laat en zijn ontzettend veel plekken ''uitverkocht''.
Ik kijk ontzettend uit naar leuke huisjes aan het strand met een laidback sfeertje...
Iemand enig idee? Moet ik nu als de bliksem boeken of kan ik nog steeds lekker in de modus go with the flow...
thanx Roos
zaterdag 12 juli 2014 om 21:53
zondag 13 juli 2014 om 23:30
Hoi allemaal,
Ik ben van plan half december t/m half januari aanstaande naar Thailand te gaan in mijn eentje. Ben nog nooit in Thailand geweest (behalve toen ik 4 jaar oud was). Hebben jullie tips? Ik wil sowieso naar Koh Phi Phi (daar hebben mijn ouders elkaar leren kennen) en Koh Phangan (voor de full moon party die dan op mijn verjaardag is).
Dacht er ook aan om naar Phuket te gaan. Ik nijg dus meer naar het zuiden te gaan
Dus tips zijn welkom!
Ik ben van plan half december t/m half januari aanstaande naar Thailand te gaan in mijn eentje. Ben nog nooit in Thailand geweest (behalve toen ik 4 jaar oud was). Hebben jullie tips? Ik wil sowieso naar Koh Phi Phi (daar hebben mijn ouders elkaar leren kennen) en Koh Phangan (voor de full moon party die dan op mijn verjaardag is).
Dacht er ook aan om naar Phuket te gaan. Ik nijg dus meer naar het zuiden te gaan
Dus tips zijn welkom!
dinsdag 15 juli 2014 om 17:40
quote:runningmonster schreef op 10 juli 2014 @ 15:31:
Vanochtend vroeg in BKK aangekomen, niet geslapen dus we nikken nu. Zitten in Anantara Riverside, heerlijk hoor. Wij een paar verdwaalde druppels gehad. Morgen gaan we fietsen met Co van Kessel, althans met iemand van de organisatie
Zin in!
Anantara is heel relaxt, prima hotel!
En over de vraag of kerst leuk is in Thailand, nee niet echt... maar O&N wel, zeker als je het op een leuk strand viert!!
Vanochtend vroeg in BKK aangekomen, niet geslapen dus we nikken nu. Zitten in Anantara Riverside, heerlijk hoor. Wij een paar verdwaalde druppels gehad. Morgen gaan we fietsen met Co van Kessel, althans met iemand van de organisatie
Anantara is heel relaxt, prima hotel!
En over de vraag of kerst leuk is in Thailand, nee niet echt... maar O&N wel, zeker als je het op een leuk strand viert!!
woensdag 16 juli 2014 om 19:22
Hoi, wij gaan binnenkort naar Thailand. Weer zijn er eerder geweest en hebben het reisschema compleet. Mijn vriend wil graag één of twee nette pakken laten maken. Ik heb al begrepen dat je dat het beste buiten de grote toeristische gebieden kunt doen. Heeft iemand hier een goed adresje of goede ervaringen ergens? Of andere tips?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
donderdag 17 juli 2014 om 10:56
quote:Gamuza schreef op 16 juli 2014 @ 19:22:
Hoi, wij gaan binnenkort naar Thailand. Weer zijn er eerder geweest en hebben het reisschema compleet. Mijn vriend wil graag één of twee nette pakken laten maken. Ik heb al begrepen dat je dat het beste buiten de grote toeristische gebieden kunt doen. Heeft iemand hier een goed adresje of goede ervaringen ergens? Of andere tips?Ik zou het niet doen... of je moet heel heel heel goed weten wat je wil qua pasvorm. De jasjes zitten altijd net niet (te lang, beetje vormloos), de broeken zijn altijd net te wijd en de stoffen zijn gewoon goedkoop.
Hoi, wij gaan binnenkort naar Thailand. Weer zijn er eerder geweest en hebben het reisschema compleet. Mijn vriend wil graag één of twee nette pakken laten maken. Ik heb al begrepen dat je dat het beste buiten de grote toeristische gebieden kunt doen. Heeft iemand hier een goed adresje of goede ervaringen ergens? Of andere tips?Ik zou het niet doen... of je moet heel heel heel goed weten wat je wil qua pasvorm. De jasjes zitten altijd net niet (te lang, beetje vormloos), de broeken zijn altijd net te wijd en de stoffen zijn gewoon goedkoop.
donderdag 17 juli 2014 om 17:39
Hoi!! Ik ben nu in Thailand! 2 dagen Bangkok gehad, op Koa san road, als je tegen wat herrie kunt best leuk! 2e dag Co. Van kessel fietstoer gedaan, echt een aanrader!! Dag 3 minivan naar Kanchanaburi, en daar de erawan watervallen bezocht! Echt prachtig!! Ook de bridge over the kwea gezien. Niet heel bijzonder en ook hellfire pass vond ik niet echt de moeite waard. Maar die watervallen! Ontzettend mooi! Morgen naar ayutthaya en daarna naar chiang mai! Iemand nog tips voor deze twee plaatsen? Wat te doen? Wat niet missen? In chiang mai gaan we zoiezo kookcursus doen, een jungle trekking en naar een olifantenpark.
zondag 20 juli 2014 om 15:20
quote:yasmijn schreef op 18 juli 2014 @ 17:57:
Ook de bridge over the kwea gezien. Niet heel bijzonder en ook hellfire pass vond ik niet echt de moeite waard
Sorry?
Ken jij je geschiedenis niet? Hoeveel mensen daar zijn omgekomen?
Je zou met het diepste respect daar moeten zijn.Nou inderdaad! Ik was erg onder de indruk toen we daar waren.
Ook de bridge over the kwea gezien. Niet heel bijzonder en ook hellfire pass vond ik niet echt de moeite waard
Sorry?
Ken jij je geschiedenis niet? Hoeveel mensen daar zijn omgekomen?
Je zou met het diepste respect daar moeten zijn.Nou inderdaad! Ik was erg onder de indruk toen we daar waren.
zondag 20 juli 2014 om 16:36
Wij vliegen Dinsdag terug naar BKK. Dreamland voldeed niet helemaal aan onze verwachting. Misschien door de standaard bungalow die we hadden?... Deze was niet schoon en was blijkbaar erg lastig na herhadelijk vragen bij de receptie om deze goed schoon te maken. De was daar weggebracht. Kregen t terug vol blauwe vlekken.... Dit gemeld hebben ze t nog een keer met wij denken een bleekachtig middel gewassen. We kunnen het hier nog dragen voordat we terug naar huis vliegen gooien we t maar weg. Wel een leuke baai waar het aan ligt! Ben benieuwd hoe jullie het ervaren.
zaterdag 26 juli 2014 om 20:14
ik ga de eerste keer naar thailand in november.
ik heb een schema opgesteld waar ik nog een paar vragen over heb.
16e aankomst 14:30 bangkok vliegveld.
16e bangkok
17e bangkok
18e bangkok – kanchanburi
19e kanchanburi
20e kanchanburi – ayutthaya
21e tot 26e chiang mai
26e chiang mai – suratthani
27e tot 29e khoa sok
29e khoa sok – eilanden.
29e tot 7e eilanden
7e vlucht terug naar bangkok
8e bangkok
9e bangkok amsterdam.
het is een vrij druk schema, misschien chian mai weglaten? of is dat iets wat ik gezien moet hebben.?
iemand ervaring met ao nang- railey beach - racha yai- ko ngai
hoop dat jullie me een beetje verder kunne helpen.
ik heb een schema opgesteld waar ik nog een paar vragen over heb.
16e aankomst 14:30 bangkok vliegveld.
16e bangkok
17e bangkok
18e bangkok – kanchanburi
19e kanchanburi
20e kanchanburi – ayutthaya
21e tot 26e chiang mai
26e chiang mai – suratthani
27e tot 29e khoa sok
29e khoa sok – eilanden.
29e tot 7e eilanden
7e vlucht terug naar bangkok
8e bangkok
9e bangkok amsterdam.
het is een vrij druk schema, misschien chian mai weglaten? of is dat iets wat ik gezien moet hebben.?
iemand ervaring met ao nang- railey beach - racha yai- ko ngai
hoop dat jullie me een beetje verder kunne helpen.
zaterdag 26 juli 2014 om 21:41
Pridenjoy, ik vind het wel meevallen hoor qua drukte. Hoe reis je van Chiang Mai naar Surat, is dat vliegen met tussenstop in Bangkok? (let er dan op dat je op hetzelfde vliegveld aankomt & vertrekt)
Ao Nang is een soort Thais Benidorm en dan vol met Zweden, zou ik vermijden. Kun je beter naar Railay of Lanta gaan. Muang Klong vond ik wel fijn, maar dat lag meer aan het heerlijke resort waar we zaten.
Veel plezier!
Ao Nang is een soort Thais Benidorm en dan vol met Zweden, zou ik vermijden. Kun je beter naar Railay of Lanta gaan. Muang Klong vond ik wel fijn, maar dat lag meer aan het heerlijke resort waar we zaten.
Veel plezier!