Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
ja 10 euro.. geen 10%.. en ik ben frequent flyer.. dus krijg vaak nog wel wat extra's
wanneer boeken jullie ? Boek je bij wijze van nu of wacht je echt nog langer. Wat is een redelijke prijs ?
quote:erizo schreef op 04 januari 2016 @ 21:16:

[...]

Huh? 10 euro toch?Nee, ik zag het net. 10%. Smiechten.
Ik boek zodra ik zeker ben wat mijn bestemming wordt en mijn reistijd. Zelf heb ik vorig jaar voor Thailand/Cambodja gewoon mijn planning thuis al in elkaar gezet, want ik wist welke dingen ik met elkaar wilde combineren en vind het bovendien enorm bijdragen aan mijn voorpret om thuis al lekker op hotels te googlen.
Shoot first, ask questions later!
Ik had EVA air vorig jaar voor 530 ofzo (je krijgt nog 40 euro korting met je airmiles) en die maatschappij beviel me prima. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar rechtstreeks.
quote:poldervrouw schreef op 04 januari 2016 @ 21:26:

wanneer boeken jullie ? Boek je bij wijze van nu of wacht je echt nog langer. Wat is een redelijke prijs ?

Wij vertrekken febr, begin dec geboekt. Ook weleens in aug geboekt als vertrek febr was. Dan komt er een aanbieding voorbij die je niet kunt negeren.

Maar jij gaat in december? Dan is alles wel veel duurder, duurste maand. Waarom niet in de zomer? Niks aantrekken van gelul over regenseizoen.
Hotels Googlen is heerlijk. Maar ik boek nog niks behalve BKK. Mag jij raden welke dat geworden is, RB
Ja wij gaan , tot nu toe, in december.. Is hoogseizoen idd..

en idd vanwege regenseizoen.. Ik kan niet zo goed inschatten hoe erg het regent.. December staat aangegeven als beste reistijd.. Tickets zijn in juli ook best prijzig..

Jij zou het wel gokken ?
quote:yasmijn schreef op 04 januari 2016 @ 21:35:

Hotels Googlen is heerlijk. Maar ik boek nog niks behalve BKK. Mag jij raden welke dat geworden is, RB Ibis Riverside!
quote:poldervrouw schreef op 04 januari 2016 @ 21:35:

en idd vanwege regenseizoen.. Ik kan niet zo goed inschatten hoe erg het regent.. December staat aangegeven als beste reistijd.. Tickets zijn in juli ook best prijzig..

Jij zou het wel gokken ?December is niet de beste reistijd hoor, da's eerder februari/maart. December is hoogseizoen (ook heel veel Thai die zelf op vakantie gaan of trouwen) en volgens mij zit het zuiden (de eilanden) dan nog in de regentijd.
quote:redbuIIetje schreef op 04 januari 2016 @ 21:36:

[...]

Ibis Riverside! Ja! Is ons vorig jaar uitstekend bevallen! Lekker uitzicht op de rivier, heerlijk relaxt!
quote:poldervrouw schreef op 04 januari 2016 @ 21:35:

Jij zou het wel gokken ?

Als het aan de ene kant van het land regent, doet het dat elders niet. Dus kun je verkassen. Dus nooit bouwstenen!

Ik moest vroeger ivm zoon altijd in de zomer. Nou, dan krijg je een keer een bui op je kop, boeien, verfrissend.m
December is de duurste maand en het drukst. Zou ik nooit doen.m
quote:yasmijn schreef op 04 januari 2016 @ 21:40:

[...]

Ja! Is ons vorig jaar uitstekend bevallen! Lekker uitzicht op de rivier, heerlijk relaxt!Precies! Heerlijk hotel om in 'thuis' te komen in BKK. Prima zwembad, fijne ruime tuin aan de rivier en efficiente/nette kamers. Het voelt gewoon altijd zo goed als je vanuit de deprimerende Nederlandse winter in zo'n tropische omgeving terecht komt. Helend voor de ziel
ik zit wel vast aan bepaalde periodes ivm schoolgaand kind.. Ze zit wel op HBO maar kan niet zomaar tussendoor even 3 weken weg..

We kunnen 3 weken in juli (dus eerste 3 of laatste 3 van de zomervakantie noord en dan kan zij al vanaf 9/7) Of vanaf 9/10 december.. anders lukt het niet om 3 weken te gaan.. dus ik zit wel vast..

tickets zijn prijzig in de zomer zag ik..
quote:redbuIIetje schreef op 04 januari 2016 @ 21:38:

[...]

December is niet de beste reistijd hoor, da's eerder februari/maart. December is hoogseizoen (ook heel veel Thai die zelf op vakantie gaan of trouwen) en volgens mij zit het zuiden (de eilanden) dan nog in de regentijd.Heb niet zoveel keuze RB.. dochter zit nog op school (HBO) en kan niet zomaar 3 weken in the middle of het jaar weg..
quote:redbuIIetje schreef op 04 januari 2016 @ 21:46:

[...]

Precies! Heerlijk hotel om in 'thuis' te komen in BKK. Prima zwembad, fijne ruime tuin aan de rivier en efficiente/nette kamers. Het voelt gewoon altijd zo goed als je vanuit de deprimerende Nederlandse winter in zo'n tropische omgeving terecht komt. Helend voor de ziel

En voldoende goddelijk streetfood in de buurt en ook niet geheel onbelangrijk, een uitstekend ontbijt!

die bouwstenen hebben we idd losgelaten.. We zullen het reisplan als leidraad gebruiken . Aankomst in BKK reserveren we leuk hotel (aankomst zaterdag, vertrek op maandag naar volgende stukje in ons plan) en voor de terugreis boeken we een nacht (indien nodig)..

Verder boeken we niets Oja.. die olifanten rescue.. die moet ook van te voren..Maar daar valt makkelijk omheen te plannen.. zit bij chiang mai .. daar willen we sowieso heen.. We twijfelen nog over chiang rai..
Het is wel heel leuk om bijv van Thaton (bus vanuit CM) naar CR te varen op een vlot en dan overnacht je of in een Karendorpje of op het vlot zelf op de rivier. Van CR kun je dan weer naar BKK vliegen. En dat is dan weer een plan dat je daar ter plaatse krijgt en wat je ook uit kunt voeren als je niets vastlegt. Van te voren.

Vliegen, trein, bus, alles is zo makkelijk en geregeld in 5 minuten in je guesthouse. (Ik ben van de guesthouses, niet de hotels 😊)

En qua regentijd, ik woon nu 7 jaar in ZO Azië en heb 1x meegemaakt dat het non stop regende, 24 uur per dag, een week lang. Dat was op Bali. Zijn we ergens heengevlogen waar de zon scheen en toen was alles weer goed. Verder is regentijd in Thailand iedere dag een goeie bui van een uur en weer door. En nee, december is geen regentijd, ook niet op de eilanden.

Gaat goedkomen, echt! Thailand is het makkelijkst bereisbare land van Azië.

Ben je al uit je eiland Yas?
En qua weer kun je ook pech hebben in december, of geluk. Ben paar jaar geleden rond oud&nieuw kleine 2 weken naar Lanta gegaan. Begon 's-ochtends om 6 uur te regenen, na 3 dagen stopte het pas! En 3 dagen daarna moest ik weer richting Bangkok, helaas. Was daar voor een bruiloft, dus naar de andere kant van Thailand was geen optie. Ach, zelfs met zoveel regen in zo'n korte tijd is het nog genieten!
Ben je al uit je eiland Yas?

Nee
quote:mayou schreef op 05 januari 2016 @ 00:31:

Het is wel heel leuk om bijv van Thaton (bus vanuit CM) naar CR te varen op een vlot en dan overnacht je of in een Karendorpje of op het vlot zelf op de rivier. Van CR kun je dan weer naar BKK vliegen. En dat is dan weer een plan dat je daar ter plaatse krijgt en wat je ook uit kunt voeren als je niets vastlegt. Van te voren.

Vliegen, trein, bus, alles is zo makkelijk en geregeld in 5 minuten in je guesthouse. (Ik ben van de guesthouses, niet de hotels 😊)

En qua regentijd, ik woon nu 7 jaar in ZO Azië en heb 1x meegemaakt dat het non stop regende, 24 uur per dag, een week lang. Dat was op Bali. Zijn we ergens heengevlogen waar de zon scheen en toen was alles weer goed. Verder is regentijd in Thailand iedere dag een goeie bui van een uur en weer door. En nee, december is geen regentijd, ook niet op de eilanden.

Gaat goedkomen, echt! Thailand is het makkelijkst bereisbare land van Azië.

Ben je al uit je eiland Yas?Wij zijn ook geen hotel mensen.. Enige wat ik wil is eigen badkamer / toilet en schoon spul..
Maken jullie ook gebruik van bijv. trip advisor om dingen uit te pluizen ? Maak je thuis al een globale planning ? En zoek je dan thuis al eea uit qua vervoer of doe je écht alles ter plekke verzinnen..

We hebben overigens 1e offerte binnen gekregen.. Echt.. ik viel van mijn stoel.. 1850 pp (ex. vlucht).. Dat is toch bizar.. Ik heb al eea opgezocht wat die excursies daar kosten en dat is echt minder dan de helft .. Wist niet dat het zóveel zou verschillen...

O ja.. heeft iemand van jullie al eens met Eva air gevlogen en dan die duurdere klasse ? Is dat de moeite waard?
Wij verzinnen alles ter plaatse en ik kijk ook daar pas op Tripadvisor (maar niet vaak). Wij zijn geen toertjes /musea/moet je gedaan hebben mensen, we maken liever een goeie wandeling of huren fietsen om iets te bekijken. Hotels boek ik via Agoda of loop gewoon naar binnen ergens. In noord Thailand heb je voor 500 baht (12.5euro) een prima kamer met warm water, fan en/of airco (niet nodig in december). In zuid Thailand betaal je gemiddeld 700 baht (17.5 euro) voor een ditto kamer. Goedkoper kan ook hoor, makkelijk zelfs, maar dan heb je bij geen warm water. Heb je ook niet echt nodig in zuid Thailand trouwens.

Eva airmis prima, China airlines ook, klm ook, maakt niet uit, boek gewoon de goedkoopste.
Ik schreef al dat ik met Eva had gevlogen vorig voorjaar en das prima bevallen. Niet duur, rechtstreeks en goeie service.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven