Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Die bouwstenen zijn leidraad Je moet tenslotte toch ergens beginnen.

Kijk. We willen high lights zien maar ook de minder bekende dingen. De mix van natuur en cultuur

Ik reis zelf liefst op de gok. Alleen ticket en eerste nacht boek ik normaliter. Maar dochter vindt het spannend. Is voor haar voor het eerst zo ver

Daarom vraag ik jullie hulp

Hoe pak ik dit aan ?

Waar boek je die tripjes als je daar bent ? Hoe weet ik wat betrouwbaar is ? Kosten zijn enorm

Vindt ik ook.

Voor 3000 moeten we toch heel wat kunnen
Elandic. Graag hulp ! Want ik durf best een hoop zelf. Dus please enlighten me ;). Voelt zeker niet als affakkelen
Waar boek je niet je tripjes als je daar bent, is makkelijker te beantwoorden.

Thailand wat een pracht land en de mensen wat waren ze ongelofelijk lief allemaal..
Waar boek je die tripjes als je daar bent ? Hoe weet ik wat betrouwbaar is ? Kosten zijn enorm

Vindt ik ook.

Daar. Gewoon daar. Alles is betrouwbaar. Als je de reisbureautjes op straat niet vertrouwt (dat kun je rustig wel doen, want dan gooien ze hun eigen glazen in) dan boek je bij de receptie van je hotel (die een percentage meepakken dan )

En wat Elandic zegt allemaal, dat probeerde ik ook duidelijk te maken.

Als je doorgaat met die bouwstenen, dan ben je écht een dief van je eigen portomonee. En je zit vast aan een programma, het is toch veel leuker om je eigen tijd in te delen.

Van het geld wat je overhoudt als je gewoon alles zelf doet (piece of cake) kun je zo véél leuke dingen doen daar!
Voor 3000 euro zitten mijn man en ik 4 weken daar en we letten nergens op qua geld...

We zijn geen backpackers en gaan echt niet in accommodatie van 10 tot 20 euro per nacht waar op zich niks mis mee is, mijn kinderen doen dat ook, maar dat is voor de jonge mensen onder ons
quote:yasmijn schreef op 04 januari 2016 @ 15:14:

Daar. Gewoon daar. Alles is betrouwbaar. Als je de reisbureautjes op straat niet vertrouwt (dat kun je rustig wel doen, want dan gooien ze hun eigen glazen in) dan boek je bij de receptie van je hotel (die een percentage meepakken dan )

En dan is het nog stukken goedkoper dan via een Nederlandse reisleiding.
Wat zijn dan prijzen daar ? Hoe kom je daar achter ?

Qua vliegen. Ik neig naar KLM. Nog tips ?
Kijk eens bij Greenwood travel,daar hebben wij toen een paar tours geboekt ( was voor ons de eerste keer Thailand) en bedrijfje zat in ons hotel. Via die site kun je prijzen zien en ga er dan vanuit dat als je bij een bureautje aan de straat boekt dat het goedkoper is.
Oke.. wij gaan het als volgt aanpakken.. We laten bij 2 aanbieders een reisschema maken en zien waar we uitkomen qua kosten (we zijn vanmiddag even reisbureau binnengelopen waar we al eerder goede ervaring mee hebben en Riksja travel maakt een voorstel).. En dan zal ik eens proberen te achterhalen wat het ongeveer kost bij het terplekke boeken ..

Weet je.. we hebben een vrij druk programma bedacht en het is fijn als dat een beetje op zijn plek valt.. Als je er al meerdere keren geweest bent, kan je dingen overslaan maar voor ons is het de eerste keer..

Reisbureau mevrouw is er zelf geweest en gaf bij een aantal dingen aan dat die minder leuk waren en andere dingen leuker.. dus is het al weer wat aangepast.. Zij gaf ook aan dat die kant en klare reizen veel te duur waren en dat het los goedkoper kan.. ook een reisbureau kan dit wel doen. Natuurlijk duurder dan ter plekke maar iig wel weer goedkoper dan pakket..

Kortom.. we hebben nog wat te googlen
dolfje, ik lees niet al te beste reviews. Vooral slechte transfers etc.. Wel prijzen gevonden van een aantal dingen die ik in de bouwstenen hebben.. Het is wel wat goedkoper maar niet spectaculair.. Maar wellicht op totaal wel.. We gaan verder pluizen
Weet je wat het is, ik zou nu niet zomaar prijzen kunnen noemen, maar ik weet wel dat het ter plekke veel goedkoper is dan de bouwstenen. 3000 euro, daar reis ik bijna 2 maanden van... Je zegt dat je normaal gesproken zelf alles ter plekke regelt, en ik denk dat als je ziet hoe makkelijk alles in Thailand is dat je dan misschien spijt krijgt dat je vastzit aan bepaalde dingen. Want eerlijk, voordat ik richting ZO Azië ging had ik echt geen idee dat het inderdaad nog makkelijker zou zijn dan reizen in Nederland.

Alle bureautjes op straat zijn inderdaad betrouwbaar, ze verschillen onderling nog weleens in prijs, dat zou je kunnen vergelijken als je daar bent. Bijvoorbeeld, wij kwamen vanaf Koh Lanta, waren op dat moment in Krabi, en wilden naar Koh Tao (geen logische route trouwens, maar dat kwam toen zo uit). In ons hostel boden ze een bus/boot combinatie aan voor een bepaald bedrag. Schuin tegenover het hostel zat een reisbureautje, en daar was dezelfde bus/boot combinatie 200 Baht pp goedkoper. Nou dan boek je dus daar, je kijkt op je telefoon naar accommodaties voor je nieuwe bestemming, en klaar. Echt, makkelijker kan het niet.

Een ander voorbeeld, Chiang Mai, je boekt daar een aantal nachten in een leuke accommodatie naar keuze. Dan loop je op straat, waar je struikelt over het aantal bureautjes, je bekijkt de folders die ze aanbieden, vraagt of ze bepaalde tips hebben voor het seizoen, en dan boek je daar je kookcursus/bezoek aan Elephant Nature Park (aanrader inderdaad)/jungletochtje (kijk en vergelijk goed, bij veel jungletochtjes zit een rit op een olifant inbegrepen, en dat wilden wij dus absoluut niet steunen)/meerdaagse trekking/bezoek aan bergdorpjes/treinticket/ziplineexcursie/busticket naar Pai (ik noem maar wat dwarsstraten). En als je er nog even over na wilt denken kan dat ook, je kan bepaalde excursies/plaatsen ook nog even opzoeken op tripadvisor als je dat wilt.

Wat is de route die je nu bedacht hebt? En hoe lang ga je?
quote:poldervrouw schreef op 04 januari 2016 @ 16:29:

Wat zijn dan prijzen daar ? Hoe kom je daar achter ?

Qua vliegen. Ik neig naar KLM. Nog tips ?Dat staat overal aangeplakt op deuren van bureautjes. Ook bij alle recepties van hotels liggen foldertjes......
quote:poldervrouw schreef op 04 januari 2016 @ 17:48:

dolfje, ik lees niet al te beste reviews. Vooral slechte transfers etc.. Wel prijzen gevonden van een aantal dingen die ik in de bouwstenen hebben.. Het is wel wat goedkoper maar niet spectaculair.. Maar wellicht op totaal wel.. We gaan verder pluizen

Wij hebben er echt fijne ervaringen mee maar is wel al 8 jaar geleden of zo.

Ik had toen ook prijzen van tours vergeleken en toen scheelde het veel met de standaard excursies van de NL organisaties.
quote:poldervrouw schreef op 04 januari 2016 @ 17:48:

Ik vind dat je je het zelf erg moeilijk maakt. Hier zitten allemaal zeer ervaren TH gangers...die zo ongeveer allemaal hetzelfde roepen.

Ik heb van mijn leven lang nog nooit een slechte transfer in TH gehad.

Het is best lastig praten met jou, no offence.
Stop eens met dat gegoogle en bekijk het ter plaatse! Het makkelijkste land ter wereld om in een paar minuten alles goedkoop te regelen!
Het enige moment dat ik wilde dat ik vooraf wat geregeld had was in Bangkok om 14:00 's middags vlak voor Chinees Nieuwjaar. Maar ook toen heb ik na een uurtje of twee nog een kamer kunnen vinden.
Ik ben geen ervaren Thailandganger met mijn ene reis maar ik zou er zo vlot zonder enige voorbereiding naar terug kunnen. Mede dankzij het meelezen hier en zou echt geen dure bouwstenen boeken.
quote:erizo schreef op 04 januari 2016 @ 20:16:

Het enige moment dat ik wilde dat ik vooraf wat geregeld had was in Bangkok om 14:00 's middags vlak voor Chinees Nieuwjaar. Maar ook toen heb ik na een uurtje of twee nog een kamer kunnen vinden.

Ja met een groot feest is het even zoeken in BKK. Maar er was nog room genoeg in het Oriental. Hele fijne ervaring

Maar goed, met feesten vermijd ik BKK. Rooms heb ik daar vanaf toen altijd. Ik boek vanuit hier 2 nachten en ergens onderweg vanuit een hangmat boek ik een room op agoda in een hotel bij het vliegveld voor de laatste nacht want dan ben ik wel klaar met Bangkok. Heenweg oke, terugweg niet meer.
quote:yasmijn schreef op 04 januari 2016 @ 20:12:

[...]

Ik vind dat je je het zelf erg moeilijk maakt. Hier zitten allemaal zeer ervaren TH gangers...die zo ongeveer allemaal hetzelfde roepen.

Ik heb van mijn leven lang nog nooit een slechte transfer in TH gehad.

Het is best lastig praten met jou, no offence.

ik ben erg van de structuur ... sorry.. beetje ASS trekjes ha ha.. ik kan dit soort dingen lastig los laten... Ik MOET alles op een rij hebben voor mezelf. Heel irritant I know.. Maar geloof me.. ik sla alle tips op.. Weet je.. Azie is zo anders dan wat ik al gedaan heb.. en dat maakt me onzeker. Ook omdat om me heen enorm wordt gepushed om alles hier al te boeken.. want je weet maar nooit.. Ik word daar weer onzeker van..wil het goed doen en dan ga ik overgooglen..

Dus.. zennnnnnnn... ik ga maar ticket boeken denk ik .. en let it go.. Goed ?
quote:dolfje schreef op 04 januari 2016 @ 20:16:

Ik ben geen ervaren Thailandganger met mijn ene reis maar ik zou er zo vlot zonder enige voorbereiding naar terug kunnen. Mede dankzij het meelezen hier en zou echt geen dure bouwstenen boeken.

I get it.. echt.. Zoals je kunt lezen kan ik dit soort dingen lastig los laten.. mede door omgeving..

dus.. zennnnnnnn... ik laat het lossssss... En boek gewoon ticket naar BKK met 2 nachten hotel en daarna zien we wel.. Ik heb iig een reisplan klaarliggen dus daar kan ik alles bij elkaar boeken..

Jullie hebben me overtuigd..
Goed zo gaat vast helemaal goedkomen!

Ik probeer al jaren mijn man weer zover te krijgen maar die wil niet echt.
quote:poldervrouw schreef op 04 januari 2016 @ 20:47:

[...]

I get it.. echt.. Zoals je kunt lezen kan ik dit soort dingen lastig los laten.. mede door omgeving..

dus.. zennnnnnnn... ik laat het lossssss... En boek gewoon ticket naar BKK met 2 nachten hotel en daarna zien we wel.. Ik heb iig een reisplan klaarliggen dus daar kan ik alles bij elkaar boeken..

Jullie hebben me overtuigd..

Dat komt echt helemaal goed. Neem het aan van tante Yas. Over een week of 6 zit ik er en dan zet ik hier ook wel dingen neer.

Mensen die zeggen: je weet maar nooit, zijn bang en /of onwetend. In heel Zuid Oost Azië is alles makkelijker dan waar dan ook ter wereld.
Ja tante Yas ..

Ik ga lekker tickets zoeken.. is ook altijd leuk gebeuren..

Heb je daar nog wereld tips voor ? Vind ticket KLM 660 eva air ? 585 en verder alleen maar vluchten met tussenstop (moet eigenlijk nog maandje wachten.. dan kan je ook in december boeken.. maar ja.. zo zonde van die wereldweken bij KLM)
Denk eraan dat je bij de wereldweken van KLM altijd 10% boekingskosten betaalt, wat je pas later hoort. Ziet er vaak mooier uit dan het is. Wij nemen altijd de goedkoopste met als limiet max 2 uur wachttijd tijdens een stop.

Vorig jaar was dat toevallig KLM, zonder stop uiteraard. Dit keer wordt het Emirates, anderhalf uur wachten op het vliegveld van Dubai. Is te doen. Even de benen strekken. ¤540 p.p en de A380 wat mijn man cool vindt.

Jaar ervoor Etiad, nog geen 400 p.p, 2 uur in Abu Dhabi. Perfecte maatschappij, en ik verwacht van Emirates niets anders.

Ik ben niet zo'n fan van KLM maar als ze de goedkoopste zijn boek ik ze wel.
quote:yasmijn schreef op 04 januari 2016 @ 21:14:

Denk eraan dat je bij de wereldweken van KLM altijd 10% boekingskosten betaalt, wat je pas later hoort.Huh? 10 euro toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven