Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
O, ik had uiteraard een foto gemaakt van het hutje en naar mijn zoon geappt met de vraag: wat betaal jij hiervoor in dit land?

Hij: nooit meer dan 5 euro voor betaald.

Dussss....

Niet dat ik er dan was gebleven. Echt niet!
Wauw klinkt bijna als een andere plek. Wij zaten in de "Vila-room", zeer grote kamer, groot twee persoonsbed, ruime en schone badkamer, degelijk personeel haha. Wel zat er een barretje op het terrein waar idd een vage barman werkte. Maar fijn dat je naar 'n andere plek kon gaan direct!
Ja die wilde ik ook hebben. Maar heb me snel bedacht. Voor die prijs heb je veel mooiere dingen en wat er allemaal op het terrein rondliep en hoe het werkte stond me zo niet aan

Geen geschikte plek voor ons. Totaal niet.
Klinkt idd als n misser Yas! Ik check altijd de reviews op tripadvisor en dat geeft overall wel n betrouwbaar beeld. Ik hou ook niet van zo'n party scene, daar wil ik ver bij uit de buurt zitten.
Shoot first, ask questions later!
Ja vaak wel. Denk dat de recensies zijn geschreven door jonge backpackers

Nu zitten we heerlijk!
Kris, we zijn gisteren bij Mae wezen eten. Top. Goede tip!
Fijn! Jaloers...
Hotel in bangkok, check

Vlucht naar Krabi, check

Vervoer naar Lanta, check

Bungalow op Lanta, check

Volgens mij ben ik er klaar voor.
Heerlijk! Fijne vakantie Kaar!
Dan moeten we wel doen!

Goede vlucht! Bereid je voor, het is uitzonderlijk heet maar wel zeewindje gelukkig.
Ik heb relax meteen opgeslagen als optie voor Ko Samui Yasmijn

Wat zijn jullie ervaringen met reizen met koffer of rugzak? Man denkt dat rugzak handiger is, maar ik hoorde van andere mensen dat met koffers prima gaat. Ik rol liever een koffer dan dat ik de bagage van mezelf en 1 kind op mijn rug draag Ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen.
En veel plezier Kaar!
Is heel erg afhankelijk van wat je wilt doen.

Als je ala backpacker elke dag ergens anders slaapt en de hele dag met je bagage zeult dan is een rugzak wellicht handiger.

Als je gewoon een week in een resort zit of steeds een paar dagen ergens blijft dan is een koffer net zo makkelijk of misschien makkelijker.

Gezien je met een kind gaat denk ik niet dat je een backpacker bent dus zou ik gewoon een koffer nemen.
Marije, Relax Bay is op Lanta

Trolley op wieltjes.
Marije, op de eilanden wordt je vrijwel altijd opgehaald vanaf de boot, dus dan maakt het niet zoveel uit of je een koffer of rugzak hebt. Heb je al besloten of je naar Sensi gaat?

Veel plezier Kaar en goede reis!
De temperatuur begint zich hier vandaag te "normaliseren". De meter die op onze bungalow zit gaf de voorgaande dagen om deze tijd (rond 10 uur in de morgen) 39 aan. Nu staat ie op 32. Zal in de middag dan wel 35 zijn maar dat is normaler dan 40

De wind komt nu van zee, dat maakt het ook anders qua weer.
quote:yasmijn schreef op 24 februari 2016 @ 03:42:

De temperatuur begint zich hier vandaag te "normaliseren". De meter die op onze bungalow zit gaf de voorgaande dagen om deze tijd (rond 10 uur in de morgen) 39 aan. Nu staat ie op 32. Zal in de middag dan wel 35 zijn maar dat is normaler dan 40

De wind komt nu van zee, dat maakt het ook anders qua weer.Heerlijk hoor, hier hagel het. En lig ziek op de bank met een dekentje .
Beterschap! Het is nu 16.30 en hij geeft 38 aan. Best warm
Klinkt heerlijk Yasmijn. Normaal trekken we in de zomer met motoren en tentjes, dus zijn het trekken wel gewend met de kinderen. Hebben ook geen koffers behalve de motorkoffers, die zouden we dus moeten kopen Planning nu is Bangkok, Kao Sok voor 3 of 4 daagse trekking, Suratthani overvaren naar Koh tao voor paar nachten, nog 2 nachten Koh Samui en dan naar het Ang thong marine park (iemand ervaring?) en dan terug naar Bangkok.

We hebben geinformeerd bij Sensi. Voor de periode dat wij er zijn hebben ze nog 1 kamer voor 4 personen aan het strand, geen verblijf met 2 kamers meer. Oudste zoon is onrustige slaper dus dan liggen we allevier wakker ben ik bang. Ben dus druk aan het zoeken naar een alternatief met snorkelbaai voor de deur.
Dank Yasmijn!
Heb er nu 3 gevonden: PD Beach Resort, http://www.kotaoresort.com/Facilities.php en mountain reef beach. Hier iemand die in een van deze heeft geslapen?
Koh Tao resort ligt in de baai waar ik nu zit, niet mooi snorkelen hier, maar wel vlakbij sharkbay waar je fantastisch kunt snorkelen. Nog geen 10 minuten lopen. Mountain reef ligt geloof ik in Tanote Bay, erg mooi daar zowel qua snorkelen als uitzicht. PD resort ligt ook prima. Dit is ook erg mooi, met een goed restaurant en zwembad en qua snorkelen ook ok.
Die is idd heel mooi Mayou, maar wordt een beetje duur met 4 personen. Dan moeten we 2 huisjes gaan boeken, wordt tikkie duur
Ze hebben ook goedkopere huisjes

Vanmorgen even met de tuktuk naar Saladan geweest, paar minuutjes. Daar over de markt gestruind. Paar vreselijke kitscherige shotglaasjes gekocht voor het nageslacht. Te lelijk voor woorden.

Nu weer plat bij de pool. Straks strand.

Blijf wel in de schaduw. Heet!

Ik wil niet verbranden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven