Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Wij moeten vandaag van bungalow ruilen. Ben ik veel te lui voor maar goed, onze is geboekt en we gaan naar een grotere, heb ik begrepen.

Blijven hier tot donderdagmorgen, dan weer elders.
Verhuisd. Inhoud koelkast moest ook mee. Sapjes en bier
Lekker hoor. Klinkt heerlijk en ik krijg er enorm veel zin door.

Sensi op Koh Tao hebben we geboekt! Nu ook maar eens tickets boeken Houden het al een tijdje in de gaten, maar wat een prijsverschil en verschil in reistijd. Beste lijkt toch met Aeroflot te zijn waarbij we tussenstop in Moskou hebben. Hoor er wisselende verhalen over. Hier nog mensen die ermee gevlogen hebben? Wilden eerst met KLM een rechtstreekse vlucht maar dat wordt in de meivakantie ruim 700 euro pp.
quote:MarijeMarije schreef op 29 februari 2016 @ 14:25:

Lekker hoor. Klinkt heerlijk en ik krijg er enorm veel zin door.

Sensi op Koh Tao hebben we geboekt! Nu ook maar eens tickets boeken Houden het al een tijdje in de gaten, maar wat een prijsverschil en verschil in reistijd. Beste lijkt toch met Aeroflot te zijn waarbij we tussenstop in Moskou hebben. Hoor er wisselende verhalen over. Hier nog mensen die ermee gevlogen hebben? Wilden eerst met KLM een rechtstreekse vlucht maar dat wordt in de meivakantie ruim 700 euro pp.Aeroflut bedoel je, zou ik nooit doen. Dan maar wat meer betalen. Yasmijn haar zoon heeft ermee gevlogen volgens mij.
Waarom zijn ze flut? Ik krijg er niet echt een duidelijk beeld bij als ik google op ervaringen. De meningen zijn zo verdeeld.

Finnair is ook nog wel een serieuze optie.
En let even op dat je geen visum nodig hebt voor Moskou als je overstapt. Ik denk het niet maar zou het toch even checken.
Marije, heb je ook naar Emirates gekeken? Aeroflot hoor ik erg veel negatieve verhalen over, zou er zelf niet snel mee vliegen. Geen persoonlijke ervaringen dus.
Ik heb ook geen persoonlijke ervaring maar van oudsher heeft de maatschappij niet zo'n goede reputatie maar kan best veranderd zijn dus baseer me op niets. Plus Aeroflut=Rusland=Poetin=MH17, dus doei. Maar dat is mijn gevoel .
quote:MarijeMarije schreef op 29 februari 2016 @ 16:16:

Waarom zijn ze flut? Ik krijg er niet echt een duidelijk beeld bij als ik google op ervaringen. De meningen zijn zo verdeeld.

Finnair is ook nog wel een serieuze optie.

Ik heb ermee gevlogen, was prima te doen hoor. Als je in t vliegtuig zit is t niet heel anders dan een andere maatschappij. Alleen verwacht geen relaxte plek om een paar uur te gaan winkelen en rond te kijken bij de overstap. Moskou airport is een aparte plek zullen we maar zeggen... Haha.

En nee je hebt geen visum nodig om over te stappen.
Runningmonster, ik heb precies dezelfde associatie Dus het viel voor mij eerst ook af als optie. Maar tickets met 1 overstap en dan circa 14 uur reistijd (vs 12 uur bij directe vlucht) voor ruim 200,- minder dan de directe vlucht scheelt een hoop bij 4 personen. Vind het dus lastig.

Kriss, Emirates is ook circa 200,- duurder.
Elandic, dat Moskou een apart vliegveld met aparte mensen is heb ik idd wel vaker gelezen
Ik zou niet met Aeroflot vliegen. Service schijnt beroerd te zijn en faciliteiten aan boord ook ben daar is de vlucht me te lang voor. Emirates hoor ik idd veel over. Wii vliegen met Eva air nooi betaalbaar
quote:MarijeMarije schreef op 29 februari 2016 @ 19:36:

Runningmonster, ik heb precies dezelfde associatie Dus het viel voor mij eerst ook af als optie. Maar tickets met 1 overstap en dan circa 14 uur reistijd (vs 12 uur bij directe vlucht) voor ruim 200,- minder dan de directe vlucht scheelt een hoop bij 4 personen. Vind het dus lastig.

Kriss, Emirates is ook circa 200,- duurder.Welke maatschappij vliegt rechtstreeks? Ik snap je ook wel want voor 800 euro heb je ook een week accommodatie bij wijze van spreken tenzij je in het Anantara Riverside gaat zitten, dan 3 à 4 nachten :-). (wel een aanrader trouwens)
Nou ik vond t prima, niet te veel op je associaties afgaan hoor En mensen die t afraden maar er zelf niet mee hebben gevlogen heb je natuurlijk ook niet zo veel aan

800 euro is een goeie bak geld om in een andere economy class (is echt allemaal ongeveer hetzelfde) te gaan zitten, ik zou t niet eens overwegen.

Zie t als een avontuur dat Moskou airport, ik heb er best gelachen om die maffe Russen! Hop, 800 euro verdiend!

En daarbij: als je een lekkere goedkope vlucht hebt geboekt en er valt iets tegen ben je denk ik snel geneigd om te denken, ach over een paar uurtjes zijn we er, wat maakt t ook uit! Daarentegen: als je 800 euro extra hebt uitgegeven omdat je verwacht dat je daar heel veel voor terugkrijgt en er zit iets tegen... Grrrr
quote:Elandic schreef op 29 februari 2016 @ 20:09:

Nou ik vond t prima, niet te veel op je associaties afgaan hoor

Ze had deze associatie zelf ook :-) . Nu hou ik er over op hoor. Ben benieuwd wat het gaat worden MarijeMarije.
quote:runningmonster schreef op 29 februari 2016 @ 20:14:

[...]

Ze had deze associatie zelf ook :-) . Nu hou ik er over op hoor. Ben benieuwd wat het gaat worden MarijeMarije.Ja weet ik!
Ik wilde idd niet op mijn eigen associatie afgaan, dus vandaar ben ik gaan googlen naar ervaringen. En daar lees ik ook veel mensen die er prima ervaring mee hadden, maar dat Moskou airport nogal apart is. Maar ja, daar zit je dan 2 uurtjes, dus dat is te overzien. Verder wel wat verhalen over vertraging waardoor je bagage niet meekomt met de overstap, maar dat gebeurt bij elke maatschappij wel.

KLM vliegt rechtstreeks (wordt soms uitgevoerd door air france). Toen we net gingen kijken naar tickets paar weken terug waren die tickets circa 650,- nu helaas al stuk duurder. Hadden toen nog geen idee wat duur en goedkoop was en we hadden nog geen paspoorten voor de kinderen.Beetje spijt dat we toen niet boekten
En Eva air dan ? Vliegen ook rechtstreeks. Ik ga in december Standaard klasse is dan 654 rechtstreeks
eva air zit al vol lijkt het. Wel goede prijzen idd, maar die hadden we eerder moeten boeken dan
KLM schommelt sowieso heel erg. Ik heb het vorig jaar lang in de gaten gehouden (vriend wilde perse KLM) en soms was het de ene dag 680¤ dan weer 860¤. Ik heb me geabonneerd op de nieuwsbrief. 1x per maand hebben ze namelijk acties, net als nu de 5-daagse. Wij zijn uiteindelijk rechtsstreeks gevlogen voor 580¤ pp.
Op Skyscanner kun je ook alerts instellen dat als de prijs daalt je een mailtje krijgt. Wat jammer dat je inderdaad een paar weken geleden niet hebt geboekt. (Ik boek altijd minimaal 8 à 9 mndn van tevoren. Scheelt echt maar daar heb je nu natuurlijk niks aan)
we bedachten pas een paar weken geleden dat we naar thailand wilden gaan (en toen zijn er nog 8 andere opties langs gekomen ) Voor een volgende keer gaan we idd eerder naar tickets kijken. En skyscanner alert staat ingesteld.
quote:MarijeMarije schreef op 29 februari 2016 @ 21:49:

eva air zit al vol lijkt het. Wel goede prijzen idd, maar die hadden we eerder moeten boeken dan Probeer eens via bmair (even bellen). Hen lukt het vaak wel. Www.bmair.nl
Mijn zoon heeft afgelopen november met Aeroflot gevlogen met stop van 2 uur op Moskow. Er was niets mis mee zei hij en wordt uitgevoerd als KLM partner.

Kun je gewoon doen. Prijs is erg aangenaam.

Service ook.

Wij zijn zelf nu met Emirates. Die lovende verhalen snap ik niet. Veel fouten in de service. Eten slecht. Communicatie onder de crew slecht. Niet voor herhaling vatbaar. Ik vind Etiad vele malen beter. KLM ook.

Je vliegt 1 stuk met de A380. Voordeel: beenruimte. Andere stuk met 777.
Grappig, ik vond Etihad weer slecht, en qatar ook.

China Airlines vliegt ook rechtstreeks en hebben ook goeie prijzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven