Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Alle reacties Link kopieren Quote
Faerie schreef:
13-06-2019 22:08
Ik bedoel de tiger temple in krabi, daar zitten geen echte tijgers. Ik doe niet mee aan dieren misbruik...
Dus olifanten alleen een opvang bv omdat dat voor de kinderen leuk is.

Penang ben ik al geweest, idd erg leuk.
Die opvangen zou ik me ook even verder in verdiepen als ik jou was.
Recent had National Geografic hier een goed artikel over.
https://www.nationalgeographic.nl/diere ... tiekiekjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk he....
Shows en ritjes daar doen we sowieso niet aan mee.
Ik ga me dan ook maar eens verdiepen in de (zgn) diervriendelijke opvang pf die wel echt ok is.
Of.we schrappen dat hele olifanten gedoe maar...
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel jammer maar alles met olifanten in Thailand is geen zuivere koffie. Ook de vele ‘sanctuary’s’ zijn er om vooral te verdienen aan toeristen😪 ben er zelf ook ooit ingetrapt, en doe het nóóit meer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrap de olifanten!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
...en de tijgers
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe is jullie ervaring met Thailand in juli en augustus? Wij willen volgende zomer 3 weken naar Thailand, maar dat is wel middenin het regenseizoen en we zien dat het erg heet kan zijn dan.

Wij is: man en ik met zoon van 10 en dochter van 14.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik ben in Chiang Mai en het is tot nu toe wel afzien qua hitte, en ik heb daar niet snel last van normaal maar oef. Nog geen regen gehad afgelopen dagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Murrmurr schreef:
19-07-2019 04:30
Ik ben in Chiang Mai en het is tot nu toe wel afzien qua hitte, en ik heb daar niet snel last van normaal maar oef. Nog geen regen gehad afgelopen dagen.
Heb je het naar je zin, ondanks de hitte?
Alle reacties Link kopieren Quote
Murrmurr schreef:
19-07-2019 04:30
Ik ben in Chiang Mai en het is tot nu toe wel afzien qua hitte, en ik heb daar niet snel last van normaal maar oef. Nog geen regen gehad afgelopen dagen.
Ben je ook al op andere plekken geweest en ga je nog ergens anders heen?

We overwegen intussen Maleisie ipv Thailand.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Juultje schreef:
19-07-2019 21:41
Ben je ook al op andere plekken geweest en ga je nog ergens anders heen?

We overwegen intussen Maleisie ipv Thailand.
Ik vlieg straks naar Bangkok en ga morgenochtend naar Koh Tao. En later naar Ko Phangan en een paar dagen bangkok.

Ik vind het helemaal geweldig ondanks de hitte. Op de eilanden is het veel minder heftig en ik had de pech een kamer te hebben die zo stikheet was dat ik een mega luidruchtige ventilator nodig had en alsnog niet kon slapen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij (man, ik, zonen 11 en 9) zitten nu in Chiang Mai. Eerste anderhalve dag best wat regen, maar daar is het programma goed op aan te passen (bv. Wi kelcentrum/markt en kookworkshop). Nu is het goed (zonnetje en zo'n 28 graden). Straks gaan we een excursie doen. In/rond Chiang mai is zoveel te doen, het weer maakt niet zo veel uit.
We hebben eerst 4 dagen Koh Samet gedaan. Heerlijk! Warm (33 graden), maar prachtige zee, relaxt oord.
Airco is voor ons een must.
Opvallend hoeveel Nederlandse gezin en hier zijn!
Oh je hebt mazzel, vorige week was Chiang Mai zooooo heet.

Ik vond Koh Tao een beetje tegenvallen. We hadden een geweldige villa met zwembad en het was superleuk met de vrienden met wie ik ben maar het soort toerist dat er komt is wel heel erg Salou volk, en dan is dit nog het laagseizoen. Veel zatte Nederlandse jongeren die drinken uit een emmer en de ladyboys lastig vallen, en gewoon in het algemeen een beetje een zooitje, misschien omdat ik de Maleisische eilanden zo mooi vond. We zijn nu net aangekomen op Koh Panghan is op het eerste gezicht wat mooier qua landschap, we zijn omringd door palmbos en kijken zo vanuit ons zwembad naar beneden de zee in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat erg dat Koh Tao zo commercieel is geworden. Ik was er in 94. Was toen nog heel basic. Weinig luxe, ik zou er nu niet meer naar toe willen.

Heeft iemand ervaring met KoChang en Ko Samet?
Juultje schreef:
18-07-2019 17:52
Hoe is jullie ervaring met Thailand in juli en augustus? Wij willen volgende zomer 3 weken naar Thailand, maar dat is wel middenin het regenseizoen en we zien dat het erg heet kan zijn dan.

Wij is: man en ik met zoon van 10 en dochter van 14.
Wij zijn vorig jaar in augustus geweest, behalve in bkk weinig regen gezien dus ik vond het prima te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zat een week geleden op Koh Samet. We hadden een oké resort (heerlijk relaxed, fijne zee, lekker eten), maar 10m verderop ligt stinkend afval. Het resort(je) was verder schoon, maar vrij basic.
Accommodaties rondom het centrale dorp/pier zijn druk en hebben vast last van drukte/herrie/verkeer. Wij zaten in Apache Loongdum, zuidelijker en tamelijk afgelegen, wel veel rustiger. Het is net wat je fijn vindt.
Hoewel het lekker bijkomen is na de vlucht, vonden wij het geheel tamelijk overpriced. En het gehele eiland is vrij smerig en stinkend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Murrmurr schreef:
25-07-2019 08:42
Oh je hebt mazzel, vorige week was Chiang Mai zooooo heet.

Ik vond Koh Tao een beetje tegenvallen. We hadden een geweldige villa met zwembad en het was superleuk met de vrienden met wie ik ben maar het soort toerist dat er komt is wel heel erg Salou volk, en dan is dit nog het laagseizoen. Veel zatte Nederlandse jongeren die drinken uit een emmer en de ladyboys lastig vallen, en gewoon in het algemeen een beetje een zooitje, misschien omdat ik de Maleisische eilanden zo mooi vond. We zijn nu net aangekomen op Koh Panghan is op het eerste gezicht wat mooier qua landschap, we zijn omringd door palmbos en kijken zo vanuit ons zwembad naar beneden de zee in.
Dan zat je in de buurt van Sairee beach waarschijnlijk. Dat deel van Tao is vreselijk. De rest van het eiland is nog lekker rustig, zonder zuiptoeristen.
mayou schreef:
26-07-2019 10:45
Dan zat je in de buurt van Sairee beach waarschijnlijk. Dat deel van Tao is vreselijk. De rest van het eiland is nog lekker rustig, zonder zuiptoeristen.
Yup Sairee, ook naar Mae Haad geweest. Hier op Phangan hebben we beter gekozen, we hebben praktisch een privestrand dat secret beach heet. Heerlijk rustig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat ken ik, mooie zonsondergangen daar!
Toch jammer van Tao, want je hebt daar ook zulke mooie plekken aan de oostkant van het eiland. Gelikkig bevalt Phangan wel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb deel 2 en 3 doorgespit.
Voor mij nu wel iets duidelijker geworden waar ik heen wil.

We hebben alleen 2 kleine kinderen. Nu zit ik meer te denken wanneer gaan we. Wachten we tot ze bv 4 en 6 zijn maar dan zitten we aan de zomervakantie gebonden.

We kunnen gaan als de oudste 4,5 is en de jongste bijna 2. Dan zouden we in februari gaan.

Ik wil graag naar het zuiden. Het noorden ben ik 10 jaar geleden al een keer geweest. Toen wel met een georganiseerde reis. Het is nu meer kies ik voor het westen (krabi, koh lanta) of het oosten (koh phaghnan). Bij beide opties wil ik ook naar khao sok.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is een keus die je zelf moet maken. Allemaal leuk. Anders doe je het toch alle 3.
Alle reacties Link kopieren Quote
83angel: ik ben voor het eerst op Koh Phangnan (met gezin, jongens van 12 en 9). Wij oriënteren ons daarmee natuurlijk op andere activiteiten dan wanneer jullie met een peuter en kleuter zouden gaan.
Wij vinden op de scooter op K.P. wel echt heel fijn! Je komt overal, ziet veel. Dat zou ik met een peuter/kleuter niet aandurven (maar Thai doen dat wel, liefst met 5 pp op de scooter). Misschien zijn er genoeg alternatieven met jonge kinderen; dat weet ik niet. Voor wat ik van het eiland zie/meemaak als toerist, lijkt het me dat er plekken zijn waar je met jongere kinderen blijer van wordt.
Khao Sok is hartstikke leuk, ik denk ook voor jongere kinderen. Maar om op het meer te komen, moet je ook een uur (stilzitten) op de boot...

Dit is mijn beeld. Misschien omdat ik jongere kinderen ben ontgroeid, zou ik wachten tot ze iets ouder zijn. Wij doen nu activiteiten die we alle vier leuk vinden (passen alleen de hoeveelheid tempels aan 😊) en hoeven ons niet meer zo aan te passen aan de kinderen. Dat hebben we uiteraard jaren met veel plezier gedaan. Maar op zo'n intensieve, prachtige en dure reis zou ik dat jammer vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn peuter praat máánden later nog steeds bijna dagelijks over Thailand. Natuurlijk heeft hij het anders beleefd dan een kleuter of een ouder kind, maar hij vond het echt fantastisch om te backpacken. Ook KP is ons erg goed bevallen, Khao Pan Yay zeg ik uit m’n hoofd. Ik word vast wel verbeterd door een van de anderen hier.
:'( Ik mis Bangkok nu al!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!
Mijn vriend en ik gaan vanaf januari reizen, waaronder een maand a anderhalf in Thailand. Het plan is om vanuit Bangkok eerst een week of 2 op een eiland te gaan zitten.
We hebben een beetje zitten kijken naar een relaxte vibe, niet al te druk (voor de full moon party zoeken we het wel op) eiland en kwamen bij Koh Kood.
Kent iemand dat, en zijn daar mooie accommodaties?
We doen de reis op een budget, maar die eerste 2 weken mogen wel een beetje backpackers luxe zijn :)
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
Alle reacties Link kopieren Quote
Manlief wil volgende zomer toch liever naar Thailand i.p.v. in Europa blijven. Eigenlijk nadat we gisteren vrienden hebben gesproken die net terug zijn uit Koh Tao en het fantastisch hebben gehad. Het enige wat ik me herinner van onze eerdere vakantie in Thailand is de enorme viezigheid overal, stank en vuilnis. Zijn er plekken op Tao of Phanang waar het schoon is ? Ik ga de topics even doorspitten voor accomodatietips , kindvriendelijk, in juli . Kom ik vast tegen ...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven