Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Bananaboat is heerlijk spul ja. Ik heb altijd de oranje water/zweetproof.

Bedoel je de gele Sketolene (muggenspul)? Die ruikt zo lekker!

De 7Eleven is superhandig voor dingen in klein formaat, zoals shampoo, scheercreme, deo etc.

En ook altijd bij me: tijgerbalsam oid tegen de jeuk.

Schuddebuikje, dat was jij toch die ineens de reis af moest zeggen een poos terug?
Ja dat was ik Mayou, dat je dat nog weet

Maar ondanks mijn gezondheidsproblemen willen we er toch voor gaan. We kunnen alleen niet echt de 'wildernis' in en gaan nu vanaf een centraal punt (chiang mai en bkk) de boel verkennen. We gaan zo'n 3,5 week en willen de laatste 4-5 dagen aan een mooi strand doorbrengen. Onze dochter is dan 7. De eisen; Goede mediche voorzieningen binnen 2 uur (mag ook vliegen), géén uitgaanseiland, wel wat leuke winkeltjes en betaalbare, niet op de toeristen aangepast eten, het liefst ook nog een zwembad.

Best veeleisend....

Thailand heeft ons gegrepen en nooit meer losgelaten... het is onze grootste droom om er nu met dochter terug te gaan
Een strandbestemming in de buurt van Bangkok, dan denk ik al gauw aan Hua Hin, maar eerlijk gezegd vond ik daar niet zo heel veel aan. Te hoog dikkewestersemanmetkleinthaisvrouwtjegehalte.

Voorbij Hua Hin ligt Prachuap Khiri Khan. Daar zijn wij vorig jaar gestopt toen we van BKK naar hier onderweg waren. En wij vonden het daar echt heel leuk. Gewoon omdat het zo lekker Thais was. Een paar toeristen en verder alleen maar locals. Er was een rots met hele leuke aapjes (van die zwarte met een witte bril op) en er waren misschien 3 toeristen. Geen idee of er een lekker hotel met zwembad zit, maar in ieder geval wel een plein met Thaise eetstalletjes.

Tussen Hua Hin en Prachuap ligt Pran Buri, 230 km van Bangkok met genoeg hotels en die denk ik ook wel doen aan de rest van je eisen.
Als ik me er mee mag bemoeien; de kust van Thailand is gewoon niet leuk. Mooie stranden en lekkere zee vindt je gewoon op de eilanden. Als je door medische redenen dat niet kan doen, blijf dan lekker op een mooie plek die niet aan zee ligt.

Zelf vond ik het Royal Kwai resort heel lekker. Thaise man met nederlandse vrouw. Mooie hutjes, klein zwembadje en hele leuke dingen in de omgeving te doen ook voor kinderen.

Nadeel is wel dat een groot deel van hun gasten nederlanders zijn. Ook omdat ze gewoon heel populair zijn en iedereen hen aanraad.

Maar je kan toch ook naar een eiland vliegen vanaf Chiang Mai en dan terug naar Bangkok vliegen? Ben je ook minder dan 2 uur weg van BKK.
Hallo Thailand kenners,

Wij zitter eraan te denken om in de winter periode met ons kindje van dan anderhalf richting Thailand te vliegen. Het idee is om vanuit BKK richting de eilanden te gaan en 3 of 4 eilanden te pakken. Omdat we met een klein kind zitten willen we niet dat de reisafstanden te lang zijn.

Het idee is om richting Koh lanta te gaan, maar heb geen idee of dit een eiland is waar je je makkelijk kunt verplaatsen met een buggy en of er kind vriendelijke resorts direct aan het strand zijn. Bij voorkeur wel wat luxer dan alleen een strand huisje.

Ik zag al dat je met de boot vanuit Krabi kunt, dus een combinatie met Koh Phi Phi zou interessant kunnen zijn, Wellicht heeft iemand nog andere ideeën?.
Bedankt voor jullie reacties

We gaan eerst voor 3/4 dagen BKK

Dan vliegen we voor 2,5 week naar (omgeving) Chiang mai en vanuit daar naar mooie resorts in Mae hong son en Pai (tips?)

En dan laatste paar dagen wellicht toch een eilandje als de kust bij BKK niet aan te raden is.

Eisen eilandje; mooi resort, authentiek (zoveel mogelijk natuurlijk) zwembad, beetje toerisme, géén uitgaans-eiland, snorkelen. lekker eten (valt het al op dat het eten ook erg belangrijk voor me is? )

Iemand een aanrader/ of tips zodat ik alvast wat kan gaan bekijken achter mijn laptop en niet naar het herfstweer buiten hoef te kijken?
En ik zal sowieso dit topic eens uitpluizen.
Mayou, sketolene en ook soffell:

Schuddebuikje, succes met jouw ' Eisen eilandje; mooi resort, authentiek (zoveel mogelijk natuurlijk) zwembad, beetje toerisme, géén uitgaans-eiland, snorkelen. lekker eten'. (is een nogal moeilijke combi)

Qua eiland denk ik dan aan koh Tao want daar heb je een paar mooie resorts (Jamahkiri, Amanjirah of Sensi Paradise bijvoorbeeld), erg mooi snorkelen, lekker eten, maar wel veel toeristen (waar je trouwens niet veel van merkt wanneer je in zo'n resort zit). Jamahkiri is geweldig. ik heb daar een keer gegeten en een rondleiding gehad. wat een mooie kamers! En vrienden van me hebben net in Sensi gezeten en waren daar erg tevreden over.

(Accommodatie op Tao)

Of anders op Phangan, daar heb je ook mooie resorts, maar je kunt er niet echt mooi snorkelen.

Zonnetje PhiPhi-Lanta is goed te doen, ook met een kind.
Schuddebuikje, wij hebben ongeveer dezelfde eisen en hebben voor ko chang gekozen. Dit is een groot eiland en redelijk dicht bij bkk. Ga niet naar white sand beach, want dat schijnt wel behoorlijk toeristisch te zijin. Wij hebben gekozen voor klong prao beach.
Koh Chang is heel druk. Geeft niets maar ik wil het even zeggen.

Ik zou ook voor Tao gaan. Leuk soort toeristen ook. Allemaal duikers die een relaxte feel hebben. Lekker aan de king prawns met je voeten in het zand terwijl je kind om 23.00 nog in de warme zee dobbert.

Jamakhiri! Geweldig! Maar echt veel te duur voor mij. Sensi is ook echt leuk. Ik heb er 15 jaar geleden gezeten toen het een paar hutjes in een tuin waren, gerund door twee jongetjes die dag en nacht stoned waren. Nu is het een groot resort met bergen personeel en een prachtig zwembad. Grappig en verdrietig tegelijk hoe snel de dingen veranderen. En ook al is Tao zo druk geworden, ik vond de sfeer nog steeds heel goed.
tipje op Koh Tao als je toch wat rust wilt:

http://www.kohtaoviewpoint.com/
Dus Thailand is goed te doen met een peuter?

Iemand ervaringen mee?

Moet je alles van tevoren regelen of kun je ook alleen de tickets regelen en overnachtingen en binnenlandse vlucht daar (dus ivm jong kind).

En welk eiland is goed te doen met een kind, waar het niet te druk is?
Beauke, ik zou dit topic eens goed doorlezen. Mijn kind ging voor het eerst naar Thailand toen ze 3 was. Niets geregeld van tevoren. Alles ter plekke besloten. Elk eiland is goed te doen met een kind.
Ik krijg alweer helemaal zin erin!

De steeds terukerende vraag; wanneer het best de vlucht te boeken?

We willen eind juni/begin juli voor 3,5-4 wkn rechtstreeks vanaf A'dam of dusseldorf. Ik zie chian airways voor 750 euro nu.

Kan het nog goedkoper worden?
oh en bedankt voor de tips, ik ga nu Ko tao en Ko chang nakijken
Op vliegtickets is geen peil te trekken..

Soms boek je 8 maanden van tevoren de beste deal, soms 3 weken van tevoren nog.

De prijzen verschillen soms echt per dag of week.

Wij vlogen vorig jaar in augustus naar Thailand voor 680 euro.

Dit jaar vliegen we naar Vietnam en terug uit Thailand voor 800 euro.

750 euro is op zich dus best een redelijke prijs

Kijk eens op www.connections.be

Die hebben vaak hele goedkope tickets, is alleen wel vanaf Brussel
Wij gaan het dit jaar eens een keer helemaal anders doen. We gaan met Emirates en blijven dan een nacht in Dubai. Lijkt me heerlijk, die vlucht in 2en delen en dan tussen door heerlijk pitten in een lekker bed. Is wel duurder, maar je komt wel een stuk uitgeruster aan.
quote:Neele01 schreef op 07 september 2011 @ 14:37:

Beauke, ik zou dit topic eens goed doorlezen. Mijn kind ging voor het eerst naar Thailand toen ze 3 was. Niets geregeld van tevoren. Alles ter plekke besloten. Elk eiland is goed te doen met een kind.

Dat ga ik nu dus doen.

Net even naar de bieb geweest, maar alle boeken van Thailand waren uitgeleend. Nu even tijd om hier dan door te lezen.
quote:mayou schreef op 07 september 2011 @ 15:22:

Wij gaan het dit jaar eens een keer helemaal anders doen. We gaan met Emirates en blijven dan een nacht in Dubai. Lijkt me heerlijk, die vlucht in 2en delen en dan tussen door heerlijk pitten in een lekker bed. Is wel duurder, maar je komt wel een stuk uitgeruster aan.

En Emirates is ook nog eens heerlijk vliegen vind ik. Natuurlijk niet echt top of the bill maar zeker beter dan jouw ex werkgever (op de lijn BKK AMS dan,) China Air en Eva Air.

Ik vind het echt prettig.

Waar ga je logeren in Dubai?

Daar kost volgens mij een jeugdherberg al 1000 euries per nacht...
Ik heb me aangemeld voor de nieuwsbrief van Air Berlin; iemand daar al eens mee gevlogen? We wonen dichtbij de Duitse grens, vandaar. We willen met kind liever rechtstreeks, al lijkt me een nachtje Dubai ook zeker een ervaring!
Air Berlin is prima. Ze hebben goeie service en prettig personeel. Ik was stomverbaasd wat je allemaal krijgt daar aan boord (het is toch een low cost airline): een goodiebag, 2 maaltijden, diverse drankrondjes, halve liter fles water en de beenruimte vond ik ook goed (maar ik ben slechts 1.67).

Neele, weet nog niet waar, iets van Ibis of zo, of anders loop ik gewoon het crewhotel binnnen en zeg dat ik m'n id vergeten ben...
quote:bergamot schreef op 06 september 2011 @ 23:09:

Mayou, sketolene en ook soffell:

[afbeelding]

Werkt dit ook beter dan de Nederlandse DEET? Ik werd daar alsnog onwijs mee gestoken

We beginnen onze trip wel in Vietnam (Ho Chi Minh) dus ik vraag me af of het daar ook te koop is??

Verkopen ze deze alleen bij Boots of niet?
Nee Sketolene verkopen ze overal, althans in Thailand. Maar in Vietnam zullen ze wel iets vergelijkbaars hebben.
Wat vinden jullie van Ko Samet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven