Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Wil je contact met de thai, ga dan gewoon naar de markt. Neem je vertaalboekje mee. 100% zeker dat er een praatje met je wordt gemaakt. Voor je het weet staat er een heel groepje mensen om je heel die het allemaal heel leuk vinden om met je te praten en/of op de foto te gaan.

Wil je westerlingen ontmoeten ga dan naar de backpackers plaatsen, zoals bijv. Khao San Road in Bangkok. Grote kans dat je daar zelfs een paar dagen met dezelfde mensen gaat optrekken.
ik ben in thailand geweest en had alleen eeen ticket geboekt. het enige wat ik wist was dat ik me mpest laten afzetten in khao san road. voor een hotel. ( daar zitten in 1 straat voldoende hotels)

Binnen een dag leer je mensen kennen, en desnoods reis je een stuk samen.

Wat me heel erg opviel daar was dat er veel backpackers zijn die een paar dagen weg gaan uit bangkok en uiteindelijk weer voor een dag of 2 terug keren. zij kunnen je dan ook vertellen wat je bv moet zien.

thailand is echt goed te doen om alleen te reizen. De mensen zijn heel vriendelijk.

Let wel op trouwens met taxi's vraag altijd of ze de meter aanzetten anders lichten ze je op. niet dat je dan heel duur uit bent maar met de meter aan kan het dus goedkoper
Ik snap dat niet zo goed, dat je wat je wil zien laat afhangen van wat andere backpackers je vertellen en dat je niet van te voren zelf op internet of in gidsen kijkt wat je graag wil zien.

Dan mis je geen dingen die jiíj leuk vind (en anderen misschien niet) en kun je je vakantie ook beter voorbereiden en verlies je veel minder tijd. Of je moet maanden de tijd hebben natuurlijk.
.
Ik ben ook van plan om van te voren uit te zoeken waar ik heen wil.

Wat niet betekend dat ik van hot naar her ga reizen, want dat is dan weer niet mijn idee van vakantie.

Maar ook al maak je plannen, terplekke kan ik ze natuurlijk wijzigen
Waarom taxi's nemen? Koop een kaart van het OV en neem de bus / rivierboot / klongboot. Gegarandeerd dat er een aardige Thai komt vragen waar je heen moet.

Ik heb deze.

(Voor de bus moet je wel een beetje de tijd hebben, maar dat geldt eigenlijk ook wel voor de taxi gezien het drukke verkeer van Bangkok...)
Buiten Bangkok: Seat 61.
Ticket geboekt! We gaan rechtstreeks met China Airlines. Niet de superdeal die we vorig jaar hadden, maar omdat we nu wat korter gaan is een rechtstreekse vlucht wel fijn! En de prijs was ook niet heel hoog.. Nu kan het plannen weer gaan beginnen! Joepieeee!
Klinkt goed raapje! Hoeveel hebben jullie betaald? Ik zoek eigenlijk nog steeds naar iets van max 750 euro, liefst 700... Krenterig he? ;)
Wanneer wil je vertrekken dan Supersoulfighter?
Met China Air heb je in sept/okt voor ¤ 730 een retour Adam -Bangkok en als je nog goedkoper wilt, kun je met Emirates vanaf Dusseldorf via Dubai naar Bangkok voor ¤ 630.

Ben je wel een hele dag onderweg maar als je dat niet erg vindt why not?
Probleem is dat die aanbiedingen vaak ik een bepaalde periode gelden. Aangezien ik 4 mdn weg wil (okt tm jan), kan ik dan geen gebruik maken van die aanbieding. Lange reisdag of overstappen maakt mij niet uit.
O wow, vanaf Dusseldorf scheelt wel, zie nu opeens aanbiedingen van 677 euro! Ik had laatst ook al gekeken, maar zie dat er nu wel echt voordeel te behalen valt om vanaf Dusseldorf te vliegen (gelukkig heb ik familie daar dichtbij wonen).
Oh super zeg, nou dan is Dusseldorf een ideale optie. Wauw 4 maanden, ben jaloers
Ik heb voor 710 euro geboekt van Schiphol. Daar wonen we praktisch naast dus dat is toch het fijnste. Vanaf Brussel waren er allemaal aanbiedingen met Jetair (ongeveer 550 euro), maar dan had ik weer de reiskosten naar Brussel en geen directe vlucht dus tijdverlies. Voor mij was eigenlijk 700 euro de max hoor. Ik snap wel dat je niet de hoofdprijs wilt betalen. Je euro's zijn daar zoveel meer waard
Na onze geweldige reis door Thailand vorig jaar, gaan we dit jaar terug. We beginnen echter in Vietnam en reizen dan via de mekong delta naar Cambodja

Uiteindelijk eindigen we in Thailand waar we 4 nachten op Koh Chang zullen doorbrengen en 2 nachten in Khao Yai NP.

Vorig jaar heb ik in dit topic echt een aantal topaccomodaties als tips gekregen, dus ik vroeg me af of iemand hier leuke tips heeft voor hotels/guesthouses op Koh Chang en in/bij Khao Yai.

Op Koh chang lijkt een leuk hutje aan t strand me wel leuk, met een mooi zwembad ook ofzo.

het mag best iets meer kosten dan het 5-euro per nacht backpackersbudget. We zijn meer 'flashpackers' zoals de lonely planet dat zo mooi noemt (al moet t wel betaalbaar blijven hoor, dus geen hotels van 100 euro per nacht)

Ook leuke 'to do' tips zijn welkom! :-)
Dan kom ik ook nog even bietsen naar een accommodatietip.

Ik zoek een betaalbaar huis om te huren op Koh Samui en/of Koh Phanang. Bij voorkeur met 2 slaapkamers en aan of vlakbij het strand. Verder doet het er niet zoveel toe.

Het gaat om januari/februari voor 3 weken. Het kan ook zijn dat we 2 weken Samui en 1 week Phangan doen. We reizen tegen die tijd met een baby van 9 maanden. Kunnen dus niet op de scooter van a naar b.
America girl, ik heb via zoover en vakantiereiswijzer gekeken welke accomodaties goed scoorden op Ko chang (wij eindigen daar ook onze vakantie) op basis daarvan de locaties en prijzen vergeleken en uiteindelijk iets geboekt.
Samui zou ik niet aanraden.. Veel te druk en naar publiek. Als phagnan te rustig is voor 3 weken, is Tao dan geen optie? Sensi paradise is een goeie stek met baby bijvoorbeeld . S'avonds lekker een wandeling naar sairee beach en met de voeten in het zand lekker eten...
Hee da's grappig, daar zitten vrienden van mij nu. Die vinden het geweldig daar.
Ik heb Samui ook overgeslagen, ben een beetje blijven plakken op Koh Tao en Samui werd mij afgeraden wegens vele package deal tourists
Wil ook eindelijk weer eens ver weg. Thailand klinkt wel heel lekker, zeker in de winter straks! Ik dacht in eerste instantie aan een groepsreis. Ik zag bij Shoestring wel aardige dingen. Maar begin nu toch een beetje te twijfelen of ik niet gewoon mijn eigen ding moet gaan doen. Hoe makkelijk kom je mensen tegen als je achter in de dertig bent en gaat backpacken? Zitten die hostels niet helemaal vol met 20-jarigen?
Nee hoor, er zit echt van alles en nog wat tussen qua leeftijd. Dat varieert van 20 to 60. En daardoor krijg je juist de leukste gesprekken. En hoe makkelijk je mensen tegenkomt ligt natuurlijk ook aan jezelf.

Wij hebben nu net iemand te gast gehad die we ook uit een hostel kennen. Zij is een jaar of 20 jonger dan wij...
Ik ben van plan om in maart of april te gaan, ben 47.

Maar ik ga wel in een gewone hotelkamer logeren, niet in hostels.
@mayou, dat klinkt goed! Ik heb niks tegen 20-jarigen hoor, maar wel iets tegen alléén maar 20-jarigen. Hoe gemixter, hoe leuker! Ik dacht aan Shoestring, omdat ik heb begrepen dat je daar nog de nodige vrijheid hebt en niet overal aan het handje mee naartoe genomen wordt. Maar misschien moet ik inderdaad wel kiezen voor volledige vrijheid!
@Rasa, kies voor volledige vrijheid! Je kan altijd nog een trip van een paar dagen boeken in een bureautje. Dan zit je ook met mensen die zelf op reis zijn. Maar het zelfde geldt voor een snorkel of duiktrip.

Geniet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven