Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Ik heb de fietstocht van Co van Kessel (zie wellicht eerder in dit topic) eindelijk gedaan (op mijn derde keer in Bangkok). Bedankt voor de tip die ik reeds enkele jaren geleden op het viva forum heb gekregen.

Kies voor de lange tour, aanrader!!!

http://www.covankessel.com/nl/tour1.php
Daar heb ik ook naar zitten kijken om evt te gaan doen als we daar zijn,lijkt mij ook erg leuk!
Ik heb gisteren co gemaild, het lijjkt mij ook erg leuk. Ik kreeg alleen een lege mail terug. Het zal nog wel komen denk ik.
Lekke band???
Die tocht is geweldig!! Hoogtepunt van onze vakantie! Zeker als je dwars met je fiets door chinatown markt gaat!
Vandaag is hij herbevestigd. Hij reageerde erg verrast op dat ik hem vertelde dat hij op viva wordt besproken en dat sommigen de tocht het hoogtepunt van de vakantie vonden. Hij was er erg blij mij en zei dat mond-tot-mond reclame de beste was! Haha, nou bij mij werkte het wel dus. Oef, ik heb er zo'n zin in!!!!
Leuk Lichtlampje!Wanneer ga je?
Tip: neem een Nederlandse krant voor Co mee, vindt hij leuk (alles behalve de Telegraaf!)
Was er hier laatst niet een heel negatief stukje over Co? Dat hij zijn personeel/de lokale bevoking heel onbeschoft behandeld?
Wij zijn 2 jaar geleden naar Thailand geweest en hebben op aanraden van ervaren "Thailandgangers" vrienden alles geregeld via www.greenwoodtravel.nl

Dat is een organisatie die zelf in Bangkok zit (kun je tijdens je reis ook gewoon heengaan) en ze zijn nederlandssprekend. Je kunt zelf je hele reis samenstellen, met of zonder ticket erbij. Je geeft aan wat je graag wilt doen en wanneer en dan mail je ze jouw planning. Dan gaan zij helemaal uitzoeken of dat allemaal kan, rekening houdend met reistijden, beschikbaarheid etc.

Wij hebben via de site destijds alles uitgezocht wat we graag wilden, welke plaatsen, hoeveel dagen, welke excursies etc. Alles via de mail verder geregeld, heel goed mailcontact! Qua planning alles kunnen doen wat we wilden met hier en daar wat ieniemini aanpassingen. Binnenlandse vluchten ook door hen laten regelen gezien die niet duur zijn. De heen en terugreis hadden we zelf geboekt bij LTU.

Wanneer er problemen tijdens de vakantie waren (We waren bijv. 1 keer een paar haltes te laat uitgestapt met de trein. We waren toen op weg naar een excursie. We hebben ze gebeld en zij hebben toen alles perfect weer geregeld.) Ook wanneer je iets wilt wijzigen o.i.d. is dat geen probleem!

Wanneer wij weer naar Thailand gaan, zeker weer via Greenwoodtravel! :D

www.greenwoodtravel.nl
Hee! Ik ben hier nieuw op dit topic maar wil graag even wat vragen.

Wat ben je ongeveer kwijt per week in Thailand?

Inclusief / exclusief overnachtingen?

Alvast bedankt!

Verder blijf ik hier leuke ideetjes op doen!
Oh ik zie dat die vraag op de vorige bladzijdes al gesteld is...
quote:rascalles schreef op 08 mei 2008 @ 11:23:

Was er hier laatst niet een heel negatief stukje over Co? Dat hij zijn personeel/de lokale bevoking heel onbeschoft behandeld?Volgens mij ging dat over Michiel van ABC tours, de opvolger van Co die nu zijn concurrent is.
Wat leuk, ik heb ook besloten de tour van Co te doen.

Bedankt voor de tip!!

Is het moeilijk te bereiken vanaf het vliegveld van Bangkok?

Kom namelijk 's ochtends om 6 uur aan in Bangkok en wil die avond de nachttrein naar Chiang Mai nemen.
Er gaan taxi's vanaf het vliegveld de stad in. Kaartje kopen bij het taxiloket, opgeven waar je heen wilt, kaartje afgeven, in taxi stappen, klaar. Erg makkelijk.
Op de site van Co staat een thais adres wat je af kunt geven. Dan komt het vast wel goed. Hij kan je ook vertellen of het te doen is gelet op spits enzo. Wanneer gaan jullie?
Hoi Allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum want ik ben helemaal enthousiast geraakt door de hoeveelheid ervaringen die hier van iedereen opstaan.

Ik ga met mijn vriend in september/begin oktober drie weken naar Thailand en dingen die we zeker gaan doen zijn:

- Vanuit Bangkok via drijvende markt naar Kanchanaburi, River Kwai and the Railway en 's avonds slapen in Floatel;

- Daarna naar Erawan voor de watervallen;

- Naar Ayutthaya;

- Naar Chiang Mai; vanuit daar ook een meerdaagse tocht doen en eventueel naar Lampang en Doi Suthep

- Naar Khao Sok NP, meerdaagse tocht met overnachting in boomhut en in drijvend huisje;

- Paar daagjes bijkomen op een mooi eiland

We proberen hier wel vast een hoop te regelen, in ieder geval toch wel de slaapplekken (mijn vriend is wel van de luxe ) en de excursies. Ik vraag me wel af hoe het moet met het regenseizoen, heeft iemand ervaring met het reizen in Thailand in deze periode? En is er überhaupt wel iets te doen (qua zon dan) op de eilanden? Wil natuurlijk wel mooi bruin terugkomen

En heeft er iemand ervaringen met Thailandonline en/of Thaitraveldreams?
Mayou, ik geloof dat jij het was, ik heb dit topic helemaal doorgelezen en jij hebt ergens gezegd dat je in Bangkok goed naar de tandarts kunt. Ik zou niet meer weten waar het precies stond hier, maar weet je nog hoe duur dat ongeveer was? En het was in MBK toch, zon groot shoppingmall voor electronica?

Alvast bedankt he!
Ja was in MBK ergens op de bovenste verdieping. mondhygienist en tandarts in één. Kan me alleen niet meer herinneren wat ik betaald heb, maar weet nog wel dat ik stomverbaasd was dat het zo weinig was (en zo hygienisch!).
De laatste kans voor supertips!

Koh Pagnan staat op mijn lijstje en de rest ligt nog open aangezien we deze keer met een driejarige reizen...

Nog 4 dagen en dan gaan we...
Alvast veel plezier Neele!
Kan al niet wachten op je reisverslag! Veel plezier Neele!
mayou weet je ook toevallig of je in Thailand goedkoop tanden kan laten bleken?

Ik twijfel er wel eens over maar vind het hier toch veel te duur...
Geen idee, maar het zou me niets verbazen eigenlijk. Ik zou gewoon een tandartsenpraktijk binnenlopen en het vragen. Nee heb je..

Heel veel plezier he op Phangan. Laat ff weten hoe het geweest is.
Hey Neele, geniet ervan!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven