Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Hi,



Ik ben ook weer terug. Weekje nu. Samen met mijn vriend drie weken door Thailand gereisd. Af en toe excursie geboekt, maar merendeel zelf geregeld.

Alles staat nog op mijn netvlies! Lupine, volgens mij herken ik vrouw van die foto van de longnecks



Ik heb echt af en toe wat emo momentjes gehad.....wat een geweldig mooie ervaringen heb ik daar opgedaan. De beelden zitten nog op mijn netvlies. Wat zijn de foto's dan weer tegenvallertjes eigenlijk. In het echt is het zo veel mooier! Wij zijn naar in BKK, Kanchanaburi, Chiang Mai, Koh Samui en Koh Pha Ngan geweest. 



Allermooiste ervaring: Olifanten wassen in de River Kwai. Amazing! Wat een ervaring. Ik ben bang voor de kleinste beestjes maar dit was geweldig!!!!



Heb nog twee uur in de trein gezeten en we reden uiteindelijk over het dodenspoor en eindhalte was gewoon de Bridge over the River Kwai waar wij de dag ervoor nog over heen liepen en foto's van hadden geschoten. Echt, veel verrassingen meegemaakt en alles komt goed. Ook al denk je soms van niet door alle excursieleiders die er rond lopen en alle stickertjes die je op hebt. En de mensen, zo ontzettend vriendelijk!!!



Allerslechtste ervaring. Olifantentrektocht. Wat een dierenmishandeling. Verschrikkelijk. Ik wilde afstappen maar besloot toch te blijven zitten omdat ik een rivier was overgestoken en de weg waarschijnlijk niet meer terug zou vinden. Na zo'n mooie ervaring door die beestjes te mogen wassen was dit echt een zware domper. Was trouwens weer in een andere plaats.



Aanradertjes: Fietstocht door BKK. 4,5 uur en je ziet plekjes die je anders gewoon niet ziet. Wat een armzalige bedoening in sommige wijkjes zeg! Je weet niet wat je ziet (maar ben dan ook wereldvreemd, dit was mijn eerste verre reis).



Tiger Temple,  leuke foto's en leuke beestjes! 



Watervallen van Erawan, erg mooi! Wel een flinke klim!



Night Market in Chiang Mai (leuke souvenirtjes inkopen, makkelijk op te sturen naar NL!)



Long Necks bezoeken, wel een flinke rit voor dat half uurtje dat je ze ziet, maar goed. We hebben speelgoedauto's aan een aantal kinderen gegeven. Die tip heb ik ergens gelezen. Ze waren er echt ontzettend blij mee, dus dat was erg leuk.



We zijn trouwens twee keer met de nachttrein geweest. Van BKK naar Chiang Mai. En toen weer terug. We wilden eigenlijk vliegen op Koh Samui maar de eerst volgende drie dagen waren volgeboekt. Vanaf BKK zouden we wel kunnen vliegen de volgende dag. Dit hebben we dus gedaan. Wat een rit, haha! Erg leuk om mee te maken, maar dan een enkele reis ofzo. Als het me nog een keer zou overkomen zou ik de terugvlucht wel boeken vanaf Koh Samui. We zijn bijna 1 dag onderweg geweest van Chiang Mai naar de eilanden. We hebben trouwens gevlogen met one two go!



We hebben ontzettend veel fooi gegeven, wij in NL hebben het echt zo veel beter dan de meeste mensen waar je daar mee in aanraking komt!



Groetjes, Toffi
Alle reacties Link kopieren
Meiden let op: geef weinig tot geen fooi! Je verziekt zo het land en vooral de mensen,kijk naar de vele andere landen waar men  "arm " is! We worden er zo voor gewaarschuwd. Doe het niet.Je verziekt het toerisme ermee en dan krijgen ze het echt slecht,het is hun grootste inkomstenbron! De meeste inwoners hebben het echt zo slecht nog niet, kijk naar de autos die er rijden, breedbeeld tv's (zelfs in de jungles), lcd schermen, pinautomaten, internetcafes met rijen computers,enz! Hoe goedkoop het ook is voor ons,ze verdienen er genoeg op, het leven is daar spotgoedkoop, ruilhandel en ze hebben gewoon niet alles "nodig"daar wat wij westerlingen allemaal zonodig wel moeten hebben. Denk hieraan, doodzonde als het een soort Tunesie oid gaat worden!
ach, zo snel zal dat wel niet gaan. Wat is nu 10 of 20 baht? Ik zie dat niet zo in dat ik de economie aan het verzieken ben. Maar misschien zie ik het allemaal niet meer zo helder en moet ik naar bed....:)
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin, vind je Thailand al niet een beetje Tunesie-achtig dan? Geen fooi geven? Waarom niet, wat dacht je van Nederland, we zijn rijk genoeg toch en moet je eens kijken hoeveel fooi er hier wordt gegeven. Natuurlijk is Thailand één van de rijkere landen van Azie, maar kom op zeg, om dan te stellen dat fooien het land verzieken vind ik zo kortzichtig.
Thailand is idd niet arm, maar waarom zou je geen fooi geven??? Dat doe je in Nederland en Amerika toch ook?!
Alle reacties Link kopieren
nou ja zeg, beetje bepalen dat ze daar genoeg hebben niet alles nodig hebben wat wij zonodig willen en daarom maar geen fooi geven? fooi geef je omdat je blij bent service of omdat iets lekker was. En bovendien, verdiep je eens in wat een gemiddelde serveerster of ober of taxi chauffeur verdient in thailand. En hoe armer hoe meer fooi? volgens mij werkt het in de praktijk net anderom.
Alle reacties Link kopieren
toffifee, ben ook  benieuwd  naar jouw ervaringen met het reizen zelf en het zoeken van een slaapplaats.

Ik lees zowel in jouw verhaal als in dat van lupine dat jullie bij de tiger temple zijn geweest (bekend geworden door animal planet, geloof ik), in de lonely planet  wordt dat afgeraden ivm je eigen veiligheid, hoe hebben jullie dit ervaren???



Ik ben ook wel benieuwd op welke plekken je bent geweest waar de olifanten werden gewassen en op welke plek je de olifantentocht hebt gedaan. Dan weet ik waar ik wel en niet heen moet!;)



En heo was het met het weer?? Het is nu toch het natte seizoen??? Wij gaan halverwege oktober dus nog net in de staart van het natte seizoen, wil weten of ik nog een poncho aan moet schaffen hahaha.



Nou hoe dan ook ik heb er nu al zin in, zeker als ik jullie verhalen lees. maar info is welkom aangezien ik voor het eerst echt zelf wil gaan trekken.



groetjs
Alle reacties Link kopieren
Meiden let op: geef weinig tot geen fooi! Je verziekt zo het land en vooral de mensen,kijk naar de vele andere landen waar men  "arm " is! We worden er zo voor gewaarschuwd. Doe het niet.Je verziekt het toerisme ermee en dan krijgen ze het echt slecht, Toerisme is voor thailand juist een belangrijke inkomstenbron, zoals je hieronder zelf zegt. leg mij dan maar eens uit waarom extra inkomsten slecht zijn?

het is hun grootste inkomstenbron! De meeste inwoners hebben het echt zo slecht nog niet, kijk naar de autos die er rijden, breedbeeld tv's (zelfs in de jungles), lcd schermen, pinautomaten, internetcafes met rijen computers,enz! Hoe goedkoop het ook is voor ons,ze verdienen er genoeg op, het leven is daar spotgoedkoop, ruilhandel en ze hebben gewoon niet alles "nodig"daar wat wij westerlingen allemaal zonodig wel moeten hebben. Ook dit is niet aan jou om te oordelen, vind je niet? Je vergeet even dat niet alleen de prijzen van consumptiegoederen lager liggen, maar dat het loon nou ook nie bepaald vergelijkbaar is met dat van Nederland. Wat je vaak ziet in landen zoals Thailand, China etc is dat het kleine zichtbare rijke gedeelte van de bevolking een uitzondering is: de meerderheid leeft in een situatie die je totaal niet kan vergelijken met de westerse samenleving, en de kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter. Denk hieraan, doodzonde als het een soort Tunesie oid gaat worden!
Alle reacties Link kopieren
Als die tijgers echt iets willen heb je wel een probleempje. Hahaha. Maar er zijn verschillende tijgers waar er bij ons maar 2 van naar buiten kwamen en ze hebben net gegeten voor ze uit de kooi komen. Tevens zijn ze van jongsaf aan opgevoed en dus gewend aan mensen.

Een van de monniken blijft erbij en geeft ook aan hoe je de tijger moet benaderen. Niet voor hem staan en gelijk door je knieen.

Hoewel wij veel grappen gemaakt hebben op de heenweg over ernstige verwondingen en tijgerbeten ben ik daar geen enkel moment zenuwachtig geweest. Het is gewoon machtig zo'n groot beest eens van dicht bij te zien en nog aan te mogen raken ook. Die kans krijg je nooit meer!!!

Poncho??? Kan je ook nog voor 60-80 bath kopen op de markt als je die nodig hebt, ik ben ook half oktober geweest en heb 'm dus wel nodig gehad :D. Maar korte broek en slippers onder poncho want koud is het niet. Wordt er ook niet veel nat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ben sterk over na aan het denken dat ik volgendjaar een G-rondreis wil gaan makan door thailand. alleen hier is al veel geschereven en zou graag alleen op een paar simpele vragen antwoord willen hebben hopelijk

kunenn jullie me helpen!



en natuurlijk alvast bedankt voor het reageren!



- wat MOET je gezien hebben in thailand

- Hoe is het eten in thailand?

- hoe zijn de mensen daar?

- is het duur / vergelijkbaar met..??

- zijn er dingen waarvoor je moet op passen?..



Groetjes!!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie dat toffifee al wat had getypt (pardon ben weer te vlug)
Alle reacties Link kopieren
Wat kostte bij jullie het retourticket naar Thailand?
Alle reacties Link kopieren
Vertrek op 26 mei 2006, China Airlines, + 3 overnachtingen BKK voor 630,00 eurootjes (incl. tax etc.). Geboekt bij 333travel.
Alle reacties Link kopieren




quote: laalana67 reageerde



Meiden let op: geef weinig tot geen fooi! Je verziekt zo het land en vooral de mensen,kijk naar de vele andere landen waar men  "arm " is! We worden er zo voor gewaarschuwd. Doe het niet.Je verziekt het toerisme ermee en dan krijgen ze het echt slecht, Toerisme is voor thailand juist een belangrijke inkomstenbron, zoals je hieronder zelf zegt. leg mij dan maar eens uit waarom extra inkomsten slecht zijn?

het is hun grootste inkomstenbron! De meeste inwoners hebben het echt zo slecht nog niet, kijk naar de autos die er rijden, breedbeeld tv's (zelfs in de jungles), lcd schermen, pinautomaten, internetcafes met rijen computers,enz! Hoe goedkoop het ook is voor ons,ze verdienen er genoeg op, het leven is daar spotgoedkoop, ruilhandel en ze hebben gewoon niet alles "nodig"daar wat wij westerlingen allemaal zonodig wel moeten hebben. Ook dit is niet aan jou om te oordelen, vind je niet? Je vergeet even dat niet alleen de prijzen van consumptiegoederen lager liggen, maar dat het loon nou ook nie bepaald vergelijkbaar is met dat van Nederland. Wat je vaak ziet in landen zoals Thailand, China etc is dat het kleine zichtbare rijke gedeelte van de bevolking een uitzondering is: de meerderheid leeft in een situatie die je totaal niet kan vergelijken met de westerse samenleving, en de kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter. Denk hieraan, doodzonde als het een soort Tunesie oid gaat worden!
Toch zit er wel iets in. Het toerisme drijft de prijzen op, dus ook de inkoopprijzen voor de lokale bevolking. Als het nou echt megaduur wordt (zoals in sommige delen van Phuket) dan stort misschien het toerisme in en dan zijn de Thai veel verder van huis.
Alle reacties Link kopieren
hallo .. hier een vraagje over koh samui

we willen graag onze rondreis daar eindigen met een strandverlenging..

gewoon lekker luieren in een luxe hotel ..



wie heeft er een aanrader ?? of ervaringen ??



zitten zelf op dit moment te twijfelen tussen chaweng regent beach resort of  tongsai bay een luxe cottage ..
Alle reacties Link kopieren
Op Sawadee.com kan je ze allebei zien.

Regent is bv in het drukke gedeelte Chaweng Beach en die cottage op een rustigere plek..

Het is maar net wat je wilt natuurlijk.



Beide trouwens erg mooi en ontzettend luxe (en verrr boven mijn  budget haha)
Alle reacties Link kopieren
ja dat had ik al gezien .. heb er ook al van alles over gelezen .. vandaar dat ik nu naar persoonlijke ervaringen op zoek was ..

het is of .. ongekende luxe kamers en rust of een mooie kamer maar wel leuk in het centrum ..



is het goed te doen om met het ov of een taxi of zoiets van tongsai beach naar chaweng beach te gaan ??
Alle reacties Link kopieren
Chaweng regent beach zag er erg mooi uit, wij hebben 2 nachtjes in Baan Haad Ngam (daar in de buurt) geslapen.

Qua drukte vond ik het erg meevallen hoor.

We hebben ook een week in Lamai in hotel Pavilion geslapen, daar was het wel iets rustiger, ook qua strand.

Wij hadden daar een spa junior suite met jaccuzzi, erg mooi hotel ook
Alle reacties Link kopieren
Ja,je kan makkelijk met een songthaew (hoe schrijf je dit??) of idd taxi..of achterop de brommer naar Chaweng (center)
Alle reacties Link kopieren
op vakantiereiswijzer krijgt regent een gemiddelde van 9,2....niet slecht..die andere zie ik niet staan...
Alle reacties Link kopieren
Thailand is een prima land als je in je eentje reist. Wil je eilandhoppen: ga naar Koh Lanta (Railey Beach is prachtig), neem de boot naar Koh Phi Phi, een heel ander eiland waarbij het feesten en de tsunami een tegenstelling is en ga vervolgens naar Phuket. Dan heb je 3 verschillende eilanden gezien. Chiang Mai is een aanrader, evenals Kanchanaburi. De guesthouses daar zijn fantastisch; het dorpje is klein maar de Tiger Temple is onvergetelijk. Geef inderdaad geen of weinig fooi. Dat heb ik snel afgeleerd, men is trots.
Alle reacties Link kopieren
wij zijn net terug van 17 dagen thailand begonnen in bangkok en geeindigd in phuket

moet zeggen van het regenseizoen hebben we weinig gemerkt

we hebben alleen op patong misschien 3 dagen met wat  regen gehad
Alle reacties Link kopieren
@ Lupine

Een aantal pagina´s terug schreef je dat je ´s morgens naar de Erawan watervallen bent geweest en ´s middags naar de Tiger Temple. Ligt dat zo dicht bij elkaar dan? Hebben jullie geslapen in het nationaal park? En hoe zijn jullie van de watervallen naar de tempel gegaan?

Wij hebben gisteren een beetje een opzetje gemaakt hoe en wat we allemaal willen doen in Thailand; we gaan er over een maand voor drie weken heen met de rugzak.



Ik vind het allemaal heel spannend, vooral omdat we nog nooit hebben ge-backpackt. Ik zie vooral op tegen het regelen van het vervoer naar de verschillende plaatsen.



Wij zijn er nog niet uit naar welk(e) eiland(en) we toe willen. Ik heb gehoord dat Koh Samui erg toeristisch is en dat je beter naar andere eilanden kan gaan. Wij zitten nu te denken aan Koh Tao. Als er iemand is met tips, hoor ik dat graag!!



Groetjes Mar
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in juni op Koh Samui en Koh Phangan geweest en ik zou Koh

Samui  overslaan en naar Koh Phangan gaan, dat was voor mij het

paradijs!! Wij zaten in Nai Pan Noi, het duurt ff voordat je daar bent

maar het is absoluut de moeite waard! Het Panviman resort (als je van

een beetje luxe houdt) is ook helemaal top! Daarna gingen wij dus door

naar Koh Samui en dat was zo omschakelen, twas net Lloret de Mar, nooit

geweest eigenlijk, maar zo'n idee heb ik erbij :P !! Veel plezier, Thailand is super!!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa en ik ga vanmiddag lekker naar Thailand, 5 hele weken. Ik heb er zo'n zin in!!! Vriend zit nu al op Samui (die heeft 6 weken...) en hij vindt er helemaal niets aan. Inderdaad een soort Lloret. We gaan dan ook meteen door naar Koh Tao en daarna naar Phangan. Goed om te horen dat het daar zo leuk was Milanootje, want wij hadden dezelfde plek uitgekozen om naar toe te gaan (Nai Pan Noi), gezien op de site van Travelfish. Ben heel benieuwd. In welk resort zat jij trouwens? Daarna gaan we waarschijnlijk naar Ko Chang en Ko Mak.Hangt van het weer af, want als het daar regent gaan er ergens anders heen. Heerlijk als je geen strak reisschema hebt. Toeldeloe, ga mijn tasje pakken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven