Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Alle reacties Link kopieren
Moet m'n mening bijstellen over Samui. Ben hier nu 2 dagen en vind het hier erg relaxed. Maar ik zit dan ook in Boh Phut (noord) en niet aan de oostkant, waar het inderdaad veel drukker is (Lamai en Chaweng beach). Hier gebeurt alles in slow motion, en dat is best wel prettig na een vlucht van 10 uur...
Alle reacties Link kopieren
Fijn Manou, dat jij het er heerlijk vindt!! BoPhut is misschien

inderdaad een veel betere keus! Ik heb het ook prima naar mn zin gehad

hoor op Samui maar zou gewoon niet nog een x gaan. Maar wacht maar tot

je op Koh Phangan bent.... :D  Wij zaten in het Panviman resort, vrij duur maar wel Fantastisch! Have fun en laat nog ff weten wat je er van vondt...
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wij zijn sinds 2 weken terug van onze reis naar Cambodja en Thailand. Vorig jaar hebben we  ook rondgetrokken in Thailand maar zijn we niet naar een eiland geweest. Dit jaar dus wel. We zijn eerst naar Pangan gegaan naar Haad Salat. Een piepklein strandje. We zaten in Salad Beach resort. Waanzinnig, lekker luxe en je liep zo het strand op.

Daarna zijn we nog naar Samui geweest op Mae Nam. Dit ligt naast Bho Put en is lekker rustig en een echte aanrader. We sliepen in Mae Nam Resort. Voor 400 bath (ongeveer 8 euro) kun je een scooter huren en daar mee ben je zo naar een ander strand gereden. Je hebt op deze manier wel de lusten maar niet de lasten want inderdaad is Samui een soort Lorett en dan vooral de grotere stranden.



Maar om je vakantie af te sluiten is een bezoekje aan een eiland echt de moeite waard!



Groetjes Vicy.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic dit!



Wij denken er over om volgend jaar in Februari naar Thailand te gaan. Ik ben een beetje aan het rondkijken op het net, en zie dat er veel mogelijkheden zijn!



@ Loupine: Ik heb de site bekeken van de Nederlander in Thailand waar jullie je reis ook bij geboekt hebben en het klinkt goed! Ik vraag me alleen af of het ticket er los bij komt? En wat jij kwijt was (ongeveer) voor de reis? Wij zitten te denken aan twee weken. Waarvan de laatste drie of vier dagen lekker relaxen aan het strand. Ik zie zoveel verschillende prijzen op het net dat ik totaal geen idee heb wat zo'n vakantie ons gaat kosten....



Ik zou graag tips of richtlijnen van jullie horen waar juist wel te boeken, en wat "normaal" is om te betalen voor bv een ticket en hotelovernachtingen.



Dit zou voor ons de eerste keer worden dat we gaan rondreizen dus sorry voor alle vragen :$



In ieder geval vast bedankt!



Groetjes Zuster23
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic dit!



Wij denken er over om volgend jaar in Februari naar Thailand te gaan. Ik ben een beetje aan het rondkijken op het net, en zie dat er veel mogelijkheden zijn!



@ Loupine: Ik heb de site bekeken van de Nederlander in Thailand waar jullie je reis ook bij geboekt hebben en het klinkt goed! Ik vraag me alleen af of het ticket er los bij komt? En wat jij kwijt was (ongeveer) voor de reis? Wij zitten te denken aan twee weken. Waarvan de laatste drie of vier dagen lekker relaxen aan het strand. Ik zie zoveel verschillende prijzen op het net dat ik totaal geen idee heb wat zo'n vakantie ons gaat kosten....



Ik zou graag tips of richtlijnen van jullie horen waar juist wel te boeken, en wat "normaal" is om te betalen voor bv een ticket en hotelovernachtingen.



Dit zou voor ons de eerste keer worden dat we gaan rondreizen dus sorry voor alle vragen :$



In ieder geval vast bedankt!



Groetjes Zuster23




Een ticket kost je ongeveer 650 euro maar dat ligt ook weer aan het seizoen. Ik heb vorig jaar eind mei 650 betaald iig. Ik ben 2 weken geweest, begonnen in BKK, zat trouwens bij de vliegreis in (3 overnachtingen via 333Travel geboekt). Daarna zijn we naar het zuiden gegaan met de nachttrein, en overgevaren naar Koh Phangan, hier 4 nachten in het Panviman Resort gezeten, écht een aanrader!! In het laagseizoen betaal je daar iets meer dan 100 euro voor een fantastisch huisje aan een baai met een bad op je dakterras en je waant je echt midden in de junge, waanzinnig!! Daarna nog een week op Koh Samui maar dat vonden wij een stuk minder maar wij zaten dan ook in het drukke gedeelte... :(



Al met al waren wij rond de 3000 euro kwijt, 2 personen, 2 weken! En dan hebben we echt op niks bezuinigd en we zijn ook vrij vaak luxe uiteten geweest. Maar als je dus niet luxe gaat eten, ben je 15 euro kwijt oid.
Alle reacties Link kopieren
Woww 3000 euro!!

Ik heb in mijn 5 weken Thailand dit jaar zo'n 800/900 euro uitgegeven.

Goedkoop eten kan je zeker voor veel goedkoper dan 15 euro!!

Paar euro en dan heb je een heerlijke maaltijd.



Slapen deden we niet altijd budget,maar geslapen tussen de 2 en 10 euro pppn

En dan hebben we soms echt wel mooie bungalowtjes gehad!!



Ik ging trouwens weg in juni en betaalde 550 euro incl 1 overnachting in Bangkok.



Het is maar net wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik vond het eigenlijjk heel goedkoop! :D Maar zoals je ongetwijfeld gelezen hebt, gingen wij niet eten voor 2 euro en sliepen wij in hotels van 100 of 50 euro. Dus vandaar! :P
Alle reacties Link kopieren
En trouwens die 800/900 euro is toch zonder vlucht? + vlucht van 550 euro is toch ook 1450 euro? Ik heb 1500 euro p.p. betaald... toch niet belachelijk veel geld dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook erg veel; helemaal voor maar twee weekjes! 

Ik heb er een maand lang van 1200 kunnen leven (incl. ticket) en nog niet eens low-budget.
Alle reacties Link kopieren
Ons budget ligt ongeveer rond de 900/1000 euro voor twee weken (p.p). En dat komt niet heel erg nauw....maar het moet er niet ver boven zitten  :D



Ik heb gekeken op de site van Mahan Air (weet niet meer van wie de tip kwam) en heb daar prijzen van tickets zien staan van rond de 450 euro...en het scheelt om te vliegen vanaf bv Düsseldorf (bij ons redelijk in de buurt)



Maar ik heb ook gelezen hier dat het (soms) veel tijd kost om een slaapplek te vinden...is dat echt zo? wat is "veel" tijd als je vakantie hebt?? Ik heb geen haast :P



En we zijn niet erg kieskeurig wat dat betreft, hoeft niet het meest luxieuze resort te zijn ofzo. We willen graag relaxen aan het strand en zeer zeker ook leuke tripjes maken. Maar bovenal met z'n tweetjes genieten....
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Beetje een dooddoener natuurlijk, maar goed... Ik zit nu op Koh Tao in een heerlijk resort (www,kohtaoviewpoint.com) en betaal 20 euro per nacht, wat redelijk veel is, maar we zitten dan ook op de eerste rang momenteel. Resort waar we hiervoor zaten was 8 euro per nacht en je hebt ze nog goedkoper. Op Freedom Beach, strand tegenover ons resort, betaal je slechts 6 euro per nacht en zit je ook super goed, maar wij vonden het te ver lopen van de "bewoonde" wereld.

Voor de duikers onder jullie: het is weer prachtig!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat Thailand goedkoop is geven wij ook altijd bakken met geld uit op de vakantie, maar ja daar spaar ik ook het hele jaar hard voor. We hebben een keer 5.000 euro (incl. vlucht) uitgegeven voor 5 weken vakantie. Dat is wel met de rugzak, maar niet low budget. Ik moet zeggen dat ik dan ook wel megaveel gekocht heb. Veel souveniers, mooie sieraden en schilderijen.

Dit jaar hadden we zo'n 2500 euro zakgeld mee voor twee personen voor 4 weken excl. vlucht. We maken dan wel binnenlandse vluchten voor dat geld en ik moet zeggen dat de kamers/guesthouses ook een stuk duurder zijn geworden. Zeker op Samui, maar ook op Phangan. We eten vaak in "dure" restaurants, maar zeker ook bij goedkope eettentjes. Vooral Ninja in Chaweng is super voor weinig geld. Laatste keer kondenwe niet wegkomen vanuit Khao Lak en ik wilde perse nog naar Samui die dag. Toen hebben we voor 2500 bath een jongen bereid gevonden om ons te brengen naar Surathani. Gekkenwerk natuurlijk, want de boot was al vertrokken en de slowboot zag ik echt niet zitten, dus moesten we uiteindelijk alsnog een hotel nemen in Surathani. Ach ja soms maak je wel eens een niet zo verstandige keuze. Maar het was wel leuk en weer een ervaring rijker. Het was trouwens beregezellig op de kade, lekker terrasje met muziek en een paar drankjes erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ons budget ligt ongeveer rond de 900/1000 euro voor twee weken (p.p). En dat komt niet heel erg nauw....maar het moet er niet ver boven zitten  :D



Ik heb gekeken op de site van Mahan Air (weet niet meer van wie de tip kwam) en heb daar prijzen van tickets zien staan van rond de 450 euro...en het scheelt om te vliegen vanaf bv Düsseldorf (bij ons redelijk in de buurt)



Maar ik heb ook gelezen hier dat het (soms) veel tijd kost om een slaapplek te vinden...is dat echt zo? wat is "veel" tijd als je vakantie hebt?? Ik heb geen haast :P



En we zijn niet erg kieskeurig wat dat betreft, hoeft niet het meest luxieuze resort te zijn ofzo. We willen graag relaxen aan het strand en zeer zeker ook leuke tripjes maken. Maar bovenal met z'n tweetjes genieten....


Mahan Air is goedkoop, maar:



* je moet nog naar Dusseldorf (kost tijd en geld)

* lange overstap in Teheran (vrouwen moeten hoofddoek dragen)

* lang onderweg



Dus als je langer weggaat (6 weken) wel de moeite, maar op een vakantie van twee weken verspil je daar wel wat tijd mee. Ik zou kiezen voor directe vlucht.
Alle reacties Link kopieren
En trouwens die 800/900 euro is toch zonder vlucht? + vlucht van 550 euro is toch ook 1450 euro? Ik heb 1500 euro p.p. betaald... toch niet belachelijk veel geld dan?




Uhh ja dat wel.

Alleen was ik er bijna 3x zo lang

Iets langer dan 5 weken.



Ik bedoelde idd zonder vlucht.

Maar dan hebben we ook 2 binnenlandse vluchten gehad,aantal excursies gedaan en echt aardig wat kleding + souvenirtjes gekocht.



Vond het al met al redelijk goedkoop.

En het kon nog wel goedkoper voor mij gevoel :best vaak in aardig mooi bungalowtje gezeten a 8/10 euro pp.



Maar je hebt idd ook echt hele mooie/luxe kamers/bungalows voor meer dan 50 euro p nacht!!

Vind ik het zelf persoonlijk niet altijd waard.
Alle reacties Link kopieren
Oeps, sorry dat ik zo lang niet gereageerd heb.... Zal proberen toch nog wat antwoorden te geven:



Erawan waterval en tijgertempel liggen idd erg dicht bij elkaar, was voor mijn gevoel maar een half uur / 3 kwartier rijden. kijk op www.tigertemple.com



Wij zijn 3 weken in Thailand geweest en we hebben Hans van crossroads (nieuwe site = http://www.thailandtreks.com/index.html) 700 euro pp betaald. Daar zat in:

- alle nachten (van zeer sjiek hotel bv Koh Samui tot boomhut)

- alle nachttreinen

- alle excursies

- 3 dagen minibus met privéchauffeur

- aantal maaltijden (vooral lunches)



De vlucht hebben we bij BMair geboekt. We vlogen met China Airlines voor ook zo'n 700 euro pp



Verder waren we weinig geld kwijt aan andere dingen, eten is erg goedkoop daar... dus ik denk in totaal 1700 pp  (vlucht, excursies, uit eten, souvenirs)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Leuk hier zeg!!

Ik ga over 2 weken met een vriendin 3 weken backpacken door Thailand (voor het eerst) en nu hebben wij zo ongeveer onze reis uitgestippeld:

Eerst 1-2 dgn BKK (uiteraard), dan willen we richting Kanchanaburi (floating hotel) (+ Erewan (?) watervallen) .

Dan willen we met de trein naar Krabi en Koh phi phi. Vanuit daar naar Koh phanang en als laatst Koh Samui!

Heeft iemand tips of advies wat we evt kunnen doen of misschien een eiland toch wel of niet???

Laat het me weten, ik ben heel nieuwsgierig naar jullie verhalen en mening!

Groetjes Ingrid
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook eerst naar Koh Phangan gegaan en toen naar Koh Samui en vond Koh Samui toen zo'n ontzettende tegenvaller!! Ik zou niet nog een x naar Samui gaan. Ik ben wel hélemaal verliefd geworden op Koh Phangan en dan vooral baai Nai Pan Noi! Wij zaten daar in het Panviman (100 euro p.n, vandaar dat onze trip ook wat duurder uit is gevallen dan bij een aantal mede forummers..! :P), duur misschien, maar je waant in het paradijs!! Twas daar zo fantastisch mooi en relaxed! Dus dat is mijn eilandervaring...
Alle reacties Link kopieren
Ingrid,



Uit de vorige postings kan je veel tips halen. Maar hier zijn er nog een paar:



Als je naar de Erawan watervallen gaat, zorg ervoor dat je er om 9.00 's ochtends bent. Dan gaat het park open en is het nog rustig. Wij waren er om 9.00, en zijn heel relaxed naar boven gewandeld. Boven heb ik nog even gezwommen, maar 15 min later kwamen er busladingen vol andere mensen, echt jammer! Dan kan je bijna geen foto meer maken van de mooie natuur zonder dat er andere mensen op staan.



En als je daar dan toch in de buurt bent: ga 's middags naar de tijgertempel: www.tigertemple.com. Eindelijk eens een "niet-zielig-dierenpark" 22 uur per dag lopen de tijgers los en 2 uur per dag mogen er mensen bij. Dan kan je dus een foto laten maken van een tijger op schoot!



succes met organiseren,

Lupine
Alle reacties Link kopieren
ps: paar foto's van de Erawan watervallen op de 1e pagina van dit topic!
Alle reacties Link kopieren
up, zit nu in thailand, dus even nalezen en up voordat hij verdwijnt
Alle reacties Link kopieren
en wat betreft vliegtuigmaatschappijen. Ik heb geboekt via www.bmair.nl en heb met china airlines gevlogen (was inclusief 2 nachten in luxe hotel in BKK).
Hoi Lupine! ik heb net op de site vanBM air gekeken maar ik vind het nogal vaag, je kan nergens op klikken en als je gaat reserveren wordt er nergens gevraagd welke vlucht je nou eigenlijk wil, alleen wat de bestemming is en waneer... hoe ging dat bij jou? of heb je het telefonisch geboekt ofzo?



:R thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgens mij bij BM air telefonisch geboekt, alleen de vlucht dan want de excursies zijn terplekke 10 x zo goedkoop (al zullen de medewerkers van BM air altijd zeggen dat het bij hen zo goedkoop is...) Ik heb toen gebruik gemaakt van een aanbieding: retourvlucht China Airlines incl. 2 nachten Bangkok.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal !



Wat leuk om jullie tips en ervaringen te lezen! Heb er helemaal zin in.



Ik ga eind januari, heb 2 weken gepland, dat is niet lang. Als ik jullie ervaringen lees zou het 3 weken moeten worden......



Wij denken aan 2 dagen Bangkok, 2 dagen Kanchanaburi/ Erawan watervallen en Tiger temple mogen we toch niet overslaan als ik Lupine mag geloven.



Dan naar Chiang Mai, 2 dagen met een jungle trek en bergstam....of heb je dat in de buurt van Kanchanaburi ook al?



Ben bang dat we dan, incl. reizen (binnenlandse vluchten) dan nog maar 4 dagen overhouden voor het strand.



Als we moeten kiezen, wat laten we dan vallen, Chiang Mai of Kanchanaburi. Ik hoor graag jullie advies, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hallo, hier een tip voor als je in Bangkok bent: ga beslist fietsen met ABC (Amazing Bangkok Cyclist) het is ontzettend leuk.



Met een Nederlandse gids (die al 20 jaar ofzo in Bangkok woont) ga je in een groepje fietsend door Bangkok. Je komt langs allemaal plaatsen waar je als tourist nooit komt. Ook ga je met een bootje de rivier over en zo beland je in de jungle en daar is het heel relaxed.

Ik heb het nu 3x gedaan en elke fietstocht is anders. Iedereen die ik het aanraadde vond het leuk. Het kan wel een beetje inspannend zijn, dus niet gelijk doen de eerste dag dat je aankomt.






[fgcolor=#333399]http://www.realasia.net/[/fgcolor]
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Pukje, ga ik zeker doen!



Jammer dat er verder niemand meer reageert......halloooo ??!!  :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven