Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ABC helemaal niet zo goed. Ben een paar x met Michiel mee geweest en vind'm een arrogante man die niet aardig met zijn (Thaise) gidsen omgaat. Ik vind de tochten van Co van Kessel (covankessel.com) beter en leuker. Hij is trouwens ook degene die de fietstochten in Bangkok heeft opgezet, en weet dus erg veel verschillende routes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar gefietst door BKK met Co van Kessel (www.covankessel.com) en dat was echt helemaal leuk! Niet te grote groep, dwars door Chinatown, tussen al die marktjes door, fiets op de boot en stuk uit BKK gevaren, daar door de bushbush over smalle weggetjes. Echt waanzinnig leuk! Topervaring!!
Alle reacties Link kopieren


Hoi allemaal !



Wat leuk om jullie tips en ervaringen te lezen! Heb er helemaal zin in.



Ik ga eind januari, heb 2 weken gepland, dat is niet lang. Als ik jullie ervaringen lees zou het 3 weken moeten worden......



Wij denken aan 2 dagen Bangkok, 2 dagen Kanchanaburi/ Erawan watervallen en Tiger temple mogen we toch niet overslaan als ik Lupine mag geloven.



Dan naar Chiang Mai, 2 dagen met een jungle trek en bergstam....of heb je dat in de buurt van Kanchanaburi ook al?



Ben bang dat we dan, incl. reizen (binnenlandse vluchten) dan nog maar 4 dagen overhouden voor het strand.



Als we moeten kiezen, wat laten we dan vallen, Chiang Mai of Kanchanaburi. Ik hoor graag jullie advies, bedankt!




Ik was ook van plan om met Co van Kessel te gaan.

Hebben jullie nog tops mbt bovenstaande?



bedankt !! En fijne Kerstdagen !!
Alle reacties Link kopieren
Goed! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden! Waar ga je heen voor de laatste stranddagen?



Ook fijne dagen!
Alle reacties Link kopieren
Naar Phuket en wellicht nog wat andere eilandjes of Krabi.



Ben je daar ook geweest?
Alle reacties Link kopieren
Nee, wij zijn alleen op Phangang en Samui geweest. Heb je al een hotel geboekt op Phuket? www.sawadee.com is echt een superhandige site. Ik hoor alleen altijd wel slechte verhalen over Phuket, en dat je het moet mijden. Maar ben er niet geweest dus kan er niet over meepraten. PhiPhi schijnt helemaal geweldig te zijn, staat ook op mijn verlanglijstje :D.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan iemand mij nog vertellen of het echt noodzakelijk is om tours vantevoren te boeken. Bijv. we gaan 2 dagen naar Kanchanaburi en 2 dagen naar Chiang Mai. Kunnen we dan ter plaatse ook de excursies regelen? Of is het handiger dit vooraf te doen?
Alle reacties Link kopieren
Lupine, kan ik jou misschien mailen. Ik heb ook contact met die Nederlander bij wie jij je reis hebt laten samenstellen.
Alle reacties Link kopieren


Misschien kan iemand mij nog vertellen of het echt noodzakelijk is om tours vantevoren te boeken. Bijv. we gaan 2 dagen naar Kanchanaburi en 2 dagen naar Chiang Mai. Kunnen we dan ter plaatse ook de excursies regelen? Of is het handiger dit vooraf te doen?



Hoeft absoluut niet van tevoren geboekt te worden. Gaat je ten eerste veel meer kosten en ten tweede worden dit soort tripjes zóveel aangeboden, dat je echt niet bang hoeft te zijn dat je ernaar moet zoeken of iets dergelijks. Relax, Thailand is simpel te bereizen.
Alle reacties Link kopieren
@ Frances



Je mag me best mailen hoor, misschien kunnen de viva-angels je mijn mailadres doorgeven.....
Alle reacties Link kopieren
Lupine's adres is zojuist verstuurd naar Frances!
Alle reacties Link kopieren
Wow wat handig dit! Nu weet ik waar ik vooral wel en niet moet zijn :P.

Ook ik ben van plan om over ongeveer 2 maanden te reizen door Thailand. Ik wil dit dus ook in m'n uppie gaan doen. Ik heb nog niet officieel geboekt.

Heb er veel goede dingen over gehoord. Heb nog wel een vraagje



- Krabi, lijkt me erg mooi, maar ik hoor weinig mensen dat ze er geweest zijn.  Is dit een aanrader voor een singel traveler?



- Ik heb dus al vaker gehoord dat het eten in Thailand erg lekker is.  Wat wordt er vooral gegeten? Is dat alleen vis/ kip? Ik ben namelijk geen visliefhebber.
Alle reacties Link kopieren
Hi Sunshine,



Krabi is een mooi plaatsje hoor en eigenlijk is er geen één plek in Thailand die niet geschikt is om in je eentje naar toe te gaan. Thailand is makkelijk te bereizen en alles wijst wel voor zich.

In Krabi en omgeving zul je het het meeste moeten hebben van de onderwaterwereld/sporten. Ik vind het er zelf erg toeristisch, maar kan me voorstellen dat het voor jou erg leuk kan zijn om andere mensen te ontmoeten! Vergeet ook Phi Phi dan niet mee te pakken; het paradijsje op aarde. :)
Alle reacties Link kopieren
Ja grappig is dat toch. Ik vind PhiPhi namelijk helemaal niet leuk, zo vreselijk toeristisch. Alles draait om tripjes naar 'the beach' en het is helemaal geen goeie representatie van Thailand. Krabi vond ik wel super trouwens, en dan met name Tonsai, naast Railey beach, zo'n relaxte sfeer daar, leuke mensen, beetje hangen, beetje duiken ,beetje klimmen, helemaal goed. Koh Tao heet een soortgelijke sfeer. Ook prima. Wat het eten aangaat: kip, tofu,vis, beef, groente, you name it they eat it. Smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met de reizen naar noord-thailand van Fox?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Krabi lijkt me ook erg mooi, en wil ik zeker niet overslaan.



Weet iemand ook of t wel veilig is, want de laatste tijd in t nieuws zie ik dat er regelmatig door islamtische groepen bomaanslagen worden gepleegd in thailand, met name in Bangkok.
Alle reacties Link kopieren
Als er al bomaanslagen zijn gebeuren die vrijwel altijd in het zuiden van Thailnd, waar veel meer moslims wonen. Lager dan Krabi/Phuket/Lanta zou ik dan ook niet gaan. Ik kom vrij regelmatig in Bangkok en voel me er erg veilig, ook 's avonds in mijn eentje op straat.
Alle reacties Link kopieren
Eeeh, zaten jullie onder een steen dit weekend? ;)

Er waren bomaanslagen in Bangkok........:(
Alle reacties Link kopieren
Wie is er al eens met FOX of Djoser naar Thailand geweest? Ik zit er aan te denken om eind mei/begin juni naar Thailand te gaan, maar aangezien ik niemand ken die dat ook wil (en ik een schijterd ben in mijn eentje;)), wil ik met een groepsreis gaan...
Alle reacties Link kopieren
Deze reis heb ik gevonden, hij is van Djoser. Wat vinden jullie ervan?





Amsterdam - Bangkok

aankomst Bangkok

Bangkok

Bangkok - Sam Roi Yot nationaal park

Sam Roi Yot NP

Sam Roi Yot NP - Hua Hin, nachttrein naar Surathani

aankomst Surathani, bus naar Krabi

Krabi

Krabi, boottocht in Phang Nga-baai

boottocht

boottocht - Krabi

Krabi

Krabi - Khao Sok nationaal park

Khao Sok NP

Khao Sok NP

Khao Sok NP - Surat Thani - Koh Pha Ngan

Koh Pha Ngan, facultatieve dagexcursie Ang Thong Marine Park

Koh Pha Ngan

Koh Pha Ngan

Koh Pha Ngan

Koh Pha Ngan - Surat Thani, nachttrein naar Bangkok

aankomst Bangkok, vlucht naar Amsterdam

aankomst Amsterdam
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraag over de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai. Het blijkt dat er alleen 2e klas beschikbaar is, 1e klas volgeboekt. Iemand ervaring? Hoe is de 2e klasse? of beter dan een dagtrein nemen?

Hoor het graag! bedankt
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van BKK naar Surattani gegaan met de nachttrein. Wij hadden een 1ste klas coupe. Dit was een hokje van 1 bij 2 meter met een stapelbed en een wasbakje. Twas vrij goor... Volgens mij heb je 3 klassen in de trein. Als wij namelijk door de trein liepen kwamen we langs gewoon stoelen, waar mensen op zaten te pitten maar er waren ook coupes met 4 bedden zonder airco, gewoon open coupes. Wij hadden wel airco maar die kon niet uit met het gevolg dat mn  vingers eraf vroren...  hahahaa.. Ach ja, kmag niet klagen, tis een ervaring op zich maar terug zijn we toch maar gevlogen vanaf Samui. Het kost namelijk erg veel tijd maar het is wel leuk om mee te maken!! We werden namelijk wakker en keken uit het raampje en dan raas je door een prachtig landschap met een opkomende zon, palmbomen, kleine huisjes.... etc. dat was zó de moeite waard. :D 



Ik zag zeker nog een x terug! Thailand is prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Voor Marlousvt:



Ik heb zelf geen reiservaringen met Fox/Djoser maar toch wil ik je deze tip geven. Ik heb afgelopen november een rondreis gemaakt door Thailand van 3,5 week en deze heb ik geboekt bij Discovery Reizen (www.discoveryreizen.nl). De tour zelf werd weer georganiseerd door Intrepid Travel (www.intrepidtravel.com). Het verschil met Fox/Djoser is dat je reist met een internationale groep en dat de grootte van de groep kleiner is (max. 12). Ze hebben verschillende rondreizen, van 1 tot 3,5 week. Ik heb echt een geweldige tijd gehad en er leuke vakantie-adresjes aan overgehouden in Engeland, Australië en Canada!! Heel veel plezier met de voorbereiding van je reis!
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me ook wel wat. Wil graag naar Thailand maar niet alleen. Ben een beetje huiverig voor groepsreizen maar zoiets lijkt me wel wat. Ingrid 14: Trok je veel met de groep op of had je ook nog wat ruimte om je eigen ding te doen? En wat was de gemiddelde leeftijd van je groep? En hoe was je groep samengesteld wat betreft de nationaliteiten? Ben benieuwd. Groetjes sjakie
Alle reacties Link kopieren
afgelopen zomer naar Thailand geweest voor 2 weken 1 1/2 week trekken halve week op het strand hebben nu zuidkant gedeeldte gehad misschien dit jaar noord kant we zijn met fox reizen mee geweest nederlands begeleiding was goed verzorgd alles super luxe hotels alles er op en d,r an 1 nadeel de lange reis van nederland naar thailand terug wel bijna 24 uur onder weg geweest door alle overstappen en wacht tijden maar heeeeeeeeeeeeeeeel mooi land hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven