Thailand Topic!
zaterdag 23 januari 2010 om 16:42
Overigens wordt Chaweng steeds drukker inderdaad maar is voor Lamai een bouwstop afgekondigd een paar jaar geleden. De officials daar willen voorkomen dat Lamai een tweede Chaweng wordt, of dat Chaweng en Lamai zo groot worden dat ze in elkaar gaan overlopen. Dus Lamai wordt niet drukker/groter dan nu, zoals ik het heb begrepen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...

zaterdag 23 januari 2010 om 17:37
zaterdag 23 januari 2010 om 17:56
*Knoopt alle adviezen goed in de oren*
Dank dames! Ik geloof ook wel dat het allemaal makkelijk te regelen is. Als je alleen al de gigantische prijsverschillen ziet in bijvoorbeeld de vooraf te boeken 'bouwstenen' en de losse hotelprijs + bus- of vliegticket... Daar zit nog rek in zullen we maar zeggen
We gaan het deze keer eens avontuurlijker aanpakken!
Dank dames! Ik geloof ook wel dat het allemaal makkelijk te regelen is. Als je alleen al de gigantische prijsverschillen ziet in bijvoorbeeld de vooraf te boeken 'bouwstenen' en de losse hotelprijs + bus- of vliegticket... Daar zit nog rek in zullen we maar zeggen
We gaan het deze keer eens avontuurlijker aanpakken!
zaterdag 23 januari 2010 om 20:27
Krap khun kha weet je na een uur en vergeet je nooit meer.
En dat avontuurlijke bevalt me wel!! (ben niet zo van de bouwstenen enzo)
Winterdip, dat vissersdorpje in het zuiden, is dat dat dorpje waar het heel erg eb is, zelfs bij vloed is het eb zeg maar?? (met een 'straatje' voor de boten om naar de haven te varen?) Zo ja, daar zou ik zo kunnen wonen. Daar gebeurt echt helemaal niets maar je zit wel dicht genoeg bij Lamai als je reuring zoekt. Heerlijk!
Een vriendin van me is net gisteren uit Laos gekomen en vond het geweldig (leuker dan Thailand zelfs). Ze zou 2 weken blijven maar is uiteindelijk 2 maanden blijven hangen daar.
(el_lebel: heb je gemaild)
En dat avontuurlijke bevalt me wel!! (ben niet zo van de bouwstenen enzo)
Winterdip, dat vissersdorpje in het zuiden, is dat dat dorpje waar het heel erg eb is, zelfs bij vloed is het eb zeg maar?? (met een 'straatje' voor de boten om naar de haven te varen?) Zo ja, daar zou ik zo kunnen wonen. Daar gebeurt echt helemaal niets maar je zit wel dicht genoeg bij Lamai als je reuring zoekt. Heerlijk!
Een vriendin van me is net gisteren uit Laos gekomen en vond het geweldig (leuker dan Thailand zelfs). Ze zou 2 weken blijven maar is uiteindelijk 2 maanden blijven hangen daar.
(el_lebel: heb je gemaild)

zaterdag 23 januari 2010 om 21:25
zaterdag 23 januari 2010 om 22:40
Pfff dat dorpje was helemaal in het zuiden van Samui. heel rustig en met een paar restaurantjes aan het water. Gebeurde echt geen klap daar en daar hou ik dus wel van. Geloof dat er 1 resort was, met huisjes. Maar ik weet de naam van het dorpje niet meer.
Misschien herkent Winterdip het? Het zou Hu Thanon kunnen zijn, maar ook Bang Kao...ik had 10 dagen niet gegeten toen ik daar was, dus mijn blik werd nogal vertroebeld door het restaurantaanbod daar, sorry!
Die vriendin van mij is in Vang Vien, Luang Prabang en Vientiane geweest en vond met name Vientiane geweldig.
Misschien herkent Winterdip het? Het zou Hu Thanon kunnen zijn, maar ook Bang Kao...ik had 10 dagen niet gegeten toen ik daar was, dus mijn blik werd nogal vertroebeld door het restaurantaanbod daar, sorry!
Die vriendin van mij is in Vang Vien, Luang Prabang en Vientiane geweest en vond met name Vientiane geweldig.
zondag 24 januari 2010 om 08:53
zondag 24 januari 2010 om 12:46
Die foto's zeggen me niet specifiek iets, zou de hele zuidkust kunnen zijn bijna. Maar het zou goed Hua Thanon kunnen zijn, er zit daar erg weinig, een paar visrestaurants want daar komt de meeste vis binnen. Verder geen hotels, alleen wat huurhuisjes. Het is er heel rustig en in dat plaatsje zit ook het grootste deel van de moslims van Samui. Als je verder rijdt naar Leam Set beach kom je al weer wat luxe resorts tegen (veel van die "retreat" dingen).
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
zondag 24 januari 2010 om 15:05
zondag 24 januari 2010 om 16:20
Ik zou het je niet kunnen vertellen over Phangan.
En dat dorpje..het zat voorbij een bocht naar rechts. Wat visrestaurantjes aan de linkerkant van de weg en aan de rechterkant zat een soort van huisjespark. Het was erg eb toen wij er waren (zoals je kunt zien) en er was dus echt geen kip. Naja ik weet het niet. Maarre het was leuk in ieder geval.
Laat nog ff weten wat die viscurry nou is he?!
En dat dorpje..het zat voorbij een bocht naar rechts. Wat visrestaurantjes aan de linkerkant van de weg en aan de rechterkant zat een soort van huisjespark. Het was erg eb toen wij er waren (zoals je kunt zien) en er was dus echt geen kip. Naja ik weet het niet. Maarre het was leuk in ieder geval.
Laat nog ff weten wat die viscurry nou is he?!
zondag 24 januari 2010 om 18:10
Ik weet niet meer of wij op Noi of Yai zaten.
De noordelijkste. En die daaronder was meer met grotere resorts met zweedse gezinnen toen wij er waren.
Mensen kwamen ook sávonds naar "ons' strand.
Met de taxi naar het dorp waar de boot aankomt?
Is wel een uurtje rijden geloof ik.
Wij hebben het overdag een keer gedaan maar vonden het niet echt een leuk dorp.
Wel vind ik het heel jammer dat ik de kant van Salad Beach niet heb gezien.
Dat was echt niet te doen over de weg...Dan moest je bijna het hele eiland rond.
Kan je dus beter met een bootje doen.
De noordelijkste. En die daaronder was meer met grotere resorts met zweedse gezinnen toen wij er waren.
Mensen kwamen ook sávonds naar "ons' strand.
Met de taxi naar het dorp waar de boot aankomt?
Is wel een uurtje rijden geloof ik.
Wij hebben het overdag een keer gedaan maar vonden het niet echt een leuk dorp.
Wel vind ik het heel jammer dat ik de kant van Salad Beach niet heb gezien.
Dat was echt niet te doen over de weg...Dan moest je bijna het hele eiland rond.
Kan je dus beter met een bootje doen.
maandag 25 januari 2010 om 11:44
Zo, wat een hoop informatie!! Ik zal dit topic eens van a tot z gaan doorlezen.
Vroeger (lees: voor geboorte dochter) heel veel gereisd. Dit jaar wordt ze 6 en gaan we voor het eerst met haar een verre reis ondernemen, naar Thailand (uiteraard).
Ik heb een reis bij Djoser Junior geboekt. Ben erg benieuwd want ik ben absoluut geen groepsmens; maar ik weet van andere Djoser reizen dat je niet verplicht continu met z'n allen van alles moet doen, dus hopelijk wordt deze reis een goede mix.
Als ik alles heb gelezen, kom ik nog terug met ons reisschema.
Vroeger (lees: voor geboorte dochter) heel veel gereisd. Dit jaar wordt ze 6 en gaan we voor het eerst met haar een verre reis ondernemen, naar Thailand (uiteraard).
Ik heb een reis bij Djoser Junior geboekt. Ben erg benieuwd want ik ben absoluut geen groepsmens; maar ik weet van andere Djoser reizen dat je niet verplicht continu met z'n allen van alles moet doen, dus hopelijk wordt deze reis een goede mix.
Als ik alles heb gelezen, kom ik nog terug met ons reisschema.
maandag 25 januari 2010 om 11:46
dinsdag 26 januari 2010 om 18:34
Je zou kunnen beginnen met een hop on hop off tour in zo'n dubbeldekker. Dat beviel mij prima, helemaal met een jetlag in je benen. Beetje in de bus hangen en uitstappen waar je zin in hebt. Het was gecombineerd met een ticket voor 't Empire State Building. Als je daar op wilt, ga 's ochtends vroeg, dan is er geen kip (en je bent toch wakker). 's Middags en 's avonds staan er gigarijen.
Geweldig, New York!
Geweldig, New York!