Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
quote:mayou schreef op 10 januari 2010 @ 09:49:

Nou, binnenkort is een rekbaar begrip . Ik ben onderweg naar Thailand op de fiets, maar ben in Spanje blijven hangen. Denk zo over een jaar weer ergens op Rambuttri achter mijn noodlesoepje te zitten.

Woooh wat stoer!!

Mag ik vragen hoe je dat doet? Hoe ziet je fietsreis eruit en werk je ondertussen ook om het te bekostigen?

En ben je alleen of niet? En hoelang doe je erover?

Nou heel wat vragen ;).
quote:_eyris_ schreef op 11 januari 2010 @ 09:38:

[...]

Woooh wat stoer!!

Mag ik vragen hoe je dat doet? Hoe ziet je fietsreis eruit en werk je ondertussen ook om het te bekostigen?

En ben je alleen of niet? En hoelang doe je erover?

Nou heel wat vragen ;).Wij (man en ik) hebben allebei onze banen opgezegd en huis verkocht. Daar leven we nu van. De fietsreis verloopt geheel volgens plan zonder plan. Ik ben er ondertussen aan gewend dat als we besluiten naar het westen te fietsen we ergens aan een oostkust uitkomen en dat houdt het ook leuk! We werken niet ondertussen, maar dat hoeft ook (nog) niet want het geld is nog niet op. En hoe lang het gaat duren, geen idee. Voorlopig zitten we pas in Spanje!!
Hoezo het toerisme loopt terug in Thailand?

Ga ik net een ticket boeken voor 28 februari van BKK naar Samui. Is gewoon alles vol. Er is alleen nog een vlucht om 7.30 uur of 's avonds vanaf een uur of 6. Alles daartussen is vol.

Dan maar om 7.30 uur, dan lig ik om 9.00 uur op het strand. Ook geen straf.
Is het dan geen hoogseizoen?
Het is superhoogseizoen, maar ik heb nog wel eens ter plekke een ticket geboekt in het hoogseizoen. Zelfs het duurste tarief is vol.
Nou ticket geboekt. Toch maar via Bangkok Airways. Wel om 7.30 uur vertrek, maar uiteindelijk een stuk goedkoper dan via Greenwood travel. Tegen hogere tarieven waren er nog stoelen beschikbaar op andere vertrektijden. 16.000 bath voor 2 retourtjes = ¤ 335,00.
quote:kaar schreef op 20 januari 2010 @ 10:12:

Nou ticket geboekt. Toch maar via Bangkok Airways. Wel om 7.30 uur vertrek, maar uiteindelijk een stuk goedkoper dan via Greenwood travel. Tegen hogere tarieven waren er nog stoelen beschikbaar op andere vertrektijden, maar daar heb ik dus niet voor gekozen. 16.000 bath voor 2 retourtjes = ¤ 335,00 vond ik wel genoeg eigenlijk.
Het stond er een beetje raar, maar nu heb ik mezelf gequote. Ik zit ook maar een beetje in de ruimte te lullen, want er is hier niemand.
Ja ik lees wel mee hoor,heb alleen nu niks over Thailand te zeggen
Hoi Kaar,

Wat betreft dat teruglopende toerisme, daar merk ik hier ook weinig van hoor. Integendeel de laatste paar weken is het echt druk in BKK en het verschil met voor de kerst is echt merkbaar. Wanneer ga jij weer en wat ga je allemaal doen / zien?

Veel plezier alvast!
Zit te twijfelen nu ik de prijzen naar Griekenland (dat was het plan) zie in de zomer....

Zullen we niet toch naar Thailand?

Weten jullie of de prijzen van accomodaties daar in Juli/Augustus ook een stuk hoger liggen?

Het is daar immers geen hoogseizoen.
Ik ga deze keer helemaal niets doen. Ik ga 2 weken op het strand liggen van Samui & Phangan.
Ik ben in december 3 weken in thailand geweest. Eerst een paar dagen Bangkok, daarna een 6 daagse tour met de bekende plaatsen naar Chiang Mai. De laatste week Hua Hin. Ik vond het overal erg stil. Zeker in het noorden. Het strand was ook niet overvol.

Dit was voor mij de eerste keer Thailand. Ik vond het echt geweldig. Ik heb serieus moeite gehad om weer thuis te zijn. Normaal gesproken vind ik vakantie leuk en lekker en ben uiteindelijk weer blij om thuis te zijn. Deze keer niet. Voelde me rot, ergerde me aan alles hier. Ook lichamelijk voelde ik me k*t. Ik miste de sfeer van daar echt!
Ik ga over 2 weken en ben erg benieuwd hoe druk het zal zijn. Heb alles vooraf geboekt omdat ik maar 17 dagen ga, om de 2-3 dagen van plaats wissel, geen tijd wil verspillen aan rondzoeken en wel een beetje knappe hotels wil. Maar dan betaal je dus wel de hoofdprijs in februari (60-80 euro per nacht en dan heb je geen superdeluxe). Keek naar een videootje van Yorin Travel daar werd een prijs van 10 euro per nacht genoemd voor een middenklasse hotel. Nou, ik dacht het niet. Voor een hut zonder airco en met bedbugs misschien?

Maar misschien dat er overal nog plek zat blijkt te zijn als we eenmaal daar zijn?

Alleen de boot van Krabi naar Phi Phi heb ik nog niet vooraf geboekt. Zou dat nodig zijn? Kun je die kaartjes makkelijk de middag ervoor regelen in Ao Nang voor een doordeweekse dag? (Boot van Phi Phi naar Phuket heb ik wel al online geboekt omdat het dan weekend is, maar misschien is dat ook wel onzin).

Weet iemand of die boten wel eens vol zitten?
.
ja, die boten zitten weleens vol maar als je het een paar dagen van te voren boekt zal het wel meevallen in februari hoor.

10 euro per nacht gaat prima, maar niet in het hoogseizoen en niet (meer) op de eilanden helaas. Er zal heus nog wel plek zijn hier en daar en de hotels die op internet staan zijn meestal niet het goedkoopst, maar ach, als je maar zo kort gaat moet je wel dingen van te voren regelen toch?

Veel plezier in ieder geval!
@Neele:

ik denk dat je gelijk hebt en dat dat niet als hoogseizoen wordt gezien hier. 'T is wel regenseizoen..... (hoewel het weer hier ook danig in de war is, dus wanneer het regent en niet regent weet ook niemand meer)
Ze zijn in Thailand ook niet gek en hebben allang door dat ons hoogseizoen in juli/augustus ligt. Je ziet bij de meeste hotels dan ook een Peak season, High season, Low season en weer High season. April t/m eind juni is het vaak stil en goedkoper.

Impala, hotel boeken en voor zekerheid gaan is in het hoogseizoen (vooral op de eilanden) tegenwoordig helemaal niet gek. Ik heb het ook voor 't eerst gedaan. Om de boten hoef je je niet zo druk te maken. Als het echt megadruk is dan zetten ze nog een boot in (of ze proppen gewoon 300 man meer op een boot)
quote:SunnyC schreef op 21 januari 2010 @ 03:02:

@Neele:

ik denk dat je gelijk hebt en dat dat niet als hoogseizoen wordt gezien hier. 'T is wel regenseizoen..... (hoewel het weer hier ook danig in de war is, dus wanneer het regent en niet regent weet ook niemand meer)Het zou nu droog moeten zijn, maar het regent in Bangkok en dat blijft nog even zo..
.
quote:kaar schreef op 21 januari 2010 @ 10:57:

Impala, hotel boeken en voor zekerheid gaan is in het hoogseizoen (vooral op de eilanden) tegenwoordig helemaal niet gek. Ik heb het ook voor 't eerst gedaan. Om de boten hoef je je niet zo druk te maken. Als het echt megadruk is dan zetten ze nog een boot in (of ze proppen gewoon 300 man meer op een boot) Dus een paar dagen van tevoren is niet nodig? Ik ben er n.l. pas een middag van tevoren. Ja ik heb al gehoord dat er gepropt wordt - en dat daardoor ook boten zinken
.
Neele ik was in juli op Phangan en had prima weer en de prijzen waren hetzelfde als anders. Bij Mae Had waren er nog genoeg hutjes voor weinig (minder dan 10 euro dus). De duurdere stranden aan de westkust waren nagenoeg leeg.

Impala, ik zou'm gewoon alvast boeken, anders ga je je er toch druk om maken.
Thanks Mayou, je weet dat ik van de dure stranden ben dus dat schept perspectief.

De tickets zijn namelijk wel heel duur.

Zo'n 1000 euro. Dus dan moet ik niet ook daar de hoofdprijs betalen.

Wil naar het noorden met de auto en dan nog een weekje phagnan.

Maar misschien wordt het wel toch Griekenland.

Over een paar weken beslissen we (ik:) )
Wij zitten ook nog in Dubio voor dit jaar,ik wil graag terug naar Thailand maar wil ook super graag een keer naar New York dus ben daar nu even voor aan het orienteren.

We gaan sowieso een weekje camperen in Frankrijk in juli/aug en dan waarschijnlijk een week(je) new york in sept of okt,en dan is het geld wel weer op....
Joehoe! Na ellenlange problemen met niet in kunnen loggen lukt het eindelijk weer! Daar hebben jullie natuurlijk niks van gemerkt, maar ik heb elke keer meegelezen en kon niet reageren, erg frustrerend!

Maar goed, ik lees met erg veel interesse het Thailand topic omdat ik rond sep/nov voor een paar maanden wil gaan reizen.Ik heb voor m'n studie al een half jaar in Indonesie gezeten en heb ook Maleisie bezocht, maar ga over een tijdje dus ook Thailand aan doen. Het land zelf, de natuur, cultuur, de mensen en natuurlijk het eten, spreken mij heel erg aan, maar ik word af en toe een beetje moe van iedereen die 2 weken met D reizen naar Thailand is geweest en zichzelf meteen wereldreiziger noemt.. Dan komt Mayou meer in de richting! Mayou, is het goed als ik je een privé bericht stuur? Ik zou nl heel graag de weblog van jou en jouw man lezen (ooit heb je 'm 15 min online gezet, net toen ik niet keek natuurlijk..)...

Ik moet zeggen dat ik door jullie berichten wel veel genuanceerder ben gaan denken over Thailand en mezelf echt op verheug! Alleen vraag ik me af of Thailand niet vrij duur was: ik vond Maleisie vergeleken met Indonesië namelijk schrikbarend duur! Hele ranzige, kleine hostelkamertjes of zelfs dorms voor alsnof 10 euro per nacht in Maleisie.. Vooralsnog lees ik gezellig mee!
Ik ben in Indonesie geweest en in Maleisie en weet nu ook wat van de prijzen in Thailand. Ik denk dat alles duurder is dan Indonesie, dat is zo vreselijk goedkoop. Maar thailand is weer goedkoper dan Maleisie, schat ik zo in. Ik vond de hotels in Maleisie ook best duur (al zit ik helemaal nooooit in kamers van een tientje). Het zal ook afhangen van het seizoen waarin je gaat. Hotels zijn zo de helft goedkoper in het laagseizoen.
.
quote:impala schreef op 22 januari 2010 @ 17:13:

Ik denk dat alles duurder is dan Indonesie, dat is zo vreselijk goedkoop.

Haha, grappig dat je dat zegt! Dat dacht ik dus ook, maar ik aangezien ik het (nog) niet kan vergelijken.. Er zijn best veel mensen die juist twijfelen om naar Indonesië te gaan omdat ze denken dat het duur(der) is?! Weird he.. Maar zolang het geen Maleisische praktijken zijn in Thailand: prima!

Wat ik mij ook afvroeg: de eilanden. Ik had in mijn hoofd echt zoiets van: ik ga niet naar Ko Phi Phi, Ko Phanang of Ko Chang, want daar is het echt rete toeristisch. Nu lees ik hier dat zelfs de mensen die niet op toeristische plekken zijn gebrand daar wel heen gaan. Ik begrijp dat sommige delen van een eiland drukker kunnen zijn dan andere, maar vind het moeilijk in te schatten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven