Tinnitus en vliegen
donderdag 9 juli 2026 om 21:37
Ik stap over 2,5 week in het vliegtuig. Tweede x, de eerste x was 30 jaar geleden ofzo. Toen had ik nog geen tinnitus, helaas nu wel. Iemand ervaring met tinnitus en het vliegen? Lees ineens van alles over erge druk op de oren etc. Misschien maak ik mijzelf nu wel gek hoor maar ik kan met zwemmen bijv niet te diep omdat ik dan erge druk op mijn oren krijg. Is dit een beetje het zelfde als met vliegen?
Lees idd kauwgum kauwen, neusspray etc. Sommigen hebben gewoon een week oorpijn erna. Daar zit ik toch echt niet op te wachten.
Alle tips zijn welkom.
Lees idd kauwgum kauwen, neusspray etc. Sommigen hebben gewoon een week oorpijn erna. Daar zit ik toch echt niet op te wachten.
Alle tips zijn welkom.
vrijdag 10 juli 2026 om 12:50
Hier precies hetzelfde. Mijn man heeft geen last van vliegen of diep onder water. Ik wel en idd soms ook wel bijna de hele week last van mijn oren daarna. Niet altijd overigens. Ik draag ook oordoppen speciaal voor vliegen ( ook verkrijgbaar bij specsavers en beter horen etc ik denk zelfs gewoon bij de etos ook)
Maar hoeft dus niet met tinnitus te maken te hebben mijn man kan er niet van slapen soms en niet in ruimtes waar veel herrie is maar van vliegen heeft hij geen last.
vrijdag 10 juli 2026 om 12:53
vrijdag 10 juli 2026 om 15:16
Zoals WaterGirl zegt, tinnitus is iets wat in je hersenen speelt, niet in je oren zelf.
Oordopjes doen niets met je hersenen, en hebben dus geen zin, tenzij je ervaren hebt dat als je een tijd lang geruis hoort je hersenen het meer oppikken. Ik krijg juist meer focus als ik oordopjes in heb. Met vliegen heb ik er niet meer of minder last van.
Oordopjes doen niets met je hersenen, en hebben dus geen zin, tenzij je ervaren hebt dat als je een tijd lang geruis hoort je hersenen het meer oppikken. Ik krijg juist meer focus als ik oordopjes in heb. Met vliegen heb ik er niet meer of minder last van.
vrijdag 10 juli 2026 om 15:49
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in