Tips autovakantie

15-07-2019 21:35 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, over 2 weken gaan ik en mijn vriend met de auto naar Italië toe. Halverwege overnachten we in Zwitserland om de reis op te breken. Het is voor ons de eerste keer dat we met de auto zo ver gaan rijden.
Ik vind het ontzettend leuk om tips van anderen te lezen betreft de reis. Denk aan eten, vermaak, spullen die je binnen handbereik nodig hebt.
Hopelijk hebben jullie leuke tips :)
Alle reacties Link kopieren
claireredfield schreef:
16-07-2019 12:48
De rest onderweg kopen is helaas niet voor iedereen weggelegd.
Zeker niet in zo'n duur land als Zwitserland.

Ik persoonlijk neem altijd zelf mee, omdat ik geen zin heb om in een rij te staan, dingen zoeken, auto parkeren en weer te moeten stoppen bij een winkel/benzinepomp.

Dat kost mij allemaal teveel tijd, ik wil altijd zo snel mogelijk op mijn bestemming zijn.
Het is juist goed om af en toe even uit te stappen en even niet te rijden. Al dat gejakker, daar krijg je alleen maar ongelukken van. En een slecht humeur :)
Mijn vakantie begint als ik wegrij, niet pas als ik op de eindbestemming aankom. En daar hoort ook lekker eten onderweg bij, geen broodje van thuis. Ik ga er ook rustig voor de snelweg af. Sterker, ik neem de snelweg liever helemaal niet. Snelweg rijden, daar is geen lol aan. En als je geen 130 rijdt en geen tol betaalt, hou je geld over voor een lekkere lunch :)
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-07-2019 12:57
Het is juist goed om af en toe even uit te stappen en even niet te rijden. Al dat gejakker, daar krijg je alleen maar ongelukken van. En een slecht humeur :)
Mijn vakantie begint als ik wegrij, niet pas als ik op de eindbestemming aankom. En daar hoort ook lekker eten onderweg bij, geen broodje van thuis. Ik ga er ook rustig voor de snelweg af. Sterker, ik neem de snelweg liever helemaal niet. Snelweg rijden, daar is geen lol aan.
Nee jakkeren is niet gezond.
Ik stop ook regelmatig, maar picknick dan of eet in de auto.

Ik rijd het liefst wel op de snelweg, want autorijden is echt niet mijn hobby.

En enge bergweggetjes of smalle straatjes durf ik echt niet aan.

Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.
Alle reacties Link kopieren
claireredfield schreef:
16-07-2019 12:48
De rest onderweg kopen is helaas niet voor iedereen weggelegd.
Zeker niet in zo'n duur land als Zwitserland.

Ik persoonlijk neem altijd zelf mee, omdat ik geen zin heb om in een rij te staan, dingen zoeken, auto parkeren en weer te moeten stoppen bij een winkel/benzinepomp.

Dat kost mij allemaal teveel tijd, ik wil altijd zo snel mogelijk op mijn bestemming zijn.
Zo duur is vers brood met beleg ook weer niet in Zwitserland. Dat kan best van je vakantiebudget af. Dat vinden wij dan weer lekkerder dan boordjes van 2 dagen oud (immers TO heeft ze op zaterdag gekocht ivm vertrek op zondag). TO moet sowieso regelmatig stoppen om de auto bij te laden. Aangezien dat even kan duren zou ik kiezen voor een laadstation niet aan de snelweg.

Ik hoef niet zo snel op vakantiebestemming te zijn. Wij kiezen er bewust voor om juist niet alleen over de snelweg te jakkeren, maar ook over binnenwegen. Gewoon voor de afwisseling en de rust. En je komt langs hele mooie plekken en plaatsen. Voor Zwitserland kopen wij bijvoorbeeld geen vignet, maar rijden lekker binnendoor.

Maar ieder zijn ding, wij genieten echt van de reis zelf.
Alle reacties Link kopieren
Een afvalzakje en de doekjes heb ik op mijn lijstje gezet. Slim om ook bestek etc. en een wc-rol mee te nemen ja! Heb ik er ook op gezet.

Ja we hebben zelf wel een aantal koelelementen. Een goed idee om dat bij het hotel na te vragen. We denken er nu ook aan om toch een koelbox voor in de auto te kopen, we hebben een leuke aanbieding gezien. Die kan je ook aansluiten op het stopcontact, dus dat zou ook zo mee kunnen naar de hotelkamer.

Slim idee ook om groente en fruit gewoon heel mee te nemen en later op te snijden. Anders had ik waarschijnlijk alles al klein gesneden en was het helemaal vies geworden haha.

We hebben per land gekeken wat je nodig hebt aan spullen, dat hebben we ook aangeschaft. We rijden niet via Frankrijk, dus een blaastest hoeven we niet verplicht mee te nemen.

@patsy—stone: ik ben bang dat je inderdaad gelijk gaat hebben betreft Google Maps en de tijden. Zal de illusie snel moeten laten varen dat alles vlekkeloos zal gaan haha.

@claireredfield: wat leuk die lijst je moeder vroeger meenam! Daar ga ik zeker wat dingen uithalen!

@Dahlia74: Ik ben heel benieuwd hoe ik het Italiaanse rijden ga ervaren, ben niet zo’n held daarin. Maar mijn vriend vindt dat gelukkig allemaal niet zo’n probleem. Behalve als zijn nieuwe auto daardoor een deuk of kras krijgt hahah.
Een wereldreis gaan we inderdaad niet maken, dus kunnen idd ook dingen onderweg kopen. Ik vind het zelf alleen heerlijk om de dag ervoor daarmee bezig te zijn, beetje te freubelen, koken/inpakken. Alsof mijn vakantie dan al begonnen is.

Ik denk dat wij zullen gaan beginnen met snelwegen rijden en dan in Zwitserland en Italië even kijken wat we willen. Het ligt er dan ook aan hoe laat het is en hoe moe we zijn. Als we vooral naar bed willen rijden we lekker door en anders nemen we wat vaker de toeristische route.
Alle reacties Link kopieren
Is je auto helemaal elektrisch of hybride? Hoelang kan je op de elektra rijden? Ben wel benieuwd. Bijladen duurt natuurlijk best wel even.
Wij gaan elk jaar met de auto op vakantie, dit jaar weer Oostenrijk We rijden in 1 keer. Mee in de auto gaan
- nekkussen, slaapt toch net wat fijner
- wat te lezen
- spelletjes voor de kinderen
- Vochtige doekjes
- Belegde broodjes
- Gekookte eieren
- Pakjes drinken

Geniet ook van de omgeving als je ernaast zit.
Alle reacties Link kopieren
Dikkoppie schreef:
17-07-2019 09:06
Is je auto helemaal elektrisch of hybride? Hoelang kan je op de elektra rijden? Ben wel benieuwd. Bijladen duurt natuurlijk best wel even.
De auto is helemaal elektrisch en kan (helaas 'maar') iets meer dan 300 kilometer rijden. Het scheelt wel dat er door heel Europa superchargers zijn, waardoor de auto in een snel tempo kan opladen. Alleen zitten die in Nederland heel veel en moet je dat in Italië meer plannen.

Thanks voor de tips ook voor onderweg! Ga ik meenemen :)
Alle reacties Link kopieren
jurkjervl schreef:
18-07-2019 08:51
De auto is helemaal elektrisch en kan (helaas 'maar') iets meer dan 300 kilometer rijden. Het scheelt wel dat er door heel Europa superchargers zijn, waardoor de auto in een snel tempo kan opladen. Alleen zitten die in Nederland heel veel en moet je dat in Italië meer plannen.
Dat vind ik dus nog echt het grote nadeel van een elektrische auto. Geniet van je vakantie!!
Alle reacties Link kopieren
Dikkoppie schreef:
18-07-2019 09:05
Dat vind ik dus nog echt het grote nadeel van een elektrische auto. Geniet van je vakantie!!
Ja ik inderdaad ook! Helaas is een grotere accu nu nog veel duurder.
Dankjewel :)
Alle reacties Link kopieren
jurkjervl schreef:
18-07-2019 10:38
Ja ik inderdaad ook! Helaas is een grotere accu nu nog veel duurder.
Dankjewel :)
Ben benieuwd of ie de 300 kilometer wel haalt met volle bepakking, waarschijnlijk airco aan, hogere snelheid, weinig remmen en door minder remenergieopbrengst enz. enz..
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
18-07-2019 11:10
Ben benieuwd of ie de 300 kilometer wel haalt met volle bepakking, waarschijnlijk airco aan, hogere snelheid, weinig remmen en door minder remenergieopbrengst enz. enz..
Ja dat is waar inderdaad... Gelukkig heeft de auto wel goede navigatie, zodat je naar het volgende oplaadpunt rijdt en de auto weet hoeveel percentage je aan het einde nog hebt etc. We rekenen ook steeds een extra marge, zodat we steeds opladen voordat de auto nog 20% heeft. Hopelijk gaat dat voldoende zijn en anders moeten we dat snel aanpassen haha
Alle reacties Link kopieren
jurkjervl schreef:
18-07-2019 11:46
Ja dat is waar inderdaad... Gelukkig heeft de auto wel goede navigatie, zodat je naar het volgende oplaadpunt rijdt en de auto weet hoeveel percentage je aan het einde nog hebt etc. We rekenen ook steeds een extra marge, zodat we steeds opladen voordat de auto nog 20% heeft. Hopelijk gaat dat voldoende zijn en anders moeten we dat snel aanpassen haha
Lijkt me erg krap, die 20 procent. Hij zal vast meer energie verbruiken ivm vol en airco en idd weinig remmen. En wat als je in de file komt? Of er een weg is afgezet? In Duitsland giert het altijd van de omleidingen. Italië kennende zou ik er ook niet vanuit gaan dat alle oplaadpunten idd functioneren.
En wat als alle oplaadpunten bezet zijn?
Ik zou hier echt enorme stress van krijgen. En de route in elk geval in meer delen opdelen/over meer dagen verspreid dus. Electrische koelbox zou ik al helemaal niet aansluiten.
Als hij in principe (ruim) 300 km kan rijden zou ik hem toch wel om de 200 km opladen. Dat is nogal wat.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven