Tips Friesland

08-08-2011 12:50 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zitten er best veel mensen uit Friesland hier op het forum.

Komend weekend willen vriend en ik twee nachtjes een hotelletje boeken in Friesland. (Stief)zoon is met zijn moeder op vakantie en wij nemen het er even van

Friesland is leuk in de zomer hoor ik altijd dus roept u maar! Wat zijn de leuke aanraders qua stad/dorp/hotelletje en bezienswaardigheden. We willen vrijdag in de namiddag heen en zondag weer terug.

PS: Als het hotel ook een sauna heeft zou geweldig zijn maar geen must. Budget: Hoeft niet super low budget maar mag ook niet de hoofdprijs kosten.

Ben benieuwd!
Niet doen! Groningen is véél leuker
Maar ook veel verder weg
Ik vind Harlingen altijd heel leuk! Eten bij Nooitgedagt,lopen langs de haven,leuke winkels...hotel weet ik niet,heb in Friesland gewoond dus nooit nodig gehad. Veel plezier!
Komend weekend moet je iig niet in Sneek zijn, die stad heeft een kater na de sneekweek.
Geen Sneek - Check!

Harlingen, ga ik even kijken. Leuke terrasjes ook daar?
www.tjaarda.nl Hotel Tjaarda, ligt in het bos van Oranjewoud tegen Heerenveen aan. Vanaf daar kan je eenvoudig de hele provincie door.

Helaas is de Sneekweek net afgelopen, maar je kunt nog wel bij het Skutsjesilen gaan kijken in Sneek.

In Joure is 12 augustus de Romantische Markt (geen idee of het ook echt romantisch is of niet hoor)

Als het mooi weer is, lekker rondfietsen in Gaasterland.
De sneekweek is nog in volle gang hoor!

Maar dat zou voor mij een reden zijn Sneek te mijden.

Edit: a.s. weekend is de sneekweek natuurlijk afgelopen.. Sorry :-)

Ik zou zeggen Gaasterland. Veelzijdige natuur, het elfstedenstadje Sloten (mooie stadskern), en de hoofdplaats Balk. Is weliswaar niet groot, maar wel gezellig en het heeft een mooie hoofdstraat met een gracht en huizen met mooie gevels. Er zitten een paar restaurantjes waar je prima kunt eten.
quote:Mississippii schreef op 08 augustus 2011 @ 13:13:

De sneekweek is nog in volle gang hoor!

I know!

(morgen even flink op stap)

Maar aankomend weekend niet meer en het weekend na de sneekweek is het echt niet leuk daar.
quote:Boarn schreef op 08 augustus 2011 @ 13:07:

Helaas is de Sneekweek net afgelopen, maar je kunt nog wel bij het Skutsjesilen gaan kijken in Sneek.

Vrijdag laatste dag dus jammer maar helaas.
quote:mamalief schreef op 08 augustus 2011 @ 13:15:

[...]

I know!

(morgen even flink op stap)

Maar aankomend weekend niet meer en het weekend na de sneekweek is het echt niet leuk daar.Daar heb je helemaal gelijk in...
@Boarn: geen idee wat ik me moet voorstellen bij een romantische markt Maar bedankt voor de tips. Het hotel ga ik vanavond even op mijn gemak bekijken (zit nu op het werk).

Gaasterland lees ik nu ook twee keer. Had ik tot vandaag zelfs nog nooit van gehoord Daarom moeten we nou naar Friesland!

Ik ben even weg maar lees graag nog meer tips!
quote:mamalief schreef op 08 augustus 2011 @ 13:16:

[...]

Vrijdag laatste dag dus jammer maar helaas.

Voordeel is dan wel weer dat we meer ruimte hebben op het water als we zelf besluiten om nog te gaan zeilen o.i.d.

Toch? (elk nadeel hep ze voordeel)
Ik sluit me aan bij de tips over Gaasterland, het is er prachtig. Als je voor je rust komt, zeker doen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Rust is niet persé het hoofddoel Jas. Gezelligheid en lekker eten wel
Volgens mij kan het ook best gezellig zijn in Oudemirdum, Workum en Hindeloopen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:Lunax schreef op 08 augustus 2011 @ 13:20:

[...]

Voordeel is dan wel weer dat we meer ruimte hebben op het water als we zelf besluiten om nog te gaan zeilen o.i.d.

Toch? (elk nadeel hep ze voordeel)Als je nog ergens aan een bootje kunt komen wel. Momenteel is alles verhuurd aan toeristen, dus als echt wat wilt dan zou ik alvast een belrondje doen.
quote:mamalief schreef op 08 augustus 2011 @ 13:16:

[...]

Vrijdag laatste dag dus jammer maar helaas.Zaterdag de 13e begint de IFKS in Hindelopen. Is dan wel niet het echte skutsjesilen, maar tis wel leuk om alle skutsjes op het water te zien gaan. En natuurlijk de sfeer in alle dorpjes als savonds de skutsjes van het meer weer in de haven komen.
Geen idee of ze nog plek hebben, maar wij zijn vvan het voorjaar in deze B&B geweest klik!, en dit was erg goed bevallen.

Leuke locatie, werkelijk FANTASTISCH ontbijt (3-gangen), en ze hebben een eigen sloep die je kan huren voor een tochtje.
Thnx voor de tips Boarn.

Virginia: Leuk! Superleuk! Maar helaas al vol
Ameland

Schiermonnikoog

Appelscha

Gaasterland

Leeuwarden met kleine unieke winkeltes, volop terrassen en restaurants.

Vermaak me ook prima in groningen - stad
quote:Lunax schreef op 08 augustus 2011 @ 13:30:

Rust is niet persé het hoofddoel Jas. Gezelligheid en lekker eten wel Dan zou ik voor Lemmer gaan, aankomend weekend is het daar nog volop Lemster wike, met terrasjes en live muziek. Wil je wel rust dan ben je in 10 minuten op de fiets in Gaasterland
Ze zijn al genoemd: ik zou kiezen voor Harlingen of het Gaasterland.

Harlingen is klein maar fijn, levendig in de zomer, met leuke galerietjes en allerhande winkels, terrassen en restaurantjes.

Veel plezier!
Leeuwarden, Bakkeveen, Applescha.

Leeuwarden vanwege de gezellige terrasjes..en winkeltjes, prinsentuin, lekker ijsje bij La Venetia.. Bakkeveen en Applescha, vanwege mooie natuur.
Plannen zijn gewijzigd, het wordt Overijssel inclusief een volle dag Veluwse Bron. 1 dag relaxen en 1 dag cultuur in de stad.

Maar wel ontzettend bedankt voor alle tips. Friesland gaat weer op de 'zeker nog een keer een weekend heen' lijst :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven