tips noord italie?

08-07-2012 15:45 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend, baby en ik willen graag met de auto naar Noord Italië. Wie heeft er goede tips voor een leuke bestemming of goed hotel?
San Remo is geweldig! En de markt in Ventimiglia is ook een bezoekje waard. Veel plezier, ik vind Italie super!
Wij hebben vorige zomer een leuke vakantie doorgebracht aan het meer van Lugano. Niet zo toeristisch als het nabij gelegen Comomeer, maar een mooie omgeving, zonder overdreven veel toerisme, leuke restaurantjes en met de nodige voorzieningen. Wij zaten in appartementen Porto Letizia en dit is ons ook goed bevallen.

Veel plezier in ieder geval!
quote:Cathalina schreef op 08 juli 2012 @ 16:02:

Wij hebben vorige zomer een leuke vakantie doorgebracht aan het meer van Lugano. Niet zo toeristisch als het nabij gelegen Comomeer, maar een mooie omgeving, zonder overdreven veel toerisme, leuke restaurantjes en met de nodige voorzieningen. Wij zaten in appartementen Porto Letizia en dit is ons ook goed bevallen.

Veel plezier in ieder geval!Ohhh meer van Lugano is zooo mooi!!!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bergen van het Gardameer is niet zo toeristisch. Ik zie dat je met een baby gaat, maar Franciacorta outlet is ook erg leuk (maar misschien te zwaar voor een klein kindje?).
Dank je wel meiden, ik ben druk aan het Google met jullie tips!

Veel plezier in ieder geval!Vind je het Comomeer toeristisch ja? Ik ben daar een aantal jaren geweest, maar ik vond het ontzettend meevallen op plaatsen als Bellagio enzo na. Maar de kleinere plaatsen zijn nauwelijks toeristen te zien. Het is iig één van mijn favoriete bestemmingen. Het meer van Lugano vond ik overigens ook prachtig, maar ontzettend duur. Maar dat zal ook wel van de plaats afhangen (en dus het toerisme).
hoi.

Het meer van Calceranica is ook mooi.

Zeker de moeite waard.

Okee,was jaren geleden,geen idee hoe het nu is natuurlijk!
Regio Piemonte

Turijn
Bekijk de dingen eens van een positieve kant
lago maggiore ...
Het Zwitserse deel van het Meer van Lugano is inderdaad duur, gelukkig zaten wij in het Italiaanse deel. In de stad Lugano (Zwitserland) betaalden wij ¤4 per colaatje... In Italië zo'n ¤1,50

In Porlezza en omgeving zaten ook genoeg leuke restaurantjes waar je goed en niet al te duur kon eten.

Het Comomeer is ook prachtig, maar daar heb ik inderdaad alleen Bellagio, Menagio e.d. gehad.
quote:silver1977 schreef op 12 juli 2012 @ 21:06:

lago maggiore ...Inderdaad heel mooi, vooral bij Luino en natuurlijk Milaan, 70 km verderop.
Bloemenriviera, Cinque Terre.

Veel plezier in ieder geval!Wij zijn hier ook al meerdere keren geweest en het bevalt uitstekend. Het is een zeer goedkoop plaatsje met genoeg te doen in de omgeving.
Ligurie bijv finale ligure, niet veel nederlanders en je kunt naar genua, portifino etc
quote:Cathalina schreef op 22 september 2012 @ 22:30:

Het Zwitserse deel van het Meer van Lugano is inderdaad duur, gelukkig zaten wij in het Italiaanse deel. In de stad Lugano (Zwitserland) betaalden wij ¤4 per colaatje... In Italië zo'n ¤1,50

In Porlezza en omgeving zaten ook genoeg leuke restaurantjes waar je goed en niet al te duur kon eten.

Het Comomeer is ook prachtig, maar daar heb ik inderdaad alleen Bellagio, Menagio e.d. gehad.

Jaaaa Porlezza is voor ons the place to be! Inderdaad niet te duur, op de boulevard gegeten met 2 volwassenen en 3 kinderen, 50 euro, nou dat vind ik niet duur (ook in een wat duurder restaurant gegeten en toen moesten we 185 euro afrekenen).Er is zelfs een forumster die me al op viel door haar nickname; Porlezza ik kom al sinds mijn kindertijd op dezelfde plek en het verveeld nog steeds niet, kom helemaal tot rust alleen al door de omgeving. En ik kom er dus meer mensen tegen die al jaren diezelfde plek bezoeken, ik ben niet de enige gek. En ik kreeg dit jaar nog een tip van iemand die ook al zo'n 30 jaar naar Porlezza komt; restaurant La Rotonda, goed eten en niet duur, wij gaan 'm volgend jaar proberen want dit jaar moesten we door omstandigheden eerder naar huis.

Leuk om te lezen dat meer mensen enthousiast zijn over Porlezza
Wij zijn net terug van het Gardameer. we zaten in Limone sul Garda in een All Inclusive hotel Leonardo da Vinci. Heeft een eigen strandje en zwembaden met glijbaan. Stadje is een kwartiertje lopen en heel gezellig. Wanneer wil je gaan, want eind oktober gaat er veel dicht daar.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven