Tips oostenrijk

03-12-2012 19:31 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Wij wilden in het voorjaar of misschien in de zomer naar Oostenrijk met 2 kids van 2 en 4 jaar. Appartementje, lekker in de bergen, maar liefst wel wat te doen in de omgeving (zwembad of zo)

iemand leuke tips??

Thanx
Ik ben een keer of 20 in de omgeving van Imst geweest. Eigenlijk ongeveer 30 minuten over de grens met Duitsland.

Leuke dorpjes, in de bergen, veel te doen, veel toerisme en mooie appartementen.

IK heb zelf goede ervaringen net gasthaus gerti in Nassereith. Lijkt op het eerste oog heel duur, maar valt wel mee.

Echter in deze omgeving is zoveel te vinden aan appartementen dat daar ook vast wel iets tussen moet zitten.
Afgelopen jaar zijn wij met onze 2 kinderen van toen 3 en 1 jaar naar het Vorarlberg geweest. Wij hadden daar een appartement gehuurd. Een groot appartement met een balkon en een leuke tuin met speeldingen voor de kinderen. De omgeving was echt fantastisch, veel bergliften en leuke uitdagende wandelingen voor kinderen.

Wij vonden het Vorarlberg erg mooi, veel hoge bergen en niet vreselijk ver rijden.
Landal...aanrader!
bedankt alvast!

Is het ook beetje zonnig en warm in de zomer?

Galaappel, welk appartement zaten jullie?
Wij zijn eind juni daar geweest en hebben heerlijk weer gehad, een paar dagen zelfs iets te warm naar onze mening.

Wij zaten in chalet silber, www.chalet-silber.at
Ik ben zelf ook echt een Voralbergfan, en het weer is over het algemeen heerlijk in de zomer, maar dat is natuurlijk moeilijk te voorspellen. Wel kan ik je aanraden niet te vroeg in het seizoen te gaan, aangezien de bergliften vaak pas eind Juni elke dag gaan ivm werkzaamheden. (ze controleren de liften elk jaar tussen het winter en zomerseizoen).

Maar ben ook een Steiermark fan, super mooi, veel te doen, en iets minder bekend. Het is wel iets verder aan te rijden.

Dat wat jij zoekt kun je eigenlijk overal wel vinden in Oostenrijk dus pin je niet vast op 1 regio, zoek een beetje op internet of via het toeristenburo van Oostenrijk, en dan kun je kijken wat er nog vrij is in de regio die je leuk lijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven