Tips rondreis Amerika

14-10-2019 07:29 14 berichten
Volgend jaar gaan mijn vriend en ik een rondreis maken door het westen van Amerika. We starten in LA en rijden vanuit daar verder met de huurauto naar o.a Las Vegas, Grand Canyon.

Dit is onze eerste keer Amerika. Zijn er mensen met tips? Welke dingen zijn jullie tegen aan gelopen tijdens de reis die voorkomen konden worden?

Ik hoor het graag :-)
In welke maand ga je reizen?
Wij reisden in mei in het zuidwesten en hebben zowel sneeuw als 40 graden hitte meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Allesamerika forum. Veel expertise en mooie reisverslagen.
Geesina schreef:
14-10-2019 08:01
+1. Korte samenvatting; boek zelf en niet via een reisbureau (want die logeren vaak op de minst leuke plekken en proppen te veel in een dag), verkijk je niet op de afstanden, neem de voorbeeldreis voor het zuidwesten als leidraad en leg vooraf alles vast want het is er steeds drukker.
Maar wel een geweldig vooruitzicht!
maandag27 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 08:21
Reden: Laatste zin was een beetje raar
12.84% gewijzigd
redbulletje schreef:
14-10-2019 07:58
In welke maand ga je reizen?
Wij reisden in mei in het zuidwesten en hebben zowel sneeuw als 40 graden hitte meegemaakt.
Waarschijnlijk in september. We willen binnenkort gaan boeken.
Geesina schreef:
14-10-2019 08:01
Dank voor de tip!
Is ook een beetje afhankelijk van je persoonlijke interesses. Als je voorkeur meer cultuur dan natuur is, hoef je geen vier parken te bezoeken, maar wat steden erbij nemen: LA, San Diego, Las Vegas, San Fransisco, e,d.
Ik vond Palm Springs helemaal niks, dat zou ik een volgende keer overslaan. Weer een heel leuk plaatsje voor een overnachting vond ik Carmel. Badplaats met veel galerietjes en restaurantjes.
Mijn favorieten waren Bryce, Arches, Monument Valley, stukje Route66, Mono Lake, Bodie, Lake Tahoe en Yosemite.
Ook in Vegas, San Franciso en LA geweest, maar ik ben niet zo'n stadsmens. Natuur is veel gaver.

Probeer ingeloot te worden voor The Wave. Is mij niet gelukt, maar het is wel supergaaf als je de foto's ziet.
Ik vond ook de parken en gewoon het rijden an sich geweldig. Wij zijn gestart in San Francisco, via Lake Tahoe, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Monument Valley, Grand Canyon, Grand Staircase NP, Bryce, Zion, Leake Mead, Los Angeles en dan via highway 1 weer terug naar San Francisco.

Ik vond Las Vegas en Los Angeles niet de moeite waard. Maar ben ook geen stedentrip mens. Ik vond de natuur overweldigend en zo enorm divers.

Wij hadden alleen een auto gehuurd en vliegtickets. Hebben onderweg in motels geslapen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Bryce en een stukje route 66 zijn absolute aanraders. Las Vegas vond ik matig, leuk voor een dagje zeg maar.. San Francisco is wel erg leuk.
De go carts zijn erg leuk om te huren en ik kan de love tour in een oud hippie busje in ieder geval aanraden.

LA was best leuk om te zien, Santa Monica heeft een leuke sfeer. Hollywood was ietwat grimmig en druk.

Wat ik verder werkelijk prachtig vond, maar wat niet in het zuidwesten ligt, Yellowstone, de Badlands en de Black hills (mount Rushmore)...

We willen nog eens terug naar het zuidwesten om andere parken aan te doen, Death Valley en Yosemite staan nog op het lijstje..
Live long and prosper
redbulletje schreef:
14-10-2019 08:40
Mijn favorieten waren Bryce, Arches, Monument Valley, stukje Route66, Mono Lake, Bodie, Lake Tahoe en Yosemite.
Ook in Vegas, San Franciso en LA geweest, maar ik ben niet zo'n stadsmens. Natuur is veel gaver.

Probeer ingeloot te worden voor The Wave. Is mij niet gelukt, maar het is wel supergaaf als je de foto's ziet.
Ik vond Bryce, Arches, Monument Valley, Route66 en Yosemite ok erg gaaf en Antelope Canyon ook.
Ik ben ook niet zo'n fan van de hele grote steden alhoewel San Francisco ons wel beviel, leuke gemoedelijke sfeer daar met veel foodtrucks en muziek enzo op straat.
De natuur is te gek vonden wij ook :-) .

Wij zijn nu inmiddels al 3x in USA geweest, elke keer ander gebied natuurlijk.

Succes bij je keus en geniet er van.

Groeten, Arjan
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd (wel afgezaagd maar zo is het wel).
Ik zie al veel tips voorbij komen over parken en steden. Mijn favorieten in dit gebied zijn San Francisco en Death Valley. Wat praktische dingen die ik altijd doe:

- als je ver gaat rijden met de auto koop ik de eerste dag bij Walmart of een dergelijke winkel een koelbox, zeker in warme gebieden geen overbodige luxe om drankjes voor onderweg koud te houden. Bij bijna alle hotels hebben ze ijsmachines en anders kan je voor een paar dollar bijna overal ijs kopen.

-In de VS moet je praktisch alles met een creditcard betalen waardoor je al snel aan je limiet zit (zeker met een huurauto en hotels waarbij vaak borg wordt ingehouden). Ik stort van tevoren altijd geld op mijn creditcard om dit te voorkomen.

-Het kan voordelig en fijn zijn om , als je het hebt, een Nederlands navigatiesysteem mee te nemen en hier van tevoren een kaart van de VS op te downloaden.

-Voor natuurparken is de toegang voor een auto meestal iets van 25-30 dollar. Als je veel parken bezoekt dan kan je een "America the Beautiful" pas kopen voor 80 dollar. Hiermee kan je een jaar bijna alle parken in.

-Vergeet niet om een ESTA aan te vragen :-)
Gaaf!

Ik Tips:

- Autohuur is vaak goedkoop bij usareisen.de
- overnachten ín een national park is echt de moeite. Maar je moet het ruim van tevoren vastleggen want loopt snel vol (Xanterra.com is de officiele site van veel parken)
- Ik vond onze overnachting in Stovepipe Wells middenin Death valley geniaal. Eenvoudige kamers maar 's avonds in het zwembad liggen met nog steeds 40 graden C is best bizar :-D
- Koop bij je eerste national park de National Park pass voor 80 dollar. Die heb je er snel uit
- op smartervegas.com kan je vaak goeie hoteldeals voor Vegas vinden. Ik zou centraal op de Strip gaan zitten, de afstanden die je loopt zijn al snel gigantisch
- In Vegas: ga "O" bekijken van Cirque du Soleil. Ik dacht eerst dat een show zonde van mijn tijd zou zijn maar O wat was dit mooi. Werkelijk ongelofelijk
- Koop bij de eerste Walmart een goedkope koelbox voor achterin je auto en een tray van 30 flesjes water. T is heerlijk als je altijd water bij je hebt en af en toe je eigen lunch kunt maken ipv te moeten terugvallen op fast food
- Antelope Canyon is inmiddels redelijk verziekt door Instagram toerisme maar toen ik er 15 jaar geleden was, was het een van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb. Lower Antelope was toen heerlijk rustig nog
- Download de kaarten van de gebieden die je gaat rijden in Google Maps op je telefoon. Dan hoef je geen Tomtom te gaan huren e.d.
Wel ff een houdertje meenemen om je smartphone in de auto aan t ventilatiesysteem te kunnen vast klikken :)

Het allesamerika forum is idd een geweldige leidraad met veel tips en reisschema's

Regel het idd wel lekker zelf...geen pakketreizen boeken.
Ik heb zelf geen tips, maar Mascha van Beautygloss/Vloggloss heeft een rondreis gemaakt voor haar huwelijksreis daar!
Ze heeft alles vastgelegd. Misschien leuk om te kijken ter inspiratie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven