tips rondreis thailand

20-08-2013 18:57 29 berichten
Goedeavond,

Eind december gaan we een rondreis van 2,5 week in thailand maken. Graag zou ik tips/advies krijgen over de rondreis die we gaan maken.

28-12: vertrek naar bangkok

29-12: aankomst bangkok

30-12: vertrek phuket ( 12.00 lokale tijd)

31-12: phuket

1-1: phuket

2-1: vertrek river kwai ( per trein)

3-1: river kwai

4-1: river kwai

5-1: vertrek chaing mai ( vliegen?)

6-1: chaing mai

7-1: vertrek koh chang

8-1: koh chang

9-1: koh chang

10-1: koh lanta

11-1: koh lanta

12-1: koh lanta

13-1: koh lanta

14-1: vertrek naar bangkok

15-1: vertrek amsterdam 17.00uur

Wat denken jullie hiervan?
Er is al een algemene Thailand topic. Misschien kun je je vraag daar stellen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je van Bangkok naar Zuiden (puhket) en dan weer naar het noorden (river kwai, niet heel interessant) en dan naar Chang mai verder naar het Noorden en dan weer naar het zuiden. Niet logisch en de mooiste dingen zoals de drijvende markt, Ayyuttaya, en de inheemse volgen uit het Noorden sla je allemaal over om naar een begraafplaats en een treinspoor te gaan kijken?????
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Inderdaad, je reist van hot naar her. Houden jullie van duiken ofzo, dat jullie naar verschillende eilanden gaan?

Het strand is vrijwel overal hetzelfde hoor.

Pak er een landkaart (of Google maps) bij en bekijk jullie (onlogische) route.

Ik vind Bangkok een interessante stad, er is veel te zien. Jammer dat jullie er amper tijd voor hebben. De laatste dag moet je 2uur van te voren op het vliegveld zijn, je moet dan nog naar het vliegveld ook: die dag doe je dus niets meer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En de ene dag naar Chiang Mai en de volgende dag er alweer weg? Waarom ga je dan überhaupt heen??

En er gaat geen vliegtuig van de River Kwai naar Chiang Mai, dus je zult weer terug moeten naar Bangkok.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou naar Bangkok gaan 2 of 3 dagen, de tempels zien, het paleis, een fietstocht met Ko van Gesels (overleden maar bedrijf bestaat nog), naar Noorden drijvende markt a 1 dag, door naar Ayyutaya (of hoe het dan ook heet) 1 of 2 dagen , dan door naar het Noorden Chang mai 2 dagen, Chang rai 1 dag, Pay 1 dag en Mahong son 1, of 2 dagen of zoietes, terug naar een vliegveld (Chang mai) 1 dag en vliegen naar een mooi plekje in het zuiden, dan ben ongeveer 8 a 12 dagen aan het reizen en houd je een dag of wat over voor strand.

Koop een goede reis gids en bekijk eens welke route de groepsreizen volgen om een reeël beeld te krijgen van Thailand. Accomodaties kun je makkelijk en goedkoop boeken via www.trivago.nl of bij locals via www.wimdu.nl
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik word al doodmoe als ik je lijstje lees.

Relax!
Dat is wel veel reizen zeg. Ko chang is al prachtig om echt een paar dagen te blijven. Scooter huren en je vijf dagen lukt makkelijk! Ik zou gek worden van vele reizen als ik je programma zie....
Onze reis; 2 dagen bangkok, 3 dagen pattaya, 6 dagen ko chang en eindige met 3 dagen bangkok!
Ik zou niet naar pattaya gaan, zelfs niet als ik geld toe kreeg.
Pattaya? Ben je een oudere man ofzo?
Onze reis:

2 nachten Bangkok

3 nachten Chiang RAI (vliegtuig Bangkok/Chiang Rai)

2 nachten Chiang Mai (bus ChiangRai/Chiang Mai)

2 nachten Pai (busje)

1 nacht Chiang Mai (busje)

1 nacht Koh Samui (vliegtuig Chiang Mai/Koh Samui)

3 nachten Koh Phagnan

3 nachten Koh Tao

1 nacht Bangkok (Koh Tao/Bangkok boot/bus)

Tip: ga naar Elephant Nature Park in Chiang Mai of Elephant World in Kanchanaburi (in Kanchanaburi ben ik niet geweest maar wel goede verhalen over gehoord.)

Hier rij je niet op de olifanten maar verzorg je ze.. Deze olifanten die gered van de straat..

Ga sowieso niet op een olifant zitten of naar een Tiger tempel.. Dierenmishandeling !
Balaika, dat is best leuke combi van noord en zuid.
quote:viva-amber schreef op 20 augustus 2013 @ 19:37:

Ik zou niet naar pattaya gaan, zelfs niet als ik geld toe kreeg.

Nog niet voor niks!

Vreselijk oord!
Verrassende route, in de zin van zeer onlogisch. Vraag me af waar je de route op hebt gebaseerd. En erg veel eiland en dus weinig Thailand.
Inderdaad onlogisch, maar ik geloof dat dat wel duidelijk is inmiddels. Ik zou eerst een aatal (dag of 3 zeker wel) dagen de tijd nemen om Bangkok te bekijken. Er is zoveel te zien! Dan hoef je ook niet direct weer een reisdag na je vliegreis in te plannen. Dan via Kanchanaburi/River Kwai en Ayutthaya naar het noorden reizen. Chang Mai/ Chang Rai. Dan terug naar het zuiden, wellicht kan je rechtstreeks naar bv Phuket vliegen vanuit Chang Mai? Weet ik niet, zou je moeten uitzoeken. Daar een paar dagen blijven. Evt nog een eiland meepakken (als je dat perse wilt, maar lijkt me rustiger om gewoon één strand te kiezen) op je weg terug naar Bangkok, en dan terug naar NL. Zoiets. Je bent met jouw programma onnodig veel aan het zigzaggen en dat is zonde, want gaat af van je effectieve tijd die je daar voor leuke dingen hebt!
Nou Amber, ik weet niet of het voor TO ook geldt, maar voor ons was de river kwai wel veel meer dan wat het voor jou betekende. Voor ons is het familiegeschiedenis. Wij zouden met onze opa gaan die daar zeer slechte tijden heeft meegemaakt. Helaas overleed hij enkele weken voor vertrek en was de reis daardoor misschien nog wel emotioneler.

Betreft de route: die is idd wat ver gezocht denk ik. Lees het Thailand topic eens!
@viva-amber

Vonden wij ook zou het ook iedereen aanraden! Vond Thailand sowieso fantastisch.. Zou zo weer terug gaan!!
quote:kylie_ schreef op 20 augustus 2013 @ 20:11:

Nou Amber, ik weet niet of het voor TO ook geldt, maar voor ons was de river kwai wel veel meer dan wat het voor jou betekende. Voor ons is het familiegeschiedenis. Wij zouden met onze opa gaan die daar zeer slechte tijden heeft meegemaakt. Helaas overleed hij enkele weken voor vertrek en was de reis daardoor misschien nog wel emotioneler.

Betreft de route: die is idd wat ver gezocht denk ik. Lees het Thailand topic eens!Ik rukte het ook nogal uit verband. Ik bedoel alleen dat naar het noorden gaan alleen voor de River Kwai wat zonde is....die plek bracht bent een hoop teweeg...vooral de gedachte aan zo veel slachtoffers en wreedheden laat staan wanneer het je eigen geschiedenis betreft wat niet voor mij geldt. Verder is Thailand idd heel leuk, bijzonder mooi, lieve mensen en goed eten.
ok dank voor de reacties! Was alleen nog maar een opzetje hoor. Met oud&nieuw willen we graag op een eiland zitten vandaar phuket. Hebben ook al een binnenlandse vlucht geboekt, hotel voor 2 dagen.

Hij wil graag naar de river kwai, vandaar het noorden.

We kunnen misschien beter de laatste week op koh chang doen, dat is w.s relaxeter.

We hebben behalve onze binnenlandse vlucht naar phuket en het hotel verder nog niets vast gelegd hoor, willen ook ruimte over laten voor dingen daar, mensen die je ontmoet.

En mischien bedenken we daar ter plekke wel heel andere dingen, route wat we gaan doen. Daarom hebben we verder nog niets vastgelegd.
quote:jppi23 schreef op 21 augustus 2013 @ 10:55:

ok dank voor de reacties! Was alleen nog maar een opzetje hoor. Met oud&nieuw willen we graag op een eiland zitten vandaar phuket. Hebben ook al een binnenlandse vlucht geboekt, hotel voor 2 dagen.

Hij wil graag naar de river kwai, vandaar het noorden.

We kunnen misschien beter de laatste week op koh chang doen, dat is w.s relaxeter.

We hebben behalve onze binnenlandse vlucht naar phuket en het hotel verder nog niets vast gelegd hoor, willen ook ruimte over laten voor dingen daar, mensen die je ontmoet.

En mischien bedenken we daar ter plekke wel heel andere dingen, route wat we gaan doen. Daarom hebben we verder nog niets vastgelegd.Dat is niet heel verstandig in die periode... het is overal nogal druk dan. En veel vluchten, leuke resorts etc zitten gewoon vol
Je hebt Changmai er kort in staan. Wat zou je daar willen zien? De regio is mooi en je kunt er zo een week verblijven.

Als jullie idee is alleen de stad even te bekijken, dan zou ik dat bewaren voor een andere keer en er niet speciaal dat eind voor reizen.
Ik zou niet voor 1/2 dagen naar Chang Mai gaan dan zou ik het op het Zuiden en evt Midden houden.
Ik kan je alleen vertellen hoe wij het hebben gedaan en dat was als volgt:

We vlogen op Bangkok en hebben daar het eerste hotel voor 3 nachten vastgelegd. Zo konden we mooi bijkomen van het vliegen, de indrukken, de (toch wel meer impact dan verwacht) cultuurshock (vooral ik had hier veel last van, mijn vriend niet) en Bangkok op ons gemak bekijken. We hebben voor de rest van de reis niets gepland, alleen de terugvlucht 3 weken later.

De laatste avond in Bangkok besloten dat we naar kachanaburi zouden gaan. Hier hadden we een appartementje gevonden en deze bij aankomst voor 3 nachten vast gelegd, aangezien we aan het einde van de dag aankwamen. Ik vond persoonlijk de river kwai niet bijzonder. Ik vond het vooral uitgemolken, toeristisch en het gevoel wat ik er bij hoopte te hebben was heel ver te zoeken.

Wat ik wel iedereen kan aanraden is een trip vanuit daar naar de erawan watervallen, die zijn prachtig.

Daarna wilden we vliegen naar chiang mai of rai, een van die twee. Helaas waren wij er 2 jaar terug ten tijde van de overstromingen daar en waren alle vluchten vol, wegen ondergelopen en de treinrails door de stuwing van water en modder weggedrukt... Konden daar dus niet komen. Toen hebben we er verder een relaxvakantie van gemaakt en zijn we naar Koh samui gegaan, door naar Koh phanang en dan weer door naar Koh tao. De laatste 2 dagen in Bangkok weer de niet toeristische dingen van de stad bekeken.

Wanneer je in Bangkok bent raad ik je ook helemaal aan om een fietstocht met Co van Kessel te doen! Je komt op plekken, in straatjes, steegjes, huisjes die je never nooit niet zelf had ontdekt!

Zorg dat je overal de tijd neemt en, zoals eerder gezegd, niet de ene dag heen vliegt en de andere dag weer terug...
Vandaag is de mooiste dag.
Wacht even...

Je hebt het over de river kwai en het noorden... River kwai ligt bij kachanaburi, 300 (????) kilometer ten westen van Bangkok.

Als je naar het noorden wilt voor een rivier, bedoel je dan niet de Mekong? De grens tussen Thailand, Myanmar en Laos?
Vandaag is de mooiste dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven