tips rondreis thailand

20-08-2013 18:57 29 berichten
Goedeavond,

Eind december gaan we een rondreis van 2,5 week in thailand maken. Graag zou ik tips/advies krijgen over de rondreis die we gaan maken.

28-12: vertrek naar bangkok

29-12: aankomst bangkok

30-12: vertrek phuket ( 12.00 lokale tijd)

31-12: phuket

1-1: phuket

2-1: vertrek river kwai ( per trein)

3-1: river kwai

4-1: river kwai

5-1: vertrek chaing mai ( vliegen?)

6-1: chaing mai

7-1: vertrek koh chang

8-1: koh chang

9-1: koh chang

10-1: koh lanta

11-1: koh lanta

12-1: koh lanta

13-1: koh lanta

14-1: vertrek naar bangkok

15-1: vertrek amsterdam 17.00uur

Wat denken jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Bedenk je goed dat het eind december peak season is, dus erg druk. Vluchten zijn dan vaak snel volgeboekt, treinen ook. Waar ik normaal mensen vooral adviseer om niet te veel te plannen, is reserveren en plannen voor deze periode juist wel meer aan te bevelen.

Als je je vlucht naar phuket al hebt geboekt, zou ik vanaf daar een route uitstippelen. 2,5 week is niet heel lang, pak een paar punten die je wilt zien en bedenk goed dat je vaak een halve dag of meer onderweg bent met het reizen tussen de verschillende bestemmingen. Daar verkijkt men zich nog wel eens op. Daarnaast: river Kwai ligt idd niet in het noorden, maar ten westen van Bangkok! Dus maak bijvoorbeeld vanaf phuket een rondje in het zuiden en ga dan ri bangkok als je river kwai ook wilt meenemen. Succes en plezier met de planning! Kijk ook eens op het Thailand Topic, daar kan je ook veel info vinden.
Phuket vond ik geen hol aan. Als je het kunt skippen zou ik het doen en iets anders leuks kiezen.

Edit: Wat liefsjuud ook al aanraadt. Co van Kessel bike tours in Bangkok. Geweldige manier om de stad te leren kennen en je komt echt op plekken waar je normaal nooit zou komen.

Je kunt kiezen wat voor tour je wilt doen, kort of lang of er tussen. Wij hebben de dagtour van 8 uur gedaan. Enorme aanrader!!
Hebben weer wat over na te denken en dat hebben we ook gedaan. Gaan toch meer dingen van te voren vastleggen ivm drukkere periode.

Heb net wat rondgekeken in reisboekjes en internet en houden het nu op phuket, river kwai, kao yai national park en dan door naar koh chang.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik zou dit topic sluiten en verder gaan op het Thailand topic, aangezien je daar nu ook vragen stelt. Zo wordt het nogal onoverzichtelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven