Tips vakantie Oostenrijk
zaterdag 13 augustus 2016 om 22:14
Wij zijn ons aan het oriënteren op een vakantie naar Oostenrijk (zomer '17). Beetje te vroeg, maar willen iets meer keus hebben dan dit jaar...
Wie heeft er tips voor een chalet/vakantiehuisje?
We zijn met 2 jonge kinderen (4 en 6).
We willen graag een (overdekt) zwembad en speeltuin in de buurt.
Ook graag uitjes voor kinderen in de buurt.
Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wie heeft er tips voor een chalet/vakantiehuisje?
We zijn met 2 jonge kinderen (4 en 6).
We willen graag een (overdekt) zwembad en speeltuin in de buurt.
Ook graag uitjes voor kinderen in de buurt.
Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken!

zaterdag 13 augustus 2016 om 22:28
Kijk eens naar het Salzburgerland. In de omgeving van Bischofshofen is erg veel te doen, ook voor kinderen. Idem in de buurt van Salzburg. Het Gasteinertal is wat exclusiever, maar ook leuk met kinderen. Koop een Salzburger Landcard en dan kun je elke dag allerlei activiteiten doen voor een vaste prijs (http://www.salzburgerland.com/nl/salzbu ... index.html)
In Leogang heb je wat verhuurders die een kaart aanbieden bij de huur, waarmee je gratis naar een aantal kabelbanen en zwembaden mag. (zie: http://www.saalfelden-leogang.com/en/se ... lpin-card/. De website is een beetje knullig, maar je kunt je er zeer zeker goed vermaken met kinderen. In Zell am See heb je dan een overdekt zwembad, als het te koud is om in Leogang zelf te zwemmen.
In Leogang heb je wat verhuurders die een kaart aanbieden bij de huur, waarmee je gratis naar een aantal kabelbanen en zwembaden mag. (zie: http://www.saalfelden-leogang.com/en/se ... lpin-card/. De website is een beetje knullig, maar je kunt je er zeer zeker goed vermaken met kinderen. In Zell am See heb je dan een overdekt zwembad, als het te koud is om in Leogang zelf te zwemmen.
zaterdag 13 augustus 2016 om 22:37

zaterdag 13 augustus 2016 om 23:08
quote:elmo11 schreef op 13 augustus 2016 @ 22:58:
Ik heb net die Salzburger landcard gegoogeld. Inderdaad veel verschillende mogelijkheden. Dat bedrag heb je er ook zo uit met al die activiteiten.Ik ben echt fan. Vorig jaar hebben we er weer dankbaar gebruik van gemaakt. Elke dag een kabelbaan en een zwembad, af en toe een rodelbaan of een mijn, misschien zelfs een dag naar Salzburg (Hellbrunn en de dierentuin zijn leuk met kinderen).
Ik heb net die Salzburger landcard gegoogeld. Inderdaad veel verschillende mogelijkheden. Dat bedrag heb je er ook zo uit met al die activiteiten.Ik ben echt fan. Vorig jaar hebben we er weer dankbaar gebruik van gemaakt. Elke dag een kabelbaan en een zwembad, af en toe een rodelbaan of een mijn, misschien zelfs een dag naar Salzburg (Hellbrunn en de dierentuin zijn leuk met kinderen).
zaterdag 13 augustus 2016 om 23:45
Wij zijn een keer in het Zillertal geweest; veel leuke activiteiten voor het hele gezin.
Vorig jaar naar Itter/Westendorf en ook daar een geweldige vakantie gehad!
Onze ervaring is dat Oostenrijk heel kindvriendelijk is met veel leuke activiteiten. Grote, mooie gemeente zwenbaden die nauwelijks entree kosten, maar ook leuke meertjes.
Bij de uitgebreide VVV's is veel info te vinden.
Je hebt ook veel appartementen bij de boer; dat is ook zeker een aanrader.
Wij vinden het een superland, zowel in de zomer als de winter.
Vorig jaar naar Itter/Westendorf en ook daar een geweldige vakantie gehad!
Onze ervaring is dat Oostenrijk heel kindvriendelijk is met veel leuke activiteiten. Grote, mooie gemeente zwenbaden die nauwelijks entree kosten, maar ook leuke meertjes.
Bij de uitgebreide VVV's is veel info te vinden.
Je hebt ook veel appartementen bij de boer; dat is ook zeker een aanrader.
Wij vinden het een superland, zowel in de zomer als de winter.
zondag 14 augustus 2016 om 01:30
Wij zijn dit jaar voor het eerst naar Oostenrijk geweest en zijn het er unaniem over eens (met z'n zessen, kinderen in de leeftijd van 15 tot 9) dat we volgend jaar terug willen. Andere jaren gingen we naar het zuiden van Frankrijk.
We logeerden er in een appartement van Landal (Rehrenberg) en waren supertevreden. Een supermooi appartement, een verwarmd zwembad (waar we zelfs in de regen gingen zwemmen), Nederlandse kinderanimatie,...
De omgeving (Salzburgerland) was heel mooi met inderdaad Zell am See, Kaprun, watervallen en er is heel veel te doen met kinderen. Van Landal kregen wij ook een kaart die korting gaf op veel plaatsen (Rodelbahn, strandje Zell am See, enz). Het weer viel wat tegen en toch hebben we ons goed geamuseerd.
Verder zijn de mensen vriendelijk, is alles proper, ook onderweg ernaar toe... De producten in de supermarkten zien er minstens even goed uit als bij ons, je kan dus gemakkelijk ook eens zelf koken. Dat was in Frankrijk allemaal wel wat anders...
Vroeger vond ik het vervelend om al in januari te moeten vastleggen waar en wanneer ik op vakantie wou, nu hebben we al gereserveerd voor volgend jaar
We logeerden er in een appartement van Landal (Rehrenberg) en waren supertevreden. Een supermooi appartement, een verwarmd zwembad (waar we zelfs in de regen gingen zwemmen), Nederlandse kinderanimatie,...
De omgeving (Salzburgerland) was heel mooi met inderdaad Zell am See, Kaprun, watervallen en er is heel veel te doen met kinderen. Van Landal kregen wij ook een kaart die korting gaf op veel plaatsen (Rodelbahn, strandje Zell am See, enz). Het weer viel wat tegen en toch hebben we ons goed geamuseerd.
Verder zijn de mensen vriendelijk, is alles proper, ook onderweg ernaar toe... De producten in de supermarkten zien er minstens even goed uit als bij ons, je kan dus gemakkelijk ook eens zelf koken. Dat was in Frankrijk allemaal wel wat anders...
Vroeger vond ik het vervelend om al in januari te moeten vastleggen waar en wanneer ik op vakantie wou, nu hebben we al gereserveerd voor volgend jaar
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.

zondag 14 augustus 2016 om 08:02
Herkenbaar allemaal, dit is ons tweede jaar in Oostenrijk en wij gaan volgend jaar ook weer. Ik blijf ook even mee lezen voor tips voor leuke gebieden!
Het enige minpuntje vind ik de prijzen in de supermarkt. Boodschappen doen is naar mijn idee duurder dan in nl. En wat ik dan niet goed snap is dat uit eten gaan dan weer relatief goedkoop is.
Het enige minpuntje vind ik de prijzen in de supermarkt. Boodschappen doen is naar mijn idee duurder dan in nl. En wat ik dan niet goed snap is dat uit eten gaan dan weer relatief goedkoop is.
zondag 14 augustus 2016 om 08:09
Kijk eens naar het gebied Serfaus, Fiss, Ladis. Daar is heel veel te doen voor (kleine) kinderen. Ik weet niet of het bij alle huisjes zo is maar je krijgt een pas waarmee je tijdens je verblijf alle liften en wandelbussen in dat gebied mag gebruiken. Je hoeft je auto dus niet meer te gebruiken. Er zijn veel wandel paden met een thema wat het wandelen voor de kleintjes erg leuk maakt. Er is eventueel (met die pas) gratis animatie voor een ochtend of een middag.