Tips voor de Azoren
woensdag 10 april 2013 om 09:04
woensdag 10 april 2013 om 20:34
Wij zijn vorige zomer naar de Azoren geweest en hebben een supervakantie gehad!
Hoe lang blijven jullie op alle eilanden? Hebben jullie een auto gehuurd? Dat is wel echt een must vonden wij.
Op Sao Miguel heb je mooie meren en natuurlijk de vulkanische activiteit. De hoofdstad is ook zeker een bezoekje waard.
Op Faial zijn wij niet zo lang geweest en toen hadden we net een dag mist, dus toen veel in het hotel geweest en later aan het zwembad. Maar de haven daar is echt super!
Terceira heeft mooie kraters en de hoofdstad is ook mooi (staat op de wereld erfgoedlijst).
Wij hebben elke keer één avond in het hotel gegeten en verder zijn we gewoon de stadjes in geweest. We vonden het erg goedkoop en hebben over het algemeen lekker gegeten!
En je moet natuurlijk op walvissafari gaan!
Hoe lang blijven jullie op alle eilanden? Hebben jullie een auto gehuurd? Dat is wel echt een must vonden wij.
Op Sao Miguel heb je mooie meren en natuurlijk de vulkanische activiteit. De hoofdstad is ook zeker een bezoekje waard.
Op Faial zijn wij niet zo lang geweest en toen hadden we net een dag mist, dus toen veel in het hotel geweest en later aan het zwembad. Maar de haven daar is echt super!
Terceira heeft mooie kraters en de hoofdstad is ook mooi (staat op de wereld erfgoedlijst).
Wij hebben elke keer één avond in het hotel gegeten en verder zijn we gewoon de stadjes in geweest. We vonden het erg goedkoop en hebben over het algemeen lekker gegeten!
En je moet natuurlijk op walvissafari gaan!
donderdag 11 april 2013 om 14:17
We verblijven per eiland rond de 4/5 dagen. En hebben op Sao Miguel en Terceira een auto gehuurd. Op Faial waarschijnlijk ook maar dat moeten we nog even bekijken, aangezien we ook een dagje Pico willen aan doen als we daar nog zin in hebben.
Walvis safari gaan we zeker doen, vanaf waar zou dat het beste zijn Sao Miguel of Faial?
Walvis safari gaan we zeker doen, vanaf waar zou dat het beste zijn Sao Miguel of Faial?
donderdag 11 april 2013 om 20:12
Het is wel fijn om een auto te hebben op Faial, helemaal als jullie ook nog naar Pico gaan. Wij vonden Pico erg mooi. De walvissafari hebben wij ook vanuit Pico gedaan, dat is echt het walviseiland. En je schijnt minder ver te hoeven varen. We zaten op zo'n zodiac, super gaaf!
Ik weet dus niet of het beter is om vanaf Faial of Sao Miguel te gaan.
Gaan jullie in hotels?
Ik weet dus niet of het beter is om vanaf Faial of Sao Miguel te gaan.
Gaan jullie in hotels?
maandag 15 april 2013 om 21:17
Oh wat super! ik mag eind mei die kant op en ben al een aardig eind op weg met de diverse websites en een reisgids. Twee dingen die mij positief opvielen waren het likeurmuseum op San Miguel en alle feestdagen die de komende weken zullen plaatsvinden. Iemand ervaring hoe dit in het echt is? Ook voor andere tips hou ik graag mijn oren open!
dinsdag 16 april 2013 om 09:09
Zijn op Faial, Pico en Sao Jorge geweest. Walvissafari vanaf Pico gedaan, was heel mooi. Op Faial zou ik zeker naar de centrale krater gaan en naar het nieuwe land, erg indrukwekkend! Wij hebben geen auto's gehuurd, maar gebruik gemaakt van taxi's om naar beginpunten van wandelingen te komen. Dat werkte goed, want er zijn weinig rondwandelingen.
Ik vond het er heerlijk, mooi wandelen en heel lekker rustig, veel gelezen.
Ik vond het er heerlijk, mooi wandelen en heel lekker rustig, veel gelezen.
dinsdag 16 april 2013 om 09:30
Als je Sao Miguel, Terceira en Faial bezoekt en je wilt niet op meerdere eilanden een walvisexcursie maken dan zou ik hem zeker op Faial maken. Rondom de eilanden Pico en Faial zitten namelijk de meeste walvissen. Maar ook op Sao Miguel kun je prima excursies maken. Terceira is een minder eiland om de excursie te maken.
Qua restauranttips, op Faial: Als je met je rug naar Hotel do Canal toestaat het steegje aan je rechterhand inlopen. Aan het eind zit een terrasje aan het water met een prachtig uitzicht op de baai. Het restaurantje dat er bij hoort zit al ietsje eerder in de straat maar als het mooi weer is zit je echt ideaal op het terras. Waar verblijf je op Sao Miguel? In Ponta Delgada of een van de kleinere dorpjes? Op Sao Miguel kan ik een huurauto zeker aanbevelen, het is zo'n mooi eiland! Leuk om te bezoeken is de theeplantage, de omgeving is er prachtig! Verder natuurlijke baden en de kratermeren.
Hoe heb je trouwens geboekt? Rechtstreeks of bij een reisorganisatie in Nederland?
Qua restauranttips, op Faial: Als je met je rug naar Hotel do Canal toestaat het steegje aan je rechterhand inlopen. Aan het eind zit een terrasje aan het water met een prachtig uitzicht op de baai. Het restaurantje dat er bij hoort zit al ietsje eerder in de straat maar als het mooi weer is zit je echt ideaal op het terras. Waar verblijf je op Sao Miguel? In Ponta Delgada of een van de kleinere dorpjes? Op Sao Miguel kan ik een huurauto zeker aanbevelen, het is zo'n mooi eiland! Leuk om te bezoeken is de theeplantage, de omgeving is er prachtig! Verder natuurlijke baden en de kratermeren.
Hoe heb je trouwens geboekt? Rechtstreeks of bij een reisorganisatie in Nederland?