Tips voor Dubrovnik

20-09-2015 21:45 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de herfstvakantie ga ik met mijn vriend en onze twee kinderen (6 en 9) naar Dubrovnik. Het is een verrassing voor mijn vriend en we zullen daar een dag of vijf zijn.

Wie is daar geweest en heeft leuke tips? Wat moet je echt gedaan/gezien hebben? En misschien ook nog een leuk idee voor de overnachtingen? Ben nu aan het kijken bij AIRBNB. Welke buurt is het leukst/handigst?

Alvast bedankt voor jullie input!
Dubrovnik is een prachtige stad! Als uitstapje zou je ook naar Split kunnen, ook mooi.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen - Loesje
Ik vond het heel mooi om het vanaf boven (berghelling) te zien liggen > Hoe schrijf ik dat nou op? Ik bedoel dat je hoger staat en beneden de stad ziet liggen.

En over de stadsmuur lopen. Helaas hadden we niet veel tijd daar, we waren op doortocht naar huis maar willen zeker nog eens terug.

Heel veel plezier!
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 20-09-2015 23:22
Reden: Duidelijker
% gewijzigd
Ik kom er net vandaan. Na een rondreis Kroatië. Een dagje Split zou ik niet doen. Dat is 3 uur rijden (waarvan 2 uur op een ellendige lange autoweg). Een dagje Montenegro zou ik eerder aanraden. Verder kun je met de boot mooie eilanden bezoeken maar de stad op zichzelf is natuurlijk ook prachtig. Wij zaten in de wijk Lapad. Bij de haven. Een prima wijk om te verblijven. Genoeg restaurantjes in de buurt en er gaat om de 5 minuten een bus naar het centrum. Als je liever gaat lopen dan duurt dat ongeveer een half uur. Je moet daarvoor wel een stuk omhoog.

Dubrovnik zelf is erg duur in verhouding met de rest van Kroatië. Eten kun je beter buiten het centrum doen. Dat scheelt een hoop.

Wij hadden een appartement geboekt met Airbnb. Ik kan het zeker aanraden. De communicatie verliep goed en je zit voor een leuke prijs in een mooi appartement. In totaal zijn we er 3 dagen geweest. Dat was ook wel genoeg voor deze stad.

Veel plezier.
Zijn jullie fan van Game of Thrones? Dat wordt volgens mij gedeeltelijk daar gefilmd, dus misschien is zo'n tour dan ook wel leuk (mits jullie het kijken dan :P)
O wat een leuke tips! Dank jullie wel. Ik schrijf ze allemaal op en ga vanavond even Googlen.
Hoi, ik ben er twee jaar geleden geweest. Het is echt een hele mooie stad! Ik kan je in ieder geval aanraden om een stadstour te doen met een gids die je meer over de geschiedenis kan vertellen. Met de kabelbaan de berg op MOET je ook echt gedaan hebben, dat uitzicht vanaf de berg is zo waanzinnig mooi! Een wandeling over de stadsmuren, ook echt de moeite waard. En wij zijn toen met een boot naar het eilandje Lokrum geweest, was ook heel erg leuk.

Ik zat in een privé accommodatie bij de familie Baldo Stanos. http://www.bedandbreakfas ... ovnik/family-stanos/41104

Prima kamers, een gezellige accommodatie, hele aardige en gastvrije mensen en je loopt zo de oude stad in. Accommodaties echt in de oude stad zijn niet te betalen!

Succes en alvast veel plezier!
Oh en mocht je nog trips willen doen naar omliggende landen.. Kotor in Montenegro en Mostar in Bosnië zijn zeker aan te raden! Deze trips worden georganiseerd vanuit Dubrovnik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven