Tips voor een dagje Antwerpen

19-12-2012 20:22 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies!

Zondag ga ik een dagje naar Antwerpen. Wie heeft er tips over wat te doen en te bezoeken? Mag op ieder gebied! Van dat ene leuke, bijzondere winkeltje, dat verborgen bruine kroegje met heerlijk eten, tot een museum of absolute must sees.

Ben benieuwd!
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje...
Er is kerstmarkt.
Het station is een must see en de Antwerpse Zoo ligt ernaast.

Ook mooi om een paar uurtjes door te brengen.
quote:Biebeliee schreef op 19 december 2012 @ 20:30:

Het station is een must see en de Antwerpse Zoo ligt ernaast.

Ook mooi om een paar uurtjes door te brengen.

Ik vond de zoo in Antwerpen echt vreselijk. Heel zielig voor de beestjes kleine oude hokken. Nee die zou ik overslaan.

Ik woon net over de grens bij Antwerpen. Wij doen er wat meer routine dingen. We gaan alleen naar de bios daar (die van ons is klein en gaar) en shoppen. Heerlijk shoppen daar.

Ben wel benieuwd wat andere mensen doen in Antwerpen!
Ik vind Antwerpen een prachtige stad! De zoo is idd heel erg mooi. Als je van fotograferen houdt is het station ook een must. Ik vond het ook interessant om door de Joodse wijk te lopen. Van mijn tante (die woont er) kregen wij de volgende tip:

Ondergrondse tocht

Het is er bij ons niet van gekomen, maar het lijkt mij wel heel leuk om een keer te doen. Weer eens wat anders. Je moet hiervoor wel reserveren.

Dit lijkt mij niet handig om te doen als je maar een dagje gaat trouwens.
Ik vond overigens de tuinen in de zoo prachtig.
Ga je alleen?

Want dat is wel belangrijk om te weten vooraleer we tips kunnen geven.

En nee, ga alstublieft niet naar een dierentuin als je op city trip gaat!
quote:Roze_uiltje schreef op 19 december 2012 @ 20:36:

[...]

Ik vond de zoo in Antwerpen echt vreselijk. Heel zielig voor de beestjes kleine oude hokken. Nee die zou ik overslaan.

Dat hoorde ik ook en daarom wilde ik eerst niet heen (zijn een paar maanden geleden geweest)

Toch gegaan en er zijn daar een hoop nieuwe mooie verblijven en de dieren zien er pico bello uit (oké,de panters zijn te dik en vermoedelijk hebben ie (nog) te weinig ruimte)

Maar verder; alle hokken schoon en oa grote weide waar de leeuwen zitten.

Viel me zoo mee
quote:Apollon schreef op 19 december 2012 @ 20:40:

Ga je alleen?

Want dat is wel belangrijk om te weten vooraleer we tips kunnen geven.

En nee, ga alstublieft niet naar een dierentuin als je op city trip gaat!Waarom niet eigenlijk? Ten eerst moet je doen wat je leuk vindt en ten tweede is de dierentuin van Antwerpen naar mijn mening een mooie stadsdierentuin met prachtige tuinen en gebouwen. Winkelen is natuurlijk ook leuk, maar je komt vooral veel winkels tegen die je al kent en daar kan je in je woonplaats ook naartoe.
Wauw, leuke tips al! Het station is idd de moeite waard. Weet iemand vanuit Breda een handige P+R?

De zoo wordt idd vaak aangeraden, maar omdat ik zelf erg verdrietig wordt van opgesloten dieren (hoe je het ook went of keert) ga ik daar niet naar toe. Ik ga trouwens met een vriend, dus met zn tweeen.

Die ondergrondse tour had ik idd van gehoord! Zou dat niet koud zijn met dit weer...? Maar leuke tips al, thx!
P&R? Ga je met de Fyra? Is nogal veel discussie rond bij de pendelaars (waaronder ik), dus veel succes!
Ook leuk: het panoramaterras op het MAS.

Het MAS zelf vond ik niet veel aan, maar je kunt gratis naar het dak op de 10e etage en dan heb je prachtig uitzicht over de stad.
quote:pioenroosje2 schreef op 19 december 2012 @ 20:47:

[...]

Waarom niet eigenlijk? Ten eerst moet je doen wat je leuk vindt en ten tweede is de dierentuin van Antwerpen naar mijn mening een mooie stadsdierentuin met prachtige tuinen en gebouwen. Winkelen is natuurlijk ook leuk, maar je komt vooral veel winkels tegen die je al kent en daar kan je in je woonplaats ook naartoe.Jij kent die stad duidelijk niet...
Ik vond het MAS (Museum aan de Stroom) overigens wél de moeite waard.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Eten; stereo sushi!
Voor lunch (of ontbijt, of een lekker stuk taart): lunchbox (aan het plein waar bij de schouwburg, waar ook markt is op zaterdag en zondag)
quote:himalaya schreef op 19 december 2012 @ 21:40:

Ik vond het MAS (Museum aan de Stroom) overigens wél de moeite waard.Het gebouw wel, maar de collectie vond ik niet geweldig. Te oud naar mijn zin.
Hou er rekening mee dat de winkels op zondag dicht zijn op 1 staat na achter het plein van het stadhuis maarmaar daar is het dan mega druk.
Sorry forum mobiel maar werkt slecht met swype
quote:gordijn87 schreef op 19 december 2012 @ 22:42:

Hou er rekening mee dat de winkels op zondag dicht zijn op 1 staat na achter het plein van het stadhuis maarmaar daar is het dan mega druk.

Volgens mij is vrijwel alles dicht. Tenzij het koopzondag is.

Leuke kledingwinkel is Paleis. Evenen googlen voor het adres.
Waar zit de any-key?
Zaterdag is een betere dag, want dan is alles open. Elke eerste zondag van de maand is koopzondag.

Kijk ook eens op antwerpen.be, daar is een hele sectie voor toeristen.
quote:Saracenen schreef op 19 december 2012 @ 21:00:

P&R? Ga je met de Fyra? Is nogal veel discussie rond bij de pendelaars (waaronder ik), dus veel succes! Park & Ride is toch juist dat je je auto net buiten de stad parkeert en met ov (veelal tram of bus) naar het centrum gaat? Dus nee, niet met de fyra maar met de auto en het laatste stukje met ov

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven