Tips voor Kreta?
maandag 5 juli 2010 om 13:20
Hallo allemaal,
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Griekenland op vakantie, en wel naar Kreta! Wij gaan naar een dorpje op 4 km van Chersonissos. Wie heeft er leuke tips voor Kreta? Wij gaan zowizo een auto huren. (tips voor restaurantjes hoeven we niet aangezien wij in een luxe hotel zitten waar het eten bij in zit)
Ik heb een boekje gekocht met informatie over Kreta maar dit is zo onsamenhangend dat we er niet veel wijzer van worden
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Griekenland op vakantie, en wel naar Kreta! Wij gaan naar een dorpje op 4 km van Chersonissos. Wie heeft er leuke tips voor Kreta? Wij gaan zowizo een auto huren. (tips voor restaurantjes hoeven we niet aangezien wij in een luxe hotel zitten waar het eten bij in zit)
Ik heb een boekje gekocht met informatie over Kreta maar dit is zo onsamenhangend dat we er niet veel wijzer van worden
maandag 5 juli 2010 om 13:32
quote:flatscreen schreef op 05 juli 2010 @ 13:29:
de kloof lopen!! hele overwinning
Ja dit lijkt mij ook erg leuk, alleen wij wandelen nooit. Dus dan is 14 km wel een beetje veel
Ben zowizo benieuwd, iedereen zegt als je 1x naar griekenland geweest ben wil je niet anders. Ik als echte Spanje fan heb daar zo mijn twijfels over.
de kloof lopen!! hele overwinning
Ja dit lijkt mij ook erg leuk, alleen wij wandelen nooit. Dus dan is 14 km wel een beetje veel
Ben zowizo benieuwd, iedereen zegt als je 1x naar griekenland geweest ben wil je niet anders. Ik als echte Spanje fan heb daar zo mijn twijfels over.
maandag 5 juli 2010 om 13:37
Inderdaad auto huren en de bergen in rijden, bijvoorbeeld tochtje naar de zuidkust of Lasithi (niet te veel bij voorstellen, route is mooier dan Lasithiplateau zelf).
Stranden bij Malia/Stalis.
Boottochtje naar bijv. Dia eiland met bbq aan boord.
Griekse salade met knoflookbrood eten bij een lokaal tentje dat er niet uitziet maar waar het eten des te lekkerder is (en geen klap kost).
Frappe drinken (ijskoffie! maar dan ècht lekker!)
*Is ineens jaloers en wil ook naar Kreta *
Stranden bij Malia/Stalis.
Boottochtje naar bijv. Dia eiland met bbq aan boord.
Griekse salade met knoflookbrood eten bij een lokaal tentje dat er niet uitziet maar waar het eten des te lekkerder is (en geen klap kost).
Frappe drinken (ijskoffie! maar dan ècht lekker!)
*Is ineens jaloers en wil ook naar Kreta *
maandag 5 juli 2010 om 13:43
ik heb de kloof als 13 jarige gelopen en dat ging goed hoor, zelfs mijn ma die echt geen sportief wezen is 
Je kunt ook de kortere route nemen.
Verder zijn wij naar een museum geweest dat ligt in de buurt van het vliegveld dacht ik.
Tis al behoorlijk lang geleden dus helemaal vers staat het niet meer in het geheugen.
Kreta is leuk!
Je kunt ook de kortere route nemen.
Verder zijn wij naar een museum geweest dat ligt in de buurt van het vliegveld dacht ik.
Tis al behoorlijk lang geleden dus helemaal vers staat het niet meer in het geheugen.
Kreta is leuk!
maandag 5 juli 2010 om 13:49
maandag 5 juli 2010 om 13:51
Ik wou gaan zeggen niet te dicht bij Chersonnisos gaan zitten. Wat was leuk? Uhm scooter huren en eiland af racen! Ik vond een dorpje aan de zuidkant prachtig, weet even niet meer hoe het heet. En we zijn met zo'n boottocht meegeweest. Ondertussen gesnorkeld en gebarbequed. Dat was ook erg leuk. Voor de rest was Kreta een beetje een domper. Lief was een week lang ziek.
Je moet eigenlijk naar de westkant van het eiland. De stranden schijnen daar prachtig te zijn.
Oh ja, we zijn ook nog met zo'n terreinwagentocht (ah zie hieronder jeepsafari staan, dat is het juiste woord) meegeweest. Eigenlijk te afgezaagd, maar zo kom je wel in het binnenland en in de oude dorpjes! Mooi om te zien hoe de mensen daar leefden.
Wel bloedjeheet trouwens!
Je moet eigenlijk naar de westkant van het eiland. De stranden schijnen daar prachtig te zijn.
Oh ja, we zijn ook nog met zo'n terreinwagentocht (ah zie hieronder jeepsafari staan, dat is het juiste woord) meegeweest. Eigenlijk te afgezaagd, maar zo kom je wel in het binnenland en in de oude dorpjes! Mooi om te zien hoe de mensen daar leefden.
Wel bloedjeheet trouwens!
maandag 5 juli 2010 om 13:55
ja, jammer want op kreta heb je juist van die leuke kleine restaurantjes.
Ik zat in koutouloufari, net een beetje uit de drukte van chersonissos. Wij hadden een scooter gehuurd zodat we makkelijk naar verschillende (rustigere) strandjes konden gaan, bij Mali geloof ik.
Kreta is niet heel bijzonder, wel leuk dat zeker, maar niet bijzonder.Dus ik had echt niet het idee; ik wil nooit meer anders.
Ik zat in koutouloufari, net een beetje uit de drukte van chersonissos. Wij hadden een scooter gehuurd zodat we makkelijk naar verschillende (rustigere) strandjes konden gaan, bij Mali geloof ik.
Kreta is niet heel bijzonder, wel leuk dat zeker, maar niet bijzonder.Dus ik had echt niet het idee; ik wil nooit meer anders.
maandag 5 juli 2010 om 15:11
Ben er inmiddels 6 keer geweest en 6 verschillende vakanties gehad, allemaal geweldig.
Doen:
Spinalonga en dan met de boot van 10.00 uur mee gaan.
Bezoek aan hoogvlakte zo gaaf!
Haven van Rethymnon zo mooi zit een restaurant in de hoek (loopt in een V) met een balkon waar je met z'n tweeen kunt eten, moet je naar beneden roepen voor ober en prachtig uitzicht op zee.
Palmbomenstrand kun je ook overslaan meer prullenbakken als bomen.
WEL in restaurantjes gaan eten niet in hotel, Grieken koken zo lekker. Aanrader griekse yoghurt met honing! Ben nu zwanger en vreet me er weer kapot aan!
Duiken in Malia
Doen:
Spinalonga en dan met de boot van 10.00 uur mee gaan.
Bezoek aan hoogvlakte zo gaaf!
Haven van Rethymnon zo mooi zit een restaurant in de hoek (loopt in een V) met een balkon waar je met z'n tweeen kunt eten, moet je naar beneden roepen voor ober en prachtig uitzicht op zee.
Palmbomenstrand kun je ook overslaan meer prullenbakken als bomen.
WEL in restaurantjes gaan eten niet in hotel, Grieken koken zo lekker. Aanrader griekse yoghurt met honing! Ben nu zwanger en vreet me er weer kapot aan!
Duiken in Malia
maandag 5 juli 2010 om 15:23
Bij Knossos moet je ook niet zijn als het heel warm weer is. Weinig schaduw en het kan zijn dat het dicht is. Toen wij er de eerste keer naar toe wilden gaan waren ze de hekken aan het sluiten terwijl het nog heel vroeg in de middag was. Iedereen verbaasd en mijn vader vroeg waarom ze dicht gingen zei die man dat ze gingen sluiten omdat het te warm was en dat we morgen maar terug moesten komen.
Wil je er toch heen op een wat warmere dag zorg dan voor een back up plan.
Wil je er toch heen op een wat warmere dag zorg dan voor een back up plan.
maandag 5 juli 2010 om 16:01
Wat een leuke tips allemaal! We gaan ook wel uiteten, maar niet elke dag. Wij zitten niet in Chersonissos want dat trekt me niet( ja leuk om een keer te kijken) Hoe kun je een kortere route door de kloof lopen? ( ik heb geen eens wandelschoenen trouwens)
Wij twijfelden tussen Kreta en Kefalonia, maar aangezien mijn partner hooikoorts heeft viel Kefalonia dus af.
Wij twijfelden tussen Kreta en Kefalonia, maar aangezien mijn partner hooikoorts heeft viel Kefalonia dus af.
maandag 5 juli 2010 om 16:52
Zorg ervoor dat je actuele informatie hebt. Toen ik er was, was er een Canadees echtpaar met een paar jaar oude gids. Nou, in 5 jaar was er veel veranderd. Allemaal hotels en barretjes en erg toeristisch aan de kust. Mijn gezelschap is daar veel blijven hangen...
Volgens mij blijven de binnenlanden leuk om te bekijken en misschien met auto. Fiets of bromfiets zou ook leuk kunnen zijn, maar dat hebben wij niet gedaan. Eentje durfde niet en toen werd het een auto, maar dat is erg warm. Iets tegen opwaaiend stof als je op pad gaat, is ook niet verkeerd (evt. dun sjaaltje).
De boottochten naar andere eilanden zoals Santorini kost veel tijd op de boot, maar het is maar wat je wil. Ik vond het wel leuk om daar de mensen te bekijken op het gitzwarte en spekgladde strand. Maar het was erg krap in de tijd door de boottocht.
Voor uit eten, zou ik andere Nederlanders daar vragen. Er zijn sommige restaurants waar je beter niet niet kan gaan eten. Dat is jammer, want er zitten inderdaad erg goede bij. Het eten is lekker!!
Volgens mij blijven de binnenlanden leuk om te bekijken en misschien met auto. Fiets of bromfiets zou ook leuk kunnen zijn, maar dat hebben wij niet gedaan. Eentje durfde niet en toen werd het een auto, maar dat is erg warm. Iets tegen opwaaiend stof als je op pad gaat, is ook niet verkeerd (evt. dun sjaaltje).
De boottochten naar andere eilanden zoals Santorini kost veel tijd op de boot, maar het is maar wat je wil. Ik vond het wel leuk om daar de mensen te bekijken op het gitzwarte en spekgladde strand. Maar het was erg krap in de tijd door de boottocht.
Voor uit eten, zou ik andere Nederlanders daar vragen. Er zijn sommige restaurants waar je beter niet niet kan gaan eten. Dat is jammer, want er zitten inderdaad erg goede bij. Het eten is lekker!!
maandag 5 juli 2010 om 21:59
Op verzoek zijn een paar off-topics verwijderd.
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 6 juli 2010 om 15:23
Zucht, nostalgie, in 1996 gewerkt.. wat een heerlijke zomer!
Ga met de huurauto naar Ierapetra in het zuiden en pak daar de boot naar Chrissi Island. Was toen onbewoond op een taverne na, je kan er heerlijk zonnen en zwemmen en relaxen en als je mazzel hebt kom je tijdens de boottocht van 5 kwartier dolfijnen tegen. Je moet wel vroeg vertrekken uit Chersonissos, staat me bij dat het anderhalf uur rijden is en de boot gaat 's ochtends. Om een uur of 4 vaar je weer terug, poepiebruin
!
Je kan er trouwens ook overnachten als je een tentje meeneemt
Ga met de huurauto naar Ierapetra in het zuiden en pak daar de boot naar Chrissi Island. Was toen onbewoond op een taverne na, je kan er heerlijk zonnen en zwemmen en relaxen en als je mazzel hebt kom je tijdens de boottocht van 5 kwartier dolfijnen tegen. Je moet wel vroeg vertrekken uit Chersonissos, staat me bij dat het anderhalf uur rijden is en de boot gaat 's ochtends. Om een uur of 4 vaar je weer terug, poepiebruin
Je kan er trouwens ook overnachten als je een tentje meeneemt
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
woensdag 7 juli 2010 om 21:48
Zoals Felice hierboven zegt, moet je absoluut naar het Chrissi Island gaan. Prachtig wit strand, helderblauwe zee, niet veel toeristen.. heerlijk!
Ik vond het zelf heel leuk om iets verder in de binnenlanden te gaan en daar bij van die kleine Griekse dorpjes lekker Grieks eten te eten. Ik vond de mensen daar heel vriendelijk.
Ik vond het zelf heel leuk om iets verder in de binnenlanden te gaan en daar bij van die kleine Griekse dorpjes lekker Grieks eten te eten. Ik vond de mensen daar heel vriendelijk.
woensdag 7 juli 2010 om 22:09
Vai, dat palmbomenstrand vond ik ook niets. Nu waren bij in het laagseizoen, maar zag dat ze in t hoogseizoen tot 10 euro per bedje vroegen.
Knossos vond ik wel gaaf, met Nederland sprekende Griekse Gids. Betaal je extra voor, maar vond ik het wel waard.
Spinolonga kan ook met een Nederlands sprekende Griek, Victor Zorbas, ff googlen, zijn boot vertrekt vanuit Agios Nikolaos.
Lasithi hoogvlakte, ga niet rijden als het regent of geregend heeft, een grote slippartij. (Uit eigen ervaring, niet fijn) Op Kreta zelf kom je goed uit de voeten met een normale auto. (Wegen zijn zo goed als allemaal goed geasfalteerd en goed begaanbaar. )
Knossos vond ik wel gaaf, met Nederland sprekende Griekse Gids. Betaal je extra voor, maar vond ik het wel waard.
Spinolonga kan ook met een Nederlands sprekende Griek, Victor Zorbas, ff googlen, zijn boot vertrekt vanuit Agios Nikolaos.
Lasithi hoogvlakte, ga niet rijden als het regent of geregend heeft, een grote slippartij. (Uit eigen ervaring, niet fijn) Op Kreta zelf kom je goed uit de voeten met een normale auto. (Wegen zijn zo goed als allemaal goed geasfalteerd en goed begaanbaar. )